PDA

View Full Version : Betalen op marktplaats.nl en 2ehands.nl



m^rton
21 augustus 2003, 18:10
Heuj,

Hoe betalen jullie de spullen allemaal op marktplaats.nl en 2ehands.nl en al die dingen?
En betalen jullie pas als je het ding wat je koopt al thuis hebben, of hoe zit dat?
En wat betekend T.E.A.B. ?

Bassie79
21 augustus 2003, 19:35
Altijd pas betalen bij aflevering

teab= tegen elk aannemelijk bod

savecracker85
21 augustus 2003, 22:37
en als je een gitaar gaat ophalen neem je dan alles contant mee?? :???:

Kjiratsiekoedel
21 augustus 2003, 22:51
ja

m^rton
22 augustus 2003, 06:54
Maar hoe betaal je dan als je bijvoorbeeld een effectje hebt gekocht en die word opgestuurd?
Aan de postbode, of gewoon storten op de rekening van de verkoper?

wietse
22 augustus 2003, 07:48
als hij verstandig is stuurt ie het onder rembours op ,dan moet de ontvanger aan de postbode betalen weet ie tenminste zeker dat ie het geld krijgt.
je kan het geld ook gewoon op z'n rekening storten maar dan moet ie wel je kunnen vertrouwen bijv eerder zaken met je gedaan oid.
maar meestal onder rembours want er staat immers geen koop overeenkomst op papier bij marktplaats dus als de ontvanger niet betaalt kan het erg moeilijk zijn om aan je geld te komen.

Harry
22 augustus 2003, 09:47
onder rembours is toch hardstikke duur?

(het is wel het zekerste, behalve zelf halen en dokken)

wietse
22 augustus 2003, 10:30
valt wel mee als het een zwaar ding wordt dan gaat het aantellen.
heb het zelf met een oud tapedeck gehad man was geintresseerd wou alleen effe weten hoeveel verzenden ging kosten.
nou was dit een echt zwaar kreng goed 10 kilo kwam er iets van 20 euro bij.
had ie hem opgehaald was ie meer kwijt geweest woonde in zeeland die kerel.
werd hem toch wat te duur zeker heb niks meer van hem gehoord.
was wel een tapedeck dat nieuw destijds 2000 gulden koste (in 1980).
is later opgehaald door een verzamelaar.

Dirk_Hendrik
22 augustus 2003, 11:36
Altijd pas betalen bij aflevering

Moet de verkoper daar wel mee accoord gaan en dat is lang niet altijd het geval. Ik heb het meest met vooruitbetaling gedaan zonder slechte ervaringen.

wietse
22 augustus 2003, 11:44
heb je altijd mazzel gehad.

Bassie79
22 augustus 2003, 13:19
inderdaad ik vind t nogal link betalen aan onbekenden over het internet je weet niet wie de persoon aan de andere kant van t toetsenbord is, of ik nou iets koop of verkoop, ik ga naar die persoon toe, of hij/zij komt naar mij, is ook veel prettiger voor beide partijen en je kan het artikel wat je koopt nog even uittesten of het naar behoren werkt

Dirk_Hendrik
22 augustus 2003, 14:21
Tsja,

het meeste van wat ik kocht was toch al stuk (en dus goedkoop). Daarnaast is het geld overmaken en dus (binnen een bepaalde tijd) terug te draaien en zul je dus gegevens van iemand moeten krijgen. Ik wil bij het overmaken dus wel altijd naam én adres hebben en niet alleen maar "t.n.v. janssen, Amsterdam".

jean
23 augustus 2003, 22:08
gelijk oversteken

Nicci
24 augustus 2003, 13:24
Maar hoe betaal je dan als je bijvoorbeeld een effectje hebt gekocht en die word opgestuurd?
Aan de postbode, of gewoon storten op de rekening van de verkoper?

als ik iets per post koop betaal ik eerst (of laat eerst betalen). daarna opsturen. iemand moet de eerste zijn . . . .

