PDA

View Full Version : gitaar om mee te beginnen



Ro
20 augustus 2003, 15:13
Hoi,

Ik ben van plan gitaar te leren spelen en ik heb besloten dat ik wil beginnen met een akoestische gitaar met nylonsnaren. Heeft iemand tips over wat een goeie gitaar voor mij is?

Alvast bedankt,

Roland

Sellars
20 augustus 2003, 15:17
Hoi Ro!

Dat blijft de aloude en lastige beginners vraag. Wat belangrijk is om bij jezelf te rade te gaan wat voor muziek je wilt spelen, wat je voor je gitaar wilt uitgeven, en of je les wilt nemen of niet.

Als je les neemt is het simpel, vraag het gewoon aan je docent!

In de andere gevallen, loop gewoon eens een muziek zaak binnen en vraag of je op wat gitaren in je prijsklasse mag spelen.

Succes!

R

angorawol
21 augustus 2003, 14:44
Probeer steeds een gitaar te vinden met een vol bovenblad, en test de gitaar over de hele arm.

telecastermaster
22 augustus 2003, 16:37
Dag Roland,

Verstandige keuze om met een nylonsnarige gitaar te beginnen als je het mij vraagt.

Ik zou even goed kijken op de tweedehands markt. Daar kun je vaak voor een prikkie nylonsnarige gitaren opdoen waar je prima op kunt beginnen. Ik heb zelf jaren op een spaanse gitaar van f 100,- gespeeld en heb 'm nog steeds.
Kijk hier eens:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/akoestgitaren.htm?oudei=30

De betere gitaren zijn idd voorzien van een massief bovenblad. De goedkoopste gitaren zijn van triplex, wat aanzienlijk minder is. Verder hebben spaanse bouwers denk ik een streepje voor op aziatische fabrikanten.(Maar pas op: niet alles wat spaans klinkt komt uit spanje!). Gerenomeerde bouwers/merken zijn in ieder geval: Manuel Rodriguez, Esteve, Alhambra, Burguet, Prudencio Saez en Yamaha.


succes

wietse
22 augustus 2003, 17:24
weet niet waar je woont maar heb nog een santana staan (taiwan)
in goede staat , wel triplex maar daar is de prijs ook naar voor 20 euro mag je hem meenemen.
goede gitaar om te beginnen voor dat geld .

bert k
22 augustus 2003, 18:01
Triplex klinkt idd wel minder dan massief maar dat boeit helemaal niet voor een beginner. Dat ga je pas horen als je al wat langer speelt. Dus gewoon doen, dat ding van Wietse