PDA

View Full Version : fender mustang japan... iets deftigs?



iam
23 augustus 2003, 20:00
kwam deze onlangs tegen voor 400?

maar heb al veel slechte dingen gehoord over de originele mustangs (er staat nu een USA voor 399 startprijs op ebay)

hebben de japanse RI's een even slechte reputatie?
of vallen die best wel mee?

let me know :D

Wouter J
23 augustus 2003, 20:09
Wat geeft jou het idee dat Mustangs slecht zijn?

Mustangs klinken niet als Strats, dat is waar maar het is ook een kompleet ander instrument. Je moet ze eerst zelf hebben geprobeert voordat je een oordeel over ze hebt.

iam
23 augustus 2003, 20:10
tuurlijk moet je ze eerst geprobeerd hebben maar ik heb al veel gehoord dat het budgetgitaren waren met slechte onderdelen...

ikzelf sta sceptisch tov wat 'men' zegt maar mn vraag is dus gewoon of iemand goeie (of slechte) ervaringen heeft met de RI mustangs uit japan...

(mn originele post is aangepast)

Wouter J
23 augustus 2003, 20:14
Ik vindt persoonlijk de Japane Fenders in het algemeen veel beter dan de oude. En ik heb een Originele Mustang uit 1968 naast een nieuwe reissue uitgeprobeert. De Nieuwe had een ietwat voller geluid terwijl de oude wat prettiger speelde. Maar doe jezelf een plezier, schroef die tremolo vast en gooi het hendeltje weg want dat is het grootste nadeel van de Mustang, de tremolo deugt niet.

iam
23 augustus 2003, 20:15
maar 400 voor een RI is dat een goede prijs of moet daar iets vanaf?

Wouter J
23 augustus 2003, 20:16
Waar ik ze heb gezien (in verschillende zaken) gingen ze weg voor 600, dus is 400 een koopje.

iam
23 augustus 2003, 20:17
voor een tweedehandse? van 93? (ja ik weet het ik ben weer naar vanalles aant kijken :) )

Wouter J
23 augustus 2003, 20:22
Nee dan heb ik het over de nieuwe.

Maar maak je geen zorgen, in de vroege jaren Negentig was Hoshino Gen Gakki op zijn hoogte punt en de gitaren die er toen gemaakt werden waren zeker de besten tot nu toe.

Ik zuig dit niet uit mijn duim, ga maar eens hier naar toe.

http://www.guitargai.com

nirvana
25 augustus 2003, 18:01
Ik hoop dat je het niet hebt over mijn mustang die ik voor 400 verkocht want die is namelijk al weg. Is echt een hele goede gitaar voor die prijs, ik heb hem verkocht omdat ik gewoon niet meer zo nirvanisch gezind ben.

Pickslide
25 augustus 2003, 18:05
Dan baal je met zo'n nickname :-D

nirvana
25 augustus 2003, 20:23
Heb al een andere maar dierf daar natuurlijk niet mee op dit topic replyen :D

kvin nirvana niet slecht hoor, gewoon afgezaagd

Anavrin
25 augustus 2003, 23:28
japanse ri's zijn zeker niet slecht, ik heb nl een japanse Jaguar RI, en dat ding klinkt goed, en volgens mij kan ie ook wel tegen een stootje...