PDA

View Full Version : probleem: Marshall 9200 eindversterker + fender combo



Joe_scumbag
29 januari 2002, 15:44
Een vriend van me doet zijn 9200 voor een heel schappelijke prijs weg en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een eindversterker in de send en return lus van mijn fender peroformer combo amp aan te sluiten? In theorie lijkt het me dat in combinatie met mijn GT-6 voor efecten + clean fender geluid een wereldsetup.

Sandman
29 januari 2002, 17:04
Als je dat doet sluit je toch je 9200 eindversterker aan op je fender eindversterker? Kortom geen voorversterker... Dmv je returnjack omzeil je je fender voorversterker. En je zegt dat je alleen de fx van je gt6 wil gebruiken, dus die heeft dan ook geen voorversterker aan staan. Je kan denk ik wel je gt6 aansluiten op 1 van de eindversterkers (bij je fender omzel je dan je voorversterker). Maar twee eindversterkers achter elkaar? Heeft dat zin.....?

Oh sorry, je bedoeld de 9200 in de lus, maar dan hou je 2 eindversterkers. De vraag blijft dan toch staan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandman op 2002-01-29 16:05 ]</font>

Joe_scumbag
29 januari 2002, 19:54
ahah, dus het is niet dat wanneer je die 9200 in mijn send en return lus inplug, ik zowel voor- als eindversteker van mijn fender amp ontwijk en rechtstreeks naar de speaker ga?

Sandman
29 januari 2002, 21:36
Als je de 9200 in de fxsend/return los stopt krijg je het volgende:

gitaar --> amp input (voorversterker)--> fx send (9200 eindversterker) fx return --> amp eindversterker --> speakers

Dus zo omzeil je niets. Je kan alleen je amp voorversterker omzeilen door direct in de fxreturnjack te pluggen.

Als je je combo wil omzeilen en alleen zn speaker wil gebruiken mis je een voorversterker. Alleen de 9200 is niet genoeg, tenzij je je gt6 als preamp gebruikt.

Joe_scumbag
30 januari 2002, 01:33
ok bedankt, kzal met men GT-6je dan nog wel wat aan een goeie distortion sleutelen, maar ongeacht ik weg ben van de GT-6, blijf ik de distortions erin toch maar koud vinden klinken, maar ja, da's open deur inslaan natuurlijk :wink:

Rectifier
30 januari 2002, 12:55
Je kan natuurlijk ook je Effect send naar de Boss GT6 en die aansluiten op je 9200.

Maar dan moet die effect send wel werken als pre-amp out.
Je kan met de GT6 toch amps. simuleren, en dan kan je alsnog er een boss. overdrive of wat ook ervoor plaatsen in de GT6.
Dus het is even tweaken, maar ik weet zeker dat je er zeer goede sounds uit kunt halen.

Joe_scumbag
30 januari 2002, 14:41
Ik weet het, maar ik heb na lang twijfelen mijn GT-6 gewoon in mijn main input aangesloten - en dus niet in mijn return lus - van mijn Fender performer aange sloten. Het voordeel is dat ik nu het clean geluid - waar ik gek van ben- van mijn performer behoud, het nadeel is dat de meeste ampsims (op twin reverb na) knudde klinken aangezien ik dan twee pre-amps achter elkaar gebruik.