PDA

View Full Version : wat vinden julie van "Stagg"?



jos zonder pet
21 augustus 2003, 19:11
Ik ben zo juist naar een gitaarwinkel in de buurt geweest om wat informatie te vragen en de verkoper raadde me een gitaar van het merk Stagg aan.Een Belgisch merk, maar ik heb er nog niks over gehoord(niet dat ik iets van gitaren ken :???: ) wat hebben jullie er al over gehoord of ondervonden?

AART
21 augustus 2003, 19:23
het is wel een bekend merk maar ik weet er niks van :D

Kasper
21 augustus 2003, 19:25
Hmm, is idd wel bekend merk. In die zin dat je ze overal tegenkomt. Ze kopiëren zowat elk bestaand model na :evil:
Heb er nog niet op gespeeld, maar ze staan bekend als beginnersgitaren, laagste van het laagste denk ik. Maar daar kan ik dus mis in zijn.
Verder niet veel over te vertellen.

guitartub
21 augustus 2003, 19:31
Ik had ooit eens een leerling die met zo'n ding bij me kwam, die had er binnen 2 weken spijt van. Er zijn in dezelfde prijsklasse wel betere merken te vinden.

Suc6, Bert.

ijff
21 augustus 2003, 19:40
Perfect merk! ... voor flightcases, gitaarstandaards, hoezen... van de gitaren zou ik alleen afblijven :-D

Ic3gl0vE
21 augustus 2003, 20:10
stagg heeft in ieder geval een supergoed klinkende 8" Splash bekken

robpeters87
21 augustus 2003, 21:02
hey, ik heb er zewlf een een les paul en ik denk dat je hem het best kunt vergelijken met een epi lp 100 alleen iets mindere pickups, het is een fijn gitaartje maar na een jaartje of 2 wil je zeker wel wat anders... o ja heb hem door een marshall valvestate en een 10 watts prutsamp gespeeld en dat geluid verschild heel erg dus niet zeueren als je een kutamp hebt en je zegt dat de gitaar slecht klinkt..... succes verder

-robbert-
21 augustus 2003, 22:20
Ik ben zo juist naar een gitaarwinkel in de buurt geweest om wat informatie te vragen en de verkoper raadde me een gitaar van het merk Stagg aan.Een Belgisch merk, maar ik heb er nog niks over gehoord(niet dat ik iets van gitaren ken :???: ) wat hebben jullie er al over gehoord of ondervonden?

stagg is geen belgisch merk, de importeur zit in belgie

jos zonder pet
21 augustus 2003, 22:57
@ robbert : dan weet die verkoper er niks van of heb ik em verkeerd begepen...

Texter
22 augustus 2003, 12:32
De meeste Staggs zijn veredelde tafelpoten...probeer vooral de Stagg mockingbird of dinky eens, dat zijn met afstand de minst comfortabele solid (mdf?) bodies ooit...en ik heb een Stagg koffer voor mijn Universe en daarvan zit de bovenvoering los...en ik gebruik die koffer amper :-?
Well Universal in music idd...de plectra zijn ook waardeloos trouwens. Altijd precies verkeerd...onvoorstelbaar...

BLOK182
23 augustus 2003, 13:56
Tis goedkoop spul, maar goed, ik heb een stagg strat en dies voor het geld best aardig.

kunk
21 oktober 2003, 22:07
Heb zelf een stagg strat model. Deze is z'n weinige euro's zeker waard, met andere woorden voor weinig geld een verdraaid leuk gitaartje

renier
22 oktober 2003, 10:32
Heb zelf een stagg strat model. Deze is z'n weinige euro's zeker waard, met andere woorden voor weinig geld een verdraaid leuk gitaartje

goh, is de hals ZO slecht?.... :razz:


sorry, die was te makkelijk....

belfrink
22 oktober 2003, 10:51
Ik heb zelf een tijdje een Stagg Les Paul gehad. Ik moet toch echt wel zeggen dat ik hier veel plezier aan heb gehad. De gitaar was goed afgewerkt en speelde fijn. Er zijn alleen een aantal problemen waar je tegen aan loop met deze gitaar:

- De pickups beginnen enorm te piepen bij hoge volumes.
- Geluid wordt erg modderig met erg veel bass.
- Gitaar ontstemt heel erg snel.

