PDA

View Full Version : sukkeltje op podium



Pagina's : [1] 2 3

Nocki
20 augustus 2003, 10:22
ooit eens een clip gezien van ozzy waar hij zittend op het podium een mic standaard omhoog gooit met de intentie van weer opvangen maar hij is te laat en de mic standaard valt op de grond. stond best zielig. zelf tijdens een solo weleens zo hard staanspelen dat mn plectrum wegvloog en best wel een heel eind. dus gauw die solo afge,maakt met mn vingertjes maar als ik stom had gaan saan kijken had k vast geen applausje gehad zoalsik die nu had. niet omdat ik zo goed speelde maar omdat het er schinbaar nogal uit zag alsof de stukken eraf vlogen... :-)

hebben jullie wel eens zoiets gehad wat best stom ston. en kon je je er een beetje uit redden?

NOCki

Polytheme Pam
20 augustus 2003, 10:30
een wegschietende plectrum red ik me wel uit...maar ik heb toen ik nog niet draadloos speelde wel een paar keer in mijn springende enthousiasme tijdens die geweldige solo mijn kabel uit de amp getrokken....sta je me mooi voor lul man :D

Dirk_Hendrik
20 augustus 2003, 10:40
Draadloos:

Aan de andere kant van de zaal staand en al spelend op zullen komen in het eerste nummer. Jammer dat mijn volumepedaal op het podium nog dicht stond......

Polytheme Pam
20 augustus 2003, 10:42
:-D :-D :-D

als ik in jouw band had gezeten had dat me een gescheurde buikspier opgeleverd...

roppie
20 augustus 2003, 11:34
alles van tevoren tien keer gecheckt hebben en dan als je echt wilt beginnen erachter komen dat een van de amps verkeerd ingeplugd is :D

Nocki
20 augustus 2003, 11:39
ik heb voordat ik moest spelen problemen gehad met mn midi pedal. die gaf geen commandos meer door naar mn g-major. ik boos op dat ding. er tegen geschopt erop gedanst echt misbruikt. na een bakkie koffie gedronken te hebben nog eens gekeken. bleek dat de midi kabel in de midi in zat ipv de midi out.... stom he. maar gelukkig nog niet tijdens een optreden gehad...

ook eens opgeschept dat ik op een brug ging staan tijdens een optreden. was een heel mooi podium opgebouwd met een brug achter het echt podium. ik was toen draadoos met een heel oude samson setje. en toen we eindelijk gingen spelen bleek dat het setje niet meer goed. was. ik heb de hele tijd stokstil op het podium gestaan omdat als ik teveel bewoog mn signaal kwijt was... minder...

Nocki

FNaRK
20 augustus 2003, 11:43
hebben jullie wel eens zoiets gehad wat best stom ston. en kon je je er een beetje uit redden?

NOCki


Eigenlijk niet.....of het zou mijn snoer moeten zijn die ik er tjdens een optreden TWEE keer uittrapte (draadloos rulez)

Polytheme Pam
20 augustus 2003, 13:51
ik heb ook wel eens een verhaal gehoord van een gitarist die aan de dunne was tijdens een optreden in de zomer (dus met korte broek aan)... :o :-D 8-) ...


KINKY!

MarshallSG
20 augustus 2003, 14:18
Met m'n eerste bandje wel leuke dingen meegemaakt. We speelde rammel punk. De zangeres had een hond en die ging altijd braaf mee naar optredens. En hulpelde ook vrolijk mee op het podium. Tja dan gebeurt het natuurlijk regelmatig dat die hond het nodig vond boven op mijn distortion te gaan zitten. Dan speel je dus in ene clean terwijl je net die fantastische solo wil gaan inzetten :D

JV
20 augustus 2003, 14:35
ik zet mijn e snaar wel eens terug naar es voor bepaalde nummers. dan is het wel irritant om dat midden in het volgende nummer erachter te komen dat je gigantisch vals speelt, maar even niet weet waarom.

andy
20 augustus 2003, 18:07
Zelf heb ik alleen wel eens mijn snoer uit mijn gitaar getrapt. Maar onze ex bassist ( ja ja) heeft ooit een keer een heel optreden gedaan terwijl hij zijn amp niet van stand by had gezet. :P Omdat we via de PA speelden was hij in het veld (open lucht) wel te horen (DI box), maar hij stond steeds tegen de monitormixer te gebaren dat ie zich zelf niet hoorde, de sukkel. :lol:

Tja ikzelf heb wel eens onder stroom gestaan, maar daar kon ik niks aan doen, was niet lekker trouwens. :-(

fenderfreak
20 augustus 2003, 18:12
Ik heb lang geleden met m'n stomme kop een dag voor het optreden nieuwe snaren op m'n nieuwe gitaar met zwevende brug gezet zonder ze op te rekken. Het was op een festival waar we drie kwartier moesten spelen voor drieduizend man. Van de zenuwen draaide ik aan m'n stemmechanieken, maar ik hoorde geen verandering van toon. Toen begon het me te dagen...fijnstemmers! Dus, klemmen losschroeven, gitaar stemmen, klemmen vast, opnieuw stemmen. Duurde maar twintig minuten! Was een leuk optreden van een klein halfuurtje (met valse gitaar...).
:-(

andy
20 augustus 2003, 18:23
Dat was zeker ook op Pagepop in Stadskanaal, dat verhaal van mij ook. :lol:
Heb ik er nog een over. Na het spelen stonden we te kijken naar de Duitse metal band Grave Digger. Komt onze dronken drummer aan waggelen, loopt tussen drie gasten door, die net hun maat die zich van de PA lanceerde, wilden opvangen. AU. :wink:

sash
20 augustus 2003, 19:11
Ik heb een keer tijdens 1 nummer 2 snaren gebroken in een solo.
Solo netjes afgemaakt en geen probleem verder :)

Polytheme Pam
20 augustus 2003, 19:18
Ik heb een keer tijdens 1 nummer 2 snaren gebroken in een solo.
Solo netjes afgemaakt en geen probleem verder :)

hehe...heb ik ook een keer gehad ( in Get Rhythm off all places) toen ze nog optredens deden op vrijdagavond, het staat zelfs op film!...maar het was een geleende strat met normale tremolo (zelf zet ik de tremolo`s altijd vast) en stond toen dus wel erg expirimenteel gestemd...einde oefening dus...

Negative K3 fan
20 augustus 2003, 19:32
ik heb niet erg vaak opgetredeen maar 1 keer had ik een snoertje in een pedaal niet ingeplugd en ik me de hele tijd maar afvragen waarom de ene kant niet werkte (stond stereo) achteraf zag ik eht losse snoertje.

FNaRK
20 augustus 2003, 20:28
Oh ja....was ik vergeten:
bij ons werken de licht / knal / rookeffecten regelmatig niet.
Eenmaal een in de fik gevlogen rookmachine...nog nooit zo veel rook op het podium gehad :D
Of hele grote zware lichteffecten die het gewoon niet doen :-(
Of de laatste show....de accu waarmee we de pyro's en knallen mee ontsteken maakt spontaan sluiting...als draden weggesmolten incl. de stank en rook en een nerveuze drummer die er 1 meter naast zat..

En bij alle calamiteiten: stug doorspelen :-D

Negative K3 fan
20 augustus 2003, 22:00
roadkill is gewoon de stoerste band, gaan er ook dat s oort dingen geberuen bij the cave?

andy
20 augustus 2003, 22:05
We krijgen vrijdag toch geen White Heat achtige toestanden in the Cave???? :-D

Ja die bommen, die gaan vrijwel nooit af als jij het wilt, of ontploffen ineens vlak voor je smoel als die achtelijke bommenbediener heeft uitgevogeld hoe die ze af moet steken. En natuurlijk op een moment waar het nerges op slaat, want zelfs daar is over nagedacht.... :evil:

bert k
21 augustus 2003, 02:07
Problemen met spullen vaak genoeg meegemaakt, maar kwa "O shit, wat ben ik nu een domme lul..." is dit wel een mooie: Was de halve finale van de Grote Prijs, dus nerveus, en ik zet een nummer in. In G. De bassist ook. In A, zoals het hoorde. Pas aan het eind van het intro, toen de zang moest invallen had ik het door en schoof ik gauw naar A. Niemand had het gemerkt, behalve de geluidstechnikus, die half dood zat te gaan van plaatsvervangende schaamte. Maar later mooi wel derde geworden... :-D

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 02:59
nu dit topic is gestart komen er plotseling allerlei tenenkrommende herrineringen boven:

Het was een jaar of 7 geleden op een bruiloft in Zeeland en het paar had speciaal voor die avond Foolish Games van Jewel aangevraagd. We hadden het nummer zo gearrangeerd dat de toetsenist een lange denderende aanloop zou spelen en wij na ongeveer 1,5 minuut theatraal zouden invallen...goed... licht gedimt, bruidspaar verliefd aan het schuifelen, kring er omheen (je kent dat wel) en op het grote moment waarop de rest van de band met gesloten ogen en verbeten trekken op het gezicht het nummer een dramatische wending willen geven...blijkt dat die eikel zijn keyboard een halve toon te laag heeft staan!

renier
21 augustus 2003, 12:39
mijn lulligste moment was wel zeker toen tijdens een optreden de zangeres en andere gitarist een acoustisch nummer tussendoor deden. voor mij een mooie kans om even een biertje te pakken. sta dus aan de zijkant van het podium, open mijn biertje en katepulteer het dopje recht in het oog van de zangeres, die net bezig was met een zwoele uithaal, die dus subiet veranderde in het geluid van een squicky scharnier...

heb me maar even verscholen achter de basstack ... :oops:

Bins
21 augustus 2003, 12:43
Afgelopen vrijdag, mini podium. We stonden dus letterlijk bovenop mekaars lip. De zanger trapte maarliefst 2x mijn snoer uit mn pedaaltjes, en ging 1x op mijn tuner staan (silent tuning...). Ik heb me er niet "uitgered" ofzo. De eerste keer heb ik de zanger een schop gegeven, daarna kon ik er alleen nogmaar om lachen. Het was wel 1 van onze vetste gigs vond ik. Als er een goeie sfeer hangt, maken dit soort dingen ook niet superveel uit.

Maar het is wel de laatste keer dat ik zonder duck-tape op stap ga :)

FNaRK
21 augustus 2003, 12:54
IK HAD JE GEWAARSCHUWD :wink:

Kitaarhiero
21 augustus 2003, 13:14
Ik voelde me 2 jaar geleden nogal sullig toen ik op een voorspeelavond van de middelbare school over een fender Twin Reverb moest spelen, die stond standby en het duurde 10 minuten voordat ik dat doorhad. we waren dus acht minuten bezig met kabels checken enzo :s... de standby knop zat ook achterop de versterker... dus die kon ik niet zien.
't was ook de eerste keer dat ik over een buizenversterker speelde.
Toen er eenmaal geluid uit dat ding was gaven we wel een heel goed optredentje van 7 minuten :D

Bins
21 augustus 2003, 13:40
IK HAD JE GEWAARSCHUWD :wink:

offtopic:

Gast, het was zooo masterlijk daar. We hebben die hele tent omgetoverd in 1 grote (nouja...grote...) pit. Het meisje achter de bar trok wit weg toen we begonnen met spelen, en die gasten keken echt zo van "uh-oh". :dance:

Obsidian
21 augustus 2003, 14:59
Iemand ooit in de Confusion gespeeld in den haag?
Daar hebben ze een leuk knipperlichtje die gaat knipperen bij 90 Db, nog harde bij 95 Db en bij 100 vald de stroom weg van het podium. Dit is een cafe dat zo groot is als een grote woonkamer. In het tweede nummer hadden we een gastzangeres die de druppel was. Alleen nog maar een drummer die aan het hameren was :razz:

goed dat we er al van hadden gehoord van een andere band want de Confusion had ons niets verteld.

Bins
21 augustus 2003, 15:15
Ja, de Confusion is de tent waar Roadkill en ik het over hebben hierboven. Wij waren trouwens wel gewaarschuwd voor dat geluidsmetertje. Bij ons ging alles goed, terwijl we toch gewoon op "normaal volume" speelde.

Obsidian
21 augustus 2003, 15:57
Het ging ook allemaal nog goed totdat er een vrouwelijke stem bij kwam.

Ic3gl0vE
21 augustus 2003, 16:19
blijkt dat die eikel zijn keyboard een halve toon te laag heeft staan!

Heerlijk hè, zo'n transpose knop. Ik ken het probleem :oops:
Ook leuk als je een slechte kopie van een partituur hebt, en daardoor een nummer in de verkeerde toonladder begint. Heerlijk gewoon

Anavrin
21 augustus 2003, 16:54
bij een optreden van mijn neef(je)'s punkband ben ik 3 keer het podium opgesprongen om de adapter vd gitarist terug in die stekkerdoos te stoppen. hij rende nl nogal veel rond, en bleef dan met z'n gitaarkabel achter de adapter hangen waardoor deze eruit schoot....
(is eigenlijk niet lomp van mezelf, maar vd gitarist)




en ik ben niet eens de roadie of zo.... (die hebben ze ook niet, maar ja)

Neals
21 augustus 2003, 18:38
ik blunder nooit behalve die keer dat ik een versterkertje omtrok...
Hoe ik het had weet ik ook niet meer, twas in ieder geval mooi dom.

