PDA

View Full Version : Wat is een goede eerste punkgitaar?



Gilbert
24 augustus 2003, 10:50
Ik geraak er maar niet aan uit: zoek een redelijke, nieuwe gitaar om punk te spelen (nofx, millencolin, green day, blink 182).

Koop ik nu best een tele, een strat of een les pauls kopie? Waar zit het verschil? Wat te denken van de squiers die affinty strats en tele's hebben, maar ook standard strats en tele's. Waar zit het verschil? Wat te denken van de goedkope ibanez modellen, maar dat zijn enkel strats zeker? Wat te denken van stagg, dat zowel strats, tele's als les pauls kopies te bieden heeft? En is een epiphone de moeite waard? Ik heb wel maar 300 euro.

Welke gitaar koop ik best, wat moet er zeker op zitten?
Greetz Gilbert.

P.S: ook over de versterker geraak ik er niet uit. Wat maakt een Roland Cube 30 zo bijzonder? Kan ik daar thuis mee oefenen en toch op repetities boven het drumstel mee komen (we spelen punk hé). Of wat zwaarder, of een klein ding voor thuis van 10 watt, en een zwaardere voor de repetities? Of is 50 watt al goed, maar kan dat thuis ook? Help!

gerrekat
24 augustus 2003, 10:51
Epiphone SG 400

AART
24 augustus 2003, 10:59
BLINK IS GEEEN PUNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar goed, voor onder de 300 euro heb je bij ibanez een paar modellen:

-GRX 170: H-S-H zeer goed om punk op te raggen, vooral de
brughumbucker
-GRX 140: strat model, H-S-S heeft brughumbucker dus is ook optie
-GAX 60\75: twee humbuckers, maar meer voor metal.
-GSA 60:deze heb ik zelf, ben groot punkfanaticus, en bevalt het best
van allemaal!

als ik jou was zou ik voor de GRX 170(iets goedkoper +-250)
of de GSA 60(de duurdere variant +-270\280) gaan.

succes met raggen verder!

PS: voor punk heb je in ieder geval een gitaar met brughumbucker nemen dus kijk ook eens bij de yamaha pacifica modellen.

AART
24 augustus 2003, 11:02
nu was ik de verstreker vergeten. :oops:

om boven het drumstel uit te komen moet je versterker minimaal 30 watt zijn, roland cube 30 is prima! als je wat meer geld over hebt voor een versterker(150\200 euro) kan je ook op marktplaats kijken naar marshall versterkers van 50 tot 80 watt. marshall is namelijk de verstreker waar de meeste punkbands op spelen.

green_day
24 augustus 2003, 11:07
Ik geraak er maar niet aan uit: zoek een redelijke, nieuwe gitaar om punk te spelen (nofx, millencolin, green day, blink 182).

Koop ik nu best een tele, een strat of een les pauls kopie? Waar zit het verschil? Wat te denken van de squiers die affinty strats en tele's hebben, maar ook standard strats en tele's. Waar zit het verschil? Wat te denken van de goedkope ibanez modellen, maar dat zijn enkel strats zeker? Wat te denken van stagg, dat zowel strats, tele's als les pauls kopies te bieden heeft? En is een epiphone de moeite waard? Ik heb wel maar 300 euro.

Welke gitaar koop ik best, wat moet er zeker op zitten?
Greetz Gilbert.

P.S: ook over de versterker geraak ik er niet uit. Wat maakt een Roland Cube 30 zo bijzonder? Kan ik daar thuis mee oefenen en toch op repetities boven het drumstel mee komen (we spelen punk hé). Of wat zwaarder, of een klein ding voor thuis van 10 watt, en een zwaardere voor de repetities? Of is 50 watt al goed, maar kan dat thuis ook? Help!

alle bands die jij opnoemt spelen op fenders, dus evt doorsparen voor mex fatstratje? of fattele (als die er zijn). heb ik zelf ook en ben er tevreden mee. Squier is ook een optie!
Kunt natuurlijk ook voor epiphone gaan. epiphone is te vergelijken met squier alleen dan maken ze geen fender, maar gibson kopieen. Les Paul en SG zijn zeer aantrekkelijke gitaren om punk mee te spelen.

