PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar in huis!!!!



LordRiffenstein
22 augustus 2003, 15:00
Eerst en vooral dank aan Theo voor de prettige afhandeling!!!

Ik heb dus met Theo een gitaar geruild voor een versterker en dus is Theo nu de gelukkige eigenaar van een Diezel VH4 en ik heb zijn PRS.

http://riffenstein.kingsmeade.net/PRS.jpg

De PRS is een '98 Standard Maple Top Goldtop met Dragon pickups, widethin neck, inclusief case en alle goodies. Theo kocht hem in februari maar de gitaar stond blijkbaar 5 jaar in een winkel. De guitar is eigenlijk nieuw, geen fretmarks, geen krassen behalve 1 klein plekje onderaan de gitaar.

I heb de PRS het hele weekend bespeeld en hem tijdens repetitie deze week gebruikt. Er waren enkele kleine probleempjes maar een setup en wat neck-tweaking lostte dit op en hij speelt weer als boter. Eerst dacht ik dat de pickups te agressief waren, waarschijnlijk omdat ik een Fender en single coil gebruiker ben. Maar met het gebruik volume en tone kreeg ik vele leuke klanken uit deze plank :-D Sustain voor dagen, dikke vette toon, tjonge tjonge.

Theo en mezelf hebben een weekje de spullen getest en gisteren zijn we akkoord gegaan met de ruil, nice, very very nice :cool:

gerjo1980
22 augustus 2003, 15:14
congrats, met deze mooie ruil.

Linchpin
22 augustus 2003, 15:15
Wow, nice afwerking. Dragon pickups zijn zalig.

nice indeed.

ieme
22 augustus 2003, 16:59
Wow wat een mooi ding! i love it!

Kasper
22 augustus 2003, 17:28
5j in de winkel? Raakten ze er niet vanaf of zo?

Persoonlijk zou ik hem ook niet kopen, ben niet voor van die goud-achtige toestanden. Verder, congratz! Coole ruil!

Polytheme Pam
22 augustus 2003, 17:34
mooi hoor!

LordRiffenstein
22 augustus 2003, 17:43
5j in de winkel? Raakten ze er niet vanaf of zo?

Persoonlijk zou ik hem ook niet kopen, ben niet voor van die goud-achtige toestanden. Verder, congratz! Coole ruil!

Ik denk dat de meeste mensen die een PRS kopen er eentje willen waar je de mooie tekening in de gitaar ziet, als je 2500 euro of meer uitgeeft....

En vele mensen vinden Goldtops maar niks, ik vind die net te gek :-D

Negative K3 fan
22 augustus 2003, 18:02
Ontloopt een PRS standard niet een beetje de prijs van een (gemodde) VH4?

LordRiffenstein
22 augustus 2003, 18:27
Ontloopt een PRS standard niet een beetje de prijs van een (gemodde) VH4?

In duidelijk Nederlands???? :P

Bedoel je dat een PRS meer kost dan de VH4 of net andersom?

Negative K3 fan
22 augustus 2003, 18:30
VH4 meer dan de PRS... sorry als ik je beledig ofzo :D

Anders Destium
22 augustus 2003, 18:57
Vette ruil man, mooi ding :o

Het lijkt mij ook dat je er flink op vooruit bent gegaan, maar ja: ik ben meer een gitarenman :)

ieme
22 augustus 2003, 19:04
5j in de winkel? Raakten ze er niet vanaf of zo?

Persoonlijk zou ik hem ook niet kopen, ben niet voor van die goud-achtige toestanden. Verder, congratz! Coole ruil!

Ik denk dat de meeste mensen die een PRS kopen er eentje willen waar je de mooie tekening in de gitaar ziet, als je 2500 euro of meer uitgeeft....

En vele mensen vinden Goldtops maar niks, ik vind die net te gek :-D

Kijk, een Gibson Les paul deluxe (goldtop), 56 model (goldtop)& standard (goldtop) dan ben je toch echt heer en meester.....

Ohzoso
22 augustus 2003, 19:32
WELCOME TO THE CLUB!! CONGRATZ

srv-man
22 augustus 2003, 21:06
Hi Yoeri, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, bekend fotootje zeg :-D
Ook jij bedankt voor de prettige afhandeling! En inderdaad, Dragon pu´s zijn super. En mensen, let op de prachtige tijgerstreep die je in de binding terugziet. ´t Heeft toch wat decadents om dat dan van een goudkleurige top te voorzien. 8-)

´t Is dat ik de voorkeur geef aan 24 frets anders had je hem nooit gehad, maar een Diezel is ook een leuke boyz toy en gelukkig heb ik nog een PRS achter de hand (hoef ik mijn profiel ook niet te wijzigen :razz: ) Voor wie wel eens op de rack afdeling leest: de VHT 2/50/2 moet maar even wachten.

