PDA

View Full Version : Jackson Dinky DK2 of Ibanez RG1570



ijff
21 augustus 2003, 23:20
Ok.. na veel zoeken lijkt mijn keuze tussen deze 2 (linkshandige) gitaren te gaan...
Heef iemand ervaring met beide? Wat zijn de verschillen in kwaliteit/geluid/bespeelbaarheid? Kwaliteit van pickups maakt niet veel uit.. want ik ga er vanuit dat ik die toch binnen een jaar vervang.

Ibanez RuleZ
22 augustus 2003, 00:12
de ibanez heeft een wat beter bespeelbare hals, omdat het een all acces neck is, wat betekent dat de hiel afgerond is. iets wat de jackson niet heeft. de jackson heeft een schaller brug, de ibanez een edge pro. beide bruggen zijn goed. de elementen zijn zeker wel een case, want de elementen van de jackson zijn volgens mij duncan designed en die zijn nagenoeg gelijk aan normale duncans.

wel een note is nog dat de jackson hss is en de ibanez hsh, wat echt wel anders is!

probeer ze gewoon ff ergens, kan nooit kwaad, of probeer de rechsthandige versies een keer te bekijken.

Harrald

renier
22 augustus 2003, 07:20
want de elementen van de jackson zijn volgens mij duncan designed en die zijn nagenoeg gelijk aan normale duncans.
Harrald

daar ben ikhet toch niet helemaal met je eens. duncan designed zijn best aardige PU's maar ze kunnen echt niet op tegen echte duncans. het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar seymour duncan zorgt er echt wel voor dat hun a merk beter is dan hun b mek, anders snijden ze zichzelf behoorlijk in de vingers.

jorrit
22 augustus 2003, 09:01
jup, ik heb ook duncan designed in mn gitaar maar ze kunnen niet op tegen de orriginelen..... maar ik vind d-designed wel een van de beste "b"-pickups...

Raffel
22 augustus 2003, 09:25
want de elementen van de jackson zijn volgens mij duncan designed en die zijn nagenoeg gelijk aan normale duncans.
Harrald

daar ben ikhet toch niet helemaal met je eens. duncan designed zijn best aardige PU's maar ze kunnen echt niet op tegen echte duncans. het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar seymour duncan zorgt er echt wel voor dat hun a merk beter is dan hun b mek, anders snijden ze zichzelf behoorlijk in de vingers.


een beetje zoals de ibbi dimarzio's idd

ken
22 augustus 2003, 11:58
Als je toch een keuze moet maken tussen de DK2 en de Ibanez zou ik toch voor de DK2 gaan. Ik heb hem ook en speelt heel fijn en hij klinkt trouwens ook heel goed hoor. Hij klinkt op de singelcoils heel warm en op de humbucker is het echt scheuren. Verder is de kwaliteit ook goed voor de prijs van zo'n gitaar. Ik zou dus de Jackson nemen. Ik ben er zelf ook heel tevreden mee.

Ibanez RuleZ
22 augustus 2003, 15:23
forgive me, deze info over die duncan designed dingen had ik van het JCF frorum, wat normaal gesproken een redelijk betrouwbare bron is. overigens zou ik alsnog voor die DK2 gaan, t is nl een bijzonder nette plank! en ik vind hem veel karakterastieker, zeker in een mooie finish, dan een ibanez RG1570

Harrald

lupoloco
22 augustus 2003, 15:28
forgive me, deze info over die duncan designed dingen had ik van het JCF frorum, wat normaal gesproken een redelijk betrouwbare bron is. overigens zou ik alsnog voor die DK2 gaan, t is nl een bijzonder nette plank! en ik vind hem veel karakterastieker, zeker in een mooie finish, dan een ibanez RG1570

Harrald

http://www.onlinestagegear.com/pics-guitars/jackson/DK2-CrimsonSwirl/DK2-CrimsonSwirl-1.jpg


JAMMIE :)

jorrit
23 augustus 2003, 16:04
uhm normaal heb ik het niet zo op jacksons maar dit geeft toch wel gas (die swirl...) wat kost zo'n ding??

(sorry ik ben net wakker en heb geen zin om te zoeken.... :oops: )

lupoloco
23 augustus 2003, 16:32
rond de 500-600€ :)

ijff
23 augustus 2003, 16:32
De Eerie Swirl kost EUR 519,- bij MusikProduktiv.. dus iets in die richting..

Maiden Michiel
23 augustus 2003, 16:34
Jammer van die chrome hardware

Anders Destium
23 augustus 2003, 17:14
Bijna alle Jacksons hebben toch chromen hardware?

Het probleem van veel van de hardwarekleuren bij Ibanez is dat je het er na een tijdje spelen afrubt, dan wordt het op de plaats waar bijv je pols rust toch nog chroom...

Als het om de looks zou gaan, zou ik een DK-2 nemen (in een Eerie Dess Swirl), als het om bespeelbaarheid gaat de Ibanez. Je moet zelf bepalen wat je het belangrijkst vindt. Het kan best zijn dat je 1 zowel mooier, beter vindt spelen en klinken natuurlijk. Ze ontlopen elkaar niet heel veel, al heeft de Jackson volgens mij echte parelmoeren inlays die er supervet uitzien..

Ibanez RuleZ
24 augustus 2003, 01:16
nope, dat is geen echt parelmoer, dat is MOTO (mother of toiletseat) is een tijdje terug nog een thread over geweest. Jackson gebruikt al geruime tijd geen echte MOP meer voor japanse modellen. als ik het wel heb was dat na de 2/3/475 en 6/750 afgelopen (dat waren charvels, maar dat is ook jackson), de modellen daarvoor (model 4 en model 6 hadden ook parelmoeren sharkfins :D)

maar die MOTO dingen zien er ook zeer zeker mooi uit!!

harrald

ijff
24 augustus 2003, 02:59
Tja.. ik geloof niet dat ik er uit ga komen...

Ik heb iets meer dan EUR 1000,- te besteden.. (nog ietsje meer als ff wacht).

Dacht er intussen over om zelf een gitaar te laten bouwen bij Shamray (zie aparte post).. maar begrijp uit een andere post dat daar intussen 25% bovenop komt omdat er intussen een nederlandse importeur is...

Het liefts wil ik een PRS Custom 22.. maar goed, die kosten meer dan EUR 3000,- en zijn 2e hands gewoon niet linkshandig te krijgen.

EUR 1000,- is wellicht ook iets te weinig voor een echte topgitaar.
Maar goed.. intussen neig ik naar het kopen van de Ibanez... met nieuwe Dimarzio elementen.. of doorsparen (en die Shamray laten bouwen voor EUR 1800,- ofzo..).
Ik speel jaren '70/'80 rock.. en geen metal (wel vet en hard.. maar goed) .. dus de vraag is of die Ibanez (of de Jackson for that matter) sowieso wel de goede keus is.

P.S. n.a.v. een zoekopdracht bji gitaarnet.nl mailde 'The String' uit Amsterdam me dat ze een linkshandige Kritz voor ca. EUR 1500,- hebben...iemand daarmee bekend (heb de website gezien.. maar verder?)