PDA

View Full Version : Brug te hoog bij stemmen.



BlackSun
23 augustus 2003, 17:18
Waarschijnlijk erg n00b vraagje amarja: Ik heb net nieuwe snaren, en deze erop gezet. maar bij het stemmen gaat de brug nogal erg hoog staan. Hierdoor komen de snaren wel erg ver van het fretboard af te staan... Ik krijg het maar niet voor elkaar d ebrug laag te houden bij het stemmen(heb al geprobeerd in andere volgorde te stemmen etc). Hoe kan ik dit verhelpen?

cas121
23 augustus 2003, 17:20
je kan proberen de veren van je brug wat strakker te zetten, of anders een extra veer erbij als dat past

lupoloco
23 augustus 2003, 17:20
veren aanspannen

Polytheme Pam
23 augustus 2003, 17:22
als je de tremolo nooit gebruikt er een stukje hout tussen zetten

BlackSun
23 augustus 2003, 18:15
Hmmz..er zitten al 3 veren in..Ik zal eens kijken of ik mn veren aan kan spannen. Maar hoe kan het dat de brug voor ik deze snaren er op deed wel goed stond?

lupoloco
23 augustus 2003, 18:16
ben je van snaardikte veranderd ofzo?

BlackSun
23 augustus 2003, 18:54
Nope, zelfde weer...0.11. heb mn veren wat aangespannen voor zover ik kon. hij staat nu wel wat lager, maar nog steeds best hoog...misschoen toch maar een extra veer dan(passen er 5 in zo te zien)

Hempo
24 augustus 2003, 18:37
als het goed is kun je met een blokje hout drtussen de boel tegenhouden. Je ziet aan de onderkant dat dat ding schuin staat, als je daar gewoon een blok houtin timmert kan ie niet meer schuin staan, en op die manier kun je het probleem verhelpen.
Voordeel: Betere speelbaarheid, minder snel ontstemd.
Enige nadeel: Je kunt je tremelo arm niet gebruiken.


succes

Casey
24 augustus 2003, 19:22
Wat voor gitaar en trem heb je ?
Als je een Floyd Rose trem hebt dan heb je nog niks aan de antwoorden die je nu hebt gekregen .

BlackSun
24 augustus 2003, 20:34
Ik heb een Yamaha RGX (121FP) zonder FLoyd Rose, dus dat maakt niks uit... De oplossing met het houtblokje vind ik niet zo gewelidig, kwil af en toe nog wel mn tremolo kunnen gebruiken...kvind het zo raar dat ik de brug niet goed naar beneden krijg, terwijl ik zelfde dikte snaren heb, moet toch een oplossing voor zijn, zodner nieuwe veren etc?

danielblikman
24 augustus 2003, 23:24
Ik had hetzelfde probleem, heb er 2 extra veren op gezet en nu is ie weer perfect.