Nemesis
21 augustus 2003, 19:49
mooi joh vooral als er zo'n reverb veer in zit

Bram Versteeg
23 augustus 2003, 09:32
vlak voor het optreden mijn versterker aangesloten op 2 speakerkasten.
de band voor ons speelde op een van de speakers. na hun optreden ben ik vergeten de kabel er weer in te doen dus buizen opgeblazen omdat 1 speaker op 4 ohm stond. Kon gelukkig nog wel een andere amp lenen!

ilovemyguitar
23 augustus 2003, 12:26
vorig jaar ''talentenjacht'' bij me oude school
stel gasten hadden een knullig metal nummer geschreven, en gevraagd of ik gitaar wou spelen.
dus ik ben die intro aan het spelen heel leuk allemaal..
ik begin met de eerste riffjes enzo..
komt de bassist net 3 seconden te laat invallen. :S
en daarna wist de zanger zen tekst ook niet meer :razz:

al met al een leuk optreden dus..
ik heb dus in me eentje daar een metal nummer staan spelen met een bassist die niet weet wat ie aan het doen is en een zanger die ze tekst het hele nummer lang kwijt is :-D

Negative K3 fan
23 augustus 2003, 12:32
dan komt er natuurlijk nog een andere grote blunder van mij...

op een andere open dag 1,5 jaar geleden ofzo gingen klasgenoten (een hele grote groep) een of ander top40 nummer uitvoeren (wat ze in ded klas ook al hadden gedaan) en toen moest ik op het allerlaatste moment nog even mee gitaar spelemn (was er toch, moest ook met iets anders meespelen en had het nummer 1 keer eerder in de klas gespeeld stelde niks voor). Dus ik pak de acoustische gitaar van school (die ik voor dat andere nummers eerst 1/2 step down had gestemd) en d ie was dus helemaal vals, op het laatste moment even vlug stemmen zonder apparaat, en de kenners weten natuurlijk dat dit altijd fout gaat, zo ook die ene keer. Ik zette de eerste akkoorden in en vanaf toen ging het bergafwaarts en niet zon klein beetje ook, de zang was vals en kon niet in dee maat blijven (en dat was NIET mijn schuld) en het werd dus één grote ramp, we hadden een vrij groot publiek dat na een paar minuten in lachen was uitgebarsten en ik zelf lachte even hard mee terwijl ik probeerde nog wat instrumentale begeleiding probeerde te maken voor de in tranen uitgebarsten zangeressen. Als klap op de vuurpijl kwam onze muzieklerares helemaal over de rooie het podium opgerend, toen had ik er geen zin meer in en stopte, maar de over enthousiaste zangclub ging gewoon verder en toen moest ik ook maar mee. Ik dednk niet dat een grotere afgang/blunder mogelijk zou zijn geweest.

bert k
23 augustus 2003, 13:09
:-D En die zangeressen gaan dan altijd janken....

Texter
23 augustus 2003, 13:17
Mijn grootste *blunder* was dat toen ik net zo lekker de Megadeth versie van Paranoid aan het coveren was de microfoonstandaard bezweek onder het gedreun en langzaam naar beneden begon te zakken...dus ik mee door de knieen haha en heb het nummer afgemaakt in James Hetfield pose.
Was dus eigenlijk best vet haha. 8-) Mijn sologitarist stapte zijn plug tijdens de solo uit zijn gitaar...dat was ook wel geinig...gelukkig speelden we 2 solo's tegelijk haha.

Negative K3 fan
23 augustus 2003, 13:34
:-D En die zangeressen gaan dan altijd janken....

mja, het was echt een drama, jammer dat er geen video van is. De hele zaal was aan het eined gewoon echt hard aan het lachen :)

bert k
23 augustus 2003, 15:50
Hihi, is ook echt komisch. Vooral de muzieklerares die compleet over de rooie gaat. Sta je nooit bij stil als leerling, maar dat mens staat volkomen voor schut bij haar collega's, daar zit echt vuile concurentie, weet ik alles van, ook een tijdje gedaan. Dat mens is dus voor een half jaar het sukkeltje geweest in de docentenkamer :-D

Negative K3 fan
23 augustus 2003, 16:04
nah, het was ook neit haar schuld en ze was voora boos op het 'serieuze achtergrondkoortje' dat er op bepaalde stukken doorheen zat te schreeuwen.

BLOK182
23 augustus 2003, 16:22
Mijn lullige dingen:

Bij een bandwedstrijd zat een input van mun pedaaltje halflos, steeds als ik ff erop trapte, dan KRAAAAKKK SJJJGRRRR (je kent het wel), dat was wel klote. Ook toen we in de schouwburg moesten spelen, alles opgebouwd, we zouden net beginnen, komt de bassist erachter dat hij geen amp had :-D

keef
26 augustus 2003, 15:54
De eerste keer dat ik met een (geleende) Marshall speelde ging hij na vijf minuten in rook op. Dat is me overigens nog drie keer met andere amps tijdens een optreden gebeurd. Geen gesprongen zekeringetjes, maar opgeblazen trafo's etc. Nee, hard speel ik niet (echt waar). Gewoon doorplaybacken, want vaak merkt het publiek het niet eens...Wat je ook niet moet doen is een synthesizer op 380 volt aansluiten. Deed ik eens per ongeluk met m'n nieuwe Polysix (ja, dit is lang geleden). Reparatie was 1000 piek..alleen de kast hadden ze niet vervangen.

Die Db lampen hadden ze ook in een bar in Amsterdam waar ik wel eens speelde. Ging het te hard, dan floepte zo'n ding aan en kwam de eigenaar meteen roepen dat het zachter moest. Nadat dit twee keer binnen tien minuten gebeurd was ben ik tijdens een solo van de andere gitarist voor die lamp gaan staan en heb hem er achter mn rug half uitgedraaid. Probleem weg, volume omhoog en publiek en eigenaar happy... :-D

moretel
26 augustus 2003, 16:22
:-D En die zangeressen gaan dan altijd janken....

Wij hadden twee zangeressen die ruzie gingen maken over welk nummer we nog zouden spelen, we moesten aan het eind van het optreden inkorten dus een paar nummers moesten sneuvelen en uiteindelijk gingen ze allebei janken, als toegift nog even de zombies met een net uitgehuilde zangeres met mooie rode ogen, ook nog ruzie met haar flirtende vriendje die een maand later als hulp het mengpaneel uit zijn klouwen laat vallen.

Mijn blunders beperken zich tot vergeten van de tekst, solo's zonder geluid inzetten en te laat invallen omdat ik al in mijn gedachte bij de solo zit, maar ik los dat allemaal wel op zolang je maar in de maat blijft, ook wil ik bij het wisselen van gitaar weleens vergeten om te pluggen.

Mithrandir
26 augustus 2003, 16:29
Het is niet echt een blunder, maar staat volgens mij wel redelijk sukkelig:

Ik draag een bril, een mooi jaren 50 dik bruin montuur, en die heeft de nare gewoonte om van mijn neus te glijden tijdens het spelen. Dan sta je je solo te spelen en dan voel je die bril van je neus glijden. Enige mogelijkheid is dan om tijdens je solo snel je hand omhoog te doen om die bril weer recht te zetten. Tot mijn verwondering is dit nog wel altijd goed gegaan, maar het moet echt stom staan als je telkens je bril aan het goed zetten bent. Dus ik ben nu aan het GASSEN op lenzen.

Anavrin
26 augustus 2003, 17:34
een touwtje om 'm op z'n plek te houden is goedkoper....

Mithrandir
26 augustus 2003, 17:53
EEN TOUWTJE.......EEN TOUWTJE..........IDIOOT

Ik heb al een nerd imago, wil je dat nog meer benadrukken ofzo...tsssss

schwantz
26 augustus 2003, 18:06
mmm, het was de finale van het krakende ei (lokaal talenten jacht op koningendag), zo'n 1000 man publiek in de grote lokale toneelzaal gepropt. Tijdens een van mijn solo's iets te ver achteruit gelopen en van het podium gedonderd.

:roll:

We zijn nog tweede geworden.... :-?

josh.vandenberg
26 augustus 2003, 21:44
alcohol wat verkeert viel.Af en toe ging m'n bewustzijn aan.Vooral de chagerijnige gezichten van de medebandleden.En een lol dat ik had.Daarna mocht ik niet meer drinken van de band.Gek he

Nocki
26 augustus 2003, 22:15
ooit welleens gehoord van iemand die op een zwart podium liep. de bouwers misten een plaat en hebben daar voor het zicht maar een zeiltje gespannen. gitarist liep er ook zo in... is niet zo goed afgelopen.

ZO'n afkkende bril vind ik wel stoer... als je het echt kunt om steeds tijdens je solos je bril goed te zetten dan heb je een eigen stijl ontwikkeld...

Nocki

Hempo
26 augustus 2003, 22:39
mn gitaar flikkerde van me af omdat die fucking fender band losging van mn gitaar.
:D

Frankiefrank2
27 augustus 2003, 18:17
Dat is altijd met die merk banden.
Het leere uiteinde is altijd slap bij alle merkbanden.
Dat is een klein probleempje wat ze zo op kunnen lossen, maar waarom ze dat niet doen weet ik ook niet.

Arnie
4 september 2003, 12:44
Dit is eigenlijk een blunder van een maat van me..
We waren bezig met een nummer waarin hij een solo had met wah. Het nummer daarna was een akoestisch nummer..maar...zijn wah stond nog aan.. Hij heeft echt het hele nummer aan zijn equalizer staan draaien om het te verhelpen...maarja...dat lukte natuurlijk niet :-D

Ik heb eigenlijk nooit echt een "blunder" gemaakt, ook nog niet zo veel opgetreden btw :oops:

yhcmarc
4 september 2003, 13:32
De big confusion is een coole tent .. en die lamp !! HAHAHA, die is echt te cool. Wij hebben gewoon stagedives vanaf de bar gedaan daar :)

Maar mijn grootste blunder ... of pech meer eigenlijk. 1e optreden met mijn nieuwe ESP , het was al een harde beukshow en er was een redelijke pit, op een gegeven moment in een hard mosh gedeelte loop ik van het podium en begin al spelend door de pit heen te hakken met mijn gitaar ... krijg plots een duw en knal voor mijn kop, ik glij onderuit en val precies met de input in mijn gitaar op de rand van het podium. Hele input incl. kabel uit mijn gitaar gebroken !!!

Snel mijn backup gitaar gepakt en een ander snoer en de show afgemaakt.

Marc

ReinoutV
4 september 2003, 18:26
Na een nummer op het crunch kanaal gespeeld te hebben mijn elektrische gitaar voor een akoestische gitaar verwisseld. Halverwege het volgende nummer (een stukje alleen gitaar en zang) kwam ik erachter dat ik hem nog steeds op overdrive had staan...

Zombie - The Cranberries (4 jaar terug)... Vlak voor de solo: bassist dacht dat de drummer stopte, drummer dacht dat de bassist stopte. Iedereen gestopt en elkaar raar aankijken... Applaus!!!

Vlak voor een solo breekt een snaar van mijn strat. Ik snel die gitaar in het rek en mijn tele gepakt. Precies op tijd klaar om de solo te spelen. Breekt tijdens die solo een snaar van die tele... En het was nog een rustig blues nummer ook!

Laatst opgetreden: 3 gitaren mee. Aan het einde van de laatste set had ik van iedere gitaar een snaar geknapt. Ik moest zelfs de gitaar van de andere gitarist gebruiken om het laatste nummer te kunnen spelen...

AntY
7 september 2003, 17:20
misschien doe je iets fout??

bert k
7 september 2003, 17:22
Hij had een vijl gepakt in plaats van een plectrum :-D

Hufke
7 september 2003, 21:57
Begin van de avond, alles donker, het publiek zit gespannen te wachten, alleen een akkoord op de toetsen met een strings-geluid...

Dan kom ik op om de proloog te spelen...

Dus ik loop rustig 't podium op en begin te spelen... (nog steeds 't hele publiek dat alleen naar mij zit te kijken)

KOMT ER GEEN GELUID UIT DIE K@#%&$%T VERSTERKER!!!!!!!!

blijkt dat m'n volumeknop nog dicht staat.... :oops: :razz: :oops: :razz:

Later op de avond ging ik in een nummer ook nog ff de mist in en alsof dat nog niet genoeg was schoot tegen het einde van de avond m'n band ook nog eens los

Ik houd 't er maar op dat ik gewoon m'n avond niet had... :D

Bates15
7 september 2003, 23:24
oeps , 2 keer gedrukt..

Bates15
7 september 2003, 23:27
Tjemig, allemaal bekende verhalen.......
Tijdens onze eerste concert met alle 400 vrienden en kennissen gaat mijn snaar stuk, nog tijdens de mega intro van het concert..... met een floydrose. Ik dus de eerste 4 nummers zonder gitaar omdat mijn kennissen niet snel genoeg vansnaar kunnen wisselen.

Mijn mega solo, hele lied op een lekker volume, rustig nummer met een vette distortion solo. Staat de volume knop van de distortion toch helemaal open.....:( Die gitaar knalde echt uit de amp, totaal ongepast...... ik kon van verbazing de solo niet eens afmaken......

Koninginnedag, koud en nat, buizen amp. In principe overdekt ...... Lekkr aan het spelen en toen kwam er een vlaag wind die het opgespaarde water op het dak in mijn amp joeg.......... Einde lekker spelen.

ik heb er nog wel een paar maar die bewaar ik wel even....

