PDA

View Full Version : Ik zoek blues elementen voor Strat neck/middle (Sorry :-) )



zZoRgO
21 augustus 2003, 12:30
OK, ik ga dus zelf een strat-achtig model ineenknutselen en ik zou met m'n neck en middle pickups graag die bijtende blues sound behalen...

Is moeilijk te beschrijven maar bij strat bluesers a la Clapton, Jeff Beck
is er in het begin van hun aanslag (bij solo's dan) zo een bijtende scheur...

Dat zou ik graag benaderen...ik dacht aan seymour duncan Jeff Beck (single bucker of zo) of fender vintage noiseless...?

misschien ook nog advies voor een all round humbucker voor de bridge positie?

Bedankt!!

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 12:58
Is moeilijk te beschrijven maar bij strat bluesers a la Clapton, Jeff Beck is er in het begin van hun aanslag (bij solo's dan) zo een bijtende scheur...

ik weet precies wat je bedoelt 8-) .....dit is erg goed te horen op de solo van "Forever Man" die clapton halverwege de jaren '80 opnam. Volgens mij was zijn nr.1 gitaar in die periode een zwarte Strat (Blackie) met Fender Vintage Noiseless pickups, maar ik weet het niet zeker!

en je moet ook de goede vingers hebben hè :wink:

Wilson
21 augustus 2003, 13:18
en de juiste amp, dat is volgens mij het balngrijkst

zZoRgO
21 augustus 2003, 13:36
mja, met het crunch of zelfs het clean kanaal van m'n powerball kan ik wel goede blues geluiden behalen (weet het hij is er eigenlijk niet voor gemaakt...maar het lukt toch...)

renier
21 augustus 2003, 13:57
tja, jeff beck heft zijn eigen signature pups bij seymour duncan:

http://www.seymourduncan.com/website/products/stratsdescr.shtml#JBJrforStrat

das mischien wat voor jou dan?

Wouter J
21 augustus 2003, 14:10
Is moeilijk te beschrijven maar bij strat bluesers a la Clapton, Jeff Beck is er in het begin van hun aanslag (bij solo's dan) zo een bijtende scheur...

ik weet precies wat je bedoelt 8-) .....dit is erg goed te horen op de solo van "Forever Man" die clapton halverwege de jaren '80 opnam. Volgens mij was zijn nr.1 gitaar in die periode een zwarte Strat (Blackie) met Fender Vintage Noiseless pickups, maar ik weet het niet zeker!

en je moet ook de goede vingers hebben hè :wink:

Dat was inderdaad zijn Blackie maar fender Noiseless pickups bestonden toen nog niet, die zijn pas in 1998 uitgevonden en op de Fender Eric Clapton signature zaten Lace sensors maar die gitaar verscheen pas in 1986 twee jaar na "forever man" Blackie heeft nog altijd de standaard fender Elementen.

zZoRgO
21 augustus 2003, 14:11
mja die vintage noiseless lijken mij wel wat...

en qua H-bucker aan de bridge?

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 14:31
Dat was inderdaad zijn Blackie maar fender Noiseless pickups bestonden toen nog niet

pfff, ben ik ff blij dat ik "ik weet het niet zeker" erbij heb gezet.. :)

ik heb wel altijd begrepen dat die Noiseless een 1 op 1 kopie van de classic pickups was alleen zonder de bijgeluiden die je er altijd gratis bijkreeg..?

bert k
21 augustus 2003, 15:39
Luister eens naar Kinman. Ik heb net een setje Vintage gemonteerd, en ze klinken hartstikke Vintage en hartstikke noiseless.

zZoRgO
21 augustus 2003, 23:02
kan je die ook apart kopen? want voor brug zou ik toch liever een humbucker hebben... een rock humbucker liefst :-D

sash
21 augustus 2003, 23:09
Kinman is ook los te koop geloof ik. Wel zwaar overpriced en ik vond de blues set die ik had altijd een beetje dood klinken.

Kijk eens naar Fralin, Suhr of Van Zandt.

zZoRgO
23 augustus 2003, 17:38
iemand ervaring met seymour duncan vintage staggered? SSL-1 geloof ik...