AART
24 augustus 2003, 11:13
tom delonge speelt toch op een strat met alleen een brughumbucker? :-?

@lex
24 augustus 2003, 11:34
ja :-D

Vexx
24 augustus 2003, 11:38
tom delonge speelt toch op een strat met alleen een brughumbucker?
Tom Delonge speelt inderdaad op een (signature)strat. Hijzelf speelt op de Fender Stratocaster Tom Delonge, maar Squier heeft daar ook een kopie van gemaakt en die kost ongeveer 300 euro bij feedback. Dat is misschien wel wat... dat ene element op die gitaar schijnt wel heel goed te zijn (voor een squier dan...)

Vexx

Kasper
24 augustus 2003, 11:39
Weet niet in hoeverre je punk-videoclips mag geloven, maar ik heb er allesinds een paar hier bekijken op mijn computer:
blink : strat
pennywise : ibanez
new found glory : les paul studio + fatstrat
greenday : zowel SG als (fat?)strat
Guttermouth : strat + Les Paul

Om maar een idee te geven. Ik denk dat je best af bent met een humbuckergitaartje. Epiphone SG zou een goede keus zijn denk ik, ziet er ook stoer uit vind ik 8-)

AART
24 augustus 2003, 11:40
dat moet hij gewoon een squier fat strat hebben.

of als je niet zo iemand bent voor het clean kanaal kan je ook een ibanez GRX 170 kopen.

Kasper
24 augustus 2003, 11:56
Ik denk dat we hieruit kunnen beslissen dat punk op bijna alles kan gespeeld worden :razz:
Is te zien wat je zelf het stoerst vind:
Epiphone SG-400:
http://www.musik-service.de/ProduX/Gitarren/EGitarren/Epiphone_by_Gibson_SG_G400_Cherry.jpg

fatstrat:
http://rockfactory.co.uk/gtrdept/guitars/fatstrat.jpg

Epiphone Les Paul Studio:
http://www.elderly.com/new_instruments/items/images/30N/ELPSTU-BLK_front.jpg

Hier anders 2ehands Epi LP Standard (http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2552134655&category=621)

Of voor on the road :-D:
http://www.robwesley.com/guitars/Epiphone%20Les%20Paul%20Pee%20Wee,%20sunburst.jpg


(ps: ik weet dat die prijzen beetje boven je budget kunnen liggen, is maar om een idee te kunnen geven wat je mogelijkheden zijn, en te weten wat jij het vetst vind)

zium
24 augustus 2003, 14:06
millencolin, blink 182 en green day spelen voor zover ik weet allemaal op fenders

fender fat strat lijkt me dan de meest logische keuze
en als je daar geen geld voor heb kan je kijken voor een squier fat strat maar ik zou je dan aanraden om verder te sparen voor een fender fat strat

en aan een 10 watt amp heb je meer dan genoeg voor op je slaapkamer maar je komt er niet mee boven een drumstel uit, dan heb je minimaal 50 watt nodig en dat alles redt je echt niet met 300 euro







maar je kan beter leuke muziek gaan spelen :p

Kasper
24 augustus 2003, 14:10
maar je kan beter leuke muziek gaan spelen :p

:-D sneaky bastard :P

Gilbert
24 augustus 2003, 14:26
Hey, kan een tele niet, omdat sommige punkgropen, of toch 1 gitarist ervan op een tele speelt (nofx). Onze zanger - gitarist heeft immers al een strat.

