PDA

View Full Version : Vraagje Fender amp



Han Solo
21 augustus 2003, 12:16
Ik heb v/d week een Bandmaster Reverb 69' SF op de kop getikt en na wat zoeken blijkt dat het Vibrato-channel op twee manieren geactiveerd kan worden : Een footswitch of een "short RCA-plug" aan de achterkant inpluggen. Wat voor plug is dit ? Of heeft iemand nog de originele footswitch voor me? :-D

nicoverduin
21 augustus 2003, 12:46
Een short RCA plug is gewoon een RCA stekker met beide polen aan elkaar gesoldeerd. De voetschakelaar doen in feite hetzelfde.
Nico

nicoverduin
21 augustus 2003, 12:47
Mocht je niet aan een footswitch kunnen komen, BACO in IJmuiden verkoopt nog wel eens van die voetschakelaars en kleine doosjes waar de schakelaar in kan. Kun je in ieder geval een noodoplossing maken.
Nico

Al
21 augustus 2003, 13:07
Ik heb v/d week een Bandmaster Reverb 69' SF op de kop getikt en na wat zoeken blijkt dat het Vibrato-channel op twee manieren geactiveerd kan worden : Een footswitch of een "short RCA-plug" aan de achterkant inpluggen. Wat voor plug is dit ? Of heeft iemand nog de originele footswitch voor me? :-D

Je kan een tulpstekkertje gebruiken. De Vibrato werkt als je de twee polen doorverbindt.

Al

Han Solo
21 augustus 2003, 13:32
Thanks voor de reacties heren. Zal vanavond wel even gaan knutselen.

Nico: Heb bij de Baco wel es gezocht naar EL34 tubes. Pfffffffff.........
daar kan je wel een stoel bij pakken......Niet gevonden trouwens. Of heb jij ze al eruit gevist? :-D

nicoverduin
21 augustus 2003, 14:02
BACO heeft af en toe wel eens EL34'ers. Niet veel overigens. Ooit heb ik er 2 uit kunnen vissen met een metal rim. Daarnaast nog eens een aantal 6V6'en gevonden (allemaal > 100%). Ik ga zelf meestal een keer per week effe kijken. Is het niks, het zij zo en soms vind je wat interessants.

Nico

Han Solo
21 augustus 2003, 14:25
Als jij er al een keer in de week komt kan ik het wel vergeten :D Zo vaak kom ik niet in Ijmuiden. Normaal maar 1 keer per jaar, Als ik moet spelen tegen SVIJ of Stormvogels. (Voetbal dus) Heb ze ook niet echt nodig; is gewoon leuk om te snuffelen of ze bruikbare buizen hebben...

nicoverduin
21 augustus 2003, 20:30
Vandaar dat ik elke week effe kijk. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.

Nico

Han Solo
22 augustus 2003, 10:13
Gelijk heb je. Zou in de regio ook geen ander adres weten voor dat soort spullen. Gister even een plug gemaakt; Vibrato doet het prima. Lijkt alleen geen verschil in te zitten als ik een gitaar in 1 of 2 plug? Verwachtte eigenlijk dat dit HI/LOW zou zijn? Moet nog even verder testen.

Al
22 augustus 2003, 10:27
Gelijk heb je. Zou in de regio ook geen ander adres weten voor dat soort spullen. Gister even een plug gemaakt; Vibrato doet het prima. Lijkt alleen geen verschil in te zitten als ik een gitaar in 1 of 2 plug? Verwachtte eigenlijk dat dit HI/LOW zou zijn? Moet nog even verder testen.

De inputs twee zijn iets zachter

Al

Han Solo
22 augustus 2003, 10:37
Klopt! Jij hebt er verstand van. :D Dacht dit namelijk zelf ook maar verwachtte dat 1 zachter zou zijn. Ik zat zoveel met de instellingen te rommelen dat ik slecht kon vergelijken. Zal vanavond ook maar een gitaar gebruiken zonder mid-boost ...