Oja, Rotanhuis, Amsterdam? Had een achteringang met een klein rot schakelaartje op de deur. Als je de deur open maakt gaat de stroom van het podium. Lekker naar een hoogte punt aan het werken in een concert, zaal helemaal uitverkocht en de rest, besluit een vriend dat het wel een beetje warm is in de zaal en dat de deur wel open mag voor een beetje tocht.........

bert k
7 september 2003, 23:46
Nog een hele domme: Ik besloot ooit eens (lang geleden) tien minuten voor een optreden dat een zonnebril erg cool stond. Daarvoor moest de gewone bril (-5) dus af...
Op de tast op het podium gekomen kon ik al sowieso nix meer zien, maar ik had dus ook nog een setlist op de monitor zitten die ik met rooie viltstift had geschreven. En het podiumlicht was ook vrolijk rood.
Heel het optreden heb ik bij de bassist moeten vragen wat het volgende nummer was. Cool! :oops:

wietse
8 september 2003, 00:06
dat is altijd een blunder met een zonnebril op het podium staan ,er zijn maar 2 dingen die dat rechtvaardigen.
a:buiten spelen en tegen de zon in kijken
b:lasogen hebben
binnen is het een no do want iedereen maar ook werkelijk iedereen denkt gelijk wat is dat voor eigenwijze lulhannes met z'n zonnebril op denkt vast dat ie stoer is.
ik heb in de jaren dat ik roadie ben al heel wat blunders gezien ,zowel bij de eigen band als anderen.
wij hadden wel een paar leuke ,speelden een keer op een harleyfeest onze zanger was zoals gewoonlijk vrolijk aan het rondspringen opeens zakt ie dwars door het podium heen ,en na de eerste schrik kwam ie al zingend onder het podium weg kruipen.
onze vorige drummer verzette zijn krukje een beetje tijdens een rustig stukje ,zagen opeen een paar benen en bekkens de lucht in gaan hij was vergeten dat het podium vlak achter hem op hield.
zanger die van het podium afspringt uitglijdt en een spagaat maakt heeft die van ons ook een keer gedaan ,hebben toen maar effe een pauze ingelast.
stoer staan te spelen met één voet op de monitor en dan glijdt de voet er af ,is een heel lullig gezicht en als je dan ook nog op een podium van een 40 cm staat maak je een rare duikeling deed een vorige gitarist van ons een keer hij heeft wel een week last gehad het optreden heeft ie afgemaakt zittend op een barkruk. (was zo'n podium met van die speciale uitlopertjes voor de monitoren).
maakte zich nog het meest druk over een schilfertje lak van 1 bij 1 cm dat door de val van de gitaar was afgesprongen.

Dude
9 september 2003, 18:19
Ik heb een keer tijdens 1 nummer 2 snaren gebroken in een solo.
Solo netjes afgemaakt en geen probleem verder :)

boefje 8-)

Maroetoo
10 september 2003, 19:38
Ik had een optreden in de Schouwburg en werd met gevraagd of ik een nummertje mee wilde bassen, omdat ik geen bas gitarist ben had ik geen bas mee dus ik snel eentje lenen, loop ik daar met die bass het podium op en test ff wat Bas vals! dus ik zet die bass weg en zie naast me nog een basgitaar staan dus ik pak dat ding op en begin vrolijk te spelen zonder te kijken. Harstikke vals :o dus ik denk hoe kan dat, kwam ik er na een minuut spelen achter dat het een 5 snarige bass was :-D

sickpunk
11 september 2003, 18:13
dat merk je toch meteen?? :???:

bert k
11 september 2003, 19:39
5 snaren? Dat is best wel veel hoor, je ben zo de tel kwijt... Trouwens, ik tel mijn snaren nooit. :cool:

Thijssie
16 september 2003, 12:53
hebben jullie wel eens zoiets gehad wat best stom ston. en kon je je er een beetje uit redden?

Hehehe ;-)

Stomdronken op mijn gitaarsnoer gaan staan waardoor ik me gitaar naar beneden trok en uit balans raakte en zo maar het podium af viel ;-(


Of toetsenist zet zijn intro in maar is vergeten zijn keyboards weer naar de normale instelling te transponeren, veel valser wordt het niet


De mooiste was van een vriend van me die tijdens een optreden voor een supersolo een tafel op klimt en bij het inzetten van die solo een ventilator over het hoofd ziet die hem ff een snee van een paar centimeter in zijn voorhoofd klieft.

Harry
17 september 2003, 11:00
dat is altijd een blunder met een zonnebril op het podium staan ,er zijn maar 2 dingen die dat rechtvaardigen.
a:buiten spelen en tegen de zon in kijken
b:lasogen hebben
binnen is het een no do want iedereen maar ook werkelijk iedereen denkt gelijk wat is dat voor eigenwijze lulhannes met z'n zonnebril op denkt vast dat ie stoer is.


dit is misschien wel de nuchtere noorderling die hier spreekt. Ik heb ook een zonnebril op het podium op, en dat heeft ook te maken met de verlichting, maar ook om het feit dat mensen mogen weten dat een artiest een eigenwijze lulhannes is die op z'n minst denkt dat ie stoer is, en het liefst heeft dat het publiek die indruk ook krijgt....
Ik ken ook zo'n fries, die gaat gewoon op het podium staan met z'n groene t-shirt met tandpastavlekken (of zoiets) en z'n ouwe spijkerbroek. En wie weet wat zijn publiek daarvan denkt. :roll:

Nocki
17 september 2003, 11:32
een zonnebril vind ik niet zo'n probleem.

als je een beetje zenuwachtig bent om voor een root publiek te spelen is het handig. je voel je wat zelf verzekerder als niemand je ogen kan zien. dus speel je wat zelf verzekerder... een zonnebril vind ik dus geen probleem. het kan je zelfs helpen. behalve de eerste keer met mn eerste bandje. toen speel ik nog van bladmuziek en kon het niet meer lezen. maar omdat ik zonder bril niks kan zien kn ik ook niet even onder de bril door kijken. vandat moment af ben ik uit mn hoofd gaan spelen...

Nocki

Dude
17 september 2003, 12:18
. vandat moment af ben ik uit mn hoofd gaan spelen...

Nocki

boefje ! ! !

thijsov
17 september 2003, 17:14
misschien ben ik raar, maar ik speel na 1 keer doornemen altijd uit mijn hoofd :???:

Negative K3 fan
17 september 2003, 17:55
misschien ben ik raar

:-D

zjanke
17 september 2003, 19:02
Toen ik nog roadie was...

Mooie kleedkamer, pauze voor de laatste set, zanger moest nog even pissen en gebruikte daarvoor de plee in de kleedruimte. Ik kwam uit de zaal, had nog wat drank op het podium gezet en deed de deur van de kleedruimte op slot in de veronderstelling dat iedereen op het podium stond. De gitarist was al begonnen met het gebruikelijke intro voor de laatste set. Na een intro van 2,5 minuten vertelde de bassist dat ik waarschijnlijk de zanger had opgesloten en ik begreep eerst echt niet wat hij bedoelde. :???:
Toen ik het wel begreep heb ik echt huilend van het lachen de deur even opengemaakt, t'is toch nog een swingende laatste set geworden :-D

Op de terugweg heeft overigens de gehele band de slappe lach gekregen omdat de zaaleigenaar vertelde dat hij dacht dat het een ingestudeerd kunstje was :dance:

Kitaarhiero
17 september 2003, 22:24
Het heeft wel een hoog spinall Tap Gehalte.

OverStrain
24 september 2003, 16:56
Tijdens een optreden in de schouwburg stond het drumstel van de drumster op een soort 'verrijbaar' plateau. Net op het moment dat de drumster een solo in wil gaan zetten valt ze van haar krukje achter het podium. :lol: :cry:

Ook een keer tijdens een optreden in de finale van de zeeuwse voorronde van de Grote Prijs had ik een 'nieuw' tweedehands snoer meegenomen. Tijdens het eerste nummer kraakte en 'stotterde' mijn bas, ook tijdens m'n solo, stond dus wel even mooi voor lul :-? :oops: Ik gebruik nooit meer een tweedehands snoer!

Wacko-Dreamer
24 september 2003, 18:41
Ik had gehoord van een kennis dat z'n basversterker automatisch uitvalt als ie het te warm krijgt :D
stond op het podium en dat ding hielt er mee op
toen ie wat afgekoeld was ging ie weer vrolijk verder :razz:

richard schuurs
9 oktober 2003, 17:23
Als gitarist ben ik nog niet zo lang actief, als drummer echter wel. Het lulligste wat mij ooit overkomen is was dat tijdens een vet R&R nummer mijn kruk langzaam naar achteren begon te schuiven. Toen het ding van het drumpodium af schof spong ik naar achteren om de zaak te redden, alleen.............. Het drumpodium stond op de rand van het grote podium. Lullig om dan in één keer ruim 1.80 m lager te staan. En voor het publiek en de bandleden ook een vraag waar die drummer gebleven is.

Harald
9 oktober 2003, 21:42
Leuke thread dit!

Een paar nieuwe varianten:

Een lunchconcert op een TU met twee erg vermakelijke blunders:
1. Tijdens White Room zing ik tweede stem. (Mijn enige excuus is dat onze zanger van toen ook niet kon zingen) Ik zie twee meiden in het publiek (iedereen zit, helaas) enorm in de lach schieten. Ik denk dat het met mijn stem te maken heeft, maar later hoor ik het probleem op de opname, al die refreinen zijn verschillend, en ik zing een andere tekst als de leadzanger... :oops:
2. Tijdens het laatste nummer valt de stroom uit, en alleen de blazers en de drummer zijn nog te horen. En wij maar denken dat we echt niet mogen uitlopen ivm colleges!

Tijdens een ander concert in diezelfde zaal spelen we met een gelegenheidsband en het klassieke studentenorkest. Bij de eerste repetitie hebben we een half uur moeten wachten omdat men de repetitie zo gepland had, in de overtuiging dat die "Rock"muzikanten toch te laat zullen zijn. Als tijdens het optreden de rockband mee moet gaan spelen met het orkest kijk ik naar een lege drumkruk, de toetsenist kijkt naar een lege drumkruk, we kijken elkaar aan en zien dan achter in de zaal de drummer binnenlopen die zich stierlijk verveelde bij de klassieke muziek, en even was gaan wandelen. :-D

Eerste optreden van een nieuwe studenten bigband. Ik heb de dirigent ervan overtuigd dat je On Broadway niet zonder gitaarsolo kunt spelen, en mag een solo pakken. Kijk een paar George Benson licks van een plaat af, en kom tijdens het concert erachter dat de meest virtuoze riedel weliswaar goed gaat, maar in een andere toonsoort staat, wat ik dus uiteraard even vergeten ben. Na enorm in de lach te schieten laat ik alle pretenties varen en speel de zaal plat met een asociaal lange solo van 2 minuten. Weken later wordt ik nog herkend van die te gekke solo. 8-)


En ook geleerd, nooit nieuwe drankjes uitproberen tijdens optredens (ouzo)

Met een andere gitarist speel ik tijdens een lunch. Hij werkt die ochtend als koerier, en beland in een file. Niet alleen komt hij binnenlopen als de mensen net zitten te eten, hij vergeet ook nog mijn versterker. Echt vrolijk zijn we niet, en het klinkt dan ook naar *** wat ons betreft. We willen eigenlijk het geld weigeren omdat we vinden dat we beroerd gespeeld hebben, maar als de meid die ons geboekt heeft stralend met een envelop aan komt lopen, en enthousiast en gemeend verteld dat ze het geweldig vond, krijgen we het niet over ons hart te zeggen dat we het daar niet mee eens zijn...
:roll:

Harald
9 oktober 2003, 21:49
En te leuk om te vergeten

met een andere big band hebben we een optreden in een plaatsje vlakbij, maar als student zonder auto is een versterker meenemen toch wat lastig. Ik bel van te voren op of ter plekke misschien een gitaarversterker aanwezig is, en me wordt verteld dat die er is. Als ik daar aankom zie ik iemand met een stemsleutel het podium op rennen om de baby-vleugel te stemmen. Dat wekt al weinig vertrouwen. Gelukkig blijkt de gitaarversterker wel aanwezig. Hadden ze ook nog aan een netsnoer gedacht, dan was het helemaal mooi, maar dat hadden ze dus niet... Duh!

En ooit Frank Gambale in Arnhem zien spelen die tijdens het eerste nummer vertwijfeld op zijn pedaaltjes stond te trappen. Bleek een rot kabeltje te zijn. Toch ook wel leuk dat zoiets op dat nivo ook nog kan gebeuren :wink:

andy
9 oktober 2003, 23:35
Humor, dit topic.

Het was mijn 2e of 3e optreden met een punkband. Ik sta stoer wijd beens op het podium mijn drie accoorden te rammen. Glij ik langzaam met mijn rechter been tussen het gewone en drum podium en bleef muurvast zitten. :-D Na het nummer moest ik me eerst uit de laars bevrijden en daarna de laars los trekken om niet op een sok verder te hoeven spelen. En dat in VERA in Groningen voor 250 mensen die blauw lagen van het lachen. :oops:

thijsov
10 oktober 2003, 17:02
mijn eerste (enige) optreden was vorig jaar op school, speelde we een "hit the road jack" (ik had toen nog geen les) maja, leuk al die akkoordejes gespeeld toen ik klaar was 3 stappen naar voren gedaan om te kijken of de andere gitarist was gestopt. maar iedereen dacht dat ik een leuke solo ging geven, maarja nummer was voorbij en niemand klapte ofzoiets, want ze wisten niet dat het was afgelopen...

Bigfoot414
10 oktober 2003, 23:39
Ik weet nog een pijnlijke podiumprestatie...

1.
De toetsenist van een bluesband is lekker aan het soloën met zo'n keyboard aan een band.
Daar ziet hij een aantrekkelijke dame in het publiek staan.
Hij wil er naartoe lopen maar vergeet dat hij op een podium staat...

Hij moest die dag erna weer een show spelen, maar hij had wel zijn poot flink verstuikt

2.
Ik loop met een stel vrienden terug naar de haven waar onze boot ligt.
We komen net terug van een akoestische jamsessie.
Opeens breekt de hemel open en het begint te hozen. De enige droge plek is een bushokje. Daarbinnen staan nog een paar toeristen en die gitarist en ik beginnen spontaan 'Love Rears it Ugly Head' te spelen.
(de beginakkoordjes).

Sj03rd
11 oktober 2003, 04:53
Daarbinnen staan nog een paar toeristen en die gitarist en ik beginnen spontaan 'Love Rears it Ugly Head' te spelen.
(de beginakkoordjes).

LOL....die was ik NET aan het downloaden! Terwijl dat toch niet zo'n heeeel bekend nummer is....wel gaaf trouwens :)

FNaRK
11 oktober 2003, 12:27
"niet zoooooooooooo bekend"
dat zal toch wel meevallen.....ik denk dat het het enigste nummer is wat "men" kent :???:

Sj03rd
11 oktober 2003, 18:44
ook goed, hij is in ieder geval wel stoer, vooral qua drum.

lupoloco
11 oktober 2003, 21:49
[quote="Harald"]Leuke thread dit!