Kies ik dan best voor een stagg tele of een squier tele (een fender tele kan ik niet betalen), of laat ik de tele voor wat hij is, en ga ik voor een epiphone ding, of toch een strat (de tom de longe kopie van squier), maar kan ik daar dan genoeg mee variëren of ligt dat aan de effecten(processor) of de amp? Of een fat strat van squier? Of toch een ibanez, wat ik niet zo een mooie gitaat vind. zijn er nog andere goedkope merken.

kan tot 300 euro uitgeven voor gitaar, ook zoiets voor een amp? kun je met 50 watt ook op je kamer oefenen als je die nauwelijks openzet? zou dus verterker tweedehands kopen, en gitaar nieuw. voor 200 à 300 euro heb ik twedehands toch al een vette amp? wat raden jullie me aan? randall? behringer? peavey? zoom? of een minder zware maar van een bekender merk zoals h&k of marhall?

moet zo snel mogelijk beslissing zien te nemen! Gilbert

zium
24 augustus 2003, 14:36
squier fat strat zou ik dan dus alsnog nemen, je hebt een brug humbucker nodig voor de muziek die je wil spelen, en een standaard tele heeft alleen single coil elementen

Ic3gl0vE
24 augustus 2003, 14:42
squier strat, boss DS2 en een versterkertje, dan heb je wel een punkgeluid.

Gilbert
24 augustus 2003, 14:54
en kan een fat tele niet? Heeft immers een Humbucking Pickup (Neck),
1 Alnico Magnet Single-Coil Pickup (Bridge) Of is dit niet goed genoeg. Bedoeling is echt wel zo een punkstijl, waar toch wat emo stukjes tussen zitten ook. Lukt dat hiermee. Schijnt dat je met een tele een vetter, warme klank kunt krijgen? Heb ik me ook maar laten vertellen hé. Mag ik de Stagg gitaren helemaal afschrijven? Heb me laten vertellen dat die even goed zijn als een squier, worden van hetzelfde materiaal en zo gemaakt?

Kasper
24 augustus 2003, 15:17
Je zal voornamelijk je brugpickup gebruiken bij punk. je nekpickup is te basserig daarvoor. Je kan veel gebruiken voor punk, maar een tele voor punk heb ik nog niet tegengekomen.

Dan nog je Stagg-vraag; Ik heb geen ervaring met allebei, maar ik denk wel dat Squire veel beter is dan Stagg. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen over Stagg dat ze er tevreden over zijn, of er een goed geluid uitkomt of zo.

wietse
24 augustus 2003, 15:45
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen over Stagg dat ze er tevreden over zijn, of er een goed geluid uitkomt of zo.

wat moet je met een goed geluid voor echte punk ,de sexpistols en andere originle punk bands wel eens live gehoord?
nou dat is niet om aan te horen.
druk je die een hondo of een gibson in hun handen je hoort geen verschil ,veel oorspronkelijke punkbands speelden ook op obscure japanse merken.
goed genoeg voor wat zijn maakten ,niks mooie toon moet vervormen en piepen dat is punk voor mij.
de meeste bands die jullie hier noemen is geen punk maar punkpop of poppunk maar net hoe je het wilt noemen heeft niks meer met punk te maken in ieder geval.

Punkrockerke
24 augustus 2003, 16:13
Voor een versterker van +/- 50Watt kom je met 200-250€ zeker toe. Dan kan je de overschot daarvan bijleggen bij je budget voor een gitaar, dan heb je dus 350-400€. Met dat geld zou ik dan eens rondkijken naar een 2de handse Fender (Mex) Fatstrat.

Als je echt een nieuwe wil is die Squier Tom Delonge een optie (met Duncan designed Detonater humbucker => Vette overdrive). Maar bij Squier zou ik dan gaan voor een Standard Fat strat (of misschien nog beter: Standard Double fat strat).
Je neemt best geen strat met 3 single coils voor punk.

Als je niet voor Strats bent kan je ook een Epiphone Les paul of SG kiezen...

P.s. Wat ze ook zeggen: Marshall Valvestates zijn goede 'beginners'versterkers, zeker voor punk :wink:

AART
24 augustus 2003, 16:18
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen over Stagg dat ze er tevreden over zijn, of er een goed geluid uitkomt of zo.

wat moet je met een goed geluid voor echte punk ,de sexpistols en andere originle punk bands wel eens live gehoord?
nou dat is niet om aan te horen.
druk je die een hondo of een gibson in hun handen je hoort geen verschil ,veel oorspronkelijke punkbands speelden ook op obscure japanse merken.
goed genoeg voor wat zijn maakten ,niks mooie toon moet vervormen en piepen dat is punk voor mij.
de meeste bands die jullie hier noemen is geen punk maar punkpop of poppunk maar net hoe je het wilt noemen heeft niks meer met punk te
maken in ieder geval.




yeah, zo mag ik het horen. Leve de echte punk!!!

