PDA

View Full Version : Wie weet er een goede gtaarbouwer/customizer?



Giac
20 augustus 2003, 10:09
Ik wil ik mijn stratocaster USA een ander brug-element laten plaatsen, wie weet hiervoor een goede gitaarbouwer/customizer, die dit goed en proffesioneel kan doen voor mij?

Bassie79
20 augustus 2003, 10:34
Vox Humana, maar dat zit in vlaardingen, je zoekt denk ik wat meer in de buurt. Mocht je geen reacties meer krijgen, probeer het dan daar :D

maarten
20 augustus 2003, 14:16
ik geloof dat iedere gitaartech dat wel professioneel voor je kan doen.. lijkt me niet dat je daar gelijk een "supergoeie" bouwer voor nodig hebt.

dus ik denk dat je bij zowat elke gitaarboer eens kan vragen..

Negative K3 fan
20 augustus 2003, 14:18
bij een gitaarbouwer kost dat vrij veel geld, het is vrij makkelijk zelf te doen (zelfs zonder soldeerervaring zou het nog moeten lukken) want het stelt vrij weinig voor, twee draadjes solderen en het ding erin schroeven, thats it en de kans dat je iets (permanent) beschadigt is erg klein.

Giac
20 augustus 2003, 16:37
IK zou het wisselen van de elementen best zelf kunnen, even de snaren eraf, de slagplaat los en het element uitwisselen en solderen.
Maar hoe krijg ik de juiste hoogte van het element goed??
En ook wil ik me goed laten informeren wat een goede single humbucker element kan zijn voor een strat USA. Ik speel in een allround coverband dus heb alle stijlen muziek wel nodig dus niet specifiek 1 soort scheur-geluid.
Zat zelf te denken aan een hotrail van Seymour Duncan!, wat denk jij daarvan?

sash
20 augustus 2003, 16:41
Maar hoe krijg ik de juiste hoogte van het element goed??


Er is geen 'juiste' hoogte, het is maar net wat jij lekker vindt klinken.

Negative K3 fan
20 augustus 2003, 16:45
IK zou het wisselen van de elementen best zelf kunnen, even de snaren eraf, de slagplaat los en het element uitwisselen en solderen.
Maar hoe krijg ik de juiste hoogte van het element goed??
En ook wil ik me goed laten informeren wat een goede single humbucker element kan zijn voor een strat USA. Ik speel in een allround coverband dus heb alle stijlen muziek wel nodig dus niet specifiek 1 soort scheur-geluid.
Zat zelf te denken aan een hotrail van Seymour Duncan!, wat denk jij daarvan?

Die hoogte is net wat sash zegt afhankelijk van de speler.

En die hotrails is een beetje de standaard wat betreft single coil sized humbuckers, maar voor een goed allround geluid zou een Seymour duncan JB jr. of een Seymour Duncan lil 59 ook goed zijn, daarom zou ik wat beschrijvingen gaan lezen op de seymour duncan site (of andere merken), soundclips luisteren en dan een beslissing maken.

Giac
21 augustus 2003, 13:08
Dat zou ook een mogelijkheid zijn ja een JB jr. of een Little '59.
Maar wat ik zoek is een adres/internetsite van een customizer, die mij daarin ook kan adviseren, wat het beste element zou zijn voor mij.
En eventueel kan inbouwen, ligt aan de prijs natuurlijk!!
Weet iemand een goede customizer of muziekzaak waar ze dit goed kunnen? En waar ze in de zaak specifiek een gitaarcustomizer hebben.
Want vaak zie je in muziekwinkel van die allround verkopers die van alles wel wat weten, maar niet echt alles over een gitaar!

SiNiSTRaL
21 augustus 2003, 14:14
een gitaarbouwer vraagt minimaal 30 euro voor het inbouwen alleen, en voor 10 minuten werk en 2 soldeerpuntjes vastmaken is dat dus gewoon schandalig, ik had ook totaal geen soldeer ervaring en tis mij ook gelukt een element te vervangen :)

Toaster
21 augustus 2003, 14:23
[/url]http://www.geocities.com/stegers_gs/pag1.htm

Stegers in Goirle (Onder Tilburg.) Is een goed adresje. Maakt ook zelf gitaren.

Giac
21 augustus 2003, 15:28
Bedankt Toaster!,
Weet er nog iemand meer van die adressen voor costomizing?
Hoe meer ik er heb hoe meer ik kan vergelijken in de prijs/kwaliteit!

ch@rlie
21 augustus 2003, 23:43
het leuke van vox humana is dat je daadwerkelijk andere elementen kan uitprobeeren, ze hebben daar een testgitaar voor.

Wicked Willy
22 augustus 2003, 00:36
Sjak Zwierrrrrrrrrrrr dus....

SiNiSTRaL
22 augustus 2003, 00:55
zwier is wat dat betreft net zo'n afzetter als alle andere gitaarbouwers, begint bij 30 euro per element inbouwen (das dus 66 gulden hé?, voor 2 soldeerpuntjes....en het is MINIMAAL 30 euro)

Giac
22 augustus 2003, 08:17
Bedankt jongens voor alle reacties,

Maar wat mag het kosten als ik bijoorbeeld een hotrail laat inbouwen.
Dus de prijs van het element en het inbouwen, wat mag dat samen maximaal kosten volgens jullie?? Dan weet ik ook als ik een customizer benader dat de prijs goed of fout is!

Nesker
22 augustus 2003, 10:27
Dick Dijkman is ook een goede gitaarbouwer/customizer (Double-d)
die man heeft gruwelijk veel verstand van gitaren en bouwt ze zelf ook, en ze hebben daar prima service

bert k
22 augustus 2003, 13:41
SD Hotrail is €121 bij Vox Humana. Plus die €30 voor het inbouwen als je dat zelf niet wil.

maarten
22 augustus 2003, 14:54
over elementen inbouwen...

ik heb zojuist mijn gitaar (ibz rg 770 H-S-H) ff afgegeven bij een gitaarboer en die zet er dalijk een tweedehands JB in de brug en zet een push/pull pod in de toneknop en een 3-stand schakelaar ipv 5-stand schakelaar erop zodat ik tussen H-S-H en H-H kan kiezen...

en hij fixt een krakende volumepotmeter en een krakende whammy


kosten +/- 70 euro

valt toch wel meej he?

btw.. is dat schakelgrapje aan te raden? mij lijkt t super en vroeg me af of meerdere mensen zoiets gedaan hebben? en hoe bevalt t??

thnx