En ook geleerd, nooit nieuwe drankjes uitproberen tijdens optredens (ouzo)

[quote]

zwarte gaten? :)

Bates15
11 oktober 2003, 23:15
Mooi allemaal, tijdens music en harmony viel ook een MESA topje uit toen de 2e gitarist met e.o.a. top gitarist mocht meespelen. Had hij eindelijk zijn wereldkans, valt dat snakskin mesa topje uit. Was heel lang geleden, ik geloof dat M Angelo er toen ook was.

Harald
12 oktober 2003, 00:07
zwarte gaten? :)

Ach, ik vond dat ik lekker speelde, en ipv de 3 geplande sets hebben we er een stuk of 5 gespeeld. Was wel een leuk optreden. En wie verwacht om 2 uur snachts nou nog perfecte live muziek. (Passion Grace aand Fire, Spain, Armando's Rumba en Mediterrenean Sunrise zijn sowieso al niet de makkelijkste nummers om te spelen)

Met bier raak je eerst aangeschoten, maar met ouzo ben ik in ieder geval eerst nuchter, en na één slok te veel ineens helemaal zat, zonder dat daar iets tussen zit.

Frankiefrank2
18 oktober 2003, 15:19
heb ik ook wel eens, na de eerste slok :-D

FNaRK
19 oktober 2003, 16:45
uitermate boeiend

Dude
21 oktober 2003, 00:00
FOEI KNAR FOEI KNAR FOEI KNAR JE MAG NIET LACHEN!

maar ik doe het toch D: waaaaaaaaaaaa serieus ik heb me ziekgelachen..het spijt me!!! KNAR R SRY~!!!

Ik speel niet in een band en heb nog nooit optredens gegeven...maar als ik dit zo hoor lijkt het me wel supergaaf D:

Wie zoekt er nog een n00bie gitarist uit Wilnis (JAJAJ DIJKDOORBRAAK!!! ik moest midden in de nacht evacueren, ejaculeren, whatever)

my god knar zit je in een foute acid trip ofzo...... SJJIITT ! ! !

ilovemyguitar
21 oktober 2003, 12:16
jezus..
wat een idioot..

en wij maar denken dat we slecht af zijn met thijsje.. :o

Electrical Storm
21 oktober 2003, 14:20
jezus..
wat een idioot..

en wij maar denken dat we slecht af zijn met thijsje.. :o

Ik vind hem cool!! :D

Knar
21 oktober 2003, 22:35
jezus..
wat een idioot..

en wij maar denken dat we slecht af zijn met thijsje.. :o


Mission Complete





I HAVE SEX WITH DEAD ANIMALS!!!111111

sickpunk
22 oktober 2003, 17:48
jezus..
wat een idioot..

en wij maar denken dat we slecht af zijn met thijsje.. :o


Mission Complete





I HAVE SEX WITH DEAD ANIMALS!!!111111

dude get a life or just die!!

ilovemyguitar
22 oktober 2003, 22:21
wat een fackin weirdo..

ilovemyguitar
22 oktober 2003, 22:22
on topic:

lekker een paar nummertjes incubus spelen voor een paar mensjes
en vergeten dat je nog in drop D staat als je met normale stemming wilt gaan spelen :P
en pas halverwegen het nummer erachter komen :-D :razz:

Trocar
23 oktober 2003, 01:29
Optreden als enige band in een zaaltje in the middle of nowhere... Aan het eind van het eerste nummer: versterker kaput... Iedereen nog even netjes gedag gezegd en ze konden weer gaan na 6 minuten :razz:

Harry
23 oktober 2003, 11:45
in een bomvolle kroeg viel onze zangversterker uit... ben ik in het midden van het zaaltje gaan staan, en heb de tekst a cappella verder gebruld terwijl onze technici aan de amp zijn gaan morrelen. Even later deed ie het gelukkig weer.......

Shaggy
14 maart 2004, 17:47
begin van een nummer, ik moest beginnen met de intro en ik wist geeneens om welke nummer het ging :-? mega blunder ..

een kwartier bezig met opstellen en ik krijg geen geluid ==> na wat minuten zoeken en pielen bleek dat de jack niet in mijn gitaar geplugged was :lol: en maar hopen dat niemand op mij gelet had :oops:

solo beginnen en je distortion pedaal een halve seconde later intrappen => woops ..

youngcoby
14 maart 2004, 21:42
I HAVE SEX WITH DEAD ANIMALS!!!111111

Poor dead animals. :-D

sickpunk
14 maart 2004, 22:03
tijdens optreden in het prakhof(alkmaar)... kon me eige versterker niet meenemen.. dus op die van hun gaan spelen, 15" fender kast en trace elliot top erboven.. heel leuk, ok klonk wat vreemd dat ding en afstellen was een kut karwei, maar er kwam geluid uit!! halverwege het eerste nr worden mijn voeten net, en sta ik te dansen in het glas... had flesje bier op de top gezet, maar die gebon zo erg te trillen dat me bier op de grond lag... 3 flesjes bier later en een hoop ergernis... kon ik halverwege elk nr die top weer recht douwe met me arm... hij bleef er maar af flikkeren!! 2e band, heeft hem uit eindelijk compleet vast geducktaped, aan de kast... wat ook nie hielp, hij bleef nog vallen!! dus bleven we als nog rond rennen om de top te redden! :razz:

Mr.Bluesbreaker
15 maart 2004, 00:02
:-D :-D dit is wel heel mooi inderdaad. Gisteren ook zo'n mooie: ik alles aansluiten, ineens een complete blackout: moet ik de kast nou op 8 of 16 ohm inpluggen? Echt vreemd, ik weet het altijd maar toen ineens niet meer. Ga ik het aan de bassist vragen :o
Toch heb ik toen goed gegokt. Optreden ging super.

Bigfoot414
15 maart 2004, 11:45
Schrijf die instellingen dan ergens op asl je ze steeds vergeet. Ik doe het ook zo met de instelligen van mn ME50, die schrijf ik dan ergens op zodat ik niet steeds naar mn geluid hoef te zoeken.

Jeroenvanhulsteijn
16 maart 2004, 10:44
Ik moest een keer basgitaar spelen bij een koor tijdens een nachtdienst. We waren een nummer aan het spelen en toen deden ze voor de sfeer het licht uit (In kerken wordt dan van een groep de stroom eraf gehaald). Helaas stond mijn basversterker op een stopcontact dat op dezelfde groep stond :evil: . Dus toen heb ik maar een beetje staan playbacken. Gelukkig moesk gewoon met de piano meespelen dus het klonk alleen maar wat minder bassig.

Hephaestos
6 april 2004, 12:26
Ook leuk, ik drummer ben lekker aan het spelen (op een geleende set) maar moet steeds meer moeite doen om bij het bassdrum pedaal te komen. Na een tijdje is dat ding buiten mijn bereik en duwt de gitarist hem snel terug en dat een keer of 3 tijdens het optreden.Even vergeten de pootjes uit te draaien.
Hihat die het begeeft, tijdens een gevoelig stuk komt het bovenbekken met grote snelheid op het onderbekken.
Bassist die je standaards per ongeluk om donderd, leuk effect een bekken op een massief houten vloer.

Gitarist waarvan de snaren tijdens een solo breken, en snel een gitaar moet lenen.

dodoweirdo
6 april 2004, 16:33
toen ik een jaar of 16 was moesten we voor het school een 3tal optredens doen om de cultuur in onze school op te peppen. We moesten dit optrede doen tijdens een filmvoorstelling, dus de film stopt even en het doek gaat omhoog en dan staan wij daar van katoen te geven, je weet wel. Alles 300 keer gecheckt voor de filmvoorstelling(maar het was achter die doek vrij donker, en we mochten geen lawaai maken want er was een film bezig) Maar als je daar zo staat te wachten in de donker begint je toch wel ff te stresse, knal gaat die doek omhoog.. We moesten smells like teenspirit spelen. Fuck, gitaarversterker ni opgezet, doorspelen mannen. Wij dus voortgespeeld zonder versterker, man ik heb me nooit zo geschaamd. Dan moest ik beginnen zingen zonder gitaar, lekker hoor... Ik was trouwes gitarist/vocalist :oops: En het laatste optreden (was dan voor de hogere jaren) Bij de intro van smells like teenspirit zat ik stikverkeerd want ik kon men gitaarhals amper zien in de donker en ja dan krijg je wat. En bij de solo ongelofelijk veel foutjes gemaakt. Ik was nog jong

sickpunk
6 april 2004, 17:06
achjah bij ons laatste optreden... las ik spontaan over 3 nr's heen en was er van overtuigd welk nr we gingen spelen... en dara hoefde ik niet te beginnen, en in ene zette de drummer en gitarist in.. maar niet het nr wat ik verwachte:P haha... stond ik ff voor lul:P maarja, we hadden al een maand nie meer geoefend en kregen 2 dagen van te voren te horen dat we moesten.... en ondanks alle fouten, hebben we eigenlijk nix negatiefs gehoort, iedereen vond ons cool en goed.....LUI ZIJN GEK!

Anavrin
6 april 2004, 20:26
ik moest laatst op het podium ff hoesten, dus ik hoest, vliegt er ineens een (groen) stukje uit m'n keel m'n bek uit. Best lullig, maar gelukkig was het podium niet zo goed verlicht :oops:

sickpunk
26 april 2004, 14:47
gister moesten we zomaar in eens optreden(niemand had spullen mee) er zouden 2 bands komen spelen in een kroeg, carrera en the huns.. maar the huns kwamen niet opdagen, dus wij zeiden voor de gein... "ow wij gaan wel" en een kwartier later stonden we op het podium, te raggen op de spullen van carrera... alleen maar ouwe nr's gespeeld(we hebben nieuwe gitarist(hij kon niet mee doen), en de nieuwe nr's klinken erg leeg zonder hem, dus alleen maar oud gespeeld) maar die nr's hadden we al maandje of 2 niet echt meer geoefend.....

dus af en toe, had ik geen flauw benul wat we gingen spelen, wist ik het reffrein niet mer ofzo... en speelde op een ibanez, echt zo'n dun halsje... das niet voor mij weg gelegd:P kon geen noot vinden op dat ding:P

maar des ondanks mega veel lol gehad, en nog goeie reacties gehad ook:P

2X dat we daar spelen zonder voor bereiding, omdat er bandjes uitvallen... volgende X hopenlijk wel met voorbereiding :D

nouja 30 april moeten we weer spelen:P wie weet gaat het dan wel goed...(betwijvel het:P)

ReinoutV
26 april 2004, 20:45
In het midden van een solo een snaar breken en dan op 5 snaren verder... Vlak voor een solo een snaar breken en met je moet beginnen je volumepedaal weer omhoog gooien om nét op tijd toch te kunnen knallen. Een drummer die zo lomp hard slaat dat je halverwege een nummer een crashbekken incl. standaard van het drumpodium af jouw kant op ziet komen (hij was wel goed getimed trouwens :)).

sash
26 april 2004, 21:23
ik zet mijn e snaar wel eens terug naar es voor bepaalde nummers. dan is het wel irritant om dat midden in het volgende nummer erachter te komen dat je gigantisch vals speelt, maar even niet weet waarom.

Hehehehe ik ken het.

Een van de nummers die we spelen staat in drop-D. Volgende nummer was Voodoo Child en als er iets is wat je daar nodig hebt is dat wel een lage open E-snaar... Sta je ff raar te kijken :D

Harald
7 mei 2004, 20:17
We spelen met een boogie woogie combo in een eetcafe. Iemand komt langs met een schaal bitterballen. Ik leg er eentje naast me voor na het nummer, de drummer en de bassist doen hetzelfde. Pianist speelt cool solo door met rechterhand, terwijl linkerhand bitterbal pakt en in mond stopt... :-( Fout natuurlijk, want die dingen kwamen net uit het vet, dus nog goed heet :-D

bert k
7 mei 2004, 22:47
Dat is dus niet cool... :-D

Harald
7 mei 2004, 23:13
Tja, maar een surinaams bruiloftenbandje moeten mixen die op 1 avond 3 keer een 15 minuten versie van Feeling Hot Hot Hot speelt is ook niet koel :(

Die pianosolo (en het nummer) was ook snel afgelopen...

Bigfoot414
10 mei 2004, 14:28
Zangeres die tijdens het refrein van 'Just a Girl' de tekst vergeet zodat heel de band in de war raakt en we dus opnieuw moeten beginnen :evil:

Maar desondanks was dat toch wel een vette avond.

Mr.Bluesbreaker
28 mei 2004, 11:02
die van ons zingt dan gewoon 3 keer hetzelfde :-D
Hebben het nummer maar geschrapt omdat de tekst gewoon ontzettend kut is om te onthouden.

Mark S
31 mei 2004, 02:02
Toen ik nog rookte ooit een keer tijdens een optreden stoer à la Slash een peuk opgestoken en andersom in m'n mond gedaan (wat niemand ontgaan is), een maand een blaar op m'n tong gehad (dan wordt je een maand lang echt elke 5 seconden eraan herinnert dat je een tong hebt, maar ik was gelukkig vrijgezel :D )

Bouke
31 mei 2004, 13:40
Hey,

Een solo eerst mooi beginnen en dan per ongeluk een hokje ernaast verder gaan. Wel horen dat er iets niet klopt maar pas een paar maten verder ontdekken dat je verkeerd zit. En nee, dit kon ik niet nog een keer doen om het te laten lijken of het de bedoeling was :D Te erg...

Wat ook erg is als zanger, dat je fout inzet en moet corrigeren... :D Klinkt vrij alternatief wel...

