PDA

View Full Version : Twee gitaren over 1 versterker ?



Marshallover
28 januari 2002, 19:29
Dag muziekliefhebbers,

Ik heb een aantal dringende vragen voor iemand die verstand heeft van gitaar spelen en versterkers.
Ik speel al een aantal jaren elektrisch gitaar, en heb sinds kort ook een versterkte akoestische gitaar.
Mijn vraag is nu:

Kan ik beide gitaren tegelijk aansluiten op mijn 15 Watt Marshall versterker, zodat je niet de hele tijd hoeft in te pluggen en weer uit hoeft te pluggen?
Ik ben namelijk van plan beide gitaren te gebruiken op 1 van mijn optredens met de band TARGET, het zou dan makkelijk zijn, als mijn akoestische over de versterker gaat, en mijn elektrische gitaar via mijn Korg Toneworks Effecten processor naar de versterker via een splitstekkertje gaat. Ik heb dit nog niet geprobeerd, of heb je echt een versterker nodig met twee aparte ingangen?

Alvast bedankt voor de moeite !!!

Dionyios
28 januari 2002, 23:07
http://www.morleypedals.com/daby.htm

kwam dit laatst tegen op de Morley site.
maar ik weet dus niet of dit alleen voor effecten is. Misschien iemand anders??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-01-28 22:08 ]</font>

hawisaem
29 januari 2002, 12:31
Mijn gitaar leraar heeft gewoon een splitstekkertje op zijn Fender versterker.
Ofwel we spelen samen electrisch gitaar over 1 versterker.
Of het ook klinkt in een grotere zaal weet ik niet, omdat het oefenhok maar ca. 3x3 meter is en het volume nog niet eens op 1 staat.

SteavisSmokin
29 januari 2002, 13:31
mijn beperkte ervaring hier in is:
- 2 gitaren over fender buizenbak met normal en vibrato kanaal gaat wel goed
- 2 gitaren in 1 kanaal van een transistor bak gaat niet, de versterker kan het niet aan om die 2 signalen te versterken waardoor 1 signaal steeds wegvalt.