PDA

View Full Version : gitaar op marktplaats



Jennifer
22 augustus 2003, 23:13
Ja sorry ik weet niet hoe ik de juiste link hier kan zetten :oops: :roll: maar die yamaha SE 112 ( zilverkleurig... zo ongelofelijk schoon ! ) is dat iets degelijks ( hoeveel zou de gitaar alleen mogen kosten ongeveer ? ). Ik vind er nergens iets over maar is die veel slechter/beter dan pakweg een pac112 ? En die versterker erbij is die degelijk of niet ? Alle raad meer dan welkom...

bert k
23 augustus 2003, 01:10
Deze dus: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/13904.htm?oudei=30

(ik weet nix van de prijs, maar hier heb je de link :D

Nicci
23 augustus 2003, 11:01
Dat setje ziet er niet slecht uit. Ik ken die versterker niet uit eigen ervaring. Hij is wel zwaar (veel watt bedoel ik dus). Misschien niet echt voor thuisgebruik, maar met dat setje kan je wel even uit de voeten.
Het was je eerste electrische toch? Dan is een strat met en single coils en een humbucker geen slecht idee.

Pickslide
23 augustus 2003, 13:10
Ziet er goed uit dat setje, de Fenderbak is geen buizen dus daar kan je best zacht op spelen. Ik heb hier thuis een Fender 160 watt (geen buizen) en daar kan je best zacht op spelen als je een beetje met beleid met de volume knop omgaat.

Luca P
23 augustus 2003, 13:58
Schoon??? :razz:
Hij heeft hem natuurlijk flink opgepoetst voor de foto!

Nee serieus, hij ziet er wel leuk uit, maar of ie ook leuk speelt?
Ik zou hem eerst uitproberen als dat mogelijk is.
Voor het zelfde geld speelt hij als een natte krant. (Eh...een vochtig nieuwsblad?? :D )

Jennifer
23 augustus 2003, 13:58
Al bedankt hoor :). Nu heb ik een wild idea, zou je eigenlijk ook alleen op de gitaar kunnen bieden- dus hem mailen met een bod ( en hoeveel euro dan ongeveer want ik heb der geen flauw benul van ??? ) - zonder die versterker dan, want die is dus blijkbaar vrij zwaar ( en dan zou ik bvb een roland cube 30 kunnen kopen ) ? Ik heb nog nooit iets 2ehands gekocht dus ik weet nie of da mogelijk is :???:

Nicci
23 augustus 2003, 14:01
Ziet er goed uit dat setje, de Fenderbak is geen buizen dus daar kan je best zacht op spelen. Ik heb hier thuis een Fender 160 watt (geen buizen) en daar kan je best zacht op spelen als je een beetje met beleid met de volume knop omgaat.

daar heb je ook weer gelijk in.

Nicci
23 augustus 2003, 14:04
Al bedankt hoor :). Nu heb ik een wild idea, zou je eigenlijk ook alleen op de gitaar kunnen bieden- dus hem mailen met een bod ( en hoeveel euro dan ongeveer want ik heb der geen flauw benul van ??? ) - zonder die versterker dan, want die is dus blijkbaar vrij zwaar ( en dan zou ik bvb een roland cube 30 kunnen kopen ) ? Ik heb nog nooit iets 2ehands gekocht dus ik weet nie of da mogelijk is :???:

maar natuurlijk kan dat. als ik dat setje zo zie, zal het echt niet stormlopen. niet dat hij niet mooi is, maar zo worden ze wel meer aangeboden. dat geldt trouwens ook voor die gitaar. als hij hem niet apart wil verkopen, dan zijn er genoeg andere gitaren van dezelfde kwaliteit in de aanbieding. misschien niet van die kleur . . . . 8-)

Jennifer
23 augustus 2003, 14:14
Ja da zilver...*drool* :). En hoeveel is ze dan ongeveer waard 100 €, 200€, 300 € , ...:???:

bert k
23 augustus 2003, 14:41
Je kan best alleen op de gitaar bieden, bijvoorbeeld beginnen met €150 maar waarom zou je niet ook op de versterker bieden? Die Fender is helemaal niet slecht hoor. En 85 Watt lijkt zwaar, maar je kan hem gewoon zachter zetten met de volumeknop :) Hij is denk ik zeker mooier dan een Roland Cube.
Nog iets, als je wil bieden, stuur dan de verkoper gewoon een mailtje met je bod. Bieden op de marktplaats site werkt vaak niet. Mailtje is sneller.

