PDA

View Full Version : merk Kritz



wuppy
22 augustus 2003, 13:47
Wie kent het merk Kritz en heeft "ervaring" met deze gitaar?? Ik wil binnenkort een nieuwe gitaar aan gaan schaffen en ben me 'n beetje aan 't orienteren.

iam
22 augustus 2003, 13:51
ik weet dat het een belgisch merk is...

www.kritz.be

en ze wel mooie axen maken (naar mijn smaak)
nog nooit op 1 gespeeld daarentegen :-?

Anavrin
22 augustus 2003, 14:20
een jaar of 2 geleden stond er iets over in een of ander gitaarblad: smilefrets voor makkelijker benden, handgemaakt, da's eigenlijk het enige wat ik me herinner.

ilovemyguitar
22 augustus 2003, 14:24
volgens mij staat er een bij american guitarstore..
ff die winkels tjekken want ik zag er laatst een staan

(weet alleen niet meer waar precies)

Pee
22 augustus 2003, 14:38
er zijn een paar belgische top sessie gitaristen die erop spelen.

LordRiffenstein
22 augustus 2003, 14:47
Ik heb wel wat ervaring met enkele Kritzen.

Ze zijn inderdaad Belgisch en die smile-frets werken heel goed, bending gaat super makkelijk.

Het probleem dat ik had met de 3 Kritzen die ik getest heb, was de klank. Ik vond ze vreselijk vlak en dun klinken, niks ballen en veel hoog. Uiteraard is dat persoonlijk dus ik kan je best aanraden om er eentje te testen.

LordRiffenstein
22 augustus 2003, 14:48
er zijn een paar belgische top sessie gitaristen die erop spelen.

Foutje Pee, dat moet zijn:

Er zijn enkele Belgische top sessie gitaristen die er reklame voor maken. :-D
Ik denk dat enkel Chris Peeters de zijne ook echt gebruikt hoewel ik hem meestal met zijn Godin zie.

fred dons
22 augustus 2003, 14:57
ik heb wel eens wat nekken bij ze gekocht en ook op hun gitaren gespeeld en wat me met name opviel is dat ze hele goede ideeen hebben maar met name of de afwerking nog wel eens wat steken laten vallen
(slecht gelakte toetsen, lelijk gelijmde halzen etc.)
ook staat de aktie nogal hoog op hun gitaren (wat ik niet echt prettig vind) :lol:

RadiuS
22 augustus 2003, 18:45
ik vind ze er wel errug vet uitzien, maar geen ervaringen mee..

Nocki
22 augustus 2003, 22:44
ik heb er enkelen gezien maar de afwerking is echt niks...
de smile frets zijn leuk en zal best leuk zijn maar je moet er aan wennen en in het begin zit je vaak fout. verder klinkt het niet super en zijn het afwijkende gitren waarvan je in het begin denkt wauw maar na een tijdje toch liever een standaard merk in je handen hebt wat gewoon goed is...

NOcki

Nocki
22 augustus 2003, 22:46
hee das leuk ik word hierboven aangehaald... vreemd hoor. ik zal het nogmaals schrijven want nu weet ik hoe het moet geschreven en gespeeld worden... :-)

Myxolydisch... ap,lausse...

RadiuS
23 augustus 2003, 11:39
:razz: ja ik dacht ik gooi wat gare uitspraken in mn sig :P