PDA

View Full Version : yamaha pacifica



Jennifer
21 augustus 2003, 14:09
Na veel topics te hebben gelezen, denk ik dat ik een yamaha pacifica ga kopen ( als 1ste elektrische ). Ik neem aan dat - net zoals bij ibanez - hoe hoger het getal, hoe beter de gitaar is maar is er dan echt een groot verschil ts pakweg de 012 en de 112 ( over de 112 heb ik al veel goeds gelezen)? En wat is het verschil ts 112 gewoon, 112M, 112X en 112MX, is er alleen verschil in vorm ? Iemand die wat orde kan scheppen in mijn verward hoofd aub...

Kasper
21 augustus 2003, 14:44
Verschil tussen 012 en 112:
- 012: body bestaat uit Agathis
- 112: body bestaat uit Alder

de M uit de 112M en 112MX staat voor maple fingerboard
de gewone 112 en 112X hebben rosewood fingerboard

Verschil ligt dus puur in de houtsoorten. Al deze informatie is hier (http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/belgium/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/60_electric_guitars/10_electric_guitars/index.html) te vinden

iam
21 augustus 2003, 15:37
danku kasper voor de interessante link :D

Kasper
21 augustus 2003, 16:05
danku kasper voor de interessante link :D

:razz: :razz: :razz: no problem, man

hendri
22 januari 2004, 15:04
verschilt de kwaliteit vd 112 veel met die van de 012????

Billie Joe Armstrong
22 januari 2004, 15:52
Ik ga (binnenkort) ook een yamaha pacifica 112 aanschaffen in combinatie met een roland cube 30 (idd, een 30 Watt versterker)

Ik heb hier ook al vele vragen over gesteld op dit forum en geef hieronder effe een aantal citaten van mensen die op mijn topics hebben gereageerd. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

“pacifica's zijn zonder twijfel de beste budget aankopen. prima bespeelbaarheid, en het geluid vindt ik persoonlijk erg goed. lekker heldere strat sound en als je later de humbucker vervangt door bijvoor beeld een pearly gates (SD humbucker die ook standaard op de fat strats van fender zit) heb je een gitaar waar je echt nog jaren mee vooruit kunt.”

“Deze gitaar is voor een beginner zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding.”

“de yamaha pacifica met 1 humbucker is een zeer goede allround gitaar zijn om te beginnen, en is opzich ook niet verkeerd om die er gewoon bij te houden” Yamaha Pacifica 112 (met een ROSEWOOD toets. Maple is te moeilijk te bespelen voor beginners)

"een Roland Cube 30 versterker. Dan heb je een hele goeie versterker die je hoe dan ook door kan verkopen, mocht je hem beu zijn. Maar zo'n 10W Altai versterkertje of een Fender Stage(of Frontman, hoe die dingen ook heten) raak je aan de straatstenen niet kwijt."

"Yamaha Pacifica 112+Roland Cube 30 kun je vast ergens (Schreeven, Nijmegen, Feedback R'Dam, Kees Dee-Apeldoorn (Volgens mij Amersfoort en niet Aplerdoorn) op de kop tikken voor 500 euro, en als je een beetje goed praat, doen ze d'r ook nog wel een strap, kabel en paar plectra erbij. Zorg wel dat je een beetje fatsoenlijke kabel erbij krijgt (Cordial, Klotz, DAP, Tasker, e.d.) en niet met een Stagg of Boston de deur uit gebonjourd word."

Kijk ook effe op:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22454&highlight=
en
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22491&highlight=

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :dance:

Hempo
22 januari 2004, 16:39
Yo ben jij van de scarlets

Billie Joe Armstrong
22 januari 2004, 18:16
Yo ben jij van de scarlets

Wie?
Ik, Henri,. Casper, iam of Jennifer??? :wink:

Hempo
23 januari 2004, 22:43
jij

Billie Joe Armstrong
23 januari 2004, 23:22
jij

@Hempo
Nee, hoezo trouwens :???:
Houd het kort, anders wordt dit weer zo off-topic :roll:

Fluffy
24 januari 2004, 01:25
jij bent toch niet vaan green day he :nervous:

hendri
1 februari 2004, 12:40
:lol: Gisteren is het eindelijk gebeurd...ben op gitaren jacht geweest en met de adviezen van dit forum in mijn achterhoofd...

Heb een blank houten Yamaha pacifica met Roland cube 30 met footswitch....nou u heeft zeker niet gelogen..het is werkelijk echt mooi beginnersetje...

Daarom iedereen..BEDANKT VOOR DE ADVIEZEN!!!!!!!

Billie Joe Armstrong
1 februari 2004, 12:57
@ hendri

Wat heb je voor deze set betaald (alles apart noemen graag) en waar heb je het gekocht?

Ik wil dit setje namelijk ook kopen en ben prijzen aan het vergelijken. Jij kunt mij hier dus bij helpen!

hendri
2 februari 2004, 08:45
@armstrong


Bij meibergen in Deventer:
Yamaha Pacifica 112 250,-
cube 30 245,-
Footswitch 17,-

Succes en tis echt een gaaf setje

P.s.: Weet dat het bij feedback de gitaar 239 en de versterker ook 239 is..

