PDA

View Full Version : YESYESYES! Gitaar is Klaar! (nu met MP3)



bert k
19 augustus 2003, 19:51
Eindelijk, hij is af. Mijn vakantieprojektje, zie hier:

http://www.bertk.tomaatnet.nl/stratkl.jpg

Body en hals van Vox Humana, Kinman pups, Hipshot tremolo, en een mooi slagplaatje van eigen ontwerp, met dank aan de diverse forumleden voor alle goeie ideeën.
En dat kreng klinkt me lekker!!! Pure ouwe strat sound. Ik post wel een MP3tje, binnenkort.

Hiero: http://www.abkonig.tomaatnet.nl/bloesje.mp3

Soulflyhigh
19 augustus 2003, 20:01
:-o Ziet er strak uit. Lijkt een beetje op een musicman. Mijn complimenten.

PeArLjAm
19 augustus 2003, 20:10
:-o Ziet er strak uit. Lijkt een beetje op een musicman. Mijn complimenten.

+1 erg mooi gedaan, weer eens wat anders dan een standaard stratje.

Punkrockerke
19 augustus 2003, 20:19
Wow, knap gedaan man
Fender meets Musicman :wink:
Vooral de body met die pearloid slagplaat is heel mooi.
Veel plezier ermee!

lupoloco
19 augustus 2003, 20:23
idd, heel mooi!!

ben79
19 augustus 2003, 20:28
+1

daron_kurt
19 augustus 2003, 21:32
Leuk gedaan hoor, heel mooi!

roppie
19 augustus 2003, 21:36
HEELLLL mooi, mooier dan ik verwacht had :) wat heb je nou voor knoppen/switches dat vroeg ik me af

wietse
19 augustus 2003, 22:30
zo ,dat valt niet tegen knap werk .

Fiets
19 augustus 2003, 22:52
Ziet er inderdaad GOED uit hoe speelt ie nou ? en what about the sound ?

gefelici

bert k
19 augustus 2003, 23:25
Hoi, dank voor alle complimenten, ik ben er idd erg trots op

Roppie, ik heb een volumepot en drie on/off switch. Dat was ik gewend van mijn Charvel, bevalt wel. En toonregeling gebruik ik nooit.

Hij speelt errug lekker, beetje smalle hals, ik ben aan Charvel en een Les Paul gewend, maar dat wist ik van te voren. De Hipshot trem is mooi! Lekker stabiel, geen stemproblemen. Het geluid van de Kinmans is helemaal Vintage Strat. Dun en fel dus, net als een echte ouwe, maar zonder de ruis.

Wel wat kleine dingen verprutst, slagplaat moest over, schakelaartje gesloopt, en het ergste: toen de schakelaars zaten bleek de jackplug niet te passen :-( Gelukkig had Vox een andere die er net inging.
Maar ik ben best blij; het was mijn eerste zelfbouw.

Polytheme Pam
20 augustus 2003, 00:23
jezus man....dat heb ik van de hand gedaan?? :roll: ...echt een retestrak gitaartje...

sash
20 augustus 2003, 00:26
Hey Bert, hij ziet er VET uit! Inderdaad Fender meets Musicman. Ben benieuwd hoe ie klinkt en speelt.
Wonen niet ver van elkaar toch? Toch maar een keer jammen? :D

The Mule
20 augustus 2003, 07:45
+1 Heel mooi resultaat, eigenlijk ook 1 van de mooiste zelfbouwgitaren die ik ooit heb gezien. Gefeliciteerd! :D :D

jorrit
20 augustus 2003, 09:29
vette gitaar man zekers met die slagplaat!
veel plezier er mee!

Harry
20 augustus 2003, 09:51
mooi gedaan? volgende vakantie weer? :)

guitartub
20 augustus 2003, 14:53
Ziet er NET uit, proficiat.
Idd ook zeer benieuwd hoe dat klinkt.

Groetjes, Bert. :-D

bert k
21 augustus 2003, 00:33
jezus man....dat heb ik van de hand gedaan?? :roll: ...echt een retestrak gitaartje...

Hihi, krijg je nu al spijt? Wacht maar tot je hem hoort... :-D (Btw, kom maar eens langs, ff proberen met een biertje erbij.)

Ik zal zo gauw mogelijk een MP3 posten, mijn zwager met de studio wil hem ook horen, en dan mag hij over een ouwe Plexi en over een bejaarde AC30 (echt oud. Ouder dan de meeste van jullie :) ) MP3 volgt daarna.

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 02:28
jezus man....dat heb ik van de hand gedaan?? :roll: ...echt een retestrak gitaartje...
Hihi, krijg je nu al spijt? Wacht maar tot je hem hoort... :-D (Btw, kom maar eens langs, ff proberen met een biertje erbij.)


is goed...maken we er gelijk een gitaarnet-meeting-afdeling-Rijnmond van....bassist en drummer erbij en gaan met die ESP! :D

sash
21 augustus 2003, 02:58
jezus man....dat heb ik van de hand gedaan?? :roll: ...echt een retestrak gitaartje...

Hihi, krijg je nu al spijt? Wacht maar tot je hem hoort... :-D (Btw, kom maar eens langs, ff proberen met een biertje erbij.)

Ik zal zo gauw mogelijk een MP3 posten, mijn zwager met de studio wil hem ook horen, en dan mag hij over een ouwe Plexi en over een bejaarde AC30 (echt oud. Ouder dan de meeste van jullie :) ) MP3 volgt daarna.

OUWE PLEXI?!?!?! FUCK.... Je maakt me jaloers :D

bert k
21 augustus 2003, 12:35
Ja, echt oud. Jaren 60... Die Vox ook. Ik zal hem eens vragen of we die jam in zijn studio kunnen doen. Hij is trouwens drummer, das makkelijk :D

Pickslide
21 augustus 2003, 15:16
Nogmaals erg stak gedaan die slagplaat is idd erg geil 8-)

bert k
21 augustus 2003, 16:35
Nu ook met geluid: ff een riedeltje ingespeeld. Wat verschillende elementstanden en zo. Gear: Fender Blues deLuxe, Tubescreamer en achteraf wat galm erop in Cool Edit.
http://www.abkonig.tomaatnet.nl/bloesje.mp3

Polytheme Pam
21 augustus 2003, 16:44
tssss...echt een slecht geluid....slecht gespeeld ook.....



IK WIL 'M TERUG!!!!!!





:-D

MarshallSG
21 augustus 2003, 17:07
Hij klinkt heel erg lekker!! Top gedaan!

Negative K3 fan
21 augustus 2003, 19:18
klinkt goed, alleen te veel reverb. editedit

jorrit
21 augustus 2003, 19:52
nou als je leest staat er fender blues deluxe...dacht ik zo...

Soulflyhigh
21 augustus 2003, 21:04
jezus man....dat heb ik van de hand gedaan?? :roll: ...echt een retestrak gitaartje...
Hihi, krijg je nu al spijt? Wacht maar tot je hem hoort... :-D (Btw, kom maar eens langs, ff proberen met een biertje erbij.)


is goed...maken we er gelijk een gitaarnet-meeting-afdeling-Rijnmond van....bassist en drummer erbij en gaan met die ESP! :D
ESP je maakt mij jaloers :-D Ik had al gezegd dat het een mooi gitaartje was. Soundclip klinkt ook erg OK :-D