Bouke

dejohan
3 juni 2004, 19:16
Het is niet echt een blunder, maar staat volgens mij wel redelijk sukkelig:

Ik draag een bril, een mooi jaren 50 dik bruin montuur, en die heeft de nare gewoonte om van mijn neus te glijden tijdens het spelen. Dan sta je je solo te spelen en dan voel je die bril van je neus glijden. Enige mogelijkheid is dan om tijdens je solo snel je hand omhoog te doen om die bril weer recht te zetten. Tot mijn verwondering is dit nog wel altijd goed gegaan, maar het moet echt stom staan als je telkens je bril aan het goed zetten bent. Dus ik ben nu aan het GASSEN op lenzen.

Dan zal het zeker ook wel lang duren om klaar te komen bij het rukken? ;-)

MazeMouse
5 juni 2004, 16:18
mijn eerste optreden ooit. (basgitaar)
Strak van de zenuwen. Bomvolle zaal.
eerste nummer ging lekker
2e nummer ging zo lekker dat ik vergat dat na het 2e couplet een refrein kwam (kwam ik na zo'n 4 secondes achter) stukkie improviseren. Hopen dat niemand op stond te letten en doorgaan.
En achteraf complimenten krijgen over je eigen mini-solo :D (terwijl ik me dood liep te schamen :oops: )

mr.freeze
5 juni 2004, 18:31
Ik heb gehoord dat Kirst Novoselic (o.i.d.) ooit eens zijn basgitaar in de lucht wierp, en vervolgens op zijn hoofd kreeg.

sandman4justice
5 juni 2004, 19:48
bij mij op een preselectie op school. Ik begeleide 2 vriendinnen die zongen op akoustische gitaar, kutschool:de micro was amper versterkt, en men versterker stond te hard, ze zongen dus op een licht ander tempo dan ik, dan ook in de verwarring nog enkele verkeerde akkoorden aangeslagen :oops: :oops:
we waren er niet door, geen optreden voor de hele school voor ons :evil:

t0n3h^
10 juni 2004, 23:25
Heb je je vol moed ingeschreven bij een Musical....genaamd Grease....misschien iemand hem ;).....OP SCHOOL....denk je...die ga ik er wel ff uit rocken met mn GEAR...Na een hoop gekloot met (k*t)Toeters...sta je met je 4e show in een schouwburg. Denk je....dit moet toch wel de vetste show worden. Gewapend met een Strat...Ga je met je mede gitarist stemmen....wordt je ineens afgekapt, - Jaah, erg genoeg weer door die (k*t)Toeters - onder het motto van wij willen nu ook eens stemmen. Na een paar chagrijnige koppen te hebben getrokken laat je het maar toe. Begint de show...komt er Sax-solo....de 3 vorige shows perfect gespeeld..(voor hun doen dan ;)), krijg je na de show van je moeder te horen dat je zelf goed gespeeld heb...vind ik zelf van niet maar goed. Daarna komt de mooiste zin van je leven....maar die sax was egt te erg...Valser kon ongeveer niet...hoe durfde die door te spelen.... :lol:. Conclusie: waarom hebben mensen altijd een vooroordeel over (Electrische) gitaren... Waar gaat het heen met deze wereld..... :razz:

t0n3h^
10 juni 2004, 23:32
sorry...vergeetdyslexie...heb ik altijd een beetje last van...
+ Kent

Bassbitch
17 juni 2004, 21:21
ghehe of gewoon doodleuk een ander nummer spelen terwijl de rest van de band wel het goede nummer speelt... klinkt wel vrij dom :oops:

Sjakie
19 juni 2004, 14:52
Ik heb gehoord dat Kirst Novoselic (o.i.d.) ooit eens zijn basgitaar in de lucht wierp, en vervolgens op zijn hoofd kreeg.

Ja, dat gebeurde tijdens de MTV Music Awards. Moet behoorlijk pijn gedaan hebben. Heb het nog ergens op video staan denk ik.

BlackSun
19 juni 2004, 14:59
Na een half uur proberen uit te zoeken waarom de stekkerdoos geen stroom geeft voor je Fx-pedaal, erachter komen dat het andere uiteinde van het snoer niet in je pedaal zit :oops:

Mithrandir
19 juni 2004, 15:23
Heb je je vol moed ingeschreven bij een Musical....genaamd Grease....misschien iemand hem ;).....OP SCHOOL....denk je...die ga ik er wel ff uit rocken met mn GEAR...Na een hoop gekloot met (k*t)Toeters...sta je met je 4e show in een schouwburg. Denk je....dit moet toch wel de vetste show worden. Gewapend met een Strat...Ga je met je mede gitarist stemmen....wordt je ineens afgekapt, - Jaah, erg genoeg weer door die (k*t)Toeters - onder het motto van wij willen nu ook eens stemmen. Na een paar chagrijnige koppen te hebben getrokken laat je het maar toe. Begint de show...komt er Sax-solo....de 3 vorige shows perfect gespeeld..(voor hun doen dan ;)), krijg je na de show van je moeder te horen dat je zelf goed gespeeld heb...vind ik zelf van niet maar goed. Daarna komt de mooiste zin van je leven....maar die sax was egt te erg...Valser kon ongeveer niet...hoe durfde die door te spelen.... :lol:. Conclusie: waarom hebben mensen altijd een vooroordeel over (Electrische) gitaren... Waar gaat het heen met deze wereld..... :razz:

Kan iemand dit voor mij vertalen??

Kjiratsiekoedel
19 juni 2004, 16:02
Wanneer: Eergisteren, voorspeelavond voor de muziekschool
Wie: ikzelf
Welk nummer: classical gas in de clapton uitvoering
Wat: ik liep een beetje vast op de snelle stukken en deed dat een keer of 3 :(, verdar als ik vastloop/verkeerd speel, dan ga ik heel raar kijken (mijn broertjes doen dat ook :D)
Waarom: ik had een off-day & 't was daar stervenskoud, mijn vingers deden het gewoon niet

Maartoch: wel comlimenten gekregen, maar of dat troost was....
Overigens: had ik wel het mooiste nummer
Dus: volgende keer beter

Bigfoot414
21 juni 2004, 16:37
Ik heb ook een keer gehad tijdens het soundchecken: alle kabels goed aangesloten, amp opgewarmd, ready to go. Alle volumeknoppen open, geen geluid. Bleek mn amp nog op standby te staan :???:

MazeMouse
21 juni 2004, 18:21
Kramp krijgen tijdens het eerste nummer van de set en dan de set afmaken zonder dat ook maar iemand (zelfs mijn eigen band) merkte dat ik kramp had :D (en daarna drie dagen je bas niet meer aanraken vanwege de pijn in je arm)

t0n3h^
21 juni 2004, 20:33
Sorry :lol: Ik Zal nooit meer zo onduidelijk typen.Ik Moet toegeven dat het een beetje onduidelijk was, mijn excuses ervoor :P. Het kwam erop neer dat ik en een mede gitarist bijna met gitaren aan het smijten waren. Oorzaak: Vervelende Leraren. Maar om met een Strat USA en een Hamer USA special te gaan gooien was wa veel geld voor ons -arme studenten-. Dus dat hielden we maar voor gezien. :roll: :cool: :lol:

Javaca
22 juni 2004, 23:12
ZIE:

http://216.144.230.195/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv
Een sukkel van de eerste orde!

Bigfoot414
23 juni 2004, 10:33
Haha, wat een idioot.

Sj03rd
24 juni 2004, 10:58
Het kwam erop neer dat ik en een mede gitarist bijna met gitaren aan het smijten waren. Oorzaak: Vervelende Leraren. Maar om met een Strat USA en een Hamer USA special te gaan gooien was wa veel geld voor ons -arme studenten-. Dus dat hielden we maar voor gezien. :roll: :cool: :lol:

Het zal wel aan mij liggen maar echt duidelijker isset niet geworden.... :???:

gershwin5150
25 juni 2004, 13:43
ZIE:

http://216.144.230.195/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv
Een sukkel van de eerste orde!


Hehe :-D lijkt me nog best gevaarlijk als je dat op het podium doet en iemand in het publiek krijgt zo'n plank voor zn harses...

ben???
29 juni 2004, 01:32
Ja hoor, t was vandaag weer raak. Zangeres en andere gitarist speelden een unplugged nummertje, ik wil opkomen terwijl ik het wilhelmus speelde, heeft een of andere oetlul alle knopjes op m'n versterker naar 0 gedraaid :evil: :evil: :evil:

Bigfoot414
16 juli 2004, 11:01
Het was ook een keer bij ons optreden dat een roadie de stekker van mijn buizenbak eruit trok terwijl ie aanstond :evil:

Epic
16 juli 2004, 12:22
OK, mijn avonturen dan maar:

allereerste optreden (was van de muziekschool, dus alleen papa's en mama's in het publiek). Een dag van te voren verse snaren gekocht (NOOIT doen!!), en jawel een halfuur voor het optreden.. G-snaar geknapt bij het stemmen. Ik had natuurlijk geen reserve snaren bij me, dus paniek. Kon ik een gitaar lenen van iemand die ook moest spelen (Gibson LP studio!!). Bij het derde nummer.. PATS.. D-snaar kapot !! Heb die avond uiteindelijk 3 gitaren in handen gehad.

Bij een ander optreden (was ook van een workshop), vers batterijtje in m'n overdrive gezet. Toen ik die solo moest geven trap ik het pedaaltje in en... niks!! En ik speelde over een roland JC-120 (die daar stond), dus je kan je voorstellen hoe die solo klonk..

succesverhaaltje:

zelfde workshop, ander optreden... Wij met onze spulletjes het podium op, en er staat een minuscuul Laney versterkertje klaar (ik denk, oh kut..). Maar wat bleek, er kwam het meest vette crunchy geluid uit !! En mn overdrive (die het toen wel deed) had ook precies het gewenste effect ! Was de gitaarheld van de avond..

ieme
5 augustus 2004, 22:14
ZIE:

http://216.144.230.195/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv
Een sukkel van de eerste orde!


Hehe :-D lijkt me nog best gevaarlijk als je dat op het podium doet en iemand in het publiek krijgt zo'n plank voor zn harses...
JAAAAAAAA die is wel vet! jammer van die dure customshop gibson.. uche uche stagg bedoel ik

Svenson
6 augustus 2004, 20:04
Met mijn eigen band organiseerde ik een feest in een leegstaand pand in Roermond, er speelden een aantal bandjes en dj's. Er waren al best veel kaarten in de vvk verkocht, maar aan de deur moesten er ook nog verkocht worden. De kaartjes zaten echter nog op één vel. We hadden zo'n grote papiersnijder met zo'n groot mes op een hendel die je naar beneden trekt/ slaat) Een kwartier voordat de deuren opengaan moeten die dingen nogsteeds gesneden worden en onze gestresste sologitarist doet dat wel even. Bij het 2e velletje zat zijn duim er al tussen... :s een hele diepe bloedende snee. Maar ja, dichtgeplakt en gewoon gespeeld, zoals het hoort. Was verder wel een geweldige avond.

Dweezman
7 augustus 2004, 02:15
Tijdens een bluessolo van een kwartier in m'n broek gepist. Dát is erg. (wel in het oefenhok) :oops:

en:

Tijdens een optreden bij een tokkelstukje m'n stubby (ja, zo'n dikke) doorgeslikt. Auw. Stug doorspelen, maar ik voelde 'em naar beneden glijden.... :D

Bluesbreaker
7 augustus 2004, 10:09
ZIE:

http://216.144.230.195/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv
Een sukkel van de eerste orde!

hm, tijd voor straplocks?

Svenson
7 augustus 2004, 13:22
Dude, hoe krijg je het voor elkaar om in je broek te pissen? Was je zo zat? En een big stubby inslikken? Was ie 2,5 of 3mm dik? Ik had jou niet willen zijn een dag later op de plee...

Dweezman
9 augustus 2004, 00:00
ach, voor het nummer begon moest ik al, maar goed, toch beginnen. Op het hoogtepunt vergat ik even iets. we hebben er maar hard om gelachen.

En die Stubby, volgens mij 3mm, maar wel zo'n kleiner model....

vinni
17 augustus 2004, 00:03
Oké.....dan mijn verhaal....

In een vroeger leven was ik keyboardist en trad samen met mijn broer op die ook keyboards speelde.

We speelden bij een voetbalclub...geen podium....gewoon op het vloertje.
Mijn broer had een pedaal op de vloer waarmee hij de drumcomputer kon starten en stoppen.....dat vond die loslopende hand best interessant dus die ging tijdens een nummer op dat pedaal staan.....alles stil!
We hebben er hard om kunnen lachen.....


Groet,
Vinni

InternEd
17 augustus 2004, 10:05
dat vond die loslopende hand best interessant
Was de rest van de Adams family er ook?

Groeten, Ed.

vinni
17 augustus 2004, 17:15
Tja....het was een heel apart optreden ! :-D

Vinni

kokteejl
18 augustus 2004, 01:07
njah heb op men eerste men snaar gebroken, ergens in de helft van het 3de liedje :(
Hier op de forum hadden ze me nog zo gewaarschuwd voor men snaren...ach..als ik dit eerst allemaal las, stelde "een gebroken" snaar voor mij niet veel voor maar toen het dan gebeurde...shit goddamn... :razz:

sir_oinksalot
19 augustus 2004, 01:17
ik ben rythm gitarist en sta meestal op het podium de hele tijd rond te lopen/springen/ rare bewegingen te maken waarvan ik achteraf denk: was dat nu echt nodig

marc_o
20 augustus 2004, 12:36
Moertje van straplock was los en daar ging m'n strat, gelukkig had ik 'm nog vast, maar prettig was het niet. Moertje direct teruggevonden trouwens midden in de kroeg.
Microfoon tegen mijn bek aangeramd doordat men nogal wild rondsprong en er iemand tegen de standaard aanviel....tand door mijn lip. Was erg vermakelijk.
Uiteraard de gebruikelijke snaar die wel eens springt.

