PDA

View Full Version : Twin Reverb Blackface gekregen



HaTim
21 augustus 2003, 16:27
Zijn er toch nog wonderen? Ik heb een oude Twin Amp Reverb Blackface voor onbepaalde tijd te leen en waarschijnlijk gewoon gekregen. Een kennis van me speelt nooit meer gitaar en ik heb hem gevraagd of ik zijn Twin mag gebruiken(=hebben). Ik heb carte blanche voor reperaties e.d.
De kast ziet vrij goed uit. Het frontje zegt ‘Fender Musical Instruments’ (dus na 1965 toch ). Speakers zijn niet meer orgineel, merkloos. Een gek heeft een gat tussen de twee speakers in het paneel gezaagd, maar dit is van de buitenkant niet te zien. De reverb klikt wonderschoon. De sound zelf is een beetje ongebalanceerd, in het hoog mis ik wat attack, maar het geluid is heel breed. Ik heb het idee dat de waarden van de potmeters niet kloppen, want de toonregeling reageert veel te sterk op de kleinste verandering. Het label zit er wel binnen geplakt. Helaas is rechtsonder waar de code zou moeten staan het afgescheurd. Er staat vaag een G denk ik , in groen. De trafo’s hebben van links naar rechts de nummers:
-125P34AX daaronder 606512
-125C1A daaronder606-5-47
-125A29A daaronder 606547

Tja, je mag een gekregen Twin reverb Blackface nooit in de kast kijken. Wat denken jullie, hoe oud is ie. Suggesties voor reperaties?

Mr.Jay
21 augustus 2003, 16:48
>De sound zelf is een beetje ongebalanceerd, in het hoog mis ik wat attack, maar het geluid is heel breed.

Servicebeurtje ? / nw. buizen her en der ?

>Tja, je mag een gekregen Twin reverb Blackface nooit in de kast kijken. Wat denken jullie, hoe oud is ie.

eind 1965, begin 1966.

> Suggesties voor reperaties?[/quote]
zie boven

Jay

Al
21 augustus 2003, 18:13
Zijn er toch nog wonderen? Ik heb een oude Twin Amp Reverb Blackface voor onbepaalde tijd te leen en waarschijnlijk gewoon gekregen. Een kennis van me speelt nooit meer gitaar en ik heb hem gevraagd of ik zijn Twin mag gebruiken(=hebben). Ik heb carte blanche voor reperaties e.d.
De kast ziet vrij goed uit. Het frontje zegt ‘Fender Musical Instruments’ (dus na 1965 toch ). Speakers zijn niet meer orgineel, merkloos. Een gek heeft een gat tussen de twee speakers in het paneel gezaagd, maar dit is van de buitenkant niet te zien. De reverb klikt wonderschoon. De sound zelf is een beetje ongebalanceerd, in het hoog mis ik wat attack, maar het geluid is heel breed. Ik heb het idee dat de waarden van de potmeters niet kloppen, want de toonregeling reageert veel te sterk op de kleinste verandering. Het label zit er wel binnen geplakt. Helaas is rechtsonder waar de code zou moeten staan het afgescheurd. Er staat vaag een G denk ik , in groen. De trafo’s hebben van links naar rechts de nummers:
-125P34AX daaronder 606512
-125C1A daaronder606-5-47
-125A29A daaronder 606547

Tja, je mag een gekregen Twin reverb Blackface nooit in de kast kijken. Wat denken jullie, hoe oud is ie. Suggesties voor reperaties?

Is inderdaad een laat 65er, misschien begin 66.
Gefeliciteerd!

Zijn er codes op de speakeres te lezen? Als je die post weten we misschien wat het is.

Al

HaTim
21 augustus 2003, 18:47
Op de achterkant van de speakers staat vaag het volgende:
038-0079-00
137 7346
8-16 OHM
Dus geen merknaam

De voorkant, de conen (heet dat zo?), zijn zilverkleurig.

Al
21 augustus 2003, 19:03
Op de achterkant van de speakers staat vaag het volgende:
038-0079-00
137 7346
8-16 OHM
Dus geen merknaam

De voorkant, de conen (heet dat zo?), zijn zilverkleurig.

Dat zijn CTS speakers. De CTS 12" werd in de jaren 70 veel door Fender gebruikt. Deze komen uit 1973. Niet de mooiste speakers en misschien underpowered. Ze zouden heel goed uit een Pro reverb o.i.d. kunnen komen. Ik ken ze niet als stock speaker voor een Twin.

Al

HaTim
21 augustus 2003, 20:03
>Dat zijn CTS speakers. De CTS 12" werd in de jaren 70 veel door Fender gebruikt. Deze komen uit 1973. Niet de mooiste speakers en misschien underpowered. Ze zouden heel goed uit een Pro reverb o.i.d. kunnen komen. Ik ken ze niet als stock speaker voor een Twin.<

Bedankt alvast voor je onderzoekje. Welke speakers zouden er volgens jou er thuis voelen?

Mr.Jay
21 augustus 2003, 20:53
>Bedankt alvast voor je onderzoekje. Welke speakers zouden er volgens jou er thuis voelen?[/quote]

Snuffel es door dit forum, Twin / speakers is hier een eindeloos verhaal geworden.

Jay

HaTim
21 augustus 2003, 22:07
Celestion classic lead 80 zo te zien. Maar is dat niet meer voor rock?. Ik zoek meer een Rock 'n Roll/jazzy sound

Mr.Jay
22 augustus 2003, 11:02
Celestion classic lead 80 zo te zien. Maar is dat niet meer voor rock?. Ik zoek meer een Rock 'n Roll/jazzy sound

Met dit type Celestions klinkt je Twin nog steeds als Fender.
Je zou echter ook aan Webers kunnen denken. California-serie schijnt prima te zijn en nog te betalen ook.
Zelf gebruik ik ook wel es EminenceLegend121A's erin, véél powerhandling en diep laag, open MID en plenty treble, tikkie agressiever hoog dan een Lead80. Maar karakter zit dicht in diens buurt. Tikkie méér Fenderisch zou ik ook zeggen.
Dat treble zou je als je de amp "solo" hoort als negatiever kunnen ervaren, maar in Band-geweld ervaar ik het zelf als een voordeel want je geluid "snijdt" wat meer door de mix heen.

Jay