PDA

View Full Version : mijn pedalboard is af !! (met foto's)



oddman
19 augustus 2003, 18:48
mijn pedalboard is eindelijk af !!
Heb mij een beetje geinspireerd op nycpedalboards ...
de pedalen hangen vast met velcro ..
totale kostprijs : een kleine 100 euro en 2 dagen werk
(maar is het volgens mij zeker waard)

http://users.pandora.be/othman/koffer1.jpg
http://users.pandora.be/othman/koffer2.jpg
http://users.pandora.be/othman/koffer3.jpg
http://users.pandora.be/othman/koffer4.jpg

De Teng
19 augustus 2003, 18:59
Aardig bedragje, maar 't ziet er netjes uit. Je maakt geen kap over de adapters? Op het moment dat er een kwak bier over je spullen gaat ben je de lul namenlijk. Volgende week heb ik de mijne af, ik laat hem ook zien. 't Wordt er eentje in gelakt hout, ziet er wel mooi uit hopelijk. Met een TengTone logo... :D

oddman
19 augustus 2003, 19:01
wat bedoel je met kap over adaptors?
er zit toch iets over? zie 2de foto..

m^rton
19 augustus 2003, 19:10
en hoeveel kostte al die pedaaltjes bij elkaar?

Speeddemon
19 augustus 2003, 20:42
Metalzone 2e hands:50 a 60 euro
CE-2 2ehands: 45-55 euro

maar die Ross is inderdaad vast wat duurder...
TU-2 vind ik voor pussies, dus daar laat ik me niet over uit. :wink:

oddman
19 augustus 2003, 20:54
-Tu-2 vind je bijna niet 2de hands, niemand wil em weg doen
kost nieuw iets van een 120 euro dacht ik.
-dd-2 heb ik 2de hands gekocht, was in zeer slechte staat(zwart geschilderd, extra gaten geboord),
45 euro.(is wel originele uit japan dus koopje)
dd-3 en dd-5 zijn toch nog wel rond de 70 - 80 euro 2de hands
-jh-1 wah vind je nog wel voor een 50 eurotjes.
-Dat gele pedaaltje is een tubescreamer, was een ts5, heb hem omgebouwd naar ts9 en in boss behuizing gestoken ...
-eerlijk gezegd gebruik ik de mt2 bijna niet, enkel als ik niet op mijn eigen top speel (jcm800) ...
-voor die Ross compressor geven ze in de states nog meer dan 250 dollar :wink:

over het algemeen is mijn setje niet duur, maar ben er toch tevreden over..

Antal
19 augustus 2003, 20:56
mijn pedalboard is eindelijk af !!
Heb mij een beetje geinspireerd op nycpedalboards ...
de pedalen hangen vast met velcro ..
totale kostprijs : een kleine 100 euro en 2 dagen werk
(maar is het volgens mij zeker waard)

Ziet er netjes uit hoor. Maar wat is in hemelsnaam velcro?

oddman
19 augustus 2003, 20:57
hehe
dat is klitteband, srry ben van Antwerpen :-D

Antal
19 augustus 2003, 21:07
En blijft dat goed zitten? Ik bedoel ook met vervoer enzo. Als je de boel niet recht houdt zeg maar.

Ik zit er namelijk ook over te denken om ooit een keer zoiets te maken, maar had nog niet echt een methode gevonden waarmee je effecten goed vast zitten en makkelijk los kunnen.

Bouke
19 augustus 2003, 21:59
Hey,

klitteband werkt prima, kan m'n pedalboard zelfs op de kop in de koffer vervoeren en het blijft allemaal hangen.

Mooi board trouwens, wel ruim opgezet naar mijn idee. Maar die van mij is dan ook te krap opgezet :D

@ speeddemon: gelukkig zijn veruit de meeste pussies erg blij met hun TU2

Groets,

Bouke

Mithrandir
19 augustus 2003, 22:11
Wilde eigenlijk reageren op speeddemon's pussy verhaal, maar ik begin met een compliment richting oddman voor zijn mooie pedaluhkissie....puik werkje.