Bigfoot414
21 augustus 2004, 15:26
Ik had een keer tijdens een optreden in alle opwinding mn shirt uitgetrokken. De zangeres was daar niet zo van gecharmeerd, dus ze verzocht mij vriendelijk doch dringend dat niet meer te doen.




Boeiuh, als ik het toch warm heb?!?

Shredhead
6 september 2004, 07:05
Pas met de bruiloft van een vriend van me: We hadden een gelegenheidsbandje bij elkaar geschraapt. We speelden een acoustisch nummer en ik zou de solo doen. Ik maar wachten op 'dat-akkoord-vlak-voordat-de-solo-begint', mis ik em. Wil ik net alsnog inzetten, begint die andere gast weer te zingen. Hele zaal plat van het lachen hehe

Bigfoot414
6 september 2004, 10:58
Auw, dan voel je je klote. Heb ik bij repeteren ook wel es, dat ik net die ene slag van de drummer mis die aangeeft dat ik een bepaald stukje moet inzetten. Gelukkig is dat de laatste paar weken wel een stuk minder geworden. :D

harrie-beton
6 september 2004, 12:39
tja, kleine blunders zoals de zanger die op je effecten gaat staan en apparaten die het niet doen komt vaak voor. Schuivende drumstellen.
Valse gitaren.

onze grootste blunder met de band was een foto sessie. Dit was in het spiegelreflex tijdperk. Hele organisatie, uren in de auto voor die ene superlokatie. Na een stuk of 4 lokaties was de fotograaf bij foto 37.







Er zat geen rolletje in het fototoestel!

MazeMouse
6 september 2004, 19:33
Ik wil een multi-effect dat volledig reset naar fabrieksinstellingen toevoegen aan mijn lijst van miskleunen :o
(ik geloof dat dat spontane scheur effect niet bepaald in goede aarde viel bij de rest van mijn band :D)

Bouke
8 september 2004, 00:36
Dit was in het spiegelreflex tijdperk

Ehhh... daar leven we nog steeds in hoor :D Al dan niet digitaal...

Bouke

bert k
8 september 2004, 01:33
digitale spiegelreflexen bestaan niet...

Wormaap
8 september 2004, 04:42
digitale spiegelreflexen bestaan niet...
Huh wa?
Er zijn er toch echt wel meer dan genoeg hoor :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/288

bert k
8 september 2004, 10:17
Het is miereneuken en off topic, maar ze zien er alleen maar uit als een spiegelreflex. In feite zit er een elektronische zoeker in, net als in een videokamera. Geen spiegel, en dus geen reflex.

Bluesbreaker
8 september 2004, 10:25
Het is miereneuken en off topic, maar ze zien er alleen maar uit als een spiegelreflex. In feite zit er een elektronische zoeker in, net als in een videokamera. Geen spiegel, en dus geen reflex.

ik heb er geen verstand van hoor, maar weet je dat heel zeker?

m^rton
8 september 2004, 10:57
mij lijkt dat ook een beetje raar, anders zou het niet lang spiegelreflex heten

bert k
8 september 2004, 12:26
Ik snap het ook niet, maar het is echt waar. Op de plaats waar bij een analoge het prisma zit, daar zit bij digitaal de flitser. Het zal wel zijn vanwege de herkenbaarheid, vertrouwd uiterlijk, vertrouwde naam.

Wormaap
8 september 2004, 13:29
Maar het komt er wel op neer dat je door de zoeker ziet wat je door de lens ziet, en daar gaat't uiteindelijk om ;)
Maar als het zo genoemd wordt, bestaat het dus wel lekker puh :razz:

Verder weet ik niet of wat je zegt klopt, maar ik zal het eens opzoeken.

Nocki
11 september 2004, 12:17
en weer on topic....

ik heb ooit tijdens het oefenen mn fc-200 flink mishandeld.hij wou geen commando's zenden naar mn G-force...

dus ik schoppen er op en met mn 80 kilo er op springen.. rot ding.





















LAter even de kables gechecked... bleek dit ei m in de verkeerde midi poort gedaan te hebben... :oops:

Nocki

DieterVDW
17 september 2004, 04:14
Het is miereneuken en off topic, maar ze zien er alleen maar uit als een spiegelreflex. In feite zit er een elektronische zoeker in, net als in een videokamera. Geen spiegel, en dus geen reflex.


Sommige wel ja. De betere niet.
Het enige grote verschil tussen pakweg een Canon EOS 300 (analoog) en een Canon EOS 300D (digitaal), is dat op de plaats waar bij de ene het filmrolletje zit, bij de ander een fotosensor zit.

hadv
17 september 2004, 16:45
in mijn nikon d70 zit toch echt een spiegel en een prisma
ik kan daarvan alleen geen foto van maken, anders kon ik het je laten zien :razz:

Picker
20 september 2004, 00:29
Mijn eerste optreden! Ik was negen. Speelde gitaar + mondharmonica met een vriendje op fluit. Voor de zekerheid hadden we het muziekje op een cassettebandje opgenomen. De idee was dat we dat bandje zouden afspelen, maar ook mee zouden spelen.

Echter: het bandje klonk precies zo hard dat het publiek het wel kon horen, maar wij niet. Alleen in de stiltepassages hoorden we dat het bandje ongeveer zeven maten voor (of achter?) liep. Het publiek hoorde ons even hard als het casettebandje, hetgeen vast een zeer opzienbarend effect gaf.

Tot overmaat van ramp begon mijn mondharmonica ook nog te schuiven. Ik had natuurlijk nog geen Bob-Dylan-beugeltje om mijn nek, dus mijn mondharmonica zat in een mecano-klemmetje dat weer vastzat op een fotostatief voor mij. Alleen was de vloer op het podium veel gladder dan in het kamertje waar we hadden geoefend, dus dat ding schoof voortdurend vooruit. En ik er achteraan schuiven op mijn stoel. Zat ik aan het begin van het liedje nog rechts op het podium, aan het einde zat ik links vooraan. Net voor het slotaccoord had ik de rand van het podium bereikt en lazerde mijn statief + mondharmonica het publiek in.

En klappen dat ze deden! :P

Picker.

Diedo
20 september 2004, 19:57
in mijn nikon d70 zit toch echt een spiegel en een prisma
ik kan daarvan alleen geen foto van maken, anders kon ik het je laten zien :razz:


jawel: even in de spiegel een fototje maken...

scholier
7 oktober 2004, 17:48
mijn eerste en enige optreden tot nu toe (over ongeveer 3 uur komt me tweede) was heel spannend ik liep te zweten :o je hebt echt het gevoel of je plectrum elk moment uit je hand kan vallen :-D

Blijepanda
7 oktober 2004, 17:51
Moet je er wat tape opdoen :)

kokteejl
9 oktober 2004, 12:08
[quote="scholier"

hehe had ik ook, heb er daarna een paar gaatjes in geboord

schwalbe
9 oktober 2004, 12:40
Het eerste optreden van mijn toenmalige punkband (7 jaar geleden ofzo?): Erg veel gezopen tegen de zenuwen.... bij het eerste akkord verlies ik mijn plectrum, maar door alle zenuwen en drank heb ik dat niet door en ik speel gewoon het hele concert door; gevolg: langzaam vult de witte pickguard van mn zwarte firebird-copy zich met rood bloed...
Het publiek vond het reuze punk, maar ik heb weken niet kunnen spelen wegens kapotte vingers.

Bigfoot414
9 oktober 2004, 13:46
Das wel klote zeg. Ik heb dat ook wel es gehad. Een avondje lekker staan raggen, maak ik de dag daarna mn gigbag open, zitten er allemaal bloedspettertjes op het einde van de hals en het halselement.

scholier
9 oktober 2004, 14:39
vrijdag me tweede "optreden" gehad (het was maar een liedje :-D ) het ging wel lekker kwas niet echt zenuwachtig :-?

Bigfoot414
10 oktober 2004, 01:18
Waarom zet je dat dan in een topic over dingen die mis gaan op het podium? 8-)

scholier
10 oktober 2004, 10:20
[/quote] over ongeveer 3 uur komt me tweede

Dat zei ik twee dagen geleden dus ik wou ff vertellen hoe het was gegaan (maar je hebt wel gelijk het was een beetje onodig :oops: :-D )

Harry
10 oktober 2004, 13:11
ik vind het wel fijn om te horen dat er ook wel eens iets goed gaat bij ons.....

Soul Grinder
10 oktober 2004, 15:57
Ik heb een keer gehad, dat ik na een optreden mijn versterker uit zette, en hem vergat weer aan te zetten toen het publiek nog een toegift bleek te willen. En ik me maar afvragen waarom ik geen geluid had. :amp:
Pas halverwege het nummer kwam ik erachter wat de reden was.

Bigfoot414
16 november 2004, 20:15
Ik was afgelopen zaterdag ook weer lekker bezig.
Bij het soundchecken komt er al geen geluid uit mn amp. De mensen van het geluid, die nog niet zoveel ervaring hebben, weten ook niet wat er aan de hand is.
Dus het wordt later en dan gaan we toch maar optreden, ik dus met een 15 watt transistor gevalletje.
Ik besluit de amp mee naar huis te nemen en te kijken of ie nou echt dood is.
Het probleem was dus:
Ik had de volumeknop niet opengedraaid van het OD-kanaal en ik zat maar te zwoegen met het cleane kanaal. Even niet aan gedacht om van kanaal te switchen. :oops: :oops: :oops:

Ja, ik kon mezelf wel voor mn kop slaan.

doncker
19 november 2004, 01:27
Overlaatst, opening van het nieuwe jeugdhuis in Aarschot. We staan voor een vol zaaltje te spelen. Breekt de snaar van mijn sg, ik direct wisselen terwil een maat van me een nieuwe snaar legt. Liedje gedaan en ik wissel terug , halverwege het volgende lied breekt er een andere snaar, ik terug gewisseld en terug geven/springen/rammen. Bleek dat ik natuurlijk de volume knop van die gitaar nog had dichtstaan.
Mijn maat lag echt plat op de grond van het lachen, verlies je dan nog is je plectrum: achteraf mooie meid leren kennen dus alles in orde !!! :-D :-D :-D

Op onze eerste show in nederland(speelden toen samen met skabouter)
Onze bassist sprong constant op en neer, en ik zie ff naar de andere kant en zie terug zie je naast het drumstel alleen nog maar 2 benen omhoog steken . Bassist bleef dapper vortspelen en is na het nummer terug rechtgekropen

Man
24 november 2004, 12:40
ok,

we hadden 4 dagen van te voren te horen gekregen dat we mochten optreden op een lokaal festival, zon 700 man in het publiek.

Wij hadden gelogen over het feit dat we eigen nummers hadden... dus wij snel covers leren en een gitarist erbij en een zanger of 3, wij alles leren aan die gitarist en partijen verdelen tot het goed ging..

Op het optreden beginnen we te spelen, ten eerste moest ik ineens allemaal solos spelen door die covers, helaas kon ik slechts de drums en de zang horen waardoor ik geen idee had van wat ik soleerde, dus ik pakte maafr de twee bovenste snaren en begon te freaken, het tweede nummer breekt de Esnaar van de gitarist en vanaf dan is hij nutteloos.. maar hij zet zijn gitaar niet uit, hij houdt slechts zijn hand op de snaren met als gevolg een orkest van piepjes gedurende het hele optreden.\
oei oei.



Ook hebben we 2 jaar geleden op dat zelfde festival een probleem gehad, ik had samen met de zanger afgesproken dat aan het eind van het optreden een rapper mee kwam doen, de drummer en bassist waren het samen er niet over eens maar dat wist ik niet..
dus aan het eind van het nummer komt de rapper op en lopen de bassist en drummer weg, bij het passeren van de rapper geeft de drummer hem een nepkopstoot en zo ontstaat een woordenwisseling, beetje vernederend op een podium...

uiteindelijk speelde ik alleen met de rapper.. toen liep ik ook weg en hij heeft later artiesten uit het publiek gevraagd mee te doen... vaaaaaaggg

Bigfoot414
21 februari 2005, 14:29
Nog een leuke ervaring...
Afgelopen zaterdag, wij mogen spelen op een redelijk groot gala van een redelijk grote school in Den Bosch. Was heel vet allemaal, publiek was wild enthousiast. Maar zoals bij elk optreden, niet alles liep gesmeerd
Wij zouden om 22.00 uur beginnen, en om 20.15 moesten we klaar zijn met soundchecken, vanwege een film die in een andere zaal zou beginnen.
Ten eerste: onze toetsenist kwam een uur te laat, bus gemist of zoiets.
Ten tweede: we liepen gigantisch uit, ongeveer een uur :oops: :oops:

We worden dus netjes aangekondigd, en we starten onze set. Gaat erg lekker totdat de stroom uitvalt tijdens het 5e nummer :evil: :evil:
Blijkt de computer van het licht kortsluiting gemaakt te hebben. Naja, nix aan te doen, dan maar door zonder licht.

Na ons optreden, als we dus klaar zijn, klim ik nog ff 'on stage' omdat ik nog jeuk aan mn vingers heb. Ik kom lekker een beetje op gang, komt er zo'n kale beveiligings-gorilla-nerd-h0m0 dat 'dit niet de bedoeling is'.
Pfff, zeikerd, geen muzieksmaak.

Gisteren nog ff repeteren bij de drummer in de schuur, blijkt ie ruzie te hebben met zn pa omdat ie zn drumkleedje kwijt is. Wel lullig, heft ie pa van zn opa gehad, dus nogal dierbaar.

Reel Big Fish
21 februari 2005, 14:44
Bij onze eerste gig was ik nogal aan het kloten met mn footswitch haha. Ik moest van clean naar dist. maar dat ging niet zoals het eigenlijk geplanned was lol :lol:

Dit komt (denk ik) nog het meeste voor?? :oops:

RS-Rik
22 februari 2005, 00:52
Ik had vanmiddag ook geen geluid uit mn lieve poezelige ouwe versterkertje.