Eagel
2 februari 2004, 09:21
Er stond trouwens nog een erg goed artikel in de gitarist van afgelopen maand over de Pacifca! Waren er erg positief over.

abbys
2 februari 2004, 16:26
hey das wel leuk hoor! proficiat henri!
pacifica kost normaal gezien 344€, en die cube 30 300€ ( ik heb em voor 260€ gekocht, is echt wel een ultiem en zeer luid bakje hoor, kan niet missen met zoiets, en zit indrukwekkende effectenprocessor in)
hebt goeie koop gedaan

Mr.Bluesbreaker
2 februari 2004, 16:32
Hempo jonge duts, wat zit je nou te zwetsen over the scarlets, die wonen toch niet in de VS. :)

just starting
5 februari 2004, 14:15
denken jullie echt dat Dé Billie Joe Armstrong op dit forum zit... Het gaat hier gewoon om een gozer die een starterssetje wil kopen.
maar ff serieus, iedereen kan wel citaten vinden over een bepaalde gitaar; wat vinden jullie eigenlijk van ibanez starterssetjes (... 140 en 170)

wat is jullie aanrader voor iemand die punk muziek wil spelen en dus billie joe achterna wil gaan.

--| When it’s all said and dome it’s real and it’s been fum
But was it all real fun --|

Vexx
5 februari 2004, 16:58
denken jullie echt dat Dé Billie Joe Armstrong op dit forum zit... Het gaat hier gewoon om een gozer die een starterssetje wil kopen.
maar ff serieus, iedereen kan wel citaten vinden over een bepaalde gitaar; wat vinden jullie eigenlijk van ibanez starterssetjes (... 140 en 170)

Ik ben van mening dat je bij Ibanez beter niet voor de GIO serie kan gaan... (deze bestaat uit de GAX, de GRX en de GSA (niet de GAS, das weer wat anders... 8-) ))

In plaats van een GRX kan je beter een RG170 kopen. Die zijn al een stuk beter, en hebben twee humbuckers in plaats van één, wat zeker handig van pas kan komen als je punk gaat spelen...

De RG170 van een vriend van mij is geen verkeerd gitaartje voor het geld (hij betaalde er geloof ik 270 voor).

Rock on! :razz:

Vexx
5 februari 2004, 16:59
denken jullie echt dat Dé Billie Joe Armstrong op dit forum zit... Het gaat hier gewoon om een gozer die een starterssetje wil kopen.
maar ff serieus, iedereen kan wel citaten vinden over een bepaalde gitaar; wat vinden jullie eigenlijk van ibanez starterssetjes (... 140 en 170)

Ik ben van mening dat je bij Ibanez beter niet voor de GIO serie kan gaan... (deze bestaat uit de GAX, de GRX en de GSA (niet de GAS, das weer wat anders... 8-) ))

In plaats van een GRX kan je beter een RG170 kopen. Die zijn al een stuk beter, en hebben twee humbuckers in plaats van één, wat zeker handig van pas kan komen als je punk gaat spelen...

De RG170 van een vriend van mij is geen verkeerd gitaartje voor het geld (hij betaalde er geloof ik 270 voor).

Rock on! :razz:

Vexx
5 februari 2004, 17:00
denken jullie echt dat Dé Billie Joe Armstrong op dit forum zit... Het gaat hier gewoon om een gozer die een starterssetje wil kopen.
maar ff serieus, iedereen kan wel citaten vinden over een bepaalde gitaar; wat vinden jullie eigenlijk van ibanez starterssetjes (... 140 en 170)

Ik ben van mening dat je bij Ibanez beter niet voor de GIO serie kan gaan... (deze bestaat uit de GAX, de GRX en de GSA (niet de GAS, das weer wat anders... 8-) ))

In plaats van een GRX kan je beter een RG170 kopen. Die zijn al een stuk beter, en hebben twee humbuckers in plaats van één, wat zeker handig van pas kan komen als je punk gaat spelen...

De RG170 van een vriend van mij is geen verkeerd gitaartje voor het geld (hij betaalde er geloof ik 270 voor).

Rock on! :razz:

Vexx
5 februari 2004, 17:00
denken jullie echt dat Dé Billie Joe Armstrong op dit forum zit... Het gaat hier gewoon om een gozer die een starterssetje wil kopen.
maar ff serieus, iedereen kan wel citaten vinden over een bepaalde gitaar; wat vinden jullie eigenlijk van ibanez starterssetjes (... 140 en 170)

Ik ben van mening dat je bij Ibanez beter niet voor de GIO serie kan gaan... (deze bestaat uit de GAX, de GRX en de GSA (niet de GAS, das weer wat anders... 8-) ))

In plaats van een GRX kan je beter een RG170 kopen. Die zijn al een stuk beter, en hebben twee humbuckers in plaats van één, wat zeker handig van pas kan komen als je punk gaat spelen...

De RG170 van een vriend van mij is geen verkeerd gitaartje voor het geld (hij betaalde er geloof ik 270 voor).

Rock on! :razz:

hendri
6 februari 2004, 08:37
jow...billie joe armstrong....

laat je nog wel een x horen of het gelukt is?? 8-)

Billie Joe Armstrong
6 februari 2004, 19:13
@ hendri

als ik m'n gear heb laat ik het je wel weten