PDA

View Full Version : Marshall stereo versterker en GT-6



Stybanez
22 augustus 2003, 23:15
K heb een Ibanez RG7620 (met evolutions :)), een marshall valvestate s80 stereo amp (model 8240) en de Boss GT-6 gekocht. De versterker is een stereoversterker, dr zitten 2 uitgangen (l en r), een send en 2 returns (l en r). Op de GT-6 zit 1 send, 1 return en 2 outputs (l en r).
Hoe kan k dit het beste aansluiten als k
- de amp alleen als speaker wil gebruiken
- alleen de voorversterker wil gebruiken
- de voorversterker en het distortionkanaal wil gebruiken

Thanx!

PS: kan mijn nick veranderd worden in stybanez? K heb mn (Fender) Squier strat nog wel, maar k speel dr bijna nooit meer op.

Sj03rd
23 augustus 2003, 00:15
Hoe kan k dit het beste aansluiten als k
- de amp alleen als speaker wil gebruiken

Je gitaar naar de Boss, dan vanaf de output van de boss links en rechts naar de FX return van je Marshall (links en rechts)

- alleen de voorversterker wil gebruiken

Welke voorversterker? Die van de marshall of van de boss. Alleen de marshall moet je van FX send naar boss input en dan van boss output naar een pc ofzo....ik denk dat je dit bedoelt.

- de voorversterker en het distortionkanaal wil gebruiken
Het distortionkanaal zit IN de voorversterker dus hetzelfde als hierboven.

Thanx!

PS: kan mijn nick veranderd worden in stybanez? K heb mn (Fender) Squier strat nog wel, maar k speel dr bijna nooit meer op.[/quote]

Nee dat kan volgens mij niet.....

Stybanez
23 augustus 2003, 15:09
thanx! K bedoelde de voorversterker en de speaker van de amp, sorry :)

ijff
23 augustus 2003, 16:48
4/5-kabelmethode gebruiken:

- Gitaar in de Boss
- Kabel van external send naar input van de Marshall
- Kabel van 1 van de Effect-sends van de Marshall naar de external returnvan de Boss
- 2 kabels van de Boss output naar de Effect-returns van de Marshall

Bij de Boss moet je dan de Overdrive/Distortion op External zetten.
Je kan dan de voorversterker van de Marshall gebruiken.

Je kan dan alleen geen Overdrive/Distortion effect gebruiken i.c.m. de voorversterker van de Marshall.

avalanche
23 augustus 2003, 19:52
ja, die 4-kabelmethode gebruik ik ook om m'n GT6 met m'n Powerball te linken. The best of both worlds! Je kan nog alle effecten gebruiken (zelfs de wahwah!) van de GT-6 plus je gebruikt de overdrivekanalen van je versterker.

zie ook http://www.bossgtcentral.com en het forum aldaar om alles te weten te komen over gt6/marshall met elkaar linken

Stybanez
23 augustus 2003, 20:28
Thanx! Handige site ook :). Kan k ook 2 gitaren aansluiten, bv 1 op de GT-6 (en outputs gt-6 naar amp returns) en 1 op de amp? Of blaas ik dan de amp op?

avalanche
23 augustus 2003, 21:40
Geen idee. Proberen maar, en weet me te zeggen hoe het afloopt... :wink:

Stybanez
23 augustus 2003, 21:42
liever niet, of krijg k dan van jou €500,- ? :(

Stybanez
25 augustus 2003, 20:20
Heb gister gewoon 2 gitaren op de l en r returns aangesloten, werkte goed. Daarna had k 1 gitaar op normale input van amp, en 1 op rechter return.