PDA

View Full Version : tijd voor klassiek (Bach - Gigue uit BWV1006a)



delphiro
22 augustus 2003, 12:24
In de hoop eindelijk eens een complete luitsuite te kunnen spelen ben ik met het lastigste stuk begonnen.. de gigue. Helemaal foutloos is het niet, maar ja.. toch wel leuk om te laten horen hoop ik.

moeilijkste stukkies; 1'58-2'03 (4 simpele akkoorden maar op 1 of andere manier haper ik telkens ff'tjes en 2'14-2'17.. elke 8ste een andere bas, het mooie aan Bach maar dus ook het moeilijke op de gitaar :-D )

http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/gigue.mp3

Heb je powertab ( http://www.power-tab.net/downloads.php ), dan kun je het stuk ook zien of instuderen (erg goede oefening voor je pink!);
http://home.zonnet.nl/delphiro/gigue_bwv1006.ptb

powertabs toegevoegd

slayurrr
22 augustus 2003, 13:10
Ook al is klassiek niet echt mijn style, dit vind erg leuk om te luisteren en het gitaarspel zit weer lekker goed in elkaar 8-)

Mooi gespeelt!

Bassie79
22 augustus 2003, 13:37
Heel mooi, netjes ingespeeld, paar hele kleine foutjes, maar het blijft goed lopen.

Ga zo door ! :)

SiNiSTRaL
22 augustus 2003, 14:30
cool man, klinkt echt goe

bert k
22 augustus 2003, 14:47
Knap hoor, Bach blijft toch wel super. Altijd mooi en pittige uitdaging om te spelen. Complimenten.

Anavrin
22 augustus 2003, 15:33
kijk, dit vind ik nou vet....
Ik kan het niet, maar ik vind dat dit de shit is die je na een half jaar/ een jaar bij gitaarles verplicht moet krijgen (kan nooit kwaad)

Maiden Michiel
22 augustus 2003, 15:48
Klinkt erg goed & lekker!
Weer eens positief wat anders dan shred!

Negative K3 fan
22 augustus 2003, 18:21
Erg mooi, Bach blijft geweldig, ook goed en mooi gespeeld+opgenomen (as usual :))!

Ik ga hem zelf ook eens proberen.

Powertab is alleen niet helemaal perfect want volgens mij staat hij niet in C majeur, maar dat kan ik fout hebben, lastig lezen met al die kruizen mollen en herstellingstekens ertussen.

delphiro
22 augustus 2003, 18:27
thx en NK3 je hebt helemaal gelijk. Het staat in Emaj en dan vallen de kruizen en mollen ineens erg mee :-D

Helemaal niet aan gedacht.. ik keek alleen naar de TABs, de noten heb ik immers al :)

Negative K3 fan
22 augustus 2003, 18:34
bedankt, ziet er nu stukken beter uit.

delphiro
22 augustus 2003, 18:56
de downloadbare powertab staat nu goed

Gert-Jan
23 augustus 2003, 20:05
:dance: KLASSE

FunkyFlamenco
25 augustus 2003, 18:43
Mooi gespeeld!!! Bach is altijd leuk om te spelen, al ziet het er vaak makkelijker uit dan het is. Mijn favo bach is nog de Prelude in D (die ene die eigenlijk voor cello is.. hele bekende met lage D snaar :D ik ben dol op lage d-snaren!)

Negative K3 fan
25 augustus 2003, 19:44
Mooi gespeeld!!! Bach is altijd leuk om te spelen, al ziet het er vaak makkelijker uit dan het is. Mijn favo bach is nog de Prelude in D (die ene die eigenlijk voor cello is.. hele bekende met lage D snaar :D ik ben dol op lage d-snaren!)

nu-metal flogger :razz:

delphiro
26 augustus 2003, 14:19
Mijn favo bach is nog de Prelude in D

welke bedoel je? Ik vind de cello suites persoonlijk veel makkelijker dan de luitsuites omdat het vrijwel continue 1 stem is terwijl de moeilijkheid voor mij bij Bach in de 'meerdere stemmen door elkaar' ligt. Bovendien is D majeur nogal lekker makkelijk om te lezen en volgens mij zijn de meeste cello suites naar D getransponeerd. Heb je een BWV nummer?

Arbz
26 augustus 2003, 14:32
Mijn favo bach is nog de Prelude in D
Bovendien is D majeur nogal lekker makkelijk om te lezen en volgens mij zijn de meeste cello suites naar D getransponeerd. Heb je een BWV nummer?

999 is wel leuk, denk dat ze die ook bedoelt eigenlijk ;)
Funky, correct me if i'm wrong :cool:

FunkyFlamenco
26 augustus 2003, 14:32
nummer niet hier bij de hand. Maar hij is ook niet moeilijk nee, maar daarom wel mooi :)

Arbz
26 augustus 2003, 14:34
nummer niet hier bij de hand. Maar hij is ook niet moeilijk nee, maar daarom wel mooi :)

Denk dat het 999 is, vrij veel nootjes, vrij makkelijk en klinkt mooi :)

delphiro
26 augustus 2003, 14:43
zal eens kijken.. ik geloof dat ik die nog niet heb


Maar hij is ook niet moeilijk nee, maar daarom wel mooi
Het sluit elkaar gelukkig niet uit :) anders wordt het wel heel vervelend om alleen voor de hobby gitaar te spelen.

Overigens bedacht ik me dat chaconne Dmoll ook uit een cello suite kwam.. en die is toch wel even... eehh.. moeilijk