MarshallSG
24 augustus 2003, 16:25
Je kan veel gebruiken voor punk, maar een tele voor punk heb ik nog niet tegengekomen.



East Bay Ray van de Dead Kennedys speelde op een telecaster.
Maar die hebben dan ook een heel schel geluid en dus niet die zware vervorming. The Clash heb ik ook met telecasters gezien.

Dit slechts ter informatie.

Ik raad ook een humbucker gitaar aan voor de betere scheur.

Kasper
24 augustus 2003, 18:14
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen over Stagg dat ze er tevreden over zijn, of er een goed geluid uitkomt of zo.

wat moet je met een goed geluid voor echte punk ,de sexpistols en andere originle punk bands wel eens live gehoord?
nou dat is niet om aan te horen.
druk je die een hondo of een gibson in hun handen je hoort geen verschil ,veel oorspronkelijke punkbands speelden ook op obscure japanse merken.
goed genoeg voor wat zijn maakten ,niks mooie toon moet vervormen en piepen dat is punk voor mij.
de meeste bands die jullie hier noemen is geen punk maar punkpop of poppunk maar net hoe je het wilt noemen heeft niks meer met punk te maken in ieder geval.

Ik denk niet dat de topicstarter slechte toon en een enorm piepende gitaar wilt, of hoe je het ook mag noemen. De topicstarter zelf heeft Blink 182 opgegeven bij zijn voorkeur. De topic gaat er niet over om de defenitie van punk te omschrijven, of de oldschool punk te verdedigen, maar om een gitaar aan te raden die bij zijn stijl past!
Het is niet omdat die oorspronkelijke punkbands geen degelijk materiaal hadden, dat je deze gast met brandhout moet opschepen.

AART
24 augustus 2003, 18:22
daar kan ik het weer met je over eens zijn,

ff on-topic verder;

ik raad meneer de topicstarter een squier fat-strat(geen affinity met zijn budget) en een marshall of hughes & kettenr aan. versterker wel tweedehands van marktplaats.nl of gitaarmarkt want daar heb je voor 250 euro wel een vs65 of hoger.

AntY
24 augustus 2003, 18:50
maar je kan beter leuke muziek gaan spelen :p

zoals nirvana zeker :P

wietse
24 augustus 2003, 19:00
dat is iets wat ik wel begrijp ,maar kon effe punk en goede toon niet met elkaar rijmen ,moest er dus effe uit.
je zou ook om een yamaha pacifica kunnen gaan zien in de fat uitvoering dingen zijn niet duur en toch wel goede kwaliteit ik zou ze boven squier verkiezen.

Casey
24 augustus 2003, 19:30
Pak gewoon die Epi G400 , is i.t.t. de Epi LP klonen meestal wel netjes afgewerkt , is van echt Mahonie , hebben tegenwoordig Grover tuners en zijn heel stemvast en hij ziet er gewoon Punk uit !

Gilbert
24 augustus 2003, 20:31
ja ben blij dat we weer aan het toppic zelf geraakt zijn. blijf gerust goede raad geven. ook al heb ik het niet zo voor de commercieel gerichte groepen, en heb ik het meer voor de bands zoals pulley, anti-flag, zerodown, the ataris, mxpx, enzovoort toch haalde ik de commerciële bands aan om mensen die mijn fav. bands niet zo kennen toch een idee te geven.

verder over het toppic nu: is het niet verstandig ergens een tweedehands 10 watt verstertje op de kop te tikken om thuis te oefenen, of spaar ik die 50 euro en leg ik die bij een tweedehands deftige amp.

de zanger van het groepje waarin ik wil beginnen geeft de voorkeur voor een amp van minstens 80 watt, kwestie van over de drum te komen, is dit echt nodig: want er is een verschil in prijs tss 50 en 100 watt (en die cube 30 die ze mij hier aanraden hé).