Tsja, al met al toch nog best wel een redelijke gitaar hoor. Maar ik denk toch dat je beter nog even door kunt sparen voor een 2e hands Ibanez ofzo, daar haal je uiteindelijk veel meer plezier uit. :-D

Raffel
22 oktober 2003, 11:05
...en ik heb een Stagg koffer voor mijn Universe en daarvan zit de bovenvoering los...

LOL Dat heb ik dus ook, es kijken vanavond of mijn koffer eigenlijk van Stagg is. Nooit gekeken :)

www.vanafvandaag.tk
22 oktober 2003, 11:30
Ik heb twee Staggs. Een semi-akoestische basgitaar en een tele. Die semi-akoestische basgitaar koste me 200 euro en voor dat geld ben ik niet een betere tegengekomen. Speel er erg veel op (ook akoestische optredens) en dat gaat allemaal na een jaar nog steeds goed.

Hij klinkt lekker vol en luid en is ook versterkt best te pruimen. Met de tele wat meer moeite gehad om een goede uit te zoeken.. Er zit een vaste, niet te intoneren, brug op. Vanaf positie 8 klonk het allemaal heel erg goed, daarvoor was het bagger. Meerdere Tele modellen die ik daar probeerde hadden het zelfde euvel. Uiteindelijk wel een goede gevonden, maar het is dus even zoeken.

Als je de brug vervangt heb je gewoon voor weinig een erg leuke gitaar, zeker voor beginners aan te raden. Verwacht voor dat geld geen top kwaliteit.

Overigens zijn de bekkens van Stagg erg goed heb ik me laten vertellen door mijn drummer (Heeft een HiHat en een Crash gekocht, is hij super tevreden over).

NeeraDJ
22 oktober 2003, 17:33
Heb een paar maanden geleden over de Les Paul een topic gehouden, veel positieve reacties, maar ook veel negatieve. Ik hou niet zo van risico's en vooral niet van tijd besteden aan het uitzoeken van weke Stagg nou deze keer wel goed is. Zag laatst een Les Paul Custom kopie staan voor 185 euro, sorry hoor maar echt alles zag nep en lelijk uit, ik zou zeggen, kijk zelf maar. Ik heb onlangs een wat dikkere portemonnee en ben aan het zoeken voor een goeie middel geprijsde Ibanez waar ik zeker van kan zijn, die nieuwe SZ bijvoorbeeld :wink:

zZoRgO
23 oktober 2003, 19:22
bij thoma-okaze in gent hing er een mega geil jazz gitaartje!
heel mooi afgewerkt (inlays, binding e.d.)
heb er niet op gespeeld, maar voor 312 € zag het er een heel lekkere gitaar uit...


[off topic] anders nog mensen met voorstellen voor een goeie niet te dure jazz gitaar? [/off topic]

BLOK182
4 januari 2004, 15:46
Tis goedkoop spul, maar goed, ik heb een stagg strat en dies voor het geld best aardig.
Heb het ding al een tijdje geleden verkocht, en had laatst nog een zo'n ding vast, blehhhhhh!! Maar goed, ben wel een verwend ettertje natuurlijk :D

NeeraDJ
4 januari 2004, 16:19
Sorry hoor maar dan ben ik dat ook :roll:

michielv
4 januari 2004, 18:55
Met de tele wat meer moeite gehad om een goede uit te zoeken.. Er zit een vaste, niet te intoneren, brug op.

Wazig, net op de stagg website gekeken en zo te zien zat er op de teles een brug op zoals op de oude Fenders ook zat: 3 zadels, twee snaren per zadel. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar de brug zag er best uit alsof er in ieder geval aan de lengte en hoogte van de snaren wat te doen valt. Toegegeven, een 3 zadel brug is niet ideaal maar als Bruce Springsteen er jaren mee op heeft kunnen treden....

