PDA

View Full Version : Voortschrijdend inzicht....



Nocki
21 augustus 2003, 22:16
Vroegervond ik het echt niet nodig om een gibson of een fender te hebben. waaro merkgeil als een minder bekand merk ook goede gitaren maakt voor minder geld. altijd lopen zoeken naar de juiste combinatie tussen goedkoop en goed. mij geluid. en altijd net mis. kijken naar elementen en zelfs serieus gekeken naar en gitaar laten bouwen door een bouwer.

en toen kocht ik een gibson. ok geen hele dure en ook geen stndaard lp maar een smartwoodje. gelijk maar een orignele koffer want als je gibson speelt moet je ook showen (kheb nu zelfs een t-shirt... :-) )
maar goed. ik speel hier heel graag op. gitaar is beter af te stellen dan al die andere rotzooi en alle klink goed. clean, od , metal soundjes. vroeger hard geoefend op die boventoontjes in de metal altijd met moeite. met deze gitaar geen probleem. als ik tijdens het spelen eraan denk gebeurt het vanzelf. de elementen pakkken op wat ik wil en volene me aan en ik voel de gitaar aan. ik haal truucjes uit waar ik van versteld staa en ik ben verliefd... gitaar blijft gestemd en ik heb er nog nooit een snaar op gebroken... ok om mijn lofzang voor mij gitaar te beindigen komt hier de vraag,

hoeveel van jullie hebben ook dat traject van veel gitaren en mijn meningen gedeelt en wie hebben nu dus ook zo'n showbink naam gitaar. en wie heeft toch zn gitaar gevonden in een afwijkend model of merk...

Nocki

Ic3gl0vE
21 augustus 2003, 22:24
hmm... ik speel op hughes&kettner en jackson... Is niet geheel 'mainstream', maar ik denk dat iedereen de merken wel kent. 't Valt me trouwens op dat je vooral jackson weer steeds meer ziet.

bert k
22 augustus 2003, 01:53
Ik heb halverwege de jaren 80 een Charvel gekocht omdat ie zo lekker speelde en zo super klonk, en dat vind ik nog steeds. Tien jaar later werden die Charvels door iedereen uitgekotst, maar ik kon maar niks beters vinden. En nu hoor ik van een hoop mensen dat die ouwe modellen toch wel oik waren. :)
Later heb ik een Les Paul ge-erfd en die is helemaal super, maar toch wat beperkt. Maar het is wel een mooi ding zo'n zwarte Custom.
En ik heb net mijn eigen Strat gebouwd en die is helemaat mooi, maar helemaal onbekend merk...

renier
22 augustus 2003, 07:58
Ik heb halverwege de jaren 80 een Charvel gekocht omdat ie zo lekker speelde en zo super klonk, en dat vind ik nog steeds. Tien jaar later werden die Charvels door iedereen uitgekotst, maar ik kon maar niks beters vinden. En nu hoor ik van een hoop mensen dat die ouwe modellen toch wel oik waren. :) .

zlefde verhaal hier. ik leerde spelen van iemand die een charvel custom speelde, een echte superstrat. toen ik zelf dus uitgekeken was op mijn stratkopieetje was dat voor mij (heel kortzichtig mischien) de enige optie.
als arme scholier uiteindelijk een goedkope ibanez RG560 gevonden, uit eind jaren 80. natuurlijk is daar wel het een en ander aan veranderd ondertussen, (nieuwe pups, alle electronica vervangen, nieuwe paintjob) maar het blijft mijn gitaartje. als je een hals gewend bent die zo dun is dat je er papercuts van krijgt, kun je echt niet vooruit op een les paul.

hoewel ik de meer vintage gitaren qua uitstraling mooier vindt, blijf ik toch bij m'n RG. de gitaar doet gewoon precies wat ik wil, en voelt aan als een verlenging van mijn vingers. de sound was eerst helemaal niks,maar met een setje dimarzio's/duncans erin is het nu echt helemaal toppie..

urezna
22 augustus 2003, 09:07
het is wel herkenbaar, Nocki, ook al speel ik al heel lang op het zelfde merk, ik ben niet merkengeil, maar Ibanez bevalt me gewoon errug goed, maar inderdaad, naar mate je langer speelt weet je wel welke eisen je gaat stellen aan je instrument, en die eisen worden steeds hoger, maar je krijgt ook steeds meer gitaar voor je geld :-)

