PDA

View Full Version : nieuwe bas en amp. goede deal geweest?



Nocki
20 augustus 2003, 12:07
hoi. ik ben een beginnende bassist... :-)
en heb net een Ibanez soundgear GTO gsr205 gekocht
met een hartke2115 bass combo model 2000 bassamp 200 wat

hoeveel is dit waard. ik wil dit graag weten omdat ik bang ben er teveel voor betaald te hebben.

het is allebei in goede staat en er zit een ritter zak bij en wat kleine troep zoals kabel en draagband...

Nocki
(jaja de gitarist... :-) )

Nocki
20 augustus 2003, 12:10
ps. het is trouwens voor mn vriendinnetje. dus als ze het over een paar weken niet ziet zitten om te bassen gaat tie de deur weer uit...

Nocki

Jeremy B.
20 augustus 2003, 12:14
nou jongen! je mag je handjes dichtknijpen, want wat jij gekocht hebt is toch wel JE VAN HET!!!

dit oerdegelijke en fantastische setje zal niet meer en niet minder waard zijn dan zo'n 2000 (tweeeeduizend euroooooo) waard zijn.

wees er ab-so-luut zuinig op en kijk echt goed wie je 'echte' vrienden zijn want dit kom je geeeeen tweede keer tegen!!!

J. :lol:

Nocki
20 augustus 2003, 12:15
ik geloof er niks van ... serieus... of is het de mnieuwprijs. want dit is 2e hands gekocht.


ps de bas is een 5 snaar


Nocki

frenske
20 augustus 2003, 12:20
Tja, confussie alom. Heb je allebei nieuw gekocht of allebei tweedehands.
De prijsverhouding tussen bas en combo is wel een scheef!

Nieuw prijs schat ik zonŽn 1200 euro.
Tweede prijs schat ik zoŽn 700 euro.

Geen wat die GTO inhoud.

Nocki
20 augustus 2003, 12:22
beide zijn 2e hands.en t ziet er goed uit.

de gto is dus niks waard en de amp 700???

Nocki

Lize
20 augustus 2003, 12:46
Het precieze type ken ik niet, maar voor een Soundgear zou ik nooit meer dan 200 euro betalen (kosten ze nieuw niet rond de 400?) en zelfs dat eigenlijk nog niet eens want ik heb persoonlijk een ontzettende hekel aan die apparaten ;)
Als je nou eens vertelt wat je ervoor hebt betaald, dan kunnen we gewoon ja of nee roepen, da's makkelijker :)

Nocki
20 augustus 2003, 12:47
ok. 700

NOcki

Lize
20 augustus 2003, 12:55
Nou, volgens mij ben je dan niet gigantisch opgelicht ofzo hoor, ik weet niet echt hoeveel dat combo waard is, maar Hartke staat gewoon goed bekend en 120W is ook geen ontzettend minidingetje ofzo.
Als je trouwens toch voor de meisjesbassen gaat (jaja, heuse persoonlijke frustratie, al die muziekzaakgorilla's die met soundgears en danelectro's aan kwamen dragen) er staat een leuk setje op Marktplaats, een Longhorn + Samick bakje voor 300 euro. Maargoed, da's nou mooi te laat dan :)

Maargoed, leuk setje voor het geld denk ik, maar zelf was ik voor iemand die nog niet zeker weet of ze wel wil spelen voor iets meer budget-spul gegaan, denk ik.

www.vanafvandaag.tk
20 augustus 2003, 13:02
Drie keer raden waar die Longhorn heen is gegaan.......

Lize
20 augustus 2003, 13:04
Haha, echt waar? Ik zat nog te denken om het in jouw topic te posten, het leek me een erg goeie deal namelijk. Maar dat leek me zo sneu als je meer voor jouw Longhorn had betaald :)

It's a small world after all....

Heb je die Samick er ook bijgenomen? Als je er niets mee doet wil ik 'm wel voor een tientje ofzo :)

frenske
20 augustus 2003, 13:06
Zo ver ik het begrepen heb, is de bas eigenlijk een Ibanez SGR205, de 5-snarige versie van SGR200. Geen idee waar de GTO voor staat, waarschijnlijk een bepaald kleurcombinatie of zo iets. Deze Soundgears staan toch bekent vanwege de lage kwaliteit, echter zeker geschikt als instap model! Maximale prijs ±250 euro.
Die Hartke schijnt wel aardig te zijn, maar geen topper. Weliswaar veel volume. Ik schat de maximale prijs ±450 euro.

Dus totaal ongeveer 700 euro, maar ik zou er eerder maximaal 500 euro voor geven. Hoeveel heb je er voor betaald?

Clunk
20 augustus 2003, 13:44
Ibanez soundgear GTO gsr205 :D das dus een budget line van ibanez..
:D ghehehe.. die dingen zijn nieuw.. uhm, 359 euro.

de versterkers weet ik niet, maar een harkte 200 watt is best aardig.
wat zal zon combo nieuw kosten? 600 euro ofzo? meer?

ik zal als ik het als set zag staan iets van 600 euro eraan uitgeven.. hooguit...

maar ik had persoonlijk de set niet gekocht.
die gsr's zuigen :(

frenske
20 augustus 2003, 14:35
Uhm .... ik zag de Hartke 2115 maar dan de 3000, voor 1079 euro bij Musicstore staan.
Dus .... gvd mazzelpik! :evil:

www.vanafvandaag.tk
20 augustus 2003, 14:38
Heb je die Samick er ook bijgenomen? Als je er niets mee doet wil ik 'm wel voor een tientje ofzo :)

:-) Tja, ik heb hem inderdaad erbij genomen (hij wilde hem niet zonder verkopen). Ik heb er nu thuis een leuk oefenversterkertje bij. Voor een tientje gaat ie niet meer weg, voor 200 Euro wel :razz:

maar was inderdaad een goede deal!

Semafoor
20 augustus 2003, 15:39
Gsr's hebben vaak last van nekproblemen, blijf daar even naar kijken. De nek is veredeld brandhout, maar voor een beginner zal ie best comfortabel zijn vanwege zijn platte vorm.
Tweedehands had ik zelf max. 400 euro voor de versterker betaald en 150 voor de bas.

Nocki
20 augustus 2003, 21:15
tis ene leuk setje en bijna nieuw... ik hoop maar dat ze er mee over weg kan... en anders gaat het de deur uit. ik geloof dat ze 5 snaren een te veel vind en de versterker vind ze ook te groot. maar dat was telefonisch. ze moet het nog zien.

als ze het niks vind. moet ik het dan vcerkopen voor 700 of minder?

Nocki

Semafoor
20 augustus 2003, 21:33
Altijd zo hoog mogelijk proberen ;).
700 euro is geen absurd hoge prijs, al denk ik dat je moeite zal hebben om de bas en versterker in 1 koop te verkopen.
Waar ik tevreden mee zou zijn:
Versterker: tussen de 350-500 euro
Ibanez: 200-250 euro

dikkie dik
21 augustus 2003, 10:53
of je ruilt alles in, en je legt er wat geld bij voor een leuk setje voor jezelf :wink:

bassopotmus
21 augustus 2003, 17:15
hmm 700 is best wat veel geld zeker voor de alom gevreesde GSR.
Nocki ben jij niet zo'n rack-head? Ga je nu ook racks voor je vriendin kopen? :wink:
Als je verkoopt zal je er 500 voor kunnen krijgen, mischien 600