wat de gitaar betreft kies ik best niet vor een stagg, hoewel zij ookmodellen ebben met humbuckers, en knal dezelfde als de squiers (zelfs zo'n tom de longe kopie). een epiphone les paul kopie vind ik wel sjiek, maar dat kost meer dan 300 euro zeker, stagg heeft er ook zo, ook rond de 300 euro. zoek eigenlijk een flashykleurke maar dat even terzijde. een fat strat volgens de meesten hier dus, ben ik best dat ik voor 21 of voor 22 frets ga (ook met oog op latere gitaren en zo).

ten slotte nog dit: kan het niet dat je een punksound uit om het even welke gitaar kunt halen, als je maar de goede effecten erbij zet (zitten die punkeffeten - welke zijn dat - dan in de versterker, zo ja bij welke, of moet ik die appart kopen). heel veel vragen, maar ja, ben ook supergemotiveerd, en dank jullie nu al voor de hulp.

gtz, Gilbert

wietse
24 augustus 2003, 21:00
zo'n roland cube 30 wil echt heel hard voor zo'n klein dingetje en heeft heel veel effecten al ingebouwd.
zo'n 10 watter zou ik niet aan beginnen is effe leuk maar je bent er snel op uitgekeken en dan moet je later weer en je krijgt geen fuck voor die dingen ,dus kost dan toch extra.
50 watt heb je zat aan zeker bij een buizen amp die zijn altijd een tandje luider dan transistor versterkers.
en inderdaad een punksound kan uit elke gitaar komen met de juiste effecten.(effecten ben ik niet thuis in dus daar zeg ik verder niks over)
maar als jij je geluid krijgt uit een gitaar van 100 euro of 1000 maakt niks uit het gaat dan om de sound en dan kan je beter goedkoop doen.

BLOK182
24 augustus 2003, 21:04
Je kan wel eens een Stagg proberen, die dingen zijn soms voor erg lage prijzen te krijgen (zie mij ;-) ) en als je een redelijke eruit hebt, dan issie niet per definitie slechter dan squier (daar zitten ook butgitaren tussen).

AART
24 augustus 2003, 21:13
effecten worden bij punk niet veel gebruikt, meestal gebruiken ze alleen de distortion, en die zit meestal al in de verstreker, marshall en hughes en kettner zijn goede scheurbakken.

soms word er nog wel eens wah wah gebruikt door populaire bandjes maar die zag ik bij jou niet. je kan ook een effect-pedaal met distortion kopen, daar zitten meerdere functies op. en je hebt het voordeel dat je met een trap van clean naar distortion kunt zonder aan de knoppen te hoeven draaien(veel versterkers hebben ook eeen footswitch waarmee je van kannaal kan wisselen. bij marshall bijv. van clean naar od1(overdrive\distortion) of od2

Rubenios
24 augustus 2003, 22:33
puberale takkeherrie...

alle troep van fender schijnt daar geschikt voor te zijn :)

zium
25 augustus 2003, 00:43
maar je kan beter leuke muziek gaan spelen :p

zoals nirvana zeker :P

http://halloweenscene.safeshopper.com/images/bt0hzbuq.jpg

Sj03rd
25 augustus 2003, 03:01
Ben ik nou gek of kun je gewoon alle gitaren voor punk gebruiken als het maar een humbucker heeft :-?

Bovendien is de persoon in kwestie een beginner dus echt verschil zal hij tognie horen....

MarshallSG
25 augustus 2003, 04:14
Ben ik nou gek of kun je gewoon alle gitaren voor punk gebruiken als het maar een humbucker heeft :-?


Ja!

treblemaster
25 augustus 2003, 10:01
Aangezien jullie zanger/gitarist een strat heeft, zou ik zelf gaan voor een Les Paul of SG kopie. Dan vul je elkaar echt aan (de één een wat zwaarder geluid en de ander een wat scheller geluid). IN m'n vorige band speelde ik en onze andere gitarist allebei op een Les paul. Op een gegeven moment heb ik een telecaster gekocht en dat heeft het geluid wel goed gedaan. Je hoorde de afzonderlijke gitaren veel beter!