Wat bleek, stekkertje van de speaker zat los.

harrie-beton
22 februari 2005, 09:52
tijdens Rode Oortjes (31-1-2005) concert had bassist van een band voor ons een paar nummers geen basgeluid. Hij had tijdens het stemmen even de "mute" knop ingedrukt maar was dat vergeten...

Anavrin
22 februari 2005, 12:21
whahaha, dat had ik afgelopen optreden ook :oops:

UnbrokenGuitarPlayer
22 februari 2005, 22:04
Overlaatst, opening van het nieuwe jeugdhuis in Aarschot.

in welke groep speel jij? was dat met al die optredens die smiddags begonnen , en savons eindigden?
ik was daar ook :wink: :lol:

foto van toen of van je groep?

Mr.Bluesbreaker
24 februari 2005, 01:37
He, ik speelde daar ook. Ik speelde met mijn band covers van Hendrix en RHCP zeiden die gasten als commentaar. Ik heb het maar als compliment opgevat. :-? Hempo en basswasp hier van het forum waren er ook.

Neals
25 februari 2005, 23:18
Hehe, wij hadden 13-11-04 hadden we een show waarin alles misging.

Allereerst gaf de speakerkabel van de basversterker de geest, dus de ene helft ging de stad in, het was in wageningen, geen hond wist de weg dus we zaten al met een uitloop van een klein uurtje. enfin, geen muziekwinkel open en wij vol enthausiasme de DI box proberen ging prima. Ook de heenreis liep al niet zo soepel waardoor we bijvoorbeeld al te laat arriveerden, een aanhang die zo ongeveer de tent uitgekickt was, dus je kan nagaan dat we niet zo heel erg vrolijk waren.

Dus licht opgefokt, maar deels opgelucht gingen we spelen, eerste paar nummer beetje inkomen, en omdat onze zanger nog niet zo lang meespeelt zingt hij nog niet alle nummers mee. Dus die gast komt het podium op, neemt de vocals over van mij, en ik ga overenthausiast wat rondspringen. Denk stoer op de monitor te staan en daar van af te springen, schiet de monitor richting publiek. Gelukkig was de pit bescheiden anders was het brokken, aan de linkerkant zie ik een zaalgeluidsmokkel een beetje boos kijken (licht uitgedrukt) en voor me een zooi fans zich helemaal kromlachen,en de band maar spelen alsof er niets aan de hand is.

Bij een andere show sprong een enthausiast maar dronken zanger op mijn nek, gevolg, gitaar geheeld ontstemd, dus ik de back-up pakken om de vaart in de show te halen, zit de strap los :oops:

richard schuurs
9 maart 2005, 11:58
Tijdens een optreden in Gemert ga ik met een draadloze microfoon en een bluesharp de zaal in. Klim op een kruk, op de bar en ga lekker staan te soleren. Ik maak een misstap en zak met mijn dure two-tone schoenen en een oud jaren 50 pak in de spoelbak van de tap................

Ik heb een shure sh55 microfoon. Dat is zo'n Elvis-blokje met een aan/uit schakelaar. Tijdens een nummer komt er een diepe uithaal van mij........ had ik per ongeluk de microfoon uit staan. Erg lullig.

Ook heel vervelend: Het publiek in het praatje vooraf lekker opwaremn door te zeggen dat ze straks mee moeten zingen in een nummer. Dus op mijn aangeven doen ze vooraf lekker mee "oehoe ahaa". Ik denk: "Dat gaat een knaller worden. We zetten het nummer in, spelen het nummer en ik zie mensen denken:"Waar blijft het nou?". Bleek dat 'Oehoe, Ahaa" in een heel ander nummer voor te komen!!!! Dus dat maar gauw er achteraan gespeeld. Erg genant.

Tja en dan de andere dingen. Een hele set lang met je gulp open staan spelen, van het podium vallen, een gitarist bij een vocale inzet om een C-akkoord vooraf vragen en een G krijgen......... De band voorstellen en niet op de naam van de giatarist kunnen komen.......... Voor je gevoel is het dan minutenlang ijzig stil.

In het voorprogramma van The Ramones (laatse tour) spelen. Er staat een drumstel, dus in mijn onwetenheid vraag ik aan de roadie van hun ofik dat drumkitje mag gebruiken. Krijg ik als antwoord: "No way man, that's the drumkit of the Ramones!!!!!!" Ik vraag hem: "Who the fuck are the ramones?" Tja................ als blikken konden doden...........

Een ander moment is ook nog leuk om te vernoemen. Het was niet genant, maar toch stond ik raar te kijken.
Op een biker-festival (geen idee waar) speelden wij en was er een strip-act. Op een gegeven moment werd ons gevraagd om die dame muzikaal te begeleiden. Wij spelen een hele slepende blues en inderdaad, ze gaat perfect op de maat uit de kleren. Ze dartelt het podium rond, loopt achter mij langs en in eens heb ik een E-cup op iedere schouder liggen........ Was een leuk idee van een vriendin van de band. Ik moet zeggen, dat mag me vaker gebeuren!!!! Maar ja, een andere keer sta ik op het podium, met mijn rug naar het publiek gericht, voel ik een hand over mijn kont gaan. Staat er een oud vel van achter in de 50 mij over mijn 30-jarige kontje te aaien.................... Geef mij dan die striper maar.

harrie-beton
9 maart 2005, 13:58
Een hele set lang met je gulp open staan spelen

:-D

MazeMouse
9 maart 2005, 23:11
In het voorprogramma van The Ramones (laatse tour) spelen. Er staat een drumstel, dus in mijn onwetenheid vraag ik aan de roadie van hun ofik dat drumkitje mag gebruiken. Krijg ik als antwoord: "No way man, that's the drumkit of the Ramones!!!!!!" Ik vraag hem: "Who the fuck are the ramones?" Tja................ als blikken konden doden...........

Dat is ook wel een HELE stomme vraag :D

dejohan
10 maart 2005, 12:00
In het voorprogramma van The Ramones (laatse tour) spelen. Er staat een drumstel, dus in mijn onwetenheid vraag ik aan de roadie van hun ofik dat drumkitje mag gebruiken. Krijg ik als antwoord: "No way man, that's the drumkit of the Ramones!!!!!!" Ik vraag hem: "Who the fuck are the ramones?" Tja................ als blikken konden doden...........

Dat is ook wel een HELE stomme vraag :D

LOL, idd.

UnbrokenGuitarPlayer
10 maart 2005, 21:58
In het voorprogramma van The Ramones

:o :o hu? heb jij int voorprogramma van de ramones moge spele???


waaaauw :razz: :-D zo bekend dan?

EpiCenturiesAWAy
10 maart 2005, 22:14
Da was ik ook aan het denken :)

Gho$t
11 maart 2005, 17:58
In het voorprogramma van The Ramones (laatse tour) spelen.

:o Vet!!

RUIS
16 maart 2005, 20:51
Ook een warme herinnering:
Hadden een keer een optreden buiten, gewoon op een grasveld, kwam er een jochie van 3 ofzo even de stekkers uit de monitoren trekken (waren Jacks). Hebben later maar XLR gemonteerd, die snappen die kleuters hopelijk niet :D

scholier
16 maart 2005, 22:22
Heey nog een Baarnaar, welkom baarnaar haha waarom heeft die gast 0 posts terwijl hij een bericht heeft gepost

RUIS
17 maart 2005, 20:47
Hebben ook eens opgetreden in Hilversum op koninginnedagfestival. Speelden als eerste. Soundcheck O.K. Toen een uur later spelen, de drummer tikt af 1 2 3 BBAAAMMMMM!!!!!!!!!!!!!
Grote rookwolk uit de PA versterker en toen werd het stil. Tenminste voor het publiek, de backline en monitors deden het nog en wij hadden niks in de gaten. Later nog compliment gekregen: proffessionneel van jullie, gewoon doorspelen als techniek het laat afweten !! :wink:
Pas bij 2de nummer alles weer normaal.

RUIS
17 maart 2005, 20:55
Posten verloopt soepel hier.....
Eerst niks, dan 2 keer :???:

JCG
21 maart 2005, 02:27
Ik hielp mee bij een op bouwen van een optreden. Dus ik sluit alles aan, maar voor de versterker van de gitarist kon ik geen stop contact voor vinden. Dus een verleng snoer naar de dichtsbij zijnde stopcontact.

Maar waar het optreden was hebben ze zo installatie dat de stroom weg valt als het bandje te hard speelt. Dus de gitarist zet zijn solo in en het hele podium word donker. En de gitarist blijf stug door gaan :lol: . Maar gelukkig konden ze stroom weer precies op tijd weer aankrijgen. Het publiek vond de effecten wel leuk :roll:

MjS
27 maart 2005, 17:40
Ik had laatst een optreden in de aula bij ons op school, mannetje of 500. Hele tijd al superslecht zaal- en podiumgeluid (ff voor het idee: ik kon mijn eigen solo niet horen, dus alles op de gok :-? ), maarjah, gewoon doorspelen. Toen, laatste nummer. Wij met z'n allen inzetten. Klonk niet fantastisch, maar ook niet slecht. Stopt de drummer (die zat vlak naast een PA speaker) en wij kijken elkaar aan. Nog maar een keer. Kijk ik voor de zekerheid of ik wel even goed spel. Zit ik daar het nummer in de originele toonsoort de spelen ipv de afgesproken gemoduleerde versie. Een van de gevolgen van verstrooidheid+slecht geluid. Leuk commentaar achteraf: "Wat? Nee niks van gemerkt." Wij die video terugkijken. Als je dat in de zaal niet hoorde ben je echt zo amuzikaal als maar kan.

kris555
5 april 2005, 14:56
afgelopen weekend voor het eerst opgetreden met de band van mijn vader. We zouden 's middags nog ff repeteren en dan 's avonds voor het echie gaan. Nou het had 's middags haast niet slechter kunnen gaan :( Dus 's avonds met de zenuwen in de keel het podium op, de drummer tikt af, ik sla mijn eerste noot aan en mijn gitaar begint toch rond te zingen! Snel hand op de snaren en het volume maar wat zachter gezet :x
Daarna ging het eigenlijk erg goed (ik hoefde ook maar 1 nummer te spelen gelukkig).

Ok dus niet echt een verhaal over een lulletje op het podium maar meer een verhaaltje over de eerste keer spelen op het podium :wink:

harrie-beton
5 april 2005, 17:04
ik speel 20 jaar, op goede vrijdag spelen we een eigen nummer die we al sinds 1997 spelen "love is a secret place". Omdat het couplet een redelijk stil stuk is varieer ik met mijn volume pedaal en een delay. Het nummer kan helemaal op de automatische piloot. Het laatste refrein is lekker ruig.

Ik wil invallen met het ruige stuk. Vol E mineur 7 akkoord.





:oops: volume pedaal stond nog dicht

AutoStatic
6 april 2005, 14:30
Ik heb wel eens à la Pete Townsend met mijn oude SG lopen gooien op het podium. De laatste keer heb ik dat wel afgeleerd toen er twee tuners waren gebroken plus dat je je echt lullig voelt dat je je zo hebt laten gaan.
Ik wat winkels af en ik geloofde het bijna zelf niet, maar bij De Plug frommelt de verkoper wat in een kastje achter hem en haalt er zo een origineel doosje oude Schallers tevoorschijn, precies de tuners van mijn gitaar! Gelijk alle tuners vervangen en de vier oude bewaar ik als reserve.

Een hele tijd later wilde ik wel weer eens wat sjeu op het podium dus had ik besloten om een übercheape gitaar te kopen (een Rok Axe) en deze te gebruiken om een beetje mee te rossen en te gooien (mijn SG heeft namelijk al wel wat littekens van de keren dat ie in het drumstel eindigde, bekkens kunnen echt scherp zijn!). We moesten die avond spelen in de Waterfront in Rotterdam maar omdat het podium zo laag was werd er besloten om dranghekken voor het podium te zetten. Verschrikkelijk vond ik dat, voelde me net een apie achter een hek tijdens de soundcheck. Zat mezelf dus al wat op te fokken. Tijdens het optreden pak ik op een gegeven moment de gitaar en zet het nummer in met het idee om op het eind wat te gaan klooien (gitaar klonk trouwens ÜBERCUDT!). Bij het einde aangekomen gooi ik het ding op de grond en gelijk houdt ie er mee op. Toen kwam alles eruit en heb ik de hele gitaar aan gort gemept uit pure frustratie. En het luchtte absoluut niet op, sterker nog, het ging eigenlijk helemaal nergens over. Kan je ook wel zeggen dat Rok Axe absolute crap is, sloeg gitaar in no time helemaal naar de filistijnen, was niks meer van over.

Sindsdien geleerd om negatieve impulsen tijdens optredens professioneel proberen op te vangen. Niemand zit op gefrustreerde muzikanten met een enorme baklap te wachten. En het werkt, alhoewel het voor mij een flinke uitdaging is, ben van nature nogal een driftkikkertje.

gloria
6 april 2005, 14:52
hahaha :D
Was ook ooit eens van plan zo'n goedkoop gitaartje te kopen, maarre...baseren op de muziek ziet er me een beter idee uit

(ennieweej, 2 optredens nog gehad, bij één nummer stond plots de mic uit, heb errug hard moeten roepen - het kabeltje bij de PA zat los. 2de optreden was in zo'n klein chiro-lokaaltje, errug slecht geluid, had al na een paar nummers geen zin meer om te spelen, heb maar wat op men snaren staan roffelen, en men gitaar effe aan publiek uitgeleend hehe)

BassAgent
6 april 2005, 14:58
De gitarist van mijn oude band is een keer bij een bandwedstrijd in de Gigant in Apeldoorn bovenop zn V-Amp gaan staan. Ja, toen was ie stuk :razz:

MazeMouse
6 april 2005, 22:00
Lulliger vond ik die Samick basgitaar die ik kreeg om kapot te meppen en na 20 keer hengsten dat ding maar wegsmeet omdat ik hooguit de lak wist te beschadigen. Van zo'n goedkoop kreng had je mogen verwachten dat ie zo kapot was maar nog geen schrammetje (ja oke, wat hapjes uit de lak)

AutoStatic
6 april 2005, 23:48
Samick is echt zo slecht nog niet. And You Will Know Us By The Trail Of Dead gebruiken ook Samick, juist omdat het goedkoop is en moeilijk stuk te krijgen.

dejohan
7 april 2005, 11:36
afgelopen weekend voor het eerst opgetreden met de band van mijn vader. We zouden 's middags nog ff repeteren en dan 's avonds voor het echie gaan. Nou het had 's middags haast niet slechter kunnen gaan :(

Het is veel erger als de repetitie voor je optreden héél goed gaat, want dan sta je op het optreden je te ergeren omdat het daarstraks veel beter ging. Een repetitie net voor een optreden MOET slecht zijn. Wij spelen zelfs expres bereslecht op zo'n repetitie, des te leuker is het optreden zelf.

