PDA

View Full Version : Defect aan versterker?



Prodigal Son
20 augustus 2003, 10:50
Hallo,

ik heb tweedehands een akoestische verstreker (Trace Elliot TA 50R) gekocht en ben er gisteravond een beetje mee aan het pielen geweest, maar met name de lage tonen komen er niet echt mooi uit. De hoge tonen klinken versterkt erg goed, maar bij de lage tonen klinkt een beetje een "verkouden" geluid onder de toon door. Moeilijk uit te leggen hoe dat exact klinkt natuurlijk (soort buzz/brom door de toon heen). Ik heb erg weinig verstand van versterkers, vandaar mijn vraag hier. Kan het zijn dat er iets defect is in de versterker, heb ik iets fout ingesteld, kan het aan de snoer liggen o.i.d.?

Alvast bedankt voor de hulp.

Harry
20 augustus 2003, 11:56
het snoer kun je natuurlijk even controleren door een ander te gebruiken, hetzelfde geldt voor de gitaar.
Verder zou ik het niet weten.....

sprietje10
20 augustus 2003, 23:46
gekke vraag misschien, maar is het stopcontact waar je de voedingskabel in stopt wel geaard? Bij mij gaf dat bij diverse versterkers nog wel es bijgeluiden.

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 02:16
gekke vraag misschien, maar is het stopcontact waar je de voedingskabel in stopt wel geaard? Bij mij gaf dat bij diverse versterkers nog wel es bijgeluiden.

dat is geen gekke vraag...dat is het eerste wat je altijd moet checken...