PDA

View Full Version : GT6 "4-Cable" Method"



McNays
23 augustus 2003, 10:00
ik heb al een tijdje een aansluitprobleem met mijn GT6:

Qua versterker heb ik een mesa boogie pre-amp, en een marchal jcm900 als eindversterker. Mijn boogie geluid (dist) is dus pakken beter dan wat er in de GT6 van voorgeprogrammeerde sounds zit. Ik zou dus gewoonweg het algemeen geluid van mijn boogie willen behouden, en de GT6 enkel gebruiken om hier aanvullende effecten op aan te sluiten.

Ik wist dus niet hoe ik dit praktisch moest verwezelijken op gebied van aansluitingen, en instellingen op mijn GT6, en op dit forum werd ik dus doorverwezen naar een beschrijving van een '4-cabel methode.'

http://www.bossgtcentral.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1

Qua aansluitingen komt dit op het volgende neer:
Step 1: Adjust the GT-6 so that the OD/DS is on "custom".
Step 2: Cable from guitar to normal input on the GT-6.
Step 3: Cable from GT-6 effects out to Marshall in.
Step 4: Cable from Marshall "Send" (on the back) to GT-6 effects in.
Step 5: Cable from GT-6 normal output to Marshall "Return".

Bon, ik heb het dus daadwerkelijk zo aangesloten maar zonder het gewenste effect :(

Weet er iemand hier iets meer over? Zijn er vb bepaalde instellingen op de GT6 waar je moet omee rekening houden?

ReinoutV
23 augustus 2003, 11:59
Aansluiten: gitaar -> GT6 in -> GT6 send -> Mesa in -> Mesa out -> GT6 return -> GT6 out -> Marshall in

Je moet zorgen dat je de fx-loop in je GT6 op de goede plaats zet (na de od/ds pedaaltjes). Je kunt nu de wah, compressor en evt. wat od pedaaltjes (als booster oid) gebruiken voor je voorversterker, wat over het algemeen het beste resultaat geeft. Na je Mesa kun je dan nog eq, modulatie, reverb en delay gebruiken. Als je vooral het geluid van je mesa heel mooi vind, zorg dan dat je per patch niet te veel effecten gebruikt. Die neiging had ik ook toen ik nog een multieffect had.

McNays
23 augustus 2003, 13:29
kzal het eens proberen.
merci!