PDA

View Full Version : Nog maar een "welk element" topic...



Bins
19 augustus 2003, 10:36
Ik ga van de week (als mn creditcard er is, hahaa) een Dimarzio super-distortion bestellen. De vraag is welk hals element hier goed "bij past".
Het liefst een Dimarzio, of iets vergelijkbaars qua prijs.

De eisen:
-Warm/dik, maar niet bassig/modderig (:))
-Niet super high-output
-4 conductor.

Eigenlijk moet het een beetje een "all-round" pickup zijn. Ik zit wel op de site van Dimarzio te kijken, maar ik dacht dat jullie misschien wel iets zoiuden weten uit ervaring ofzo.

Thx mateys.

Patrick M.
19 augustus 2003, 11:08
Mijn BC Rich-en werden geleverd met een DiMarzio super distortion bij de brug en een Dimarzio paf bij de hals. Klinkt wel goed. Klassieke combinatie, BC Rich doet dit al jaren zo.

Ibanez RuleZ
19 augustus 2003, 11:48
banaal: de Air Norton. redelijk allround, warm en niet super high output.

Harrald

marc_o
19 augustus 2003, 11:52
Goei keuze man!!!

Heb zelf de superdistortion in een hoop van m'n gitaren gehad en nu nog in de patrick eggle...bij de neck heb ik de dimarzio paf pro, klinkt prima en is te splitten.
Als je overigens van plan bent de superdistortion te splitten kun je beter de Dual-sound nemen, die is precies hetzelfde maar dan splitbaar.
Sjak Zwier heeft mijn superdistortion wel voor me gesplitst, maar dat zou ook kunnen mislukken...
De Dual sound is hiervoor gemaakt en klinkt in humbuckerstand identiek.

Bins
19 augustus 2003, 12:08
De superdistortion is nu gewoon 4-conductor hoor, kijk maar op dimarzio.com

Bedankt voor de adviezen iig. Mn creditcard valt net door de brievenbus :)

<edit> Damn, was alleen maar een "welkomstpakket", nog ff paar daagjes wachten</edit>

riesj
19 augustus 2003, 12:30
Misschien is de Breed ook wel wat voor je. Voldoet prima voor voor blues, rock, etc. Is naar mijn mening niet geschikt voor metal.

Stuur anders even een email naar dimarzio, met je specifieke eisen, dan krijg je binnen een paar dagen een antwoord met hun aanbeveling.

Groetjes,

Lacrymosa
19 augustus 2003, 18:08
een Evo, Air Nortonof Paf pro

Zou ik eerder voor de EVO gaan

CheerS!!