PDA

View Full Version : Een spoorbiels of een badkamer schrootje



Wouter J
23 augustus 2003, 21:20
Wat voor een halsprofiel heb jij het liefst?

Waarschijnlijk omdat ik ook bas speel gaat mijn voorkeur naar de spoorbielzen uit. Het lijkt raar maar ik kan niet spelen op van de snelle halsjes zoals je die op Ibanez en Charvel aantreft. Ik moet echt een flink stuk hout in mijn klauwen hebben.

Swan
23 augustus 2003, 21:31
wat de neuk is een badkamerschrootje

Wouter J
23 augustus 2003, 21:33
wat de neuk is een badkamerschrootje

Een platte hals zoals de Ibanez Wizard.

lupoloco
23 augustus 2003, 21:47
ik speel liever op snelle halzen zoals je op jacksons en charvels aantreft.

Akira
23 augustus 2003, 21:48
Ik speel liever wat dikker, op de een of andere manier krijg ik op smalle halsen pijn in de spier die mijn duim opponeerbaar laat zijn, de knijpspier zogezegd.

iam
23 augustus 2003, 22:00
de musculus opponens pollicis :)

(sorry ik studeer kinesitherapie (fysiotherapie))

Braindead
23 augustus 2003, 22:35
Waarom noem je deze topic niet gewoon meteen "van spoorbiels tot musculus opponens pollicis ".
Dan kunnen de niet geintereseerden onder ons hem meteen overslaan.
:)

SiNiSTRaL
23 augustus 2003, 23:41
ik vind die ibanez pielneckjes ook nix, vind de neck op mijn strat al te dun,de neck die op mijn explorer zit is dikker dan de gibson versie, en i love it :)

Swan
24 augustus 2003, 00:20
t maakt me niet echt uit hoe dik...als ie maar niet te rond is

Anders Destium
24 augustus 2003, 00:41
Ik ben met mijn kleine handjes vooral voor dunne nekken (Wizard-ish), al speel ik tegenwoordig eigenlijk vooral op halzen die ongeveer 2 cm dik zijn. Dat is nog niet eens zo dik (maar voor Ibanez wel :wink: )

Dude
24 augustus 2003, 03:11
ik hou van dik en kort..... goddamn dat klinkt gay....

maar goed, dikke hals en korte scale zoals les pauls, mn 79 strat heeft ook lekkere dikke hals, speelt gewoon lekkerder, kan me voorstellen wanneer je piel solootjes speelt zoals satriani, vay en meer godlike gitaristen je graag een dun snel halsje hebt maar das logisch

Negative K3 fan
24 augustus 2003, 13:01
t maakt me niet echt uit hoe dik...als ie maar niet te rond is

+1 ik vind vooral brede nekken wat fijner, m aar van die bolle krengen moet ik niet zoveel hebben (vooral jacksons zijn voor mijn gevoel vrij rond aan de achterkant).

Swan
24 augustus 2003, 13:32
ja? de nek van mn Kelly vind ik juist vrij plat....terwijl die van mn Dinky n stuk ronder is...maar die heeft echt n heerlijke feel doordat de clearcoat er in alle jaren grotendeels is afgesleten

Trocar
24 augustus 2003, 13:55
Hmm, doe mij maar een badkamerschrootje.

robpeters87
24 augustus 2003, 15:31
Ben altijd bang dat zo'n ibanez halsje breekt als je een beetje ruig staat te spelen, maar ik heb liever zelf een flinke boomstam in m'n handen, heb je tenminste het idee dat je iets vasthoudt

Ic3gl0vE
24 augustus 2003, 15:45
Jackson Dinky hals. dat is dè hals voor mij. Erg platte toets, dat vind ik fijn

Anders Destium
24 augustus 2003, 16:58
Ben altijd bang dat zo'n ibanez halsje breekt als je een beetje ruig staat te spelen, maar ik heb liever zelf een flinke boomstam in m'n handen, heb je tenminste het idee dat je iets vasthoudt

Ik weet niet hoe jij ruig speelt, maar als je tijdens het spelen een hals breekt of daar bang voor bent is er toch wat mis met je techniek :wink:

robpeters87
24 augustus 2003, 17:22
:-D was niet letterlijk bedoelt hoor :-D het voelt gewoon niet stevig aan vind ik

bert k
24 augustus 2003, 17:27
Ik ben gewend aan Gibsonachtig, breed en rond, ik heb grote handen. Nu net een Strat gebouwd en dat is wel wennen.
Ik heb een paar keer op een akoestische met een V-hals gespeeld (Martin) en dat is heel gek, maar het voelt super! Komt dat ook voor bij elektrisch?

Soulflyhigh
24 augustus 2003, 18:38
mmmmm ik hou meer van de Ibbie en ESP halzen (laatst geprobeert echt super, vooral de M series) :-D

Swan
24 augustus 2003, 18:48
LTD halzen vind ik vreselijk...weet niet precies waarom...

iam
24 augustus 2003, 18:55
Ik ben gewend aan Gibsonachtig, breed en rond, ik heb grote handen. Nu net een Strat gebouwd en dat is wel wennen.
Ik heb een paar keer op een akoestische met een V-hals gespeeld (Martin) en dat is heel gek, maar het voelt super! Komt dat ook voor bij elektrisch?

hebben de oude telecasters geen v-neck?
heb ik toch gelezen in de catalog :oops: en op het forum

Wilson
24 augustus 2003, 18:57
oude strats geloof ik ook, en die clapton strat heeft er zeker een

AART
24 augustus 2003, 19:27
geef mij maar een sz neck van ibanez.
niet te dik en niet te dun, perfect!

Fatal Fairytale
25 augustus 2003, 00:21
dikte maakt mij niet zoveel uit, maar hij moet breed genoeg zijn, en liever een beetje rond. zo´n platte wizard vind ik iig niet echt alles, maar dat kan ook komen omdat ik daar een keer of 3 een minuut of 10 op gespeeld heb. Het is denk ik ook een kwestie van wennen

jules
26 augustus 2003, 17:00
tja ik denk niet dat het erg veel uitmaakt is puur gevoelsmatig ik heb yngwie ook wel eens op les paultjes zien spelen en ook op ibanesjes geenverschil in snelheid hoor

strontraper jos
28 augustus 2003, 16:49
ik heb ook laatst zo'n ibanez sz ding aangeschaft en die nek vind ik net goed, snel maar ook niet te dun

@ AART , heb je er andere elementen ingegooid en zo ja, maakt het erg veel verschil met de originele?


greetz,
jos

shredneck
28 augustus 2003, 17:29
Boomstammetje graag.


Ik zeg '57 Les paul", dikke neck, dikke tone.


Kick ass!