PDA

View Full Version : Groovy baby!



Wouter J
19 augustus 2003, 21:48
Mothership connection under da groove.

De Washburn Bootsy Collins signature.

Wat vinden jullie van dit?

Ikzelf (omdat ik een enorme Bootsy fan ben) vindt dit prachtig, ga met een van deze jongens het podium op en hoppa je bent meteen het middelpunt van de belangstelling.

http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/Washburn/PR/Space-Bass-lg.jpg

niels_r
19 augustus 2003, 21:55
Ik vind hem echt lelijk, hij stond een tijdje terug ook al in de Music Maker.

En hoe moet je je band vastmaken? Die dingen zitten wel op een rare plaats :???:

Wouter J
19 augustus 2003, 22:15
Je draagt de bas zo:

http://www.funky-stuff.com/bootsy/Gallery/bootsy018.jpg

Deze rare plaatsing van de strap buttons is eigenlijk heel logisch want anders zou de bas topzwaar worden en Bootsy heeft toch het volledig berijk tot aan de onderste fret.

http://www.funky-stuff.com/bootsy/Gallery/11324068.jpg

Op deze foto zie ook hoe hij zijn rechterarm in een han de hoeken legt de bas hangt zo meteen op de goede hoogte.

Clunk
19 augustus 2003, 22:16
die bas kon ik al een hele tijd.
vind bootsy leuke funk, soms cker wat eentonig.
speelt ook leuk als je een bass synth heb :P

ik vind zn bas alleen wat minder.. kwa geluid tja.. ok, maar uh ik zal er egt neit mee optreden :P

basswasp
19 augustus 2003, 22:27
Dit is nou echt zo'n bas waarover ik geen mening kan hebben, zo eigenaardig ding is het. Het is wel duidelijk dat je met zo'n ding in het middelpunt van de belangstelling staat, al wordt je helaas steeds wel met Bootsy vergeleken.

Deze bas schijnt ook nog serieus veel te kosten, al kan ik me niet zo even herinneren hoeveel.

Jeremy B.
19 augustus 2003, 23:26
hij hangt bij bassconnection in hilversun... ehehe :)

J.

www.vanafvandaag.tk
20 augustus 2003, 08:33
En wat voor prijskaartje hangt eraan?

Ik vind hem wel "mooi" omdat hij zo apart is, net als mijn eigen Danelectro Longhorn is het gewoon iets dat je niet overal tegenkomt. Best geinig! Je herkent je eigen bas iig een stuk sneller op deze manier :-D

Laus
20 augustus 2003, 09:09
volgens mij staat ie ook bij de Rock Palace.

2500 euro ofzoiets.

ben benieuwd hoe ie klinkt. maar qua looks echt niks voor mij.

Venomer
20 augustus 2003, 09:53
Bootsy heeft twee verschillende bassen op die foto's! (Zoek de tien verschillen. :) )

Zo'n PPJJ setup moet wel een apart geluid opleveren...

Jeremy B.
20 augustus 2003, 11:03
tegenwoordig speelt Bootsy met een JJJJJJ setting ehehe en dan nog door 4 Q-trons heen ofzo... :lol:

J.

Clunk
20 augustus 2003, 13:47
op die site van washburn staat het toch? ik dacht rond de 3500 dollar.. ik kijk ff.

List Price: $4499.90
Case: GC99 Included

wow, scheelt nogal :razz: :D ghehehe

Bootsy Collins’ infamous Space Bass is now available to the public for
the first time through Washburn International. The Space Bass has been
created to Bootsy’s exact specifications. Only 100 Space Basses will be
produced, which makes the Space Bass a true collectors piece that any
fan of funk will want.
Features

Built in the USA Custom Shop
Mahogany body with maple cap
Maple neck
Birdseye maple fingerboard with pearl star inlays
Pearl white paint with Swarovski Austrian crystals
Rhinestone encrusted mirrored pickguard
Gold Bad Ass II bridge
Seymour Duncan STKJ2 JJ humbuckers
Mirrored star controls/volume, volume, tone, tone
Brass control cover
Graphtec nut
Special white case with gold hardware and cranberry crushed velvet interior
Grover bass tuners
Buzz Feiten Tuning System™
Uniquely designed Certificate of Authenticity signed by Bootsy Collins

blablablablabla. boeit me niet, hij ziet er toch niet zo super uit :P

Clunk
20 augustus 2003, 13:48
das btw een limited met twee single coils, jazz..
http://www.washburn.com/products/bass/aimages/spacebass.jpg

op die plaatjes zie ik namelijk ook een dubbele p... met jazz? en een met humbuckers? :S zal wel :-?

Lize
20 augustus 2003, 15:36
Tja, de rare redenen die mensen kunnen hebben om veel geld uit te geven aan bassen... Ik zag op marktplaats een advertentie van iemand die 4 hele mooie bassen (in elk geval een Lakland, en nog het 1 en ander in die klasse) aanbood omdat-ie zonodig een Fender Jazz en een Fender Precision uit z'n geboortejaar ('66) wilde hebben. Dan ben je toch ook niet helemaal lekker volgens mij.

Ik vind de Bootsybas wel grappig, maar $4499!! Kan ik wel wat leukers voor bedenken. Een Eden stackje, een mooie fretloos erbij, contrabasje en en en..... Hmmm, laat ook maar :)

Wouter J
20 augustus 2003, 16:20
Bootsy heeft drie Ster bassen, twee witte en een goud kleurige.