Fatal Fairytale
4 januari 2004, 19:19
k zag laatst een soort van matzwarte prs-kopie van stagg staan, en wat een ontiegelijk lelijk baggerding. die lui kunnen geen gitaren ontwerpen, en ontwerpen kopieren kunnen ze ook niet...

NeeraDJ
4 januari 2004, 20:22
Met de tele wat meer moeite gehad om een goede uit te zoeken.. Er zit een vaste, niet te intoneren, brug op.

Wazig, net op de stagg website gekeken en zo te zien zat er op de teles een brug op zoals op de oude Fenders ook zat: 3 zadels, twee snaren per zadel. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar de brug zag er best uit alsof er in ieder geval aan de lengte en hoogte van de snaren wat te doen valt. Toegegeven, een 3 zadel brug is niet ideaal maar als Bruce Springsteen er jaren mee op heeft kunnen treden....

URL? (van de Stagg webiste)

stringer
4 januari 2004, 21:28
Ik word zo'n beetje strontziek van al die Staggbagger. Elke muziekzaak heeft een container van die zaaddingen ingekocht en proberen deze aan nietsvermoedende klanten te verkopen teneinde ze de lust tot gitaarspelen te ontnemen. ( zo dat is er uit)
Ik zeg dit niet omdat het goedkoop is en dus maar niet goed. Het is gewoon zo. Kijk bijvoorbeeld eens naar een merk als London-City die op dit moment goedkope gitaren leveren die kwalitatief verdomde goed zijn. Ook merken als Yamaha en Ibanez leveren prima beginnersgitaren af. Mijn advies is dan ook: mijdt de zaken die een shitload aan stagg-gitaren hebben staan. Deze zaken hebben nl een hekel aan gitaren of weten er geen flikker van.

Zo, dat lucht op.

michielv
5 januari 2004, 08:31
[quote="NeeraDJURL? (van de Stagg webiste)[/quote]

http://www.stagg.be/

Van daaruit kun je dan landen kiezen, hoewel je volgens mij niet echt wezenlijk zinvolle specifiek Nederlandse informatie krijgt wanneer je Nederland uit kiest.

NeeraDJ
5 januari 2004, 12:50
Damn geen enkele link werkt, ach wat maakt het ook uit zijn toch lompe verspillingen van hout, als je er al één hebt van hout :lol:

michielv
5 januari 2004, 15:09
gek zeg, als ik thuis zit (browser=mozilla, onder Linux) werkt de site perfect.. Op mijn werk doettie (internet exploder, XP) het niet...?

Ik zal thuis de directe links eens opzoeken voor je ..

-robbert-
5 januari 2004, 15:12
http://www.staggmusic.com/

AntY
5 januari 2004, 15:23
http://www.staggmusic.com/images/13807.jpg

Javaca
5 januari 2004, 15:37
Ik ziel liever een echte PRS of die ene die Anteru/Thijsov net gekocht heeft.

NeeraDJ
5 januari 2004, 16:40
http://www.staggmusic.com/images/13807.jpg

Die zag ik dus in de etalage van een goedkope gitaarboer, ik vond hem wel erg mooi, maar we weten nu onlangs allemaal wel dat een mooie gitaar soms maar weinig inhoud heeft :-? Oh ja en die inlays zijn volgens mij van 100% echt plastic, ja! ja! :wink:

stringer
5 januari 2004, 19:49
Die inlays zijn idd niet echt, maar "mother of toiletseat" :razz:

Javaca
5 januari 2004, 20:58
Staggs trekken vaak krom!!!

Ik heb een paar drumsticks van stagg. Zelfs die zijn krom :-(

-robbert-
5 januari 2004, 21:42
Staggs trekken vaak krom!!!

Ik heb een paar drumsticks van stagg. Zelfs die zijn krom :-(

bullshit

birt
5 januari 2004, 22:01
staggs zijn gokjes, soms heb je een goeie, soms niet :D
ze zijn in elk geval goedkoop

bat
5 januari 2004, 22:17
Los van of het goeie gitaren zijn (heb er toch wel een paar gezien die qua afwerking al niet top waren): moeten ze nou echt overal dat lelijke "brass" plaatje met hun logo op de kop plakken? Als het een gewoon plaatje was zou het al een stuk beter staan...

belfrink
5 januari 2004, 22:58
Staggs trekken vaak krom!!!

