PDA

View Full Version : welke kan ik het beste kiezen?



amon
20 augustus 2003, 12:24
ik heb sinds gister een gitaar gekocht (ibanez rg750) maar daar zat een versterker bij: Peavey Express 112.
ik had al een marshall VS30R, en 1 versterker vind ik wel genoeg, maar ik kan niet kiezen welke ik moet doorverkopen. ik weet het, ik moet kiezen wat ik het mooist vind klinken, maar omdat ze allebei goed klinken weet ik dus niet welke ik moet kiezen. 1 groot voordeel aan die Peavey is wel dat je er 2 gitaren op aan kan sluiten, maar een nadeel is dat er geen volume-knop opzit (tenminste voor zover ik weet) en ik weet ook niet hoe het werkt om met een pedaaltje van kanaal te veranderen.
de voordelen van de marshall vind ik dat het makkelijker te bedienen is en het gewoon een beter merk is.

kan iemand mij vertellen hoe die peavey precies werkt, zodat ik er meer uit kan halen? of kan iemand vertellen waar hij/zij voor zou gaan?

ohja, ik speel voornamelijk rock/metal

riesj
20 augustus 2003, 12:36
Hoi,

Handleiding peavey Express 112 http://www.peavey.com/support/searchmanuals/list/express112stt.cfm

Verder zou ik gewoon de versterker houden, die je het beste vindt klinken.

Groetjes,

Dirk_Hendrik
20 augustus 2003, 12:36
de voordelen van de marshall vind ik dat het makkelijker te bedienen is en het gewoon een beter merk is.

Als je een transtube vergelijkt met een valvestate zie ik weinig "beter" tussen de twee. Ik zou persoonlijk voor de peavey kiezen omdat ik uit persoonlijke ervaring weet dat je em ongestraft van de trap kan gooien.

Ook de peavey heeft een volumeknop. Die heet dan waarschijnlijk "post gain" of "Master" of "level". Elke gitaarversterker heeft een volumekknop.

amon
20 augustus 2003, 12:41
@riesj
hardstikke bedankt voor de handleiding ik heb ook de hele ochtend gezocht, maar zonder resultaat. ze klinken allebei toch goed en aangezien ik ook multieffectpedaal heb, maken de opties die erop zitten vrij weinig uit.

@dirk
over dat volume, zoiets dacht ik ook al ja, maar ik ben gewend van andere versterkers dat gain dat 'scheur'-geluid is, maar ik zal er snel achter komen met die handleiding.

amon
20 augustus 2003, 12:44
tis dus inderdaad post-gain.

amon
20 augustus 2003, 13:15
ok, nu snap ik al wat meer van de versterker, maar omdat de handleiding toch niet helemaal overeenkomt met mijn versterker (toch echt een express 112) weet ik nog niet waar nou 'supersat' voor dient... het doet iets met het volume, maar dat volume wordt ook al geregeld door de knop ernaast 'post-gain'. supersat kan ik uittrekken en dan veranderd de betekenis van de knop in gain, wat overigens goed werkt. maar ik snap niet wat dan die 2 volumeknoppen naast elkaar doen, ze zijn voor hetzelfde kanaal...

verder doet mn footswich het ook niet (ligt niet aan het pedaaltje zelf), zou dit kapot kunnen zijn (in de versterker waarvan iedereen zegt dat die niet kapot kan...) of doe ik iets fout? in de handleiding staat het aangegeven en als ik die instructies volg werkt het nog niet, misschien omdat de handleiding niet precies overeenkomt met mijn versterker?

de keuze heb ik nu wel gemaakt, ik houd de peavey en verkoop mn marshall, maar ik zou toch nog graag wat info over het bovenstaande willen als dat kan. alvast bedankt.

riesj
20 augustus 2003, 13:30
Amon schreef:

maar omdat de handleiding toch niet helemaal overeenkomt met mijn versterker

Ja ik wist niet welke express je hebt: er zijn nl. 2 handleidingen. Bij deze zit wel supersat:
http://www.peavey.com/media/pdf/manuals/80301252.pdf

Succes ermee!

Groetjes,

Nocki
20 augustus 2003, 21:45
even off topic... de rg750 is niet van mij geweest :-)

Nocki

ijff
20 augustus 2003, 23:31
Als het zo weinig uitmaakt, waarom zet je ze gewoon niet allebei te koop, en dan kijken waar je het meeste voor vangt?