Maar nou moet speeddemon me toch uitleggen waarom een tu-2 enkel voor pussies is?

Nocki
19 augustus 2003, 22:31
mooi!

Speeddemon
19 augustus 2003, 23:14
Omdat de TU-2
1) een tone-sucker is (m.a.w. slechte bypass, en ook als ie aan staat)
2) echte mannen hun gitaren op het gehoor kunnen stemmen ;)
3) als je nog niet helemaal een echte man bent, je beter af bent met een TU-12 2ehands. Die bestrijkt 5 octaven, is chromatisch en heeft een ingebouwd microfoontje.

Ik heb m'n TU-12 voor 42 euro 2ehands gekocht, was i.z.g.st.
En m'n volgende tuner (zodra ik wat rack-apparatuur heb) wordt een Korg tuner met strobe-functie (ben zelf ook nog niet helemaal een echte man :D )

Robbert
20 augustus 2003, 00:54
Ooeeehh, ja... zo'n korg 19" tuner is gaaf!

Koop je er ook één voor mij? :D

Lucky
20 augustus 2003, 01:20
coooooooooool
ross comp!!!!

en die chorus is ook lekker!

ziet er strak uit!
leuk!

sash
20 augustus 2003, 01:23
Erg mooi en erg nycpedalboards style :D

Qua prijs scheelt het geeneens zoveel met de boards van nyc. Alhoewel, weet niet wat de boards met etage kosten...

De pedalhead die ik volgende maand ergens wil kopen kost 119 dollar. Ook zo'n 100 Euro.

Speeddemon
20 augustus 2003, 01:31
Ik had zelf een tijd geleden ook door Mike een pedalboard laten uitrekenen. Kwam geloof ik op $160 of 190 ofzo... maar verzenden, huppa $60 erbij, invoerrechten, huppa $40 erbij...

Laat het nu door een vriend van me doen, die vaker hele goeie flightcases maakt. Gaat me iets van 75-100 euro kosten.

Pickslide
20 augustus 2003, 14:20
vet board man!

davinci dave
20 augustus 2003, 14:44
Jaja, erg mooie pedalboard. Wat ik me afvraag, stel nou dat je er nog een pedaaltje of twee bijwil, wat doe je dan? Wil niet lastig doen of zo hoor, maar het kan toch hé? Wel echt mooi werk geleverd, alleszins.

sash
20 augustus 2003, 14:48
Daarom moet je je board altijd ruim opzetten of eerst je collectie afmaken :)

oddman
20 augustus 2003, 14:48
dan vliegt de metalzone er als eerste uit :)
tussen de Ross en footswitch kan ook nog een pedaaltje ..
buiten een flanger en eventueel een tremelo gaat er toch niet veel meer bijkomen denk ik ..

Marshallover
6 september 2003, 14:26
Sorry; ik weet het, ik breng dit topic weer omhoog...., maar ik wou ook ff kwijt dat dit er ontzettend professioneel uit ziet !!!

Waar haal je van dat soort grote lappen velcro???

Ik begin namelijk binnenkort ook aan een nieuw pedalboard, omdat m'n eerste nu alweer te klein is.....

Ik ga MDF gebruiken met daarover dat Velcro als ik wist waar het te halen is... :-?

Bedankt,

Mitch
7 september 2003, 12:16
By the way, Marshall-over, er zijn al twee personen die hier hun CS-2 in hun sig te koop hebben staan, dus wat is je probleem :)

Klitteband hebben ze o.a. bij hobby- of naaiwinkels (lappen stof, naalden, klitteband... het type winkel waar je normaal gesproken dus voorbij loopt)

Marshallover
7 september 2003, 19:31
By the way, Marshall-over, er zijn al twee personen die hier hun CS-2 in hun sig te koop hebben staan, dus wat is je probleem :)

Klitteband hebben ze o.a. bij hobby- of naaiwinkels (lappen stof, naalden, klitteband... het type winkel waar je normaal gesproken dus voorbij loopt)

Bedankt ! (CS-2 is al niet meer nodig)