Harry
22 augustus 2003, 10:33
mijn favorieten zijn 'n Bedrock versterker, en m'n DeArmond Starfire Special. Maar ik heb ook een Gibson LP Custom. Merk zegt me niet zoveel, al is zo'n Gibson wel erg stoer. Die Bedrock klinkt perfect voor mijn muziek, daar hoef ik geen Mesa of Marshall voor te hebben (Engl, Rivera e.d. ken ik niet, nooit gehoord ook). De Dearmond klinkt perfect, is uitstekend bespeelbaar en ziet er goed uit..... Prima dus.

Neals
22 augustus 2003, 11:18
Heb een haat/liefdesverhouding met de tele, de sound is swerelds, maar het imago, maar altijd als ik weer een les paul uitprobeer, wat ik gewoon een mooiere gitaar vind, beland ie na 5 minuten in een hoekje.

moretel
23 augustus 2003, 23:15
Ik ben serieus begonnen met een Charvel Model 4, indertijd nooit een strat willen hebben, nu heb ik een strat en onlangs nieuwe elementen waardoor die weer nummer 1 is.
Ik ben niet zo'n tone freak maar des te meer ik speel en beter wordt, wil je je gitaar en geluid ook mee laten groeien.
Een echte Gibson Les Paul lijkt me wel wat maar nog eventjes sparen.

Rwin
26 augustus 2003, 22:58
heb maar laten bouwen...

The Mule
27 augustus 2003, 08:08
Ik heb een Gibson Les Paul en een absolute top PRS die ik beide koester, maar het merk Guild staat bij mij absoluut op één. 't Is een gevoel, 't is de kwaliteit, 't is de algemene en onterechte onderschatting ten opzichte van de 'grote' merken en je ziet ze gewoon niet zoveel...

Nocki
27 augustus 2003, 08:11
Er zijn merken waar iedereen vanaf moet blijven en waar alleen muzikanten op mogen spelen. Guild is er daar een van. Guild, Rickenbacker e.d. moeten gerespecteerd worden. ontheiliging van zulke gitaren is net zoiets als Queen coveren...

Nocki

The Mule
27 augustus 2003, 08:26
Er zijn merken waar iedereen vanaf moet blijven en waar alleen muzikanten op mogen spelen. Guild is er daar een van. Guild, Rickenbacker e.d. moeten gerespecteerd worden. ontheiliging van zulke gitaren is net zoiets als Queen coveren...

Nocki

AMEN brother!

(slechte muzikanten mogen ook op Guild spelen toch?)

:-D

Nocki
27 augustus 2003, 08:28
Wij 2 wel hoor... :lol:

Kramerman
27 augustus 2003, 12:30
begonnen met een prutsgitaar ( Jim Harley of Starley of iets meenik mij te herinneren ) daarna een Jackson PS-1 (die ik daarna nooit had mogen wegdoen voor 200 euros :x ) en dan zo'n Stagg dingetje voor een maand, en nu die Kramer maar eigenlijk is de liefde blijven zitten voor Jackson alhoewel een Kramer ook leuk speelt ( wou ik vooral voor de 24 fretboard ) maar Peavey en Korg zijn dan weer de wat mindere merken :-?

Anavrin
27 augustus 2003, 12:47
de reden dat ik met een prutsgitaar ben begonnen, was:
1 dat ik nog niet wist of ik het leuk zou gaan vinden
2 de verkoper zei: je kunt net zo goed een goedkope kopen, want je kunt toch nog niet spelen, en dan is het geluid uit een dure net zo bagger als uit die goedkope; als je dan wat beter bent, kun je altijd nog een dure kopen...

Ik heb nu dus na 8 jr spelen eindelijk een goede gitaar gekocht :lol:

BLOK182
27 augustus 2003, 13:29
Ben begonnen op een knalrooie Squier, die had mijn oom voor me "uitgezocht" omdat ik er geen flikker vanaf wist en omdat mijn oom er verstand van heeft. Nu heb ik nog steeds een zwak voor (rooie) strats :-) Verder ben ik niezo enorm merkengeil, al heb ik dus gewoon merken waar ik een bepaalde (on)sympathie voor heb om het zo meer te zeggen.