PDA

View Full Version : Gibson LP custom, vox AC30 en toch een klote geluid!



ieme
21 augustus 2003, 00:12
Hoi,
nou ik ben het zat!
Een Gibson les paul custom en een vox ac 30
Klinkt clean zonder pedalen shit prima!
MAAR....
ik heb wel zo'n bagger geluid als ik overdrive wil...
Geen POWER niets geen sustain geen... GATVERDAMME!
hoogstwaarschijnlijk ligt t gewoon aan mn Boss pedalen dat die al mn toon wegzuigen!
Als ik nou zo'n Engl Tubetoner tussen mn gitaar en amp zet, heb ik dan een monstersound?
ieme

sash
21 augustus 2003, 00:15
Hoe hard staat je amp dan?

Met overdrive klinkt het vaak pas lekker als ie een beetje opengedraait staat.
En ja ook Boss zuigt :)

ieme
21 augustus 2003, 00:21
Ik zit dr aan te denken om al mn pedalen weg te doen en dan een Koch Pedaltone te kopen...
Gibson LP custom -> Koch Pedaltone -> Vox ac 30

iemand andere suggesties?

tijn
21 augustus 2003, 00:39
Mja, een Pedaltone zal wellicht iets kunnen helpen, maar een AC 30 moet flink openstaan (oefenruimte volume + :)) om lekker te kunnen scheuren.

ieme
21 augustus 2003, 01:13
ik heb mn ac 30 bij repetities 1/3 tot 1/2 open

SiNiSTRaL
21 augustus 2003, 01:17
minimaal op 8
hup scheuren :)

Wouter J
21 augustus 2003, 01:58
Vergeet niet dat de AC 30 eigenlijk niet bedoelt was om mee te scheuren, ze waren voor Shadows en oud Beatles werk bedoelt.

Brian May gebruikt een treble booster om zijn muur van Vox versterkers te laten brullen, maar de anderen hebben wel gelijk, zet hem op "Zoek dekking" vermogen en dan scheurt hij wel.

Dude
21 augustus 2003, 09:47
en een powerbrake achtig iets ? weet zeker dat je daar wel lekker mee scheurt, heb je tenminste de echte vox sound en niet de vox / koch sound.. en denk dat die wel aardig in de buurt komt van de prijs van die pedaltone ?? ietsje meer misschien als je een goeie powerbrake wil hebben ?

Dude
21 augustus 2003, 09:48
en post eens een foto van je spul ieme ? ben wel benieuwd

Harry
21 augustus 2003, 10:10
Japie Castricum draaide 'm altijd vol open en speelde op een strat, en die had er een geweldig geluid mee.

renier
21 augustus 2003, 10:15
Tja een ac30 is ook niet bepaald een scheurbak he?...is toch meer voor het twangy cleane werk?..

maar goed, kan ook best aan die pedaaltjes liggen. ga eens naar de winkel, hang je er wat andere spullen tussen. weet je gelijk war het aan ligt.

ruurd
21 augustus 2003, 12:17
je kan bij een vox de ingangen achter elkaar scahkelen waardoor je wat heftiger kan scheuren

maar een pedaltone is een goeie optie wil je heftig scheuren

ieme
21 augustus 2003, 16:08
Hoe komt lenny kravitz dan aan zn sound?
En die lui van Radiohead gebruiken ook ac30s met een heftige rocksound....
Wie heeft tips?

Nocki
21 augustus 2003, 21:57
ik begin steed vaker te zien dat scheuren niet uit een ding tegelijk komt. ok het gaat mooi klinken als het zooitje op 10 staat maar er zijn meer manieren.

een death metal meneer met (ik dacht) een soldano (die best aardig scheurt) had een mt2 van bos ervoor. dus ik dacht dat ie gek was. maar hij gebruikte die mt2 gewoon als boost pedaaltje om daarna zn soldano maar halsf oopen te ztten. ok hij speelde verder geen clean maar had een mooie scheur.

en je ziet dat ook met die beroemde tube screamers. ik heb het nooit echt begrepen wat ik vond ze nergens naar klinken maar als je ze goed gebruikt krijg je een dijk van een geluid. ik denk dat het mooi klinkt als jde de preamp op zn donder geeft. dus met een hoop geweld die preamp in gaan dan krijg je een mooie scheur. tis alleen dan nog een probleem met het volume verschil tussen od en clean.

mijn mark IV klinkt eigenlijk het mooist op 8 met de gitaar bijna dicht gedraait. ook de od klinkt dan geweldig. maar ik kan er niet mee spelen live. dan moet het allemaal lekker zacht en gitaar open. maar dat klinkt niet zo mooi en ik kan er niet mee omgaan. maar eiganlijk is dat het mooist. amp open lekker hard. en de buizen op hun donder geven.

probeer eens te spelen met minder gain minder volume en dan oversturen met te veel signaal maar niet teveel distortion. dan moet het lukken. hoop ik...

succes,

Nocki

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 22:26
je moet idd oppassen met al te veel scheur op je amp, ik heb dat zelf nl. ook ondervonden met een Twin '65 reissue. Met OD-pedaaltjes (Boss allerlei, TS'en, Rat en nog wat andere) klonk het allemaal geweldig mits je de drive niet later dan 12 uur instelde, daarna klonk het echt nergens meer naar. ( met US Strats en PRS) Teveel Distortion kan je sound echt verneuken!

ch@rlie
21 augustus 2003, 23:40
ik heb ooit voor een cd opname een tiental versterkers naast elkaar gehouden en toen ontdekt dat een vox best "mee kan komen"..volgens mij is een ac30 redelijk neutraal als je hem niet hard zet, en erg "pedal friendly".

ik zie niet echt in hoe het met een les paul, tubescreamer, delay en vox ac30 mis kan gaan.

probeer deze setup eens:

les paul -> tubescreamer (met drive open) -> delay pedaaltje -> vox..

sebass
21 augustus 2003, 23:45
Zal ik deze maar naar versterkers verplaatsen want ik denk niet dat het probleem bij de gitaar ligt. Als je het ook niet lukt met de versterker dan zie ik het vanzelf wel weer verschijnen in randapparatuur en als dat het niet is dan is er echt iets mis met je spel :lol:

Neals
22 augustus 2003, 10:39
Die combinatie van, ik heb ook het licht gezien...

