PDA

View Full Version : Heoveel € kost mij een beginners basgitaar plus versterker?



jos zonder pet
20 augustus 2003, 23:32
Hoeveel € kost een beginners bas gitaar plus versterker ?
Een beginners maar ook niet het goedkoopste dat na een half jaar spelen eigenlijk op niet trekt...
Wat raden jullie mij zoal aan om te beginnen? (punk-rock ed.)

zenabi
21 augustus 2003, 08:15
mijn maat heeft in de vakantie een complete set in duitsland gekocht
best mooi spul kijk maar eens op de site van musikproduktiv

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3228051/sid/!06082002/quelle/listen

iwan
21 augustus 2003, 09:58
Ga je ook basgitaar spelen jos? Prima idee! Ehh, startpaketten kosten ongeveer als gitaar-starters. Verder is mijn advies hetzelfde als in het gitaarforum.

Reken er wel op dat basgitaren, maar vooral versterkers "sneller" duurder worden dan gitaren. Oftewel, tussen brandhout en duur zitten maar weinig acceptabele goedkope modellen.

Voor een versterker zou ik voor een Peavy Microbass gaan. 125 euro, schijnt voor thuisspelen erg lekker te zijn.

dikkie dik
21 augustus 2003, 10:54
versterker? neem een behringer 1200 ultrabass. kheb em laats geprobeerd, best lekkere versterker hoor. voor dat geld dan. 299 kostte hij dacht ik.

Rhinus
21 augustus 2003, 11:43
Je kan ook 2e hands spul kopen. Mijn set was bij elkaar 100 Oiro. 't Is ook niet zoveel, maar toch. Squier P-Bas en een Pant(h?)er 50 watt versterkertje.

Lize
21 augustus 2003, 15:41
What Rhinus says. Hou Marktplaats in de gaten, daar duiken heel vaak leuke beginners-sets op voor weinig geld. Zoals bijvoorbeeld de Danelectro Longhorn + Samick-versterker die vanafvandaag.tk op de kop heeft getikt (grr ;)) En als je iets ziet wat je leuk lijkt kun je natuurlijk altijd hier posten om te zien wat 'wij experts' ervan denken ;)

bassopotmus
21 augustus 2003, 16:56
Intresested in een gecustomde p-bass? :razz:

Nee , kijk vooral veel op marktplaats bv. een goede tweede hands is zeker beter dan een crappy nieuwe voor dezelfde prijs