PDA

View Full Version : leeftijd



cortjakje
23 augustus 2003, 21:19
Wanneer ben je te oud om nog gitaarles te nemen????

lupoloco
23 augustus 2003, 21:22
om met 1 woord te antwoorden: nooit :)

Polytheme Pam
23 augustus 2003, 21:56
om met 1 woord te antwoorden: nooit :)


tenminste, als je nog geen reuma of osteoporose hebt

Swan
23 augustus 2003, 22:09
of dement bent

Polytheme Pam
23 augustus 2003, 22:12
of dement bent

of doof...is ook lastig...

skabouter
23 augustus 2003, 22:21
voor een 2000 jaar oude mummy is het een beetje laat om nog te beginnen. verder zou ik er niet moeilijk over doen.

en ben je niet zo oud/jong als je jezelf voelt ?

Swan
23 augustus 2003, 22:28
nee zo oud als welk jaar t is minus je geboortejaar....duh :roll:

dvmutzy
23 augustus 2003, 22:49
ik zou toch ff je echte leeftijd op bbn.nl gaan checken.

niels_r
25 augustus 2003, 17:48
http://www1.je-echte-leeftijd.nl/index2.html

Hmmz.. ik mijn echte leeftijd ligt een paar jaartjes hoger dan dat het officiëel is :(

Wilson
25 augustus 2003, 17:49
volgens die test was ik 13,8 ipv 17,7

niels_r
25 augustus 2003, 17:50
gokje:

- je rookt niet
- je drinkt niet
- je sport veel

:wink:

Wilson
25 augustus 2003, 17:57
ja zit idd wel wat in ja, maarja ik eet weer wel ongezond, en drinken doe ik overignes wel af en toen, met mate dan.

Negative K3 fan
25 augustus 2003, 18:11
mijn echte leeftijd is 12,4 :S geestelijkd enk ik iets lager.

Barret Wallace
2 september 2003, 18:26
15 als je later begint kan je het wel vergeten dan zal je nooit een goede gitarist kunnen worden











:roll:

Fluffy
2 september 2003, 23:57
tyad topic

Thom TK
3 september 2003, 12:36
Ik ben met 16 jaar begonnen.
Veel later moet eigenlijk niet, vind ik.

maisy
8 september 2003, 11:20
waarom zou je als je ouder bent geen gitaarles mogen nemen :???:

pimmetje
8 september 2003, 13:18
Kan op iedere leeftijd nog met gitaar (of wat voor instrument dan ook) beginnen. Al geldt natuurlijk wel - net als met anderssoortig leren - dat jeugdigheid helpt bij het opnemen van info... maar inzet kan een boel goed maken.

Da's dan ook het enige nadeel dat ik kan zien bij na je middelbare schooltijd beginnen met gitaar: tijd.

Bij mezelf en velen in mijn omgeving zie ik dat de hoeveelheid ECHTE vrije tijd afneemt zodra je gaat werken. Met dat "ECHTE" bij vrije tijd bedoel ik dus dat je in die zogenaamde vrije tijd niet met schoonfamilie-bezoekjes, uitjes met de kinderen, quality time met vriendin/vrouw, etentjes vrienden die eigenlijk kennissen zijn, weekendjes centre parks, etc. hoeft te vullen.

Neals
8 september 2003, 13:33
idd, kan me ouders nog steeds afschieten voor het feit dat ze me op korps hebben geschopt in plaats van gitaarles toen ik 8 was. Ik ben op 17 jarige leeftijd begonnen, en das veel te oud om echt goed te worden.

bert k
8 september 2003, 17:24
Sorry hoor, ik vind dit
GELUL!

Als je later begint duurt het ook langer voor je goed bent, maar het ligt vooral aan talent, en aan hard oefenen. Gewoon beginnen, hoe oud je ook bent.

Neals
8 september 2003, 17:50
Sorry hoor, ik vind dit
GELUL!

Als je later begint duurt het ook langer voor je goed bent, maar het ligt vooral aan talent, en aan hard oefenen. Gewoon beginnen, hoe oud je ook bent.

Ben ik op zich met je eens, maar voor dingen zoals de wat theoretische zaken uitzoeken heb ik vaak geen tijd voor.

bert k
8 september 2003, 18:43
Ja, oké, das de praktijk. Het is natuurlijk het beste als je door je ouders op je achtste naar de muziekschool wordt gejaagd en iedere dag verplicht moet studeren, dan gaat het hard.
En geen tijd is soms nog een geldige smoes ook, wegens werk of studie, maar dat je door je leeftijd niet meer in staat zou zijn... AAAAHHHHHRRRG!! Kom op zeg, dat ruikt naar het bejaardenhuis!

Neals
9 september 2003, 14:43
Ja, oké, das de praktijk. Het is natuurlijk het beste als je door je ouders op je achtste naar de muziekschool wordt gejaagd en iedere dag verplicht moet studeren, dan gaat het hard.
En geen tijd is soms nog een geldige smoes ook, wegens werk of studie, maar dat je door je leeftijd niet meer in staat zou zijn... AAAAHHHHHRRRG!! Kom op zeg, dat ruikt naar het bejaardenhuis!

En dat maakt dus gitaarspelen de ultieme hobbie voor kinderloze gepensioeneerden

bert k
9 september 2003, 15:34
[En dat maakt dus gitaarspelen de ultieme hobbie voor kinderloze gepensioeneerden

Hihi, precies :-D (maar ik ben wel heel jong begonnen...)

wietse
9 september 2003, 16:31
[En dat maakt dus gitaarspelen de ultieme hobbie voor kinderloze gepensioeneerden

wat zal het later gezellig worden in bejaardehuizen opa die een mesa rectifier heeft staan op z'n kamertje en hem af en toe nog eens lekker laat brullen.
en dan z'n buurman er tegen in met z'n plexi wordt lachen.
zal vast meer variatie in muziek daar te horen zijn dan nu.

bert k
9 september 2003, 16:41
En we zijn dan allemaal doof, dus open die Mesa's !! :-D

Neals
9 september 2003, 20:39
En we zijn dan allemaal doof, dus open die Mesa's !! :-D

En dat is maar goed ook, want buizen klinken alleen maar beter naarmate ze harder gaan :D

opa verteld!

fenderfreak
11 september 2003, 09:10
Ik ben op m'n twaalfde begonnen, zonder les of andere instructie.
Ik heb op die manier mijn rechterhand veel sneller ontwikkeld dan m'n linker.
Nadeel is dat er de eerste vier jaar er nauwelijks enige progressie was.
Voordeel was dat ik toen ik me ging verdiepen in techniek het als een speer ging (hoefde maar op één hand te letten).
Twintig jaar verder kan ik niet meer overzien wat op langere termijn de gevolgen zijn geweest. Iedereen doet het op zijn manier.
leeftijd is verder relatief, talent, discipline en overige omstandigheden spelen ook een rol.
Wat wel zo is: hoe jonger begonnen, hoe beter je bent als je doodgaat.

Texter
12 september 2003, 11:40
Gitaarspelen is gewoon een kwestie van oefenen. Als je maar op vroege leeftijd met muziek maken begint zodat je oren er aan gewend zijn.