PDA

View Full Version : Gforce weg doen? Gmajor terug? Handige move?



michelgiardina
19 augustus 2003, 16:53
Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen de Gforce en Gmajor?

Ik heb namelijk een Gforce sinds kort en ben niet zo tevreden over mn preamps (peavy rockmaster en jmp-1). Dus denk ik erover om de Gforce weg te doen en de Gmajor te kopen en zo wat geld over te houden voor een andere preamp.

Het gata mij bij een effectenbak niet zo zeer om vel mogelijkheden, maar wel om en goede kwaliteit van de effecten en zo min mogelijk verstoring van het originele geluid door de effectenbak.

By the way.... heeft iemand toevallig een Engl 580 tweedehands in de verkoop??? :gitarist:

LordRiffenstein
19 augustus 2003, 17:50
By the way.... heeft iemand toevallig een Engl 580 tweedehands in de verkoop??? :gitarist:

Kijk effe bij Muziekhandel Jukebox in Boekel!!!!

Sj03rd
19 augustus 2003, 17:58
Ik denk persoonlijk dat je er best wel goed aan zou doen om dus inderdaad eerst je basisgeluid helemaal goed te hebben alvorens je allerlei effecten gaat toevoegen.
Ik heb zelf ook de G-Major en ik ben er zeer tevreden over. Het grote verschil met de G-Force is dat je bij de G-Force VEEL meer parameters en andere dingen zelf kan instellen, maar je moet er dan wel heel veel van begrijpen. Ikzelf neem daarom genoegen met de G-Major omdat de geluiden daarvan prima zijn. Je moet ze maar eens naast elkaar proberen en dan je conclusies trekken......

michelgiardina
19 augustus 2003, 20:06
thanx, denk dat ik dat inderdaad maar ga doen, kan ik wat geld bij elkaar sprokkelen voor die 580 :)

Ik zal checken in boekel... ben benieuwd wat ze kosten, tweedehands... zal nog steeds wel erg duur zijn :-(

Nocki
19 augustus 2003, 23:14
ik wil; je g-force...

en waarom. ik heb een g-major gehad en terug gebracht naar de winkel. ik heb er 1,5 jaar mee geworsteld maar het geluid van mn esa mpa werd verzieket. maar goed dat zal jou niet gebeuren zolang je geen mesa amps neemt. hoeveel wil je voor je G-force???

NOcki

michelgiardina
20 augustus 2003, 10:29
Als ik em weg doe (moet nog even wat laatste twijfel overwinnen..... :-? dan wil ik er 1000 euro voor.
Ik heb denk ik nog 1 of 2 weken bedenktijd nodig (ik wil er nog een keer samen met de band mee repeteren, om te horen of de instellingen van de compressor van de gforce die ik kort geleden heb gemaakt mn geluid misschien wel dusdanig opkrikken dat ik geen andere preamp nodig heb op korte termijn).
Als ik na het repeteren nog niet tevreden ben, ga ik er vanuit dat ik em weg doe.
Laat even horen of je de prijs acceptabel vindt en zo ja, dan neem ik over 1 of 2 weken kontact met je op. (telefoonnummer/mail?)

Nocki
20 augustus 2003, 10:31
ja 1000 is gewoon de standaard prijs.

Nocki

niels5150
26 augustus 2003, 22:18
ik wil hem wel omruilen met mijn G-major en wat bijleggen. zeg maar wat je wilt.

michelgiardina
26 augustus 2003, 23:41
ik ben er inmiddels van mening dat ik de gmajor beter niet kan aanschaffen; ik hoor te veel mensen over verlies van geluidskwaliteit

Nocki
26 augustus 2003, 23:46
klopt...

niels5150
27 augustus 2003, 00:33
hmm jammer, ik ben toch op zoek naar iemand die zijn g-force wegdoet. De g-force heeft toch een analoge signaal weg naast zijn digitale effectgedeelte en de gmajor niet. De intellifex van rocktron heeft dat ook. die kleur je geluid ook niet zo erg. Wat ik altijd jammer vind is dat je dynamiek verloren gaat zodra je een effectprocessor ertussen zet. ik snap zowiezo niet wat iedereen hier met die compressors moet.
Wat is een redelijke prijs voor mijn g major? 2dehands gforce is 1000 euro ofzo toch?

Nocki
28 augustus 2003, 23:45
Hoi. ik heb nu de G-force ook. en natuurlijk al eerder gehoord.

kiezen tuusen de G-force en de g-major is voor mij simpel.
ligt heel erg aan de amp die je hebt. ik denk dat je aan de g-force een solide fxer hebt en minder lastr hebt van foutjes in je signaalketting.
stel je doet de g-forc weg en je koopt een g-major dan krijg je in het leukste geval 500 euro in je zak... wat koop je daar nu voor. heb je geen betere fx moet je maar afwachten wat ie doet met je preamp terwijl je met de g-force meer zekerheid hebt...
ik zou het niet doen...

Nocki

morris
29 augustus 2003, 02:40
De g-force heeft toch een analoge signaal weg naast zijn digitale effectgedeelte en de gmajor niet.

NEEEEEE!!!!
Da's dus niet zo!
Ook het analoge signaal van de GForce wordt geconverteerd.
Dat de conversie van een hoog niveau is, ok... Maar ook de GForce tast je geluid aan! Hetzij in (veel) mindere mate dan een GMajor.
Gebruik je oren, daarna pas de handleiding....

Nocki
29 augustus 2003, 08:54
klopt.

eerst wordt je geluid geconverteerd en daarna pas langs de fx geleid...

NOcki