Harry
23 augustus 2003, 15:10
ik heb de 'deluxe' versie van deze versterker gehad, en die is best goed af te stellen voor thuisgebruik. Voor podiumgebruik kan het te oversturen kanaal iets te kort schieten. Het cleane kanaal gaat redelijk hard.
Best een aardig versterkertje.

jorrit
23 augustus 2003, 15:25
de cube 30 levert een rijtje goede geluiden en een bak veelzijdigheid. zeker als je naar de prijs kijkt. die kun je dus beter kopen als een fender 85 wat verstereker. is leuk hoor maar dan betaal je voor het merk en het aantal wat en dat schroeft de prijs aardig omhoog en je hebt er zelf (nu in iedergeval) nog niets aan...

Jennifer
23 augustus 2003, 15:41
Waar moi natuurlijk ook geen rekening heeft mee gehouden is dat delft ni echt naast de deur is :roll: en alleen een gitaar op de trein lukt nog wel maar zo'n versterker gaat erover gewoon. Ik denk trouwens niet dat mn pappie het ziet zitten om even naar daar over en weer te rijden ( ik heb maar een voorlopig rijbewijs dus er moet een begeleider mee ). En hem proberen... tja dan moet ik iemand meesleuren ( eerst nog vinden ) naar daar want prolly hoor ik zelf niet of hij klinkt als een doorzeikte gazet :roll: :razz:

iam
23 augustus 2003, 15:46
jennifer ik denk dat je beter probeert het toch wat dichter bij huis te zoeken...

er staan toch aardig wat beginnergitaartjes te koop in belgie? (www.humo.be bargains.advalvas.be www.musictrade.be www.ebay.be www.yezzz.com enz...)

en anders moet je naar iets nieuws gaan zoeken
ben zelf een beetje aant kijken naar de nieuwe pacifica's
de 311msvb kan je in guitarshop in gent kopen voor zo'n 350 (incl gigbag)
ik ga ze achter mn 2de zit eens gaan testen

http://guitar.com/cda/discuss/img/m3328146-5716.jpg

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/belgium/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/10_pac_guitars/70_pacifica_311S/index.html


succes nog ermee!

lupoloco
23 augustus 2003, 15:49
http://www.thomaokaze.be/shops/index.htm

tweedehands winkel in belgie, heeft een shop in a'pen, kzou daar ook eens kijken of ze niets hebben! succes!! :)

iam
23 augustus 2003, 15:50
thoma okaze is over het algemeen zéér duur...

mensen zetten hun spullen daar te koop, zeggen de prijs die ze ervoor willen en de verkopers knallen er 30%!!!!! bovenop... zodat alles altijd véél te duur is :(

Kasper
23 augustus 2003, 16:07
Hier wat voorbeelden: linkie naar thomaokaze (http://www.thomaokaze.be/hot%20stuff.htm)

Ik kan niet echt opmaken of je de versterker erbij zou kopen of niet. Het is een beginnerssetje denk ik, maar als je toch van de eerste keer een degelijke versterker wil hebben, zou je misschien moeten kijken naar die Marshall vs65r die op die thomaokaze site staat. De distortion uit die Fender eighty-five schijnt helemaal niet goed te zijn volgens deze reviews (http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Fender/Eighty_Five-01.html).
Zelf ben ik ook achter mijn 2ehands versterker geweest (ook een fender) van ongeveer dezelfde afmetingen. Als je niet te ver moet wandelen naar het station valt dat goed te doen, (misschien een wat uitgerokken arm :wink: )

Speeddemon
24 augustus 2003, 13:30
Hij is denk ik zeker mooier dan een Roland Cube..
Hmm... beetje paradoxaal ten eerste : "Denk ik...zeker" en ten tweede, zo'n Fender amp heeft hooguit 1 of 2 bruikbare sounds. Ik geef het je na, soms zijn die sounds de beste in hun soort (het clean van een Twin Reverb bijvoorbeeld), maar ik geloof niet dat de Eighty-Five nou de historie-boeken in zal gaan als zijnde "oh wat een mooi clean"-versterker.