AutoStatic
7 april 2005, 12:25
Ha ha ha, wij hebben precies hetzelfde. Als laatste repetitie über slecht gaat wordt het meestal een tof optreden.

Vampire
10 april 2005, 19:52
Mijn optredens als gitarist moeten nog gaan komen, maar als drummer heb ik er wel een paar meegemaakt...

Mijn allereerste optreden, speelde pas 3 maanden, voorspeelmiddag (laat horen wat je kunt enzo), speel ik een nummertje van James Brown, schuift de hihat telkens weg doordat het een linoleum vloer is en geen kleedje te bekennen, mijn leraar hem telkens weer terugduwen, erg vervelend haha.

En na 2 jaar drummen had ik een optreden met 50 drummers, werd ik gevraagd om een groep van 10 te leiden (ik in het midden, 10 om mij heen, ik moest speciaal iets roods dragen zodat ik werd herkend als leider) gaat tijdens de solo die we met 20 man moeten doen het bij mij fout! En het begon KEIHARD te waaien en regenen, dus een van mijn bekkens woei ook nog eens om en ik was mijn kruk vergeten mee te nemen... voordeel daarvan was dat ik er een kreeg van de drumschool en die ook mocht houden :D Bespaarde me weer 80 euro!

Al met al was het eigenlijk een klote optreden, maar wel supercool om met 50 drummers in een park te mogen spelen :)

Vampire
10 april 2005, 20:11
Ow en heb nog niks gelezen over Matt Belami (Sp?) van Muse, die altijd zo vrolijk rond staat te springen en toen vorig jaar de kop van zijn gitaar vol zijn bek inroste tijdens het springen, hij zong het nummer af, maar daarna blies hij het optreden af met de woorden: "I'm sorry, I can't sing anymore, I've fucked my face up" haha, geniaal! Er kwam flink wat bloed uit zijn bek hoorde ik :o

:D

MazeMouse
10 april 2005, 20:19
Ow en heb nog niks gelezen over Matt Belami (Sp?) van Muse, die altijd zo vrolijk rond staat te springen en toen vorig jaar de kop van zijn gitaar vol zijn bek inroste tijdens het springen, hij zong het nummer af, maar daarna blies hij het optreden af met de woorden: "I'm sorry, I can't sing anymore, I've fucked my face up" haha, geniaal! Er kwam flink wat bloed uit zijn bek hoorde ik :o

:D
dit topic gaat meer over je eigen miskleunen dan over die van een ander :)

(ik heb zelfs een filmpje gezien van dat hij zijn bek open roste tegen zijn headstock. Hij kapt zelfs al halverwege een liedje (maar hij kon ook gewoon echt niet meer zingen door al het bloed)

Vampire
10 april 2005, 20:27
Jaja, ik weet, ik weet, maar mijn eigen miskleunen stonden er al boven en ik zag dat iemand anders het had over een diegene die die gitaar op zijn/haar kop kreeg en dat had gezien etc, vandaar :)

Na mijn eerste optredens (zal nog wel even duren) heb ik hier vast wel meer te vertellen :D

Fumi SG
10 april 2005, 22:27
Ik heb een keer gehad dat m'n amp te zacht stond!! :evil: Ik moest het intro doen, en dat klonk nog wel aardig, maar toen de drums enzo erbij kwamen hoorde je de hele gitaar niet meer. Die gasten in het publiek wezen me er tijdens het nummer al op, maarjah.... ik kan die amp niet ff wat harder zetten.

Na de tijd nog flink wat reacties op gehad, maar toen baalde ik wel ff flink :-?

Superhero
13 april 2005, 20:22
Ow en heb nog niks gelezen over Matt Belami (Sp?) van Muse, die altijd zo vrolijk rond staat te springen en toen vorig jaar de kop van zijn gitaar vol zijn bek inroste tijdens het springen, hij zong het nummer af, maar daarna blies hij het optreden af met de woorden: "I'm sorry, I can't sing anymore, I've fucked my face up" haha, geniaal! Er kwam flink wat bloed uit zijn bek hoorde ik :o

:D

Sorry dat ike rnog ff op door ga, maar zijn daar filmpjes van?! :-D

Strat uber alles
13 april 2005, 23:46
wij op laatste optreden in h'wijk in park 3,
eric wever award, waren net begonnen,
flikkert er een overhead mic, van het drumpodium
af bijna op onze leadgitarist, hij liep net
2 stappen richting de mic. om te gaan zingen haha,

zag der op de film wel vet uit, ( en onze geluidstechnicus
op het podium zat vooraf gewoon joints te roken ) wat een
kneus,

we staan wel in de finale dus dat zit wel goed hehe :lol:

Vampire
15 april 2005, 10:54
Ow en heb nog niks gelezen over Matt Belami (Sp?) van Muse, die altijd zo vrolijk rond staat te springen en toen vorig jaar de kop van zijn gitaar vol zijn bek inroste tijdens het springen, hij zong het nummer af, maar daarna blies hij het optreden af met de woorden: "I'm sorry, I can't sing anymore, I've fucked my face up" haha, geniaal! Er kwam flink wat bloed uit zijn bek hoorde ik :o

:D

Sorry dat ike rnog ff op door ga, maar zijn daar filmpjes van?! :-D

Volgens Fumi SG wel, maar dat moet je dan aan hem vragen, ik heb het gelezen in de krant, nooit gezien :)

Fumi SG
15 april 2005, 22:19
Ow en heb nog niks gelezen over Matt Belami (Sp?) van Muse, die altijd zo vrolijk rond staat te springen en toen vorig jaar de kop van zijn gitaar vol zijn bek inroste tijdens het springen, hij zong het nummer af, maar daarna blies hij het optreden af met de woorden: "I'm sorry, I can't sing anymore, I've fucked my face up" haha, geniaal! Er kwam flink wat bloed uit zijn bek hoorde ik :o

:D

Sorry dat ike rnog ff op door ga, maar zijn daar filmpjes van?! :-D

Volgens Fumi SG wel, maar dat moet je dan aan hem vragen, ik heb het gelezen in de krant, nooit gezien :)

??..... ik weet nergens vanaf hoor. Volgens mij heb je mij met iemand anders verward :razz:

Bluesbreaker
16 april 2005, 00:00
(ik heb zelfs een filmpje gezien van dat hij zijn bek open roste tegen zijn headstock. Hij kapt zelfs al halverwege een liedje (maar hij kon ook gewoon echt niet meer zingen door al het bloed)

Ritch
16 april 2005, 00:25
Ik had vroeger heel erg veel last van dat mijn solo-volume veel te zacht stond. Denk je: "Jaaaa, kom op je kennet!" Komt er een miegzacht piemelgeluidje uit de amp :amp:

Richwoodje
16 april 2005, 00:46
Ik had vroeger heel erg veel last van dat mijn solo-volume veel te zacht stond. Denk je: "Jaaaa, kom op je kennet!" Komt er een miegzacht piemelgeluidje uit de amp :amp:

da zie je best wel vaak eigenlijk :-D

Rutger
16 april 2005, 11:03
dubbelpost

Rutger
16 april 2005, 11:04
Waar ik een $#%)!&$# hekel aan heb is luie geluidsmannen die je vergeten aan te zetten als JIJ met een vet intro het concert staat in te luiden....

Sta je daar je fokking best te doen en iedereen vraagt zich af waar je mee bezig bent, sta je mooi voor lul! :evil:

Dat doen ze ook regelmatig met zangers, btw.

harrie-beton
16 april 2005, 11:15
ja, heb ik ook gezien.

pink floyd coverband, begint met "Shine on you diamond".
Na een lang toetsenintro komt de zanger: "Remember when you were young"

ABSOLUTE STILTE

zangmic stond dicht

geluidsman kan vertrekken

harrie-beton
16 april 2005, 11:23
nu een van mezelf.

Jaren geleden speelden we in een soos waar de DJ in een soort nis boven de dansvloer zit. Wij spelen op de grond in een hoek. De DJ kan ons niet zien.
Wij spelen een nummer met een zachte passage aan het eind (om daarna de knallen met het refrein).
Echter, de DJ denkt: hé band is klaar nu mag ik en begint te draaien...

Hij kreeg goed op zn flikker

Vampire
19 april 2005, 17:29
:D http://www.StupidVideos.com/?VideoID=802 :D

BassAgent
19 april 2005, 17:35
:D http://www.StupidVideos.com/?VideoID=802 :D
Zal je maar gebeuren

harrie-beton
19 april 2005, 21:10
daarom heb ik strap locks

ben mijn gitaar ook wel eens verloren

Fumi SG
19 april 2005, 21:16
straplocks?? Ik heb er gewoon van die Grolsch-rubbertjes omheen gedaan, je weet wel die van die beugelflessen. Dat gaat ook niet meer los....

Vampire
19 april 2005, 23:02
Aangezien ik zulke stunts niet uithaal en mijn strap er pas na 5 minuten prutsen op had zitten, denk ik dat ik wel zonder straplocks kan :D

Lenweë Míriel
20 april 2005, 00:20
die grolsch rubbertje kwamen bij mij los nu heb ik er een veiligheids speld om gedaan. die is nog nooit los geraakt

AutoStatic
20 april 2005, 10:44
Grolsch rubbertjes ja. Heb altijd een zakje bij me. Bij voorprogramma's van Amerikaanse bands zijn ze snel op...

Negative K3 fan
20 april 2005, 12:17
ja straplocks willen er nog wel eens uitvallen als je ze niet goed vastmaakt en onderhoudt.

je moet die dingen op je strap sowieso regelmatig aandraaien en als je die dingen in je gitaar schroeft, houtlijm en alles erbij, en ook die af en toe aandraaien.

Kasper
6 mei 2005, 00:19
gewoon dit gebruiken:

Dimarzio ClipLocks
http://www.dimarzio.jp/images/STRAP_IMG/cliplock_b.jpg

Ik zie niet in hoe deze kunnen loskomen. Tenzij je de vijzen uit je body sleurt.

up-guitarman
6 mei 2005, 16:02
ja straplocks willen er nog wel eens uitvallen als je ze niet goed vastmaakt en onderhoudt.

je moet die dingen op je strap sowieso regelmatig aandraaien en als je die dingen in je gitaar schroeft, houtlijm en alles erbij, en ook die af en toe aandraaien.

De pinnen die in de body moeten idd goed aandraaien regelmatig, wel niet tehard zodat ze "zot draaien"
Maar uum, die straplocks op mijn riem zelf heb ik nog nooit moeten aandraaien hoor ... (bij mijn yamaha zelfs nooit moeten doen, daar zitten van die dunlops op waar je niks aan moet vijzen, nog nooit probs mee gehad !!!

Negative K3 fan
6 mei 2005, 16:48
Ik zie niet in hoe deze kunnen loskomen. Tenzij je de vijzen uit je body sleurt.

en dat is dus juist wat er gebeurt...

Negative K3 fan
6 mei 2005, 16:51
Ik zie niet in hoe deze kunnen loskomen. Tenzij je de vijzen uit je body sleurt.

en dat is dus juist wat er gebeurt...

Reel Big Fish
6 mei 2005, 17:19
Ik had eerst ook zo'n clip ding, dat 'leer' scheurde gewoon uit elkaar... :???:

Trouwens, is het normaal dat mijn strap bevestigingspulletjes (naam kwijt) kunnen draaien maar hier ook bij piepen? :???:

Die Grolsch rubbertjes waren mij ook aangeraden, die ga ik er binnekort maar eens opzetten! :)

Zerah
6 mei 2005, 19:12
Tijd geleden zou ik een funk-intro spelen in Cm, na een tijdje zou de band erbij komen, maar die staan me allemaal schaapachtig aan te kijken. Blijkt nou, sta ik in C#m te spelen.. Gelukkig stonden er maar zo'n 300 mensen


Uiteindelijk hebben we gedaan alsof we nog iets wilden zeggen voordat we echt begonnen :-D

Reel Big Fish
6 mei 2005, 20:40
Sorry maar Cm en C#m, wat is daar het verchil tussen

[/newb]

Negative K3 fan
6 mei 2005, 21:12
Sorry maar Cm en C#m, wat is daar het verchil tussen

[/newb]


dat meen je toch niet :-? :o

Reel Big Fish
6 mei 2005, 23:26
Jawel.... :oops: :oops: :oops:

Ravanelli
6 mei 2005, 23:42
Jij hebt dus zojuist een grote blunder begaan.............

Kun je hem dalijk mooi posten; "Ik was ooit eens op het Gitaarnet Forum en vroeg wat het verschil tussen een Cm en C#m was"

:cool: :-D

bert k
7 mei 2005, 00:17
Sorry maar Cm en C#m, wat is daar het verchil tussen

[/newb]
achtste vakje of negende vakje....



Muhahaha.... :razz:

Rewind
7 mei 2005, 00:27
oftewel een halve toon

ToTaL FaKe
7 mei 2005, 00:59
@RbF..

http://dgr-guitar.netfirms.com/cord.html

:-D