PDA

View Full Version : Probleem



remcoz
23 augustus 2003, 16:10
Als ik mijn gitaar op het rhytm element heb staan en m'n versterker op clean heb ik amper geluid alleen al zet ik m'n versterker voluit een beetje

als ik hem op overdrive zet doet ie het normaal

bij m'n treble element doet clean en overdrive het goed

wie weet hoe dit kan??

Pickslide
23 augustus 2003, 16:16
Het zou gewoon aan je kabel kunnen liggen ik heb het ook een keer gehad (heb zelf ook een Epi LP) en dat lag em daaraan... waarom hij het op het trebble element wel doet snap ik ook niet.
Ik ben sowiso niet zo te spreken over het rhytm element, eigenlijk zijn beide elementen crap en zou je ze moeten vervangen maar dat rhytm element slaat alles wat een bagger geluid.... :evil:

remcoz
23 augustus 2003, 16:23
andere kabel geprobeerd en helpt niet

reachie
24 augustus 2003, 14:56
Aangezien het andere element prima werkt ligt het niet aan je versterker kabels en eventuele andere shit....

Heeft het element het altijd zo gedaan of is het opeens zo gekomen...?

de dingen die ik kan verzinnen waar het aan zou kunnen liggen...

- ergens probleempje in het volume/ toon circuit in je gitaar... werken alle pots naar behoren ?

- element staat veel te laag

- element stuk

beetje vreemd alleen dat overdrive het volgens jou wel goed doet...
hoe groot is het volumeverschil tussen deelementenop overdrive ?

zjanke
26 augustus 2003, 21:35
Schakelaar? :D Switches zijn nou niet het meest betrouwbare onderdeel op een gitaar :sssh:

Ic3gl0vE
26 augustus 2003, 21:39
Epiphone Les Paul Standard & Marshall MG30DFX ==>Mijn Spullen

99,9% kans dat je elementswitch dan kapot is.

-robbert-
26 augustus 2003, 21:50
ik denk dat je rythm element veel te laag staat

reachie
27 augustus 2003, 16:40
Schakelaar? :D Switches zijn nou niet het meest betrouwbare onderdeel op een gitaar :sssh:

true...

ik zou bij een kapotte schakelaar alleen raar gekraak of helemaal geen signaal verwachten. Maar de schakelaar is zeker ook een mogelijke boosdoener

je kan het ding ff snel door meten als je een multimeter hebt...