NeeraDJ
26 augustus 2003, 13:53
Er is op zich nog wel een manier als de persoon aandringt om vooraf te betalen. Dan betaal je zeg maar voor iets van 100 euro een deel laten we zeggen 30/40 euro en bij aankomst maak je de rest over. Dan weet de verkoper dat je wel te vertrouwen bent. Maarja je kan er wel geld op verliezen als er nix geleverd word, maar in ieder geval niet het hele bedrag :) .

Een oude vriend van mij heeft het zo een keer geregeld, ik kom het meestal halen of als de degene ver weg woont vraag ik gewoon of er een vriend of familie wat dichter bij woont en dat ik het dan bij hun op kan halen.

Nicci
26 augustus 2003, 14:43
wat een gedoe. als je de mensen niet vertrouwt moet je niet op die manier zaken doen.
ik had een keer met iemand de afspraak dat ik hem een pedaal zou verkopen via de post voor €40,-. Totdat ik melde dat ik verwachte dat hij het geld zou overmaken voordat hij de pedaal zou ontvangen. dat vertrouwde hij niet. hij verwachtte kennelijk wel dat ik het zou vertrouwen dat ik eerst het pedaal opstuur en dan op het geld ga wachten . . . .
vreemd.
conclusie: als je op die manier zaken doet moet je wel een beetje vertrouwen hebben. ik betaal 'altijd' vooruit en dat heeft nog nooit problemen gegeven.

Fluffy
28 augustus 2003, 13:11
mja rembours goede en goedkope manier

Antal
28 augustus 2003, 17:41
mja rembours goede en goedkope manier

Hoeveel ben je meer kwijt dan tov gewoon opsturen?

Zelf koop ik meestal alleen dingen van mensen die in de buurt wonen. Kan ik het zelf ophalen, en weet ik zeker dat alles in orde is.

Negative K3 fan
28 augustus 2003, 19:18
wat een gedoe. als je de mensen niet vertrouwt moet je niet op die manier zaken doen.
ik had een keer met iemand de afspraak dat ik hem een pedaal zou verkopen via de post voor €40,-. Totdat ik melde dat ik verwachte dat hij het geld zou overmaken voordat hij de pedaal zou ontvangen. dat vertrouwde hij niet. hij verwachtte kennelijk wel dat ik het zou vertrouwen dat ik eerst het pedaal opstuur en dan op het geld ga wachten . . . .
vreemd.
conclusie: als je op die manier zaken doet moet je wel een beetje vertrouwen hebben. ik betaal 'altijd' vooruit en dat heeft nog nooit problemen gegeven.

zo is het maar net, ik heb dingen gekocht en verkocht op allerlei manieren, ik hou het niet zo bij, eerst betalen dan sturen/ontvangen of andersom. Vaak is het zo dat eerst het geld wordt overgemaakt voordat de verkoper iets verstuurt.

alhambra
1 september 2003, 14:42
mja rembours goede en goedkope manier

Onder rembours zegt geen enne donder, je mag namelijk niet de verpakking openmaken om de boel eerst te controleren, er kan dus net zo goed een baksteen in zitten. Je moet dus eerst betalen en pas dan mag je het openmaken.

Eigenlijk is overmaken nog niet zo slecht, okee je heb wat vertrouwen nodig, je kan namelijk altijd nog stoneren (je geld terug halen).

Bij mij hangt het af van het bedrag, onder de 100 euro maak ik het gewoon over daarboven haal ik het meestal zelf op de afstand maakt mij niet veel uit ben voor mijn spullen bijna het hele land al rond geweest en rij ook rustig naar duitsland om wat te halen.

Als ik wat te koop zet dan laat ik de koper altijd kiezen uit overmaken/rembours /afhalen.

ik heb tot nu toe nog NOOIT slechte ervaringen met kopen via internet gehad (op roadkill na dan :D ) en ik heb toch al heel wat via internet (ver/ge)kocht. Wel vraag ik ALTIJD om een naam en adres en een telefoonnummer om dit te checken.

m^rton
2 september 2003, 20:47
en als je nou de verkoper bent en je wilt het onder rembours doen,
kan iedereen dit zomaar? of moet je daar eerst een hoop geld aan besteden om dat te kunnen.

Nicci
2 september 2003, 20:55
kan volgens mij iedereen. je hebt een adres en een banknummer nodig.