PDA

View Full Version : Vox, Koch, engl, Marshall



ieme
21 augustus 2003, 16:25
Kijk ik heb nu een Vox ac-30 voor het cleane gedoe, maar nu wil ik ook een beetje lekker scheuren....
Optie a:
een koch pedal tone dr voorzetten
Optie b:
een Koch multitone 50watt combo kopen een zeer goede sound dr uithalen en die mn vox overbodig maakt
Optie c:
een Engl combo van een zwaarcaliber nemen en heel hard rocken
Optie d:
een marshall halfstack of combo nemen JCM 800, JTM 45

of iets anders.....

Speeddemon
21 augustus 2003, 16:30
Voordeel van die Koch Multitone is wel, dat ie een mooi karaktervol clean heeft, EN nog eens aardig kan scheuren.

Persoonlijk vind ik het typische Engl-scheurgeluid mooier, maar ik kan me voorstellen dat het Engl-clean het niet haalt bij die Koch. Dus je zult ze effe moeten vergelijken.

Als je gewoon een lekker Engl-combootje wilt, zou ik gaan voor die Thunder 50. Die kan bruut hard scheuren, klinkt clean ook nog erg o.k., en kost nieuw iets van 800-850 euro.

treblemaster
21 augustus 2003, 17:10
Kijk anders hier eens rond:

http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=2

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 17:19
een bekend dilemma...ik weet niet hoe groot jouw budget is maar anders heb je ook nog mogelijkheid E: die Vox gewoon houden, idd een Engletje erbij kopen en met een A/B switch gaan werken...

beide amps zijn niet al te groot dus dat hoeft ook geen probleem te zijn..

ieme
21 augustus 2003, 18:07
ik hou de vox zowiezo....
Ik koop mischien wel een koch multitone dr bij dan....
Weet iemand waar dr nog een 2dehands tekoop staat?

Soulman
21 augustus 2003, 18:20
Man, wat zul jij een sound hebben met een Vox en een pedaltone ervoor.
Heb deze ooit gehoort, tegek geluid, zeer veelzijdig. (voor mij te duur :( )

Nocki
21 augustus 2003, 22:19
is er met je rack geen toepaassing te maken... een engl preamp ervoor ofzo??? ben je ook met je fx beter uit denk ik. die hebben dan genoeg power om toch de vox in te gaan. of is dat probleem al opgelost...

Nocki

srv-man
21 augustus 2003, 23:38
De Pedaltone is niet zoŽn fantastisch toonmonster zoals iedereen schijnt te denken. Ik heb hem gehad en zou hem je niet aanraden, hij prikt niet echt lekker door het bandgeluid heen.

Als je niet direct nog een amp erbij wilt aanschaffen zou je ook bijv. een Matchless Hotbox kunnen overwegen. Die dingen zijn heel erg goed, het past ook nog eens goed bij het Vox karakter en is veel goedkoper dan een extra combo.

coal
22 augustus 2003, 17:01
wat je ook nog zou kunnen doen is op zoek gaan naar een koch kv-50, of een koch kc50. Ik vind het zelf een superversterker 8(!) buizen, drie kanaals, superclean en overdrive en uitgevoerd met dubbele fx-loop en speaker damping. Daarnaast nog extra bright en mid switches en tenslotte ook nog heel betaalbaar. Ik heb zelf een kv-50 19" unit en hij bevalt echt erg goed.

gerrekat
22 augustus 2003, 17:16
Zou altijd voor een ENGL gaan die klinken zooo lekker, bovendien is de clean erg goed, IMO echt niet minder dan de KOCH!

En met overdrive klinken unbeatable!