PDA

View Full Version : Here's the plan, what do I need?



zZoRgO
22 augustus 2003, 17:00
hey,


zoals ik in een eerder topic reeds vermeld heb, ga ik dus hoogstwaarschijnlijk zelf een gitaartje bouwen...

Het wordt een stratachtige
Nu, ik heb zo een lijstje samengesteld,maar weet niet of ik aan alles heb gedacht (vooral qua electronica dan...)

kunnen jullie dit es bekijken, en laat dan es weten wat ik ben vergeten!!

here's the list


1 Body E-bay
1 Warmoth Neck
1 Warmoth Slagplaat
1 Seymour Duncan SH-4
2 Fender Vintage Hot Noiseless
1 Fender Tremolo
2 Potentiometer
1 Tone Capacitator
2 Knoppen
1 5-way Switch
1 Jack
1 Jack Omhulsel
2 Strap Buttons

BTW bij een warmoth neck, zit daar dan al een nut op of niet?

enne, iets van uitleg over hoe je de electronica moet aansluiten, hoeveel draadjes ik waar moet solderen is ook altijd welkom! :???: :D

ozzy
22 augustus 2003, 17:10
snaren ?

wietse
22 augustus 2003, 17:17
stem mechaniekjes?
denk niet dat die al op de hals zitten.
de schema's kan je wel op internet vinden in alle soorten en maten.

zZoRgO
22 augustus 2003, 17:22
stemmechanieken had ik op mijn lijstje staan, vergeten mee te copy pasten :-)



en die opmerking van snaren had ik wel verwacht... :razz:

zZoRgO
22 augustus 2003, 17:33
hmm als ik dat zo es bekijk ga ik het toch maar laten doen denk ik...
alhoewel ik het veel liever zelf zou doen.... :-?

wietse
22 augustus 2003, 17:40
niet opgeven zo'n bouwpakket ,want dat is het al stel je het zelf samen is helemaal niet moeilijk te maken zolang hals en body maar bij elkaar horen .
dan hoef je geen problemen te verwachten .heb zelf laatst een lp kopiegebouwd van overgebleven onderdelen en een body en hals die ik op een rommelmarkt kocht.
wordt nu driftig op gespeeld door een maat van me.

zZoRgO
22 augustus 2003, 17:41
mja, weet gewoon helemaal niets van electronica af... :oops:

fred dons
22 augustus 2003, 17:56
er zit geen nut bij de warmoth neck dus dat moet je nog kopen.
(ik raad de earvana nut aan omdat die in 1 x op een warmoth neck past alle anders nutjes moet je bijvijlen)
ik zou als switch de schaller megaswitch nemen daar zit namelijk een heel gemakkelijk schema bij en op de switch zitten corresponderende nummers
wat betreft de trem, wil je een vintage fender trem of de american standard (moet je rekening bij houden bij het bestelen van de body bij warmoth), vintage trem is het gemakkelijkst te installeren en ik zou dan
een gotoh vintage style brug kopen

overigens vind ik de fender noiseless bagger klinken en zou ik persoonlijk kinmans nemen
voor al je electronica onderdelen zou ik overigens bij www.rockinger.com kijken dat is met name voor het vervoer, btw etc goedkoper (en als je toch wilt hebben die de noiseless op voorraad)
succes

Anavrin
22 augustus 2003, 18:06
check ff
http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics.shtml
voor een electronica schema (net hoe je je pu's wil aansluiten)

Die ebay body, is die al gespoten + gelakt, anders moet je dat ook nog ff doen.
Bedoel je met 1 fender tremolo een complete brug?
Altijd wijs om storingen te verminderen;
zilvergrafiet!!!
Succes ermee!!!!

zZoRgO
22 augustus 2003, 18:21
de body is gespoten en gelakt

met de tremolo bedoel ik idd een volledige brug...
moet je voor een fender brug aparte onderdelen kopen, misschien?

