PDA

View Full Version : Waar moet Korg tuner en ADA mp 1 Bij Koch?



Toaster
21 augustus 2003, 15:11
Hallo,

Ik heb een Koch powertone en ik heb onlangs wat rackgear op de kop getikt.

Nou is de vraag waar laat ik mijn Korg Tuner? In de effect loop? zo ja welke? (er zit een miniscuul beetje ruis op vandaar mijn iedee om hem in de effect lus te zetten.

En ik heb ook een ADA mp1 amp. Of ik deze hou is nog maar de vraag maar waar laat ik die? In de serieele of in de paralelle lus?

Ik snap niet helemaal het verschil Staat ook niet echt uitgelegd in de handleiding van de Koch.

De rest hoef ik niet, dus als er iets tussen staat reageer maar.

Alvast bedankt.

Rectifier
21 augustus 2003, 16:14
Een tuner zou ik niet in de FX loop doen.

Je moet voor de amp input eigenlijk aftakken/aftappen via een splitter. Das het mooiste.
Maar het kan natuurlijk wel anders.

Waarvoor wil je de ADA gaan gebruiken?

Toaster
21 augustus 2003, 18:36
Met zo'n splitter bedoel je dus:

Gitaar --> Splitter --> amp
--> Tuner

?

De ADA? Gewoon even als speelgoed gebruiken denk ik. Ik ben tevreden over de sounds die ik nu heb. Maar ik wilde weten hoe ik deze het beste kan gebruiken.

Wat me opviel is dat er ontzettend veel distorties opzitten die ik met de Koch niet kan simuleren. Maar ik weet nog niet of ik em houd. Nog tips voor geluidjes uit een ADA?

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 19:14
Met zo'n splitter bedoel je dus:

Gitaar --> Splitter --> amp
--> Tuner



ik denk dat dit bedoeld word:



....................................------> amp

---->gitaar---->splitter--/
\
...................................-------> tuner


maar dit kan ook:

gitaar---->tuner----amp (kan je gebruik blijven maken van de "mute" functie..)

en zit er geen slave/recording/line out op de Koch...daar kan de tuner ook in...heeft die i.i.g. geen invloed op je geluid..

die schematische voorstellingen zijn niet echt geweldig, maar goed

Toaster
21 augustus 2003, 20:14
Op de recording out zetten is inderdaad ook slim!

Maar ik was eigenlijk van plan om de recording out voortaan ook naar de PA te sturen.

Dan moet de tuner natuurlijk voor de DI box staan. Helaas zit er een miniscule ruis op de Korg.

In ieder geval bedankt!

Iemand misschien nog een leuke toepassing voor de ADA mp1? Anders mag ie weg.

yhcmarc
25 augustus 2003, 10:56
Ik had zelf mijn korg tuner in de seriele loop zitten en mijn alesis quadraverb in de paralelle zodat ik die via de footswitch van die koch aan en uit kon zetten.

Ik gebruik nu echter een andere preamp en setup, en mijn koch powertone alleen nog als poweramp.

Gitaar -> Rocktron pirahna -> alesis quadraverb in fx loop van rocktron -> tuner in signaalpad -> alesis eq in signaalpad -> serieel return van koch.

Ik ben echter op zoek naar een mesa simul 395 stereo. Iemand die er toevallig nog een heeft staan ??

Marc

ijff
26 augustus 2003, 22:36
Ik zou iets als de Boss LS-2 kopen.. of nog beter een Lehle 1@3 (3@1? .. ik haal ze altijd door elkaar).

Bij de Lehle kan je dan:

Gitaar > Lehle>
1. > Intrument Input Powertone
2. > ADA > FX return Powertone
3. > Tuner