Ubervette rocksound, helder en aggresief...

Ibanez RG -> Boss DS2 -> Attax 50 Op Lead Kanaal, gain op ongeveer de helft.....

DS2 uit, ding op lead, pickup voor pakken(powersound notabene) en ik heb een hele sappige solo sound.

Met Vox is het mooiste om een clean geluid te hebben met een ranzig randje.

Soulman
22 augustus 2003, 19:29
Het is ook maar net welk geluid jij in je hoofd hebt. Zoek je een zwaar metal chunka chunka sound, dan heb je meer aan een Mesa of iets dergelijks.
Maar kom op met een Vox en les paul heb je zowat de natte droom van elke (ok niet de chunka chucka rectum frier mannen) gitarist.
De truck met goede master volume amps is dat je ze wel redelijk open moet zetten en dat hoeft heus niet voluit (is wel mooi :razz: )
Gebruik voor bijv. een radiohead sound eens een RAT ervoor of draai met je boss pedalen meer volume en minder gain erin, zet de tone op zo'n 10 uur.
Echt ik heb zelf een Les Paul/ JTM 45 en heb ook vaak over een Ac 30 gespeeld en krijg er met een TS 9 EN/OF RAT geweldige sounds uit.
Of wil j'm ruilen tegen mijn JCM 800 top ? :razz:

ieme
22 augustus 2003, 19:54
ach het zijn vast de Boss pedalen (10 stuks) die alle toon wegzuigen, dus ja Boss zuigt

Soulman
22 augustus 2003, 20:07
10 stuks :???:
Ik neem aan dat er wel iets van een OD bij zit.
Pak nu eerst alleen die eens en ga daar mee aan de slag. Stop dan later de rest in een loopje met een AB box bijv.

Welke Boss OD of DS heb je ?

lcvanderhelm
22 augustus 2003, 21:12
Je kan echt niet ongestraft 10 pedalen in een normale lus zetten,omdat de by_pass van zo'n pedaaltje toch een beetje 'lekt' Stel dat elk pedaaltje 5% lekt . Dan heb je aan het eind van je serielus 50% signaalverlies. Dan kan je ze beter parallel zetten of met relais werken,waardoor ze wel 100% in by-pass komen te staan[of heb je ze echt allemaal tegelijk aanstaan?]

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 21:57
Die combinatie van, ik heb ook het licht gezien...

Ubervette rocksound, helder en aggresief...

Ibanez RG -> Boss DS2 -> Attax 50 Op Lead Kanaal, gain op ongeveer de helft.....

DS2 uit, ding op lead, pickup voor pakken(powersound notabene) en ik heb een hele sappige solo sound.

Met Vox is het mooiste om een clean geluid te hebben met een ranzig randje.

Gain op de helft ja, geeft een heerlijke sound. Zelf ook pas achter gekomen :) Maar waarom heb je die DS2 er nog tussen staan als 'ie toch uit is? Ik bedoel.. hij is niet zo bevorderlijk voor je signaal, heb ik ondervonden

riesj
22 augustus 2003, 22:12
Als je 10 pedalen hebt, telt toch echt je zwakste schakel. En ook in een true-bypass heb je een zwakste schakel. (de meest l*llige schakeling: soldeerpunt, of patchkabel). Mogelijke oplossing: Gooi er een buffer in: een Boss-pedaal kan volstaan. En anders neem je toch een professionele buffer :D

Groetjes,

ReinoutV
23 augustus 2003, 11:48
Gewoon met een schoevendraaier je speakers eens goed bewerken :). Dat schijnt vroeger wel vaker gedaan te zijn bij die versterkers. Maar ff serieus: Brian May weet zijn Voxen ook aardig te laten scheuren, dus daar kan het probleem niet zitten. Er zijn natuurlijk wel veel betere od pedaaltjes dan die van Boss...

the joshua tree
23 augustus 2003, 12:47
jullie lachen me waarschijnlijk uit met me niet buizenversterker...
maar hoe zouden jullie het beste Rock geluid uit een Mg 100 DFX kunnen halen?
ik heb een epiphone les paul...

Nocki
23 augustus 2003, 13:03
geen idee wat voor amp dat is. maar probeer het eens met een boss od pedaaltje of een multi effect...

Nocki

Wilson
23 augustus 2003, 13:52
nog een voorbeeld: the edge van u2, speelt live ook op een vox ac30, en ook vaak met een gibson LP custom, en dat klinkt ook behoorlijk goed, maar nou heeft hij er wel geloof ik nog een heel behoorlijk rack tussen zitten, maar toch

Soulman
23 augustus 2003, 19:23
nog een voorbeeld: the edge van u2, speelt live ook op een vox ac30, en ook vaak met een gibson LP custom, en dat klinkt ook behoorlijk goed, maar nou heeft hij er wel geloof ik nog een heel behoorlijk rack tussen zitten, maar toch

In de begin dagen was het een AC30 met memoryman en Boss SD 1 8-)

EmgMaster
24 augustus 2003, 10:37
misschien heb je hier wat aan

http://guitargeek.com/rigview/510/

http://guitargeek.com/rigview/610/

http://guitargeek.com/rigview/594/

http://guitargeek.com/rigview/409/