PDA

View Full Version : Fulltone Fat-Boost is binnen



jpb
20 augustus 2003, 21:13
Sinds een weekje, oud model/tweedehands uit de VS, en het is precies wat ik wilde. Namelijk om mijn amps op laag volume wat "vetter" te laten klinken, dus NIET als een ultra-transparante boost, want dat is het nl. absoluut niet. Het geluid wordt dynamischer, alsof er een extra dimensie bij komt. Het is heel subtiel en moeilijk te omschrijven. Blijft strak, ook het laag, geen hoog verlies. Klinkt ook erg goed achter OD en fuzz. Met de Soul-Bender weet je niet wat je hoort!
Helaas vond de Douane dat ze mij maar eens moesten belasten. De Fat-Boost viel volgens hen in de categarie "Voedingssupplementen" :lol: , was wel lager percentage dan muziek/audio, gelukkig.

Robbert
20 augustus 2003, 22:38
Dat is geinig; ik zat een uurtje of twee terug net het internet af te struinen naar samples van de Fat-boost. :D

Kun je eens wat samples maken? Ben erg benieuwd!

jpb
21 augustus 2003, 12:36
Robbert, ik kan helaas geen samples maken, ik vraag me ook af of je hhet zo wel goed zou horen? Er is overigens een oude en een nieuwe(vanaf jan. 2003) versie. Ze verschillen nogal, de nieuwe is transparanter. Ik heb opzettelijk een oud model gekozen.

sash
21 augustus 2003, 13:58
Hahahahahaha voedingssuplementen :D Fat boost, wordt je dikker van :D

Maar gefeliciteerd ermee! Hij maakt signaal inderdaad vetter en ook dat is erg lekker :)

Al raad ik wel aan (en ik heb het weer van Robert Keeley) om de boost voor OD en Fuzz te zetten. Het is namelijk beter dat ie em lichtelijk pushed dan trekt.

jpb
21 augustus 2003, 20:25
Hahahahahaha voedingssuplementen :D Fat boost, wordt je dikker van :D


Lach maar, het bestaat echt :lol: :
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2944546470&category=19260

Ic3gl0vE
21 augustus 2003, 20:54
:lol:

veel plezier met dikker worden!

maestro_nl
21 augustus 2003, 21:56
Wanneer je de input opschroeft en de output weer aanpast aan unity gain schiet je niks met de FatBoost op.
Het is meer een volumeboost (heee, fat BOOST) dan een od/ds.
Het is de beste in z'n soort als je het mij vraagt!

jpb
22 augustus 2003, 13:46
.....dus NIET als een ultra-transparante boost, want dat is het nl. absoluut niet........


Om misverstanden te voorkomen: het is dus WEL een clean-boost, maar hij is niet zo transparant als sommige andere boutique-pedalen (b.v. de SHO van ZVex). Ik gebruik de fat-boost natuurlijk ook om de overdrive (Sparkle Drive/Keeley) te boosten.