PDA

View Full Version : Dimarzio ToneZone vs. Gibson 500T



P
19 augustus 2003, 22:35
Wie kan deze elemetnen evn vergelijken (geluid, output, stijl) alle verschillen + kritiek over beide elementen zijn welkom

P
19 augustus 2003, 23:07
Doe maar een Evolution brug bij de vergelijking...weet ik daar ook meteen meer over

El Drecko
19 augustus 2003, 23:46
Ik heb het standaard Ibanez brugelement van mijn Ibanez RG vervangen door een DiMarzio Evolution...klinkt lekker strak en fel, maar ik zou het niet nog eens doen. In mijn JS1000 zitten een DiMarzio Fred en Paf Pro, en die klinken een stuk beter...voller en warmer, veel meer verschillende geluidmogelijkheden. Die Evolution zingt ook snel rond over mijn Engl Powerball. Ik ben wel benieuwd naar de Tone Zone, eerlijk gezegd.

renier
20 augustus 2003, 10:40
zijn gewoon heel verschillende elementen. de tonezone is super veel output, de 500T is een classic.

ik zou het niet weten, ligt aan je stijl. tonezone is voor metal, vai/satriani, etc heel geschikt, terwqijl de 500t meer voor de klassieke gibson sound gaat. is dus puut wat je wil.

de 500t is gewoon heel warm, boterig en vet, terwijl de tonezone heel erg snijd en schreeuwt.

Raffel
20 augustus 2003, 15:35
check ook even de steve's special van Dimarzio, tone zone is zeer de moeite waard!

Ibanez RuleZ
20 augustus 2003, 20:33
de 500t was toch juist een high output element, tenminste, voor zover ik me dat herinner....

Harrald

Bassie79
20 augustus 2003, 20:54
klopt, die dingen worden vaak in explorers gestopt samen met een 496r

Mithrandir
20 augustus 2003, 20:57
Niet alleen in explorers, bijna elke Gibson model heeft wel een uitvoering met een 500T bij de brug. Ik zou het geluid ook niet warm en boterig noemen, daarbij denk ik dan meteen aan een lekkere jazz-klank en dat heeft ie absoluut niet. Het is een element met hoge output idd en redelijk agressief en fel.

btw: hoe klinkt boterig?

Ic3gl0vE
20 augustus 2003, 20:59
boterig zou ik omschrijven als ongedefinieerd...

P
24 augustus 2003, 21:46
De 500T is idd high output en voor mijn smaak een beetje schel...vandaar dat ik naar een ander bridge p zocht... de tonezone scheen wat donkerder te klinken.

Anders Destium
24 augustus 2003, 22:05
Vergis je niet, een tonezone scheurt ook flink!

Als je een iets donkerder element wilt dan een échte high-output, kom je uit bij bijvoorbeeld een Dimarzio Paf Pro of Steve's special, of een Dimarzio JB.

lcvanderhelm
25 augustus 2003, 22:44
Het ligt er aan waar je het element inzet.Is het mahoniehout met esdoorn top[Gibson] elzenhout [Fender]basswood[kutjappanner].Het geluid van een elektrische gitaar is afhankelijk van de kombinatie hout en element .Zelf heb ik een Gibson classic met 500T bij de brug.Toen ik hem bij Feedback kocht zij de verkoper dat ik er later voor een paar 100pleuries andere Gibson elementen in kon zetten voor de "echte"Les Paul sound.Met de volume knop op 7 heb ik die al.Met de volume knop op 10 heb ik een verbeterde Les Paul sound [iets meer laag,verbeterde hoogweergave,nog minder storingsgevoelig en meer gain]Voor de Les Paul vind ik 500T dus een aanrader.

Ic3gl0vE
26 augustus 2003, 00:15
basswood[kutjappanner].

*le sigh*