PDA

View Full Version : basspre-amp met beste prijs/kwaliteit verhouding?



dikkie dik
23 augustus 2003, 15:05
nja titel zegt t al. ik ben eigenlijk wel opzoek naar een pre-ampje. met een goede degelijke sound. buizen of geen buizen?

alvast bedankt,

sniekie
23 augustus 2003, 21:32
swr mini mo' :lol:

wimpie
24 augustus 2003, 14:21
Sadowsky pre-amp/DI

De Teng
24 augustus 2003, 15:40
De Aguilar preamp schijnt volgens Paul (bassmatters.nl) nog net iets beter te zijn dan de Sadowsky. Als nadeel heeft deze dan wel dat je er geen adaptor op aan kunt sluiten.

bassopotmus
24 augustus 2003, 17:22
praten we onboard of out-board?
out-board moet je eens in de 19" richting kijken, veel keus

Laus
25 augustus 2003, 17:38
ik denk dat ie onboard bedoeld.

dr zijn niet zo veel namen op dit gebied geloof ik. dat spul is wel ergerlijk duur.

hebben ze bij conrad niet een klein, vrij recht, 9 volt versterkertje?

niels_r
25 augustus 2003, 17:42
onboard met buizen??

:roll:

basswasp
25 augustus 2003, 18:54
De Sandberg Tube Machine is een bas met een buizenvoorversterker: www.sandberg-guitars.de

dikkie dik
31 augustus 2003, 20:17
sorry, maar ik bedoelde outboard :-?

Laus
1 september 2003, 23:22
aguilar maakt er een.

wel duur btw

ToolRulez
1 september 2003, 23:42
Warwick heeft geloof ik een goed betaalbare, ik vind hem zelf iets minder klinken maar dat kan mijn smaak zijn of de situatie waarin ik het ding gehoord heb.
Alembic maakt er een, de F1x geloof ik. Demeter maakt een heeele mooie. Maar deze zijn nogal duur.

Op Talkbass zijn ze nogal te spreken over de BBE pre's, ik weet alleen niet hoe de verkrijgbaarheid in Europa is. In Amerika kosten ze rond de $350.

Op deze site staat een hele serie pre's inclusief sound samples: http://www.basstasters.com/

Als het goed is staat de BBE er binnenkort ook bij.

Laus
1 september 2003, 23:46
sorry, maar ik bedoelde outboard :-?

je bedoelt niet toevallig iets de trant van een SWR interstellar of ampeg SVP-BSP?

Phyrexian
2 september 2003, 09:19
Mijn aanraders:

• Ampeg SVP-Pro, tubes, zelfde geluid als een Ampeg SVT-3 Pro head (die heb ik zelf), verkrijgbaar zo rond de 700 euro; maybe more
• Tech 21 NYC SansAmp RBI: solidstate, van jazzy cleans tot full on distortion, zo'n 500 euro

Ik heb het niet zo echt voor mega cleane preamps, maar da's gewoon mijn smaak. Persoonlijk hou ik echt erg van Peavey; probeer die Peavey Max preamp eens uit, betrouwbaar en ik ben er zeker van dat het een goeie sound zal geven.

Warwick is idd een goeie goedkopere oplossing. Geen idee of ze goed klinken.