Ik heb een paar drumsticks van stagg. Zelfs die zijn krom :-(

bullshit

Drummer van ons had ze binnen 20 min. door de midden geslagen !!!


We een nieuw paar voor terug gekregen, deze waren nog enigzins bruikbaar aan het eind van de dag, als je de splinters niet meeteld. :razz: :razz: :razz:

Neals
7 januari 2004, 17:07
Dat het een nep-inlay is ok, maar dat het een foeilelijke nep-inlay is

P****Fred
7 januari 2004, 17:24
Ik ziel liever een echte PRS of die ene die Anteru/Thijsov net gekocht heeft.

Welke heeft die dan gekocht?

-robbert-
7 januari 2004, 17:32
Staggs trekken vaak krom!!!

Ik heb een paar drumsticks van stagg. Zelfs die zijn krom :-(

bullshit

Drummer van ons had ze binnen 20 min. door de midden geslagen !!!


We een nieuw paar voor terug gekregen, deze waren nog enigzins bruikbaar aan het eind van de dag, als je de splinters niet meeteld. :razz: :razz: :razz:

nee ik bedoelde niet die drumstokjes, maar het feit dat javaca zegt dat staggs vaak krom trekken. Het ligt er maar aan in wat voor omgeving je je gitaar legt. Als jij je fender in een donker vochtig hol legt, zal hij binnen niet al te lange tijd ook krom trekken

glacius
7 januari 2004, 18:12
je kan natuurlijk een stagg kopen en gelijk de minpunten eraan veranderen zoals :

- oliebad stemmechanieken (vanaf 25 euro)
- dimarzio humbuckers (of ander redelijk merk)
- echt been topkammetje

dan heb je al een redelijke gitaar maarjah, voor dat geld kun je beter doorsparen voor iets bekenders zoals epiphone of ibanez etc etc

stagg heeft 1 gitaar die ik zelf wel zou willen hebben voor erbij met bovenstaande specs.

het gaat om een PRS namaak : stagg r500am (zo 1 van de foto maardan sunburst)

NeeraDJ
7 januari 2004, 18:25
Gast, weet je wat dan je probleem is: De body mag ook wel vervangen worden, ja die nek denk ik ook wel, en voordat je het weet is er nix meer van de Stagg over, kijk dan heb je een goede gitaar. Wat betreft jouw genoemde modificaties, zou ik zeggen dat je meer dan de gitaar zelf kwijt bent :lol:

glacius
7 januari 2004, 18:30
Gast, weet je wat dan je probleem is: De body mag ook wel vervangen worden, ja die nek denk ik ook wel, en voordat je het weet is er nix meer van de Stagg over, kijk dan heb je een goede gitaar. Wat betreft jouw genoemde modificaties, zou ik zeggen dat je meer dan de gitaar zelf kwijt bent :lol:

dat is waar, maar ik heb nog wat spulletjes liggen waar ik een gitaar voor zoek om te hobbyen en dan is het wel een grappig apparaat...

wat voor hout is hij eigenlijk dan ?

Javaca
7 januari 2004, 19:29
Ik ziel liever een echte PRS of die ene die Anteru/Thijsov net gekocht heeft.

Welke heeft die dan gekocht?

Een Cort M520. Voor meer info kun je kijken op het bassieforum.

-robbert-
7 januari 2004, 20:35
jongens, er is nog veel meer op de markt voor een goede prijs/kwaliteit

London city bijvoorbeeld zijn echt keigoeie gitaren, kheb op zo'n hurricane gespeeld, en er is echt niks op aan te merken hoor!

NeeraDJ
7 januari 2004, 20:43
wat voor hout is hij eigenlijk dan ?

Ik heb een basgitaar van een vriend open mogen maken en de bedrading en elektronica zijn behoorlijk cheap en vanzelfsprekend slecht. Er zat bovendien een dikke laag lijm (volgens mij hoorde dat bij het laminaat) helemaal bedekt onder de elektronica. Ik zou zeggen dat Stagg gemaakt is van gelamineerd hout, ik heb ooit van een forummer vernomen dat sommige modellen zelfs van multiplex zijn gemaakt. Dat is dus het slechtste wat je kunt krijgen, op iets dat een solidbody moet voorstellen althans.