Die Cube 30 daarentegen heeft zeker 4 a 5 zeer mooie en bruikbare geluiden (JC Clean, Blackfaced, Classic Stack, Metal, R-Fier). Persoonlijk vond ik z'n Tweed, AC30 en Acoustic emulaties maar minder...

maar ja, ik ben hier op een soort kruistocht voor ;)
De Cube 30 is de beste en meest veelzijdige amp voor zo'n lage prijs, en kan wedijveren met versterkers 2 a 3 klassen 'hoger'/duurder...

Nicci
24 augustus 2003, 13:34
ik ben het met iedereen eens die meldt dat de cube 30 een prima versterker is, maar er zijn grenzen. persoonlijk zou ik waarschijnlijk blind voor die Fender gaan. meer vermogen. waarschijnlijk een breder geluid. de cube is prima hoor, maar blijft wel een beetje geluid in een erg klein doosje. als je in bandverband er mee speelt, moet je min of meer recht ervoor gaan staan om jezelf te horen.

Speeddemon
24 augustus 2003, 13:41
Da's waar Nicci, maar ik geloof ook niet dat Jennifer ermee in een bandsituatie wil spelen.

bandsituatie:
En daarbij, als de drummer een beetje fatsoenlijke drummer is, houdt dat ook in dat ie DYNAMIEK in z'n donder heeft en ook zacht kan spelen.

Jennifer
24 augustus 2003, 13:44
Ik heb er is een nachje over geslape en ik weet nu zeker dat ik voor een roland cube 30 zal gaan ( bij piens 35% korting maar dan is hij nog 240 euro maja ) en ik weet bijna zeker dat ik voor een yamaha pacifica ga ( wat ik ervoor ook al wou ), prolly de 112, hoewel ik die witte slagplaat gatlelijk vind ( tja zo'n mooie zilvere met zwarte slagplaat is wel het summum maar de pacifica kreeg betere revieuws dan de SE ). Ah well mischien verander ik binnen het uur wel weer van gedacht :roll: :)

Jennifer
24 augustus 2003, 13:52
Da's waar Nicci, maar ik geloof ook niet dat Jennifer ermee in een bandsituatie wil spelen.

Nog niet direct neen, een vriendin van mij is begonnen met bassen en we zullen samen wel wat spelen dus dan heb ik al geen last van een drummer :wink:

Kasper
24 augustus 2003, 14:08
bij piens 35% korting maar dan is hij nog 240 euro maja

Piens is een dure winkel, als je wat verder zoek, vooral sommige kleinere winkeltjes, gaje veel betere prijzen vinden. Vraag eens bij Keymusic (www.keymusic.be), of de guitarshop (http://www.the-soundfactory.net/A-TGS-menu.htm)in gent

Jennifer
24 augustus 2003, 14:31
bedankt voor de tip, kasper :) zal ik zeker doen ( want wie wilt nu meer betalen dan nodig is hé )

Speeddemon
24 augustus 2003, 18:36
Kasper, ik vond die prijs van 240 voor een Cube 30 best netjes. In Nederland is ie bijna overal 250-260.

@Jennifer; d'r is ook een naturel versie van de Yamaha Pacifica 112, met zwarte slapgplaat:

http://www.machinehead.co.uk/images/pac112x.jpg

Jennifer
24 augustus 2003, 18:48
Bij guitar shop ( als ik mij goe herinner ) was de cube maar zo'n 220 en ik heb naar verschillende winkels een mailtje gestuurd voor de prijs. En speeddemon dat naturel vind ik eigenlijk al even lelijk als een witte slagplaat :roll: ( de gustibus... hé ) :)

Speeddemon
24 augustus 2003, 21:20
Maar een zilvere gitaar vind je wel mooi? :???: :o
Damn, ben ik blij dat je mijn vriendin niet bent... :wink: :razz:

Jennifer
24 augustus 2003, 22:16
Maar een zilvere gitaar vind je wel mooi? :???: :o
Damn, ben ik blij dat je mijn vriendin niet bent... :wink: :razz:
Kom da is hier zeggen als ge durft :evil: :razz:
En tja da zijn de wetten van jennifer :
1. witte slagplaat = lelijk
2. naturel ( en nog veel meer, amaai wat ik hier soms tegenkom :razz: ) gitaar = lelijk
3. zilvere gitaar = schoon
4. kommil foo = vlaanderens trots
5. barré's = degoutant
6. ...