bert k
22 augustus 2003, 18:25
Nee, de brugis een complete set met veren en pookje. Alleen is een standaard Fender trem veel makkelijker dan een American Standard. In het laatste geval zou je ook een Wilkinson of een Hipshot trem kunnen nemen, die werken eender. Neem dan ook wel een grafieten topkam en locking stemmechnieken, dan blijft ie zuiver.

zZoRgO
22 augustus 2003, 18:28
die locking mechanieken en grafieten kam was ik al van plan...


al wat puur mechanisch is en schroeven e.d. heb ik geen problemen mee, maar de electronica schrikt me toch wel wat af...

maar moet m'n body nog betalen en ontvangen...
maar die *$ù%µ£ ebay verkoper checkt laat sinds woensdag niet meer van hem horen ¨*$%£%M nu ja het duurde ook altijd een paar dagen eer hij een mail terugstuurde met antwoord op m'n vragen...

bert k
22 augustus 2003, 18:33
Grappig :D Ik had het juist omgekeerd. Elektronika geen probleem (is ook hardstikke makkelijk; op die Seymor Duncan site staat alles met grote tekeningen uitgelegd) Maar ik heb twee nachten slecht geslapen toen ik de gaten voor de halsschroeven moest boren. Gaten voor de studs waar de brug op rust luistert heel nauw, ik had echt goed gemeten, maar toch zitten mijn snaren niet exact in het midden.

zZoRgO
22 augustus 2003, 18:34
nu doe je mij daar ook al schrik voor krijgen!!!! :evil:

:D

zZoRgO
23 augustus 2003, 17:37
btw zo een fender brug kost al gauw 120 € terwijl bij warmoth 50 €...

of ben ik mis?

bert k
23 augustus 2003, 18:28
Nee hoor, bij Vox Humana vanaf 49 euro http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi
En dat boren lukt wel als je een goeie schuifmaat gebruikt. Je moet echt op 1/10de mm nauwkeurig werken.

Sj03rd
24 augustus 2003, 02:09
Als je nog een neck wilt hebben, ik heb een hohner graphite neck te koop, mail me maar voor info.....

zZoRgO
25 augustus 2003, 18:44
btw wat vinden jullie van schuine neck en middle pickups...

op de foto zie je dat bij het body dat ik besteld heb schuine gaten gefreesd zijn voor de pickups....


wat zou ik nu doen? blanke pickguard bestellen en zo laten of gewoon uitfrezen to één groot gat, zodat ik m'n pickups recht kan zetten.....

http://ebay3.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_9f8948d7062e7c6c7a4c895984eae9a8/i-1.JPG

ben79
25 augustus 2003, 18:55
of ze gewoon scheef laten staan :-?

zZoRgO
25 augustus 2003, 18:59
dat was dus m'n eerste optie, maar dan moet ik de gaten voor de pickups in m'n pickguard zelf snijden uiteraard... :wink:

ben79
25 augustus 2003, 19:08
met zo een Dremel lukt het wel, heb ik voor een van men gitaren ook gebruikt

zZoRgO
25 augustus 2003, 19:23
een wat? :-)
dremel? lukt dat niet met een breekmesje?


het gaat me eigenlijk wat meer om het estetische...
gaat dat wel mooi zijn....? heeft iemand hier foto's van gitaren met schuine pickups?

ben79
25 augustus 2003, 19:32
een Dremel is een klein frees-apparaatje, je kunt er ook een boortje insteken, het draait op extra hoge toeren. Breekmesje zou ik niet aanraden, glijd je gemakkelijk mee uit en dan krijg je krassen, de ronde hoeken zullen zo ook niet echt meevallen denk ik..

zZoRgO
25 augustus 2003, 19:52
ok, wat kost dat zo ongeveer?
kan later ook nog handig blijken...

beetje moeilijk om daarmee dan heel dat gat uit te frezen zeker? :D