Javaca
7 januari 2004, 21:14
Vandaag bij feedback die Stagg LP ff in m'n handen gehad. Echt een stuk Plastic.

glacius
7 januari 2004, 21:28
dan word het geen stagg voor mij ...

dan maar ergens een andere gitaar vandaan halen om mee te knutselen..

maar ga toch eerst een gibson kopen eind deze maand :D

wietse
7 januari 2004, 21:39
zoek je toch wat 2ehands , zit genoeg leuk knutsel spul tussen en nog goedkoper ook.

glacius
9 januari 2004, 21:25
zoek je toch wat 2ehands , zit genoeg leuk knutsel spul tussen en nog goedkoper ook.


lees dan wat ik tiep, ik ga eerst een gibson kopen deze maand ... :D

NeeraDJ
9 januari 2004, 21:45
Dan heb je alles wat je hebben wilt al (tenzij het zo'n cheapo is), knutselen is echt niet nodig

closure
10 januari 2004, 09:03
stagg ja , het is beter om een stagg te kopen dan een squier beginnersgitaar , dat kan ik al zeggen
Stagg speelt tamelijk soepel voor zijn prijs maar is natuurlijk niet te vergelijken met een epi

glacius
10 januari 2004, 13:11
Dan heb je alles wat je hebben wilt al (tenzij het zo'n cheapo is), knutselen is echt niet nodig

ik heb het hier over een gibson les paul standard honeyburst
dus niet echt cheapo ;)
maar er gaat wel wat aan gedaan worden, die kapjes eraf van de elementen .. vind ik mooier

Voidhead
10 januari 2004, 15:29
bij ons op school hebben ze in het muzieklokaal gitaren van stagg en versterkers. dat is zon tyfuszooi.
bij de stagg basgitaar zijn de gaten in het hout waar de PU's inzitten gewoon een halve centimeter te groot. de gitaar raak ik niet eens aan. hals is zo stroef als de nete.
en die versterkers van stagg slaan al helemaal alles. het klinkt naar blik en als je muted notes speelt dan blaas je de speaker bijna op.
nee na dat ding gehoord te hebben heb ik ineens veel meer respect gekregen voor dat 15watt ampje op mijn kamer :) [/list]

jos zonder pet
10 januari 2004, 15:39
héhé wel grappig ik heb dit topic zo'n half jaar geleden geplaatst en nu ineens reacties langs alle kanten :lol:
kheb in ieder gevaal toen geen stagg gekocht, kheb ondertussen wel nog eens op één gespeeld ben idd blij dat ik er toen geen gekocht heb!
men gitaarhaak is anders wel van stagg 8-)

Voidhead
10 januari 2004, 19:32
ja maar daar moet je idd skit aan hebben. gitaarhaken enzo zijn toch wel ok. (meestal)

NeeraDJ
11 januari 2004, 19:46
Dan heb je alles wat je hebben wilt al (tenzij het zo'n cheapo is), knutselen is echt niet nodig

ik heb het hier over een gibson les paul standard honeyburst
dus niet echt cheapo ;)
maar er gaat wel wat aan gedaan worden, die kapjes eraf van de elementen .. vind ik mooier

Ik denk niet dat je meer nodig zult hebben dan dat, alvast gefeliciteerd met de gitaar dude!

stratos
12 januari 2004, 19:43
Uiteraard is het niet moeilijk dit instrument de grond in te prijzen.
Maar ca. 400 gulden was zo'n 25 jaar geleden ook een beginners gitaar.
Vergeleken met met zo'n Stagg had ik gewild dat die toen te koop was.
Daar in het verre oosten werken echt geen randdubielen meer.

NeeraDJ
12 januari 2004, 21:20
Wat je ook zegt, niemand verdient het om op een bagger multiplex gitaartje te moeten beginnen, straalt alleen maar negatieve energie van af :evil: dus dat stimuleert je niet om nog eens een gitaar op te pakken