Speeddemon
24 augustus 2003, 22:40
1. Niet helemaal mee eens. Op een Olympic White (zeg maar Ivoor/gebroken witte) gitaar staat een witte slagplaat best mooi.

2. Naturel=juist mooi, zie je de houtnerven. Zeker wanneer het nog een 'mooie tekening' is zoals bij Quilted of Flamed Maple

3. Neen!

4. Que? :???:

5. Tja barré's... ik gebruik ze regelmatig in metal... that's it zo'n beetje.

Maar als je een mooie foto plaatst, wil ik m'n 'vriendin' opmerking misschien herzien, Jennifer... :wink: 8-)

Jennifer
24 augustus 2003, 22:59
1. toch niet :razz:
2. dan hebt ge precies een stuk salontafel vast
3. jawel !!!
4. check www.kommilfoo.be
5. op mn akoestische is het echt moeilijk maar volgens mij is het simpeler op een elektrische, we zullen zien

ge denkt toch niet dat ik hier een foto van mij gaan zetten :razz:

Speeddemon
24 augustus 2003, 23:13
ge denkt toch niet dat ik hier een foto van mij gaan zetten :razz:
Alléz!
Als ge een schone deerne zijt, moet ge dat gern tonen ne? :wink:

Jennifer
24 augustus 2003, 23:26
alleszins nie op een gitaarforum en nu gedaan met het gezwets ( waar ik natuurlijk nie toe bijgedragen heb :roll: :razz: ) voor ze dit topic locken :evil: :razz: (

sebass
25 augustus 2003, 00:21
We blijven toch wel on topic he :wink:

Speeddemon
25 augustus 2003, 00:44
alleszins nie op een gitaarforum en nu gedaan met het gezwets ( waar ik natuurlijk nie toe bijgedragen heb :roll: :razz: ) voor ze dit topic locken :evil: :razz: (
Dan gaat ge maor naar Off Topiek ne?
Daar kunt ge naar hartelust kiekskes plaatsen! :p

Kasper
25 augustus 2003, 00:54
Piens is een dure winkel, als je wat verder zoek, vooral sommige kleinere winkeltjes, gaje veel betere prijzen vinden. Vraag eens bij Keymusic, of de guitarshop in gent.

Kasper, ik vond die prijs van 240 voor een Cube 30 best netjes. In Nederland is ie bijna overal 250-260.


Bij guitar shop ( als ik mij goe herinner ) was de cube maar zo'n 220 en ik heb naar verschillende winkels een mailtje gestuurd voor de prijs.

[kinderachtig-modus]
:-D :D :P :D :-D :D :P :D :-D
I was right! nana-nana-naaaaanaaaa
[/kinderachtig-modus]

en ff serieus; ik kijk altijd eerst zoveel mogelijk rond voor de beste prijs. Zo kan je veel uitsparen.

Dude
25 augustus 2003, 11:43
De andere gitarist uit mijn band heeft die versterker en serieus, een wolf in schaapskleren, Een van de lekkertste transistor bakken van fender, goeie speaker enzo, en ERG hard. niet normaal hoor !

lekker makkelijk meenemen overal naartoe want hij weegt geen drol, ideaal oefenversterkertje voor in een bandje

Jennifer
25 augustus 2003, 13:00
Ik zal mss wel is een "actiefoto" van mij bij de rest zetten als ik mn "gear" ( wa een achterlijk woord :roll: ) heb. En nu maar hopen dat ik via mail allerhande goeikope prijzen voor een cube naar mn kop gesmeten krijg...