Binnenkort zal ik mijn visie op de Diezel posten.

Nocki
22 augustus 2003, 21:37
Geweldige gitaar yoerie. ik denk dat ie heel goed bij je persoonlijkheid past. ik vond de telecastertjes (sorry...) niet zo heel erg mooi bij je staan maar ik denk dat dit je geweldig staat. ok dat was het cosmetische... heele mooie gitaar en t zal geweldig klinken... succes ermee. ben heel blij voor je...

Nocki

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 21:54
oef, mooi!

ben79
23 augustus 2003, 00:04
:o nice , very nice

sash
23 augustus 2003, 02:38
Vette ruil man, mooi ding :o

Het lijkt mij ook dat je er flink op vooruit bent gegaan, maar ja: ik ben meer een gitarenman :)

Ik zeg niets :D



@ Yoeri: WOW mooi ding! Goeie ruil zeg ik!

LordRiffenstein
23 augustus 2003, 09:03
Bedankt allemaal, het is in elk geval een super gitaar, speelt ZO makkelijk en de klank, tja, droooooooooooooool

Neg K3, een 'gewone' standard kost al behoorlijk veel maar dit is eigenlijk een Custom22 vanwege de maple top (niet op gewone std). Uiteindelijk maakt me de waarde geen f$ck uit want ik vind de gitaar gewoon beregoed. :cool:

zZoRgO
23 augustus 2003, 09:52
en de klank, tja, droooooooooooooool



Ik neem aan dat je hier "drool" bedoelt en niet drol :-D

proficiat man, nice deal!

Ohzoso
23 augustus 2003, 10:38
de oudere standards hbben wel degelijk een maple top. Ergens rond `98 ofzo hebben ze dit afgeschaft en werden ze alleen nog maar met mahonie body gefabriceerd. Je kunt ze wel met maple top bestellen (zoals er meerdere dingen optioneel zijn). Overigens, met maple top heb je qua klankkleur wel het volste geluid.

"beter 1 PRS in de hand dan 10 Ibanezzen aan de muur"

Anders Destium
23 augustus 2003, 11:02
"beter 1 PRS in de hand dan 10 Ibanezzen aan de muur"

:oops:

Ohzoso
23 augustus 2003, 11:15
LOL !! (ik verw8te van jou wel zo`n vlotte reactie)
Anders, ik ken me herinneren dat je nog 1 Ibbie erbij wilde aanschaffen en daarna ook s ging kijken voor n PRS. Hoe zit dat??

LordRiffenstein
23 augustus 2003, 11:22
de oudere standards hbben wel degelijk een maple top. Ergens rond `98 ofzo hebben ze dit afgeschaft en werden ze alleen nog maar met mahonie body gefabriceerd. Je kunt ze wel met maple top bestellen (zoals er meerdere dingen optioneel zijn). Overigens, met maple top heb je qua klankkleur wel het volste geluid.

"beter 1 PRS in de hand dan 10 Ibanezzen aan de muur"

Om helemaal juist te zijn:

Een Custom22 met een niet zo mooie maple top werd gebruikt voor de Standards in zwart of Goldtop. Omdat dit wel eens verwarring schiep, bracht PRS deze gitaren uit onder een andere naam Standard Maple Top, dit hebben ze slechts 2 jaren gedaan waarvan ´98 er eentje is. Daarna zijn ze gestopt met die maple top hoewel je die dus inderdaad nog steeds kunt bestellen.

Anders Destium
23 augustus 2003, 11:28
LOL !! (ik verw8te van jou wel zo`n vlotte reactie)
Anders, ik ken me herinneren dat je nog 1 Ibbie erbij wilde aanschaffen en daarna ook s ging kijken voor n PRS. Hoe zit dat??

Klopt, al moet ik eerst een Koch.