Oh had ik al gezegd dat een Telecaster de ultieme punkgitaar is? Rauw, oersterk en snijdt overal doorheen ;)

Gilbert
25 augustus 2003, 10:27
ja zeg wa is het nu: nu kan een telecaster opeens weer wel, maar die heeft geen humbuckers hé mannen (tenzij ge een fat tele neemt, wat squier wel heeft, maar daar zit de humbucker op de nek, en neit op de brug).

ik kan wel een omgebouwde fender tele kopen:

Japanse nek van een 70's tele reissue van Fender Japan. Met medium jumbo frets, rosewood fretboard. De body komt van een oudere Japanse telecaster en geeft zeer veel sustain ondanks het lichte gewicht.
Belangrijk nu: Seymour Duncan seymourised mini-humbuckers. Clean zeer gedefinieerd, zeer jazzy op de nek, bijna even twangy als een tele op de brug, middelpositie = tone heaven. En als je er wat distortion tegenaan gooit klinkt die lekker vet maar zeer gedefinieerd. Kostprijs van deze pick-ups = 270 euro voor een paar

Is dit nu te doen om punk op te spelen, met die humbuckers of zijn die niet nodig, of gaat dat niet samen met een tele, of wat dan ook. Vind het een keisjieke gitaar, wel tweedehands en nog ontzettend duur, maar als het de moeite waard is, spaar ik er wel voor: kost tweedehands 450 euro.

PS: kan iemand mij zeggen hoe ik foto plaats, anders zet ik er een voorbeeld op?

Nog ps: wat gedacht van een randall 75watt, te doen van prijs, veel scheur, klinkt luid genoeg, of te weinig effecten erin?

iam
25 augustus 2003, 10:41
die telecaster voor 500€?

lijkt me wat te duur voor een zo gecustomisede... (was zelf wel geinteresseerd maar de prijs is vast en te hoog)
het ziet er ook niet uit met die minihum in de brug :s

dan ga ik liever voor een pacifica met een humbucker in de nek en een soort hotrails in de nog steeds tele-brug

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/belgium/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/70_pacifica_311S/index.html

treblemaster
25 augustus 2003, 10:53
Op een telecaster kun je alles spelen. Ik prefereer zelf single coils voor punk, maar speel wel een andere stijl dan jij. Ik denk dat voor die bands die jij opnoemt een humbucker beter is, maar aan de andere kant...de versterker is ook erg doorslaggevend voor je uiteindelijke geluid (nog meer dan je gitaar). Ik zou zelf gewoon wat gitaren uitproberen in een winkel, zodat je iig een idee krijgt hoe single coils en humbuckers klinken.

jeroeneg
25 augustus 2003, 13:17
ik heb nog een spiksplinter nieuwe Epiphone G-400 Gothic te koop is twee maanden oud en er zit nog een jaar garantie op.
de gitaar is mat zwart en het is een SG model zit een vet geluid in ik speel zelf hardcore.
echt een vet gitaartje,je krijgt er een nieuwe tas bij en een nieuw snoer.

voor 370 euro is ie voor jou hij is echt gloed nieuw.

heb je interesse mail me dan ff.

eggenhuizen38@zonnet.nl]

AART
25 augustus 2003, 15:11
GEEN SPAM HIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zet dat maar op marktplaats, als je hier alleen komt om je gitaar te verpatsen kan je beter je biezen pakken. au revoir!

Kasper
25 augustus 2003, 15:26
@jeroen: SOD OFF!

Je eerste post en al onmiddellijk reageren op iemand, met SPAM!
Waarom doeje hem weg? omdat de nek te dik is, te vlug krassen en vuil opkomen, of de elementen sucken?
Vind het altijd verdacht wanneer iemand zijn spullen verkoopt na 2 maand. Ik kan er niet aan doen, weet niet waarom.

Gilbert
25 augustus 2003, 15:36
geen paniek, zo'n sg model koop ik niet, ik vind dat trouwens niet al te mooi. wel goede beginnersgitaren naar het schijnt, maar niet voor mij. (zie ook al niet graag een zwarte gitaar).

een vraagje: kun je eigenlijk de body van een gitaar verven, of painten, of airbrushen of zo: zo ja, als je wat handig bent, kun je dat zelf, of zijn daar speciale technieken voor (nieuwe toppic hier?), want eigenlijk vind ik zo'n les paul kopie wel fijn, maar dan in 't oranje ipv van zwart of zo (en dat voor een belg, want ook die zitten hier op 't foum). wit, roze, lichtgroen of babyblauw is ook wel leuk.

om nu verder te gaan: zou ik me dat riskeren: zo'n les pauls kopie van stagg (en die een ander kleurke geven), of toch een fat strat van iets (squier of tele), of alsnog een fat tele (met humbucker op de nek), of een yamaha pacifica (die hebben humbuckers), maar zijn dat geen te zware logge gitaren? ik zoek een lichte gitaar. ook tips voor amp blijven welkom - ik ga me morgen eens gaan informeren en alles wat ik moet aanraken bespelen of vragen en waar ik rekening mee moet houden: pleas post dit hier

gilbert - punkbelg

MarshallSG
25 augustus 2003, 16:07
Kijk ook eens naar Vintage gitaren http://www.omegamusic.nl/shop/merchant.ihtml?id=115&step=2

Zijn wat beter als Stagg volgens mij.

AART
25 augustus 2003, 16:36
dit moet je uitproberen;

yamaha pacifica modellen
epihpone lp modellen
squier fat strat, fat tele
stagg schijnt kutgitaren te maken.

ben79
25 augustus 2003, 17:01
Tom De Longe speelt trouwens niet meer op Fender, hij heeft nu een Gibson es335- achtige en volgens mij is er ook weer een signature van gemaakt.
En je raadt het nooit er zit een seymour duncan invador in :)

Kasper
25 augustus 2003, 17:37
See something you like? (als ie dan toch oranje moet zijn)

Epiphone Les Paul 100 Heritage Sunburst (http://www.piens.be/database/product.lasso?pr=15212)

Epiphone Les Paul Studio Heritage Cherry Sunburst (http://www.piens.be/database/product.lasso?pr=10421)

Epiphone Les Paul Standard HoneyBurst (http://www.piens.be/database/product.lasso?pr=10413)

Laatste 2 misschien wat over je budget. Het is maar hoeveel je wilt uitgeven ...

Gilbert
25 augustus 2003, 18:16
zo geen oranje: maar echt flashy oranje, geen sunburst toestanden: oranje zoals je da surf green hebt (zoals die van tom de longe, of de roze bass van mark hoppus). eigenlijk gewoon een egaal maar opvallend kleur.

waar kan ik die andere tom de longe kopie vinden (ergens een apiphone model van of zo), en wat is er zo bijzonder aan die humbucker, dat is het enige dat er dan wel op zit hé.

voorlopig is een lespauls kopie (is de speciaal II wat van epiphone of brol) eerste keus (maar wil flashy kleur), de fat tele mijn tweede keus, dan een pacifica ding. nu ja het zal testen worden: tips blijven welkom. of toch maar die surf groene squier tom de longe kopie.

en de cube 30 amp, hoewel randall is ook goedkoop (iemand daar ervaring mee?)

Punkrockerke
25 augustus 2003, 19:33
Tom De Longe speelt trouwens niet meer op Fender, hij heeft nu een Gibson es335- achtige en volgens mij is er ook weer een signature van gemaakt.
En je raadt het nooit er zit een seymour duncan invador in

Tis een TD-333 signature model met enkel een re-issue Dirty Fingers humbucker in de bridge-positie, en een volumeknop. Zal +/- binnen 2 maand in productie zijn. Voorlopig wordt er nog niet gesproken over een Epiphone model, maar je weet nooit...

