PDA

View Full Version : Twee gitaren over 1 versterker ?



Marshallover
28 januari 2002, 19:29
Dag muziekliefhebbers,

Ik heb een aantal dringende vragen voor iemand die verstand heeft van gitaar spelen en versterkers.
Ik speel al een aantal jaren elektrisch gitaar, en heb sinds kort ook een versterkte akoestische gitaar.
Mijn vraag is nu:

Kan ik beide gitaren tegelijk aansluiten op mijn 15 Watt Marshall versterker, zodat je niet de hele tijd hoeft in te pluggen en weer uit hoeft te pluggen?
Ik ben namelijk van plan beide gitaren te gebruiken op 1 van mijn optredens met de band TARGET, het zou dan makkelijk zijn, als mijn akoestische over de versterker gaat, en mijn elektrische gitaar via mijn Korg Toneworks Effecten processor naar de versterker via een splitstekkertje gaat. Ik heb dit nog niet geprobeerd, of heb je echt een versterker nodig met twee aparte ingangen?

Alvast bedankt voor de moeite !!!

Dionyios
28 januari 2002, 23:07
http://www.morleypedals.com/daby.htm

kwam dit laatst tegen op de Morley site.
maar ik weet dus niet of dit alleen voor effecten is. Misschien iemand anders??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-01-28 22:08 ]</font>

hawisaem
29 januari 2002, 12:31
Mijn gitaar leraar heeft gewoon een splitstekkertje op zijn Fender versterker.
Ofwel we spelen samen electrisch gitaar over 1 versterker.
Of het ook klinkt in een grotere zaal weet ik niet, omdat het oefenhok maar ca. 3x3 meter is en het volume nog niet eens op 1 staat.

SteavisSmokin
29 januari 2002, 13:31
mijn beperkte ervaring hier in is:
- 2 gitaren over fender buizenbak met normal en vibrato kanaal gaat wel goed
- 2 gitaren in 1 kanaal van een transistor bak gaat niet, de versterker kan het niet aan om die 2 signalen te versterken waardoor 1 signaal steeds wegvalt.

Een ander probleem wat je hebt als je dit met een optreden doet is dat je toch steeds het geluid bij moet stellen, volume en het geluid van de twee verschillende signalen is totaal anders en dus draait de geluidsman door. Beste oplossing is denk ik je acoustische gitaar direct in de PA pluggen.

Steven

baxteen
5 juni 2002, 22:34
naar mijn bescheiden mening is een elec. gitaarversterker, en zeker een Marshall, absoluut ruk om voor een akoestische te gebruiken. Een PA of zangversterker is al een stuk beter, mits je daar gebruikt van maakt. Ak. gitaar inpluggen in apart k'naaltje, een keer afstellen, beetje monitor d'r bij en plukken maar. Hoef je je
amp niet steeds anders in te stellen, want ik verzeker je dat de zooi rond gaat zingen

lars
5 juni 2002, 23:05
een 15 watt marshall voor een concert.... mwah

2 gitaren over een 15 watt marshall.... hmmm

tijdens het spelen op een electrische gitaar een acoustische gitaar ingeplugt hebben die zonder gedempt te worden voor een prachtige achtergrond piep gaat zorgen door feedback enzo.....priceless.

Pee
7 juni 2002, 18:44
boss heeft zo iets : ls-2 ofzo kost 99 euro

puvin
7 juni 2002, 19:04
yep!!!!!


gebruik die boss!!!!

puvin
7 juni 2002, 19:04
da's heel goed gerief

anders ga je toch wel problemen hebben denk ik

Marshallover
7 juni 2002, 20:35
Bedankt mensen voor juliie spontane reacties, alleen heb ik er helaas niks meer aan, ik heb een nieuwe versterker (Marshall Buizen top TSL 100) en een Morley a/b switch.
Het werk geweldig !!!

Dionyios
7 juni 2002, 22:55
Tjoh he, werkt het toch zoals ik vermoedde. Wie had dat ooit gedacht :razz:

Dat ik vandeweek dat Boss pedaaltje in het Feedback krantje (jaja, heb 'm ook eindelijk) zag staan, dacht ik gelijk terug aan deze post. Leuk dat ie dan ook prompt weer boven water komt :grin: