PDA

View Full Version : ik krijg er een punthoofd van.



francis
19 augustus 2003, 16:44
Hallo guitar-lovers, ik ben al verschillende maanden opzoek naar wat informatie over hopf giraren, ik zelf heb er één maar weet niet welk merk of jaartal deze snarenplank heeft.Het enige wat ik kan zeggen is dat hij dienst gedaan heeft bij een bandje uit de jaren 60', en dat hij een zeer maar dan ook zeer goede vintage klank heeft.
Wie kan me helpen.
Wie een foto wil zien van deze gitaar kan een bericht laten op dit email addres: wendy.roten@pandora.be
bedankt op voorhand. :

wietse
20 augustus 2003, 08:12
het merk is hopf een duitse gitaar bouwer het bedrijf bestaat nog steeds.
je zou ze een keer een mailtje kunnen sturen en om info vragen ,maken volgens mij nu alleen maar acoustische gitaren.
en als je niet de goede hopf te pakken hebt sturen ze je wel door het is een familie van gitaarbouwers namelijk.
hier heb je best wel een kostbare gitaar aan hopf staat bekend als een hele goede gitaarbouwer dus die lekkere klank verbaast mij niks.
ik heb zelf een klira en een hsg(ook een duitser) daar vind je ook niet veel info over maar het heeft ook wel wat een mysterieuse gitaar.
en die dingen zijn goed en daar gaat het om.

wietse
20 augustus 2003, 08:12
het merk is hopf een duitse gitaar bouwer het bedrijf bestaat nog steeds.
je zou ze een keer een mailtje kunnen sturen en om info vragen ,maken volgens mij nu alleen maar acoustische gitaren.
en als je niet de goede hopf te pakken hebt sturen ze je wel door het is een familie van gitaarbouwers namelijk.
hier heb je best wel een kostbare gitaar aan hopf staat bekend als een hele goede gitaarbouwer dus die lekkere klank verbaast mij niks.
ik heb zelf een klira en een hsg(ook een duitser) daar vind je ook niet veel info over maar het heeft ook wel wat een mysterieuse gitaar.
en die dingen zijn goed en daar gaat het om.

andy
20 augustus 2003, 21:11
He Francis, nog steeds op zoek naar info?????
En Wietse volgens mij vergis je je. Die Hopf waar jij het over hebt is volgens mij een bouwer van akoestische instrumenten. Een familiebedrijf geloof ik. Ik ken de Hopf gitaar wel waar Francis het over had, hebben we ook nog contact over gehad en ben uit nieuwsgierigheid ook gaan zoeken. Maar ik kwam ook niet erg ver, dan dat het een jaren 60 gitaar is. Maar Vintage??? Ik vond het ding niet best en ze gaan 2e hands voor 300 euro van de hand. Maar dat is 200 euro vintage en 100 euro kwaliteit.

wietse
20 augustus 2003, 23:43
ik zeg nergens vintage ,dat kostbare valt dus tegen als ik het goed begrijp.
en die ik bedoel is inderdaad een acoustische gitaren bouwer maar naar ik weet wel weer dezelfde familie hopf die ook electrische gitaren bouwden.
mischien weet ie wat ,niet geschoten is altijd mis.

andy
21 augustus 2003, 13:53
Idd nooit geschoten is altijd mis. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat die akoestische bouwers een elektrische gitaar gebouwd hebben met een body die gemaakt lijkt te zijn van goedkoop spaanplaat. :???: