PDA

View Full Version : Stairway to heaven achterstevoren



Casseman
20 augustus 2003, 17:18
Als je het nummer Stairway to heaven achterstevoren draait dan hoor je op een gegeven moment: Here`s To My Sweet Satan

En het is echt waar, want me broer en ik hebben het uitgeprobeerd met een programmaatje, want als je dat omgekeerde weer omkeert dan krijg je precies een zin uit het nummer

Als je het wil horen moet je ff naar: http://www.led-zeppelin.org gaan en dan naar multimedia gaan en dan audio archive en dan staat er ergens: Here`s to my sweet satan, daar moet je op drukken

flippodestroyer
20 augustus 2003, 20:06
En als je "Burn in Hell" van Twisted Sister achterstevoren draait hoor je: "'Go to church and pray on Sunday"
(c) Jay Leno

DThornus
20 augustus 2003, 20:13
Jah, en als je TUC omdraait krijg je de andere kant van het koekje..
oh oh oh. wa interessant :-?
Effe een vraagje, heb je niks beter te doen dan met je PC nummers achterste voren te draaien ?

Casseman
20 augustus 2003, 21:03
Sorry hoor, maar ik kwam het ook maar toevallig tegen op internet

Great King Rat
21 augustus 2003, 07:23
En volgens de koningin is het leuk om marihuana (sp) te gebruiken.........

Ronald
21 augustus 2003, 13:58
wat , ik had da zelf ook verzonnen , ik had op guitar pro het melodietje omgedraait (en het elevator to hell genoemt :razz: ) en nu blijk ik iets verzonnen te hebben wat al bestaat :o wel gewoon voor de gein.

:(


ow wacht ik heb het gelusiterd , het was nie het melodietje maar het de zin stairway to heaven , lol

urezna
21 augustus 2003, 15:24
en ik ken gnoeg muziek dat je helemaal niet achterste voren hoef te luisteren om dezelfde teksten te kunnen horen...

duhhh....

:roll:

Super Slinky
21 augustus 2003, 16:16
Deze terugspoeltechnieken zijn al zeer lang bekend.
In de jaren 70 was er een bandje te koop van de stichting Moira volgens mij, waarop iemand ze allemaal verzamelt had en er een waarschuwende boodschap aan had verbonden om dit soort muziek vooral te vermijden. Een van de bekendste is de hierboven genoemde groep Queen, die het nummer Another one bites the dust opnam. Speel je het terug dan hoor je : Start to smoke Mariuhana.

Ja, erg grappig allemaal.

schaap
21 augustus 2003, 23:10
what happens when you play country music backwards:
your truck starts working and your dog comes back to live :D

Harry
22 augustus 2003, 10:39
een hele bekende is het lied van Koos Alberts 'ik verscheurde je foto'.
Het schijnt dat dit de gabberrage heeft opgestart, want achteruit gedraaid hoor je ergens de zin 'scheer je kop kaal en ga mal hupsen'.










ehhhmmmm..... allemaal flauwekul dus. Ik heb wel eens zogenaamde voorbeelden gehoord, en verstond er geen zak van.

mirrorofhate
22 augustus 2003, 14:15
Juist, WTF heb je dr aan om een boodschap in je songs te zetten als je ze achterstevore af moet spelen, Das toch moeilijk doen alst ok makkelijk ken!! :???:

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 16:04
cradle of filth heeft het engelse 'onze vader' toch ook wel eens achteruit opgenomen? :)

ieme
22 augustus 2003, 16:49
in een nummer van de beatles zit toch ook achterstevoren John is een walrus...
tsja... t schijnt zo te zijn

wietse
22 augustus 2003, 17:13
het meeste is grote flauwekul of de band moet het al met opzet hebben gedaan.
dit is meestal niet het geval ,en die stichting zoekt ook soms erg ver de stones hebben een nummer waar achteruitgespeeld iets van satan is onze meester te horen is in een Ethiopisch dialect.
denk dat je dan in elk lied en elke taal wel iets satanisch vindt.

Polytheme Pam
22 augustus 2003, 17:30
allemaal flauwekul...alles wat je achteruit draait heeft wel iets satanisch, en wat is het nut daarvan. Het wordt pas echt link als mensen denken dat er een verborgen boodschap in een nummer zit zoals Charles Manson en z'n volgelingen dachten bij "Helter Skelter"

schaap
23 augustus 2003, 00:22
wie kent de film little nicky, daarin zit een stuk waarin ze iets van de band Chicago opzetten, en teruggespoeld zeggen ze ook satanistische shit. Was het maar echt :-D het zijn altijd de bands waarvan je het niet verwacht :wink:

Anders Destium
23 augustus 2003, 12:08
Ik heb een keer een docu gezien over Amerikaanse christenen die allemaal "boodschappen" in de teksten van Ozzy zochten. Dit was naar aanleiding van twee Amerikaanse zelfmoordenaars. De ouders gaven niet zichzelf maar de favoriete muziek van deze stumpers de schuld.
Ze kwamen met dingen als : Suicide Solution roept op tot zelfmoord (als je de tekst leest blijkt het tegendeel, maar ja), en dat bleek dan bij de fade-out. De mensen die overal boodschappen in zagen vond ik persoonlijk veel enger en gevaarlijker dan Ozzy :wink:

the joshua tree
23 augustus 2003, 12:54
Ik heb een keer een docu gezien over Amerikaanse christenen die allemaal "boodschappen" in de teksten van Ozzy zochten. Dit was naar aanleiding van twee Amerikaanse zelfmoordenaars. De ouders gaven niet zichzelf maar de favoriete muziek van deze stumpers de schuld.
Ze kwamen met dingen als : Suicide Solution roept op tot zelfmoord (als je de tekst leest blijkt het tegendeel, maar ja), en dat bleek dan bij de fade-out. De mensen die overal boodschappen in zagen vond ik persoonlijk veel enger en gevaarlijker dan Ozzy :wink:

wat een stelletje achterdochtige idioten.
Dat is heel makkelijk om dan de artiest zeg maar de schuld te geven van die zelfmoorden... maar de artiest is volgens mij wel ongeveer de laatste verantwoordelijke voor zoiets... Je moet de verantwoordelijkheid veel eerder zoeken bij de vrienden, school en helemaal de FAMILIE... beetje dom om dan zeg maar met de beschuldigende vinger alles aan de muziek te wijten

Ronald
23 augustus 2003, 19:23
precies , de helft van alle metal teksten zijn van die depressieve teksten en black metal en death metal zie je ook wel es van die satanistische teksten , daarom zijn ouders er tegen

er was eerst zo'n jongen die leraren op zn school had doodgeschoten en toen wezen ze naar de muziek waar ie naar lusiterde en de computerspelletjes die hij speelde

vink echt onzin, muziek is om van te genieten nie om door te gaan moorden

Marshallover
24 augustus 2003, 14:47
en ik ken gnoeg muziek dat je helemaal niet achterste voren hoef te luisteren om dezelfde teksten te kunnen horen...

duhhh....

:roll:

LOL ! :-D

Nemesis
24 augustus 2003, 15:57
haha, ik ben een tijdje geleden ook op zoek geweest naar "backmasks"zoals ze het noemen, in dat nummer van Queen is het geloof ik wel echt maar dan meer op een humoristische manier...in een nummer van acdc hoorde ik redelijk wat er gezegd wer maar een van de meest zieke dingen is toch wel die van dat kinderliedjedoe het zelf backmasking met nemesisgebruik een hele simpele microfoon en neem met de windows recorder het volgende op"twinkle twinkle little star, how I wonder what you are"doe dit natuurlijk wel met een kinderstemmetje want anders werkt het niet, draai het vervolgens achterstevoren en luister en huiver...doe het zelf backmasking met nemesis
edit*
ik heb dus weer wat leuks gevondenhttp://www.undergroundnoize.com/hit.php?backmask=http://www.undergroundnoize.com/mp3audio/ThePokemonRap-oh satan.mp3
dit is waarschijnlijk de reden dat ik altijd zo'n zin heb om mensen te vermoorden na het kijken van pokemon :D

Super Slinky
24 augustus 2003, 19:15
Ja, er werd zelfs beweerd dat je onbewust wordt beinvloed zonder dat je het doorhebt. Dus je geest keert het automatisch om. Wat een onzin!!

Maar wat ik wel vind is dat muziek je stemming wel degelijk beinvloed.
Daar is het ook voor bedoeld volgens mij. Het heeft alleen niet dezelfde invloed op iedereen. Zo kan ik zelf bij een stevig stuk metal gewoon vredig in slaap vallen terwijl een ander er vreselijk agressief van wordt.
De verantwoording voor wat je met je stemming doet ligt altijd bij jezelf natuurlijk. In de auto ga ik van stevige rockmuziek bijvoorbeeld harder rijden. Sommigen beginnen op reggae gelijk te bewegen, anderen worden misselijk en zien het als fietspomp muziek. Sommigen houden van die irritante electronische dance & trance muziek en gaan gelijk met hun borsten of heupen zwaaien. Leuk om te zien, maar als ik het op de radio hoor wordt ik chagrijnig. En waar ik helemaal slecht tegen kan is van die marsmuziek, je weet wel die ze bij die taptoes spelen. Maar goed ik beheers me en ga dan ook niet lopen meppen, hoewel het me er wel toe aan zet. Dus de verantwoording ligt zeker bij degene die het luistert.

iwan
26 augustus 2003, 10:27
Tja, muziek en zedenpredikers (en dan helemaal in de good ol' U.S. of A.) zijn een prima combinatie....

Het klopt dat je in Queen's 'Another one bites the dust' 'It's fun to smoke mariuhana' hoort, maar hey, dat IS toch ook zo? :-D

En ik geloof dat er zelfs in Nederland en Belgie groeperingen waren die K's Choice 'I'm not an addict' wilden verbieden omdat dat tot drugsgebruik op zou roepen. Crisis, dat was een anti-drugs-lied! En dan miepen van "ja maar, als iemand niet goed luistert halen ze die boodschap er niet uit en horen ze alleen maar 'it is cool I feel alive'..... Blah.

Iwan

(edit: typo's verbeterd)

schaap
26 augustus 2003, 19:35
als je lang genoeg zoekt, kan je bij elk nummer wel van die shit vinden, net als dat verhaal over satan zeggen in een of andere bosjosti taal door een nummer achterstevoren te draaien. mensen zijn gewoon erg goed in zeiken over dingen :)

kokteejl
29 augustus 2003, 13:29
nooit aan gedacht zelf zo'n dingen in jullie platen te zetten?