GAS zorgt er steeds voor dat ik wat nieuws koop zonder écht flink gespaard te hebben (vandaar ook Ibanezzen natuurlijk :) )

Ik ben al aan het sparen (en er gaat ook 1 Ibbie de deur uit binnenkort), maar ik heb nu allereerst een Gibson les paul op het oog (en dan geen gewone natuurlijk..) Als ik een PRS koop dan doe ik dat (ala The Mule) gelijk goed, dat is althans de bedoeling :)

Is wel offtopic dit :oops:

Rectifier
23 augustus 2003, 11:49
Dude, welkom bij de PRS Club :lol:

Die van mij heeft "vogeltjes"in de hals :razz:

Hey, SRV-man...wat doe je nu? Dit is geen afspraak he!!!
Een top nemen terwijl je een rack hebt :wink:

Hehe

Fiets
23 augustus 2003, 12:21
mooie gitaar m8 mooi koop gefeliciteerd

Pickslide
23 augustus 2003, 12:56
Ik ben al aan het sparen (en er gaat ook 1 Ibbie de deur uit binnenkort), maar ik heb nu allereerst een Gibson les paul op het oog (en dan geen gewone natuurlijk..) Als ik een PRS koop dan doe ik dat (ala The Mule) gelijk goed, dat is althans de bedoeling :)

Is wel offtopic dit :oops:

Aha welke ibbie gaat er uit heb misschien wel interesse :D

BLOK182
23 augustus 2003, 13:55
Vette plank dude, ziet er erg mooi uit! Enne, idd, join the club ;-)

The Mule
23 augustus 2003, 19:51
Heel mooie gitaar, en zeker bijzonder geslaagd als goldtop, hoewel ik bij PRS altijd als eerste aan prachtige flametops denk, is dit zeker een smaakvol geheel...

Ohzoso
24 augustus 2003, 07:58
Heel mooie gitaar, en zeker bijzonder geslaagd als goldtop, hoewel ik bij PRS altijd als eerste aan prachtige flametops denk, is dit zeker een smaakvol geheel...

"the more I look at (and play with) it, the more I like it !!"

srv-man
24 augustus 2003, 09:11
Dude, welkom bij de PRS Club :lol:

Die van mij heeft "vogeltjes"in de hals :razz:

Hey, SRV-man...wat doe je nu? Dit is geen afspraak he!!!
Een top nemen terwijl je een rack hebt :wink:

Hehe

Het een sluit het ander niet uit..... 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Anders Destium
24 augustus 2003, 10:58
Ik ben al aan het sparen (en er gaat ook 1 Ibbie de deur uit binnenkort), maar ik heb nu allereerst een Gibson les paul op het oog (en dan geen gewone natuurlijk..) Als ik een PRS koop dan doe ik dat (ala The Mule) gelijk goed, dat is althans de bedoeling :)

Is wel offtopic dit :oops:

Aha welke ibbie gaat er uit heb misschien wel interesse :D

Ik heb je een pm-gestuurd, http://www.gitaarnet.nl/forum/privmsg.php?folder=inbox

LordRiffenstein
24 augustus 2003, 17:13
AAh jongens, mijn vingers doen helemaal zeer van ongeveer 5 uur gitaar te spelen. Die PRS is gewoon te gek, SUPER VETTE klank. :lp:

Ik denk dat ik van mijn GAS verlost ben.... :o

BLOK182
24 augustus 2003, 18:25
Dope shit is het he?

Negative K3 fan
24 augustus 2003, 19:24
Ik denk dat ik van mijn GAS verlost ben.... :o

ive heard that one before :)

srv-man
24 augustus 2003, 22:29
AAh jongens, mijn vingers doen helemaal zeer van ongeveer 5 uur gitaar te spelen. Die PRS is gewoon te gek, SUPER VETTE klank. :lp:

Ik denk dat ik van mijn GAS verlost ben.... :o

:lol: Weer eentje bekeerd tot PRS.......zien we nu binnenkort wat Telecasters te koop of gaat de Fender Flame voor de bijl......

Fatal Fairytale
24 augustus 2003, 23:13
ik ben niet zo´n fan van die finish, maar voor de rest een prachtige gitaar! veel plezier er mee verder

LordRiffenstein
25 augustus 2003, 07:47
:lol: Weer eentje bekeerd tot PRS.......zien we nu binnenkort wat Telecasters te koop of gaat de Fender Flame voor de bijl......

LMAO

Nee hoor, 5 gitaartjes, leuke 'collectie' en er moet niets weg dus alles blijft lekker in mijn muziek-kamertje staan :-D

green_day
25 augustus 2003, 08:01
vette gitaar man, play on!

dreezer
25 augustus 2003, 21:32
Proficiat met deruil!! Mooi gitaartje, goed gitaartje.

Heb je nu nog een versterker?????

LordRiffenstein
25 augustus 2003, 23:58
Proficiat met deruil!! Mooi gitaartje, goed gitaartje.

Heb je nu nog een versterker?????

Ja hoor, 2 :razz: