PDA

View Full Version : Koch pedaltone VS. Enlg tubetoner



ieme
21 augustus 2003, 08:49
Oké wat zijn de verschillen?
Wat zijn de prijzen?
Welke zou ik beter kunnen nemen?
Welke zou jij nemen? waarom?

marc_o
23 augustus 2003, 12:01
Ik heb ze beiden geprobeerd en gekozen voor de pedaltone.
Kosten ongeveer hetzelfde, kocht mijn pedaltone voor iets meer dan 1000 gulden.
Het is ten eerste een smaakverschil, de Engl heeft een berg meer gain, maar een hele berg minder mogenlijkheden.
De Pedaltone is een volledige bruikbare voorversterker met
clean, clean enhanced (op mijn model, de nieuwe niet meer)
overdrive (tussen de multitone en powertone in)
Overdrive plus boost (hele vette oversturing, maar niet echt death metral, meer een krachtige marshall met wat meer ballen in het laag)
solo en slag volume op alle kanalen
schakelbare eindtrap met "eindbuizenoversturing"
deze laaste kun je altijd toepassen op de andere kanalen, je moet ervan houden, maar is zeker bruikbaar.
dus...
clean op 2 volumes
drive op 2 volumes
drive met boost op op 2 volumes
alle bovenstaande plus de extra eindtrap op 2 volumes
12 sounds om te beginnen tegenover 4 van de Engl
alle mogenlijke aansluitingen om het ding te sturen naar headphone, eindtrap, ingang combo, effectloop combo, p.a.
het ding heeft ook nog een effectloop trouwens, maar ik denk dat de engl die ook wel heeft

De Engl vond ik ok mooi, maar ik denk dat je in praktijk toch een probleem met volumeverschillen onderling hebt.
Je hebt clean, overdrive en lead en nog leader
het vervelende is dat ie maar 2 volumes heeft, 1 voor de clean en drive en 1 voor de soft lead en heavy lead....wellicht dat iemand dat kan verbouwen, dan issie gelijkwaardig aan de Koch, nu nog niet. (en dat uit de koker van een jaaaarenlange Engl-liefhebber-bespeler)

Gezien het feit dat je een Vox bespeelt, zou ik qua klankkeuze absoluut voor de Koch gaan, je zult de engl dan weinig benutten.

kolere, wat een lap tekst, en ik heb nog niet eens ontbeten.....eerst koffie
ik hoop dat je er wat aan hebt.

ieme
23 augustus 2003, 13:34
Kijk daar heb ik wat aan!