De gene met de PPJJ configuratie is de gene waar die washburn op gebaseerd is Deze bas heeft ook de meeste modificaties ondergaan, origineel had deze bas een enkel Gibson Thunderbird element in een grote spiegel slagplaat. Maar Bootsy kwam op het idee om zijn bas vier weg te versterken; DWZ, een element voor laag, een element voor midden, een element voor hoog en een element voor effecten. Dus werd zijn Bas gemodificeerd om vier elementen elk met een aparte uitgang te dragen. De PPJJ werd algauw vervangen door JJJJ omdat dat meer ruimte geeft voor slap en pop technieken.

Zijn Tweede witte ster bas heeft een drieweg systeem; Hoog, laag en effecten, en is uitgerust met drie EMG humbuckers, deze bas is overigens ook van een ander materiaal gemaakt elzen voor de body Esdoorn voor de hals inplaats van de geheel mahonie constructie van die andere. Bootsy speelt deze bas in de Clip van "Groove is in the heart" Van Dee Lite.

Zijn derde bas, de goud kleurige heeft een veel sherpere Stervorm en heeft het vierweg systeem van zijn eerste. Deze bas is gemaakt door de kerel die ook de gitaren van Prince maakt, Dave Rusan.

Bastijn
20 augustus 2003, 16:55
ik vind m geweldig die bas.......wat een feestbeest

Venomer
20 augustus 2003, 17:06
(KNIP interessant verhaal over meerweg versterking)

Aha! Nu ik de plaatjes nog eens bekijk zie ik inderdaad meerdere snoeren aan zijn bas hangen. (In elk geval de pluggen zijn zichtbaar)

bassopotmus
21 augustus 2003, 17:05
Tja, de rare redenen die mensen kunnen hebben om veel geld uit te geven aan bassen... Ik zag op marktplaats een advertentie van iemand die 4 hele mooie bassen (in elk geval een Lakland, en nog het 1 en ander in die klasse) aanbood omdat-ie zonodig een Fender Jazz en een Fender Precision uit z'n geboortejaar ('66) wilde hebben. Dan ben je toch ook niet helemaal lekker volgens mij.

Ben ik het toch niet geheel mee eens, sommigen vinden die oude Fenders gewoon het toppunt van wat er ooit is gemaakt op het bas gebied. Ikzelf heb nog nooit een ECHTE '60 bas mogen bespelen, maar het lijkt me best het waard om 4 bassen voor een Jazz EN een P in te ruilen. Zeker als ze orgineel zijn met koffer,kappen en dempers.

Ach ik houd van oude zeik, ik vind ford mustangs ook zo cool, en die oude F-1 wagens met die grote wielen enzo?

-ontopic-

Voor bootsy bass, ja zijn stijl he? Maar die diamanten en onzin hoeft zo nodig niet van mij.

Anavrin
21 augustus 2003, 17:32
ik kende deze bas al, en toen vond ik 'm al net zo lelijk als nu....
net als basso ben ik niet zo van de nieuwe bassen, met veel tierelantijnen.

Jeremy B.
21 augustus 2003, 18:37
[quote="bassopotmus"]Ikzelf heb nog nooit een ECHTE '60 bas mogen bespelen, maar het lijkt me best het waard om 4 bassen voor een Jazz EN een P in te ruilen. Zeker als ze orgineel zijn met koffer,kappen en dempers.[quote]

ehehehe ik heb er wel op gespeeld!!! dikke pret hoor! dat kan ik je zeggen!!!

m'n basleraar (Vincent Pierins) heeft er 1 uit '62 (een witte) en 1 uit '64 (een sunburst)

ZWAAAR KOOSJER!!! ehehe
J. :o

Clunk
21 augustus 2003, 18:41
hoeveel verschillen die dingen dan met nieuwe?

*dat vraag ik me altijd af*

ik heb dacht ik op een vrij nieuwe gespeeld, die vind ik ok, maar om nou te zeggen dat ie geweldig is :p *americaan ja*

ik zou wel liever een jazz dan een P kopen :p

erik j.
21 augustus 2003, 18:59
de fenders van de jaren 60 zijn gewoon top-klasse-bassen....

in de jaren 70 waren ze iets minder, en in de jaren 80/90 zijn ze echt wel aan het klooien geweest. ik moet zeggen dat ze nu weer op de goede weg zijn, maar de kwaliteit en de sound van de jaren 60 .... hebben ze nog bij lange na niet.

logische koop van Rogier, voor deze fenders uit de jaren 60 betaal je wel een hele hoop voor vandaag de dag, maar ze behouden hun waarde (... eigenlijk worden ze alleen maar meer waard....).

trouwens de sadowsky en de lakland zijn wel errug lekkere bassjes...
:wink:
ik heb er zelf al enkele bespeeld, maar financieel is het voor mij (nog?) niet haalbaar.
ben daarom maar voor laklands uit de skyline-series (korea) gegaan: een Joe Osborne 5 (met j-retro deluxe) en een 55-02....
voor het geld ook enorme bassen.

bassopotmus
21 augustus 2003, 19:18
wat er nu zo goed aan is, die 60/70..?

Nou de '60 zijn gewoon van goed hout, de fundering waarmee iedere bas valt of staat, hebben andere elementen, veel minder output, maar veel warmer. De radiusen zijn anders, veel boller tov van de hedendaagse "compound radius". Kleine/lage frets, ik vind dat je dan je actie lager kan maken en dus sneller kan gaan. Wel wat gevoeliger voor ratel.

Heel belangrijk NITROCELLOISE finish, zo dun als maar kan en je stoot het er zo vanaf, ja vandaar dat een new amerikan niet relict. Dit geeft de klank aan de body goed door.

DE 70 ken ik minder, hebben ook een andere neck-body verbinding waar niet iedereen over te spreken is (3bolt micro tilt, voor de kenners)

MAW vintage (of Reissue) spelen is een hele andere ervaring dan je op moderne bassen speelt.

Zeg erik J, heb je pics van die bassen, of kan je eraan komen?

Sorry voor topic change