PDA

View Full Version : een Fender Squier? OF Squier By Fender??



BlackSun
22 augustus 2003, 16:29
Als er op een stratocaster 'Fender'(groot) en in het klein ernaast 'squier' staat. Is het dan een echte Fender? of toch een squier? Want op een Squier staat toch 'Squier by Fender'? Wat is het verschil??

JV
22 augustus 2003, 16:33
uit welk jaar komt hij?

BlackSun
22 augustus 2003, 16:41
92 geloof ik. (Niet mijn gitaar)

Edit: Gitaar Serienr MN3127128

jaywalker
22 augustus 2003, 17:14
dan is die maat van jouw waarschijnlijk een gelukkig eigenaar van een goeie squier.....

De laatste tijd maakt quier weer relijk buttgitaren, maar omdat deze voor 1999 komt is hij best zeldzaam....
Squier maakte eerst leuke betaalbare gitaren.......dit ging steeds beter tot dat squier op een bepaald hoogte punt zat en Fender zich er mee bemoeie "ga weer bout gitaren maken"

:strat: ....

fred dons
22 augustus 2003, 18:00
dat is een mex strat en op zich een redelijke gitaar maar qua kwaliteit
idd gewoon een squier (niets meer en niets minder)

de allereerste japanse squiers hadden ook fender in het groot en squier in het klein op de kop en die zijn inmiddels tamelijk kostbaar geworden
(en die wordt dus nog wel eens verwisseld met de mex versie

Diedo
22 augustus 2003, 22:25
ik heb volgens mij zoŽn fender met op de kop heel klein squier staan

het serienummer is T038220

ik weet er verder niks over; is dit nou een goede of een slechte squier?!

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 22:40
altijd weer leuk als mensen niet zelf kunnen beslissen of ze een goede of slechte gitaar hebben.

Diedo
22 augustus 2003, 22:54
altijd weer leuk als mensen niet zelf kunnen beslissen of ze een goede of slechte gitaar hebben.

het gaat er eerder om of mijn belevingswereld wel klopt... ik vind het een hele lekkere gitaar, maar dat vond ik eerst ook bij mijn eerste...

ook omdat ik deze gitaar van iemand heb gekregen weet ik er verder niks van af... ik zou het leuk vinden om te weten uit welk jaar hij komt en meer van dat soort dingen

DIT IS PURE INTERESSE!

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 23:43
het gaat er eerder om of mijn belevingswereld wel klopt... ik vind het een hele lekkere gitaar

Dat verandert de zaak natuurlijk. Voel je maar niet aangevallen dan. 't Was ook meer sarcastisch bedoeld

Diedo
23 augustus 2003, 13:59
dan is alles weer volledig onder controle 8-)

als ik mijn bericht weer lees dan komt dat laatste er ook wel iets te fel uit... was minder bedoeld

katana
23 augustus 2003, 19:35
begint het serienummer van de echt goede squiers (1e oplage) niet met fs???
is mij eens verteld dat zijn de echte verzamelaars opjecten



jasper