In Plaats van de Squier TD raadt ik je toch aan om uit te kijken naar een 2de handse Fender TD te zoeken. (Is de gele flashy genoeg? :lol: )

Ga eerst eens naar een muziekwinkel en speel eerst evn op de gitaren die je wilt, zal de keuze al een pak gemakkelijker maken.

dreezer
25 augustus 2003, 19:55
PUNK <--> gitaar. Ik zie de connectie niet :???:
Voor punk heb je geen gitaar nodig ;-). Bij punk ram je zo hard als je kan op een plank met snaren bespannen, wat je muziek noemt. Elke gitaar is goed voor punk! Aangezien jij van punk houdt stel ik gewoon voor een waardeloze giaar te kopen die er cool uitziet en duistere kleuren heeft of zo. In diepe punk hoef je niet de dure spulletjes te hebben.
Ga voor Epiphone of zo, punker.
Maak vooral geen happy-punk-metal-achtige toestanden.

Succes

Fatality
25 augustus 2003, 20:03
PUNK <--> gitaar. Ik zie de connectie niet :???:
Voor punk heb je geen gitaar nodig ;-). Bij punk ram je zo hard als je kan op een plank met snaren bespannen, wat je muziek noemt. Elke gitaar is goed voor punk! Aangezien jij van punk houdt stel ik gewoon voor een waardeloze giaar te kopen die er cool uitziet en duistere kleuren heeft of zo.
Ga voor Epiphone of zo, punker.
Gelive mijn mening over punk niet te vragen. :-?

Aan jou mening hecht ik geen enkele waarde. Je kijkt alleen naar de populaire bovenlaag van de 'punk'. Ik heb niet het idee dat jij erg goed bronnenmateriaal hebt gebruikt.

kokteejl
25 augustus 2003, 20:09
waarom nu in hemelsnaam die humbucker blahblahblah
ik zou gewoon zo'n (2de hands) mex strat kopen, je kan in de toekomst nog genoeg van muziekstijl veranderen...
ok je hebt veel mogelijkheden ma begin toch gewoon op zoiets :s:s

Gilbert
25 augustus 2003, 21:01
morgen ga ik eens langs in enkele winkels: beetje testen, beetje prijzen vragen en vergelijken:
ga de simpelste pacificas proberen, een (fat) strat en een eenvoudige epiphone. op een tele heb ik al gespeeld (wel een standard fender van een kameraad, en klonk wel leuk).

wat die tele betreft: als ik er geen koop, koopt onze zanger gitarist er één, we gaan het (punk) zo alleszins proberen.
conclusie voor morgen: een humbucker hoeft niet, maar is aangeraden, en voor de rest is alles wat er goed uitziet in orde. zijn er nog suggesties: laat het weten!

gilbert - punkmusic by and for nerds (al zeg ik het zelf) oi.

Philippe
27 augustus 2003, 19:10
Hoeveel betaal je dan voor zo´n Epiphone Les Paul Studio?

Neals
27 augustus 2003, 23:54
Die yamaha tele speelt best lekker, alleen die kop is totaal mislukt, jammer.

Lucky
28 augustus 2003, 09:30
de essentie van punk is nu juist dat het niet moet uitmaken wat voor gitaar je speelt!
Het moet om de statement gaan en niet om de spullen waar je op speelt.
Dat is nou juist een van de vele redenen waarom punk (echte punk dan...jaren 70...niet die suburban-rich daddy-mtv punk) ontstaan is.

iets met een humbucker....

Kitaarhiero
28 augustus 2003, 10:24
Elke stijl kent z'n evolutie...
vrijwel alle oude punkbands ('76-'79) brachten hun platen uit bij majors...
Bijna alle eerste punkbands hebben in TOP OF THE POPS gestaan...
De Buzzcocks, Ramones e.a. zongen ook over meisjes en school...
De Clash waren rijkelui's zoontjes.
De helft van de punkbands werden niet gevormd als statement tegen de prog rock maar voor de grap/lol.
Wat zeuren jullie over Poppunk?

Ik zou trouwens zeker een blik werpen op Danelectro (+de versterkers), dat zijn ook goede gitaren voor punk, en niet duur.

Met 25 watt Transistor kom je trouwens ook al boven de drums uit (in het oefenhok), en voor optredens, de Meeste JC's hebben een eigen backline en anders kun je een microfoon voor je 25 wattertje zetten.