PDA

View Full Version : talkbox



the boss
20 augustus 2003, 20:09
Hallo ik wil graag een talkbox, maar ik zit te twijfelen of ik er zelf een moet maken of dat ik er een ik een pedaaltje koop.
Wat kan ik het beste doen?
Ik had zelf in gedachte om dan een klein versterkertje te kopen en om daar dan een trechter voor te zetten en daar dan een een zo goed als geluidsdicht kast omheen bouwen, dan een slangetje van de trechter naar de microfoon.
het kost allebij ongeveer evenveel, dus wat is het beste om te doen?????
En wat is het beste live te gebruiken.
kunnen jullie me hier nog wat tips over geven.

sprietje10
20 augustus 2003, 23:43
wel......ik zou gewoon een kant en klare set kopen, probeer eens of je een digitech talker of een danelectro freespeech kunt opsnorren. beide apparaten werken net ff anders dan standaard talkbox maar zijn zeker niet minder

DOLBY
21 augustus 2003, 08:52
Met de gewone speaker van het versterkertje gaat het niet. Je moet een zogenaamde "horn driver" hebben (het "aandrijf" gedeelte van een hoge tonen hoorn uit een PA speaker-box)
Die kosten ongeveer 30 euro.
Kijk maar eens op
http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=127&op=page&SubMenu=

Oh ja, pas wel op voor je vullingen :lol:

Harry
21 augustus 2003, 10:17
er zijn al meerdere topics over, misschien staat daar iets in voor je.

en je kunt hier kijken: http://www.olywa.net/blame/talkbox.htm

ik heb zelf bij musik-productic een rocktron banshee gekocht, leuk ding!!

stewartfan
21 augustus 2003, 12:30
maar wat klinkt dan het best. zown zelfgemaakt of een kant en klaar pedaal ??

stewartfan
21 augustus 2003, 12:30
maar wat klinkt dan het best. zown zelfgemaakt of een kant en klaar pedaal ??

wimmeltje
21 augustus 2003, 13:25
maar wat klinkt dan het best. zown zelfgemaakt of een kant en klaar pedaal ??

Ik heb zelf een gekocht. Heel lang een dunlop Heil talkbox gehad, die gebruik ik nu niet meer omdat ik een rocktron banshee heb. beide zijn erg goed. Ik gebruik nu voor onze nieuwe cd de dunlop weer maar ga voor live weer de banshee gebruiken. Ik kan de banchee tussen mijn pedalen voor mijn versterker gebruiken omdat deze een ingebouwde preamp heeft. de dunlop doe ik versterken door marshall 50W buizen combo.

Raffel
25 augustus 2003, 16:15
die heil moet je niet door je 100w stack gebruiken :) Dus in zo'n geval is de banshee wel een uitkomst omdat ie z'n eigen voorversterker heeft (zeg ik dat goed?)

wimmeltje
25 augustus 2003, 16:24
die heil moet je niet door je 100w stack gebruiken :) Dus in zo'n geval is de banshee wel een uitkomst omdat ie z'n eigen voorversterker heeft (zeg ik dat goed?)

Daarom gebruik ik er ook een 50W versterker voor :D Maar die van mij is omgebouwd tot 100W. (heb er een 100W hoorndriver ingebouwd) Dus die werkt wel op een 100W versterker :razz: ...