PDA

View Full Version : Snoeren



basswasp
19 augustus 2003, 09:40
Een paar jaar geleden speelde ik op een goedkoop snoer met een blauwe kleur, erg leuk. Daarna overgestapt op zwarte snoeren (geen andere kleur beschikbaar bij de electronicawinkel).

Maar dan nu de vraag: wat voor snoer is dit dan?
http://vanafvandaag.isgreat.tv/Vanaf_Vandaag/Foto_s/Live/20030516_afbeelding_064.jpg

Het lijkt een beetje op zo'n stofomwonden snoer combineerd met een lichtslang :)


------------------------------------

Met de vriendelijke groeten aan www.vanafvandaag.tk...

www.vanafvandaag.tk
19 augustus 2003, 09:52
Wie let er nu nog op mijn snoer als ze de billen van onze zangeres in beeld hebben ? :-D

Het is een extra lang snoer wat ik gebruik als ik wat meer ruimte nodig heb. Gewoon een standaard snoer, maar dan wel 9 meter lang. Dat het lijkt dat er een lichtsnoer overheen zit zal wel door de belichting komen.

Overigens was dit mijn verjaardagsconcert wat ook een klein beetje de outfit verklaart.

Clunk
19 augustus 2003, 11:36
onze gitarist heeft een roze snoer :) *van fender*
mafkees :D

speel zelf een 6 meter met goude jacks.. :) $$$

Lize
19 augustus 2003, 13:10
Ik heb ook ooit zo'n snoer gehad ja, zit een soort van gevlochten coating omheen, die van mij was zwart met oranje. En die was inderdaad ook behoorlijk lang, en naar wat ik me herinner ietwat prijzig, maar volgens de muziekwinkel wel van heel goede kwaliteit. Maar heb echt geen idee meer van de merknaam ofzo...
Bij een theater waar ik weleens werk heb ze een aantal pimpelpaarse jacksnoeren, vin'k ook wel heel stoer. En opvallende snoeren worden natuurlijk minder snel al dan niet perongeluk door iemand anders meegenomen.

www.vanafvandaag.tk
19 augustus 2003, 14:26
Hey pimpelpaarse Jacks! Daar heb ik er ook nog een van liggen. Wel erg kort en storingsgevoelig.. maar wel geinig om te zien inderdaad.

Nu we het toch over snoeren hebben, heeft er iemand ervaring met die snoeren met levenslange garantie? Ook die gaan bij mij uiteindelijk nog naar de klote (met name bij de jacks), maar me op die garantie beroepen heb ik ook geen puf voor. En er zal wel weer eens in de voorwaarden staan dat snoer, pluggen en solderingen zijn uitgesloten :-(

Jeremy B.
19 augustus 2003, 14:39
eej vanaf gisteren..

heb je 't niet warm in dat shirt?

ehehehe 8-)
J.

jah ik heb ervaring met levenslange garantie. Snoeren van Klotz bv... ik heb al 3x een nieuwe gehad ehehe.

www.vanafvandaag.tk
19 augustus 2003, 14:54
Hier sinds gisteren 8-)

Je moet hem zien kleuren bij mijn Epiphone Flamekat!!!
http://www.epiphone.com/electrics/essentials/eta1.shtml

basswasp
19 augustus 2003, 15:36
Wie let er nu nog op mijn snoer als ze de billen van onze zangeres in beeld hebben ? :-D
Euh... tsja, ik ben een beetje een bas-freak, denk ik... ;)

Overigens is een snoer met een lekker irritant kleurtje inderdaad zo gek nog niet. Op festivals en andere samenspeelgelegenheden is het altijd gedonder over wie nou op wie z'n snoeren speelt en sommige personen nemen liever een snoer te veel dan te weinig mee naar huis...

Zelf houd ik het nog even bij m'n zelf ingesoldeerde snoeren, die hebben me voorlopig nog niet in de steek gelaten. Weet iemand overigens de meerwaarde van dit soort snoeren: http://www.bassmatters.nl/img/evidenceprices.jpg (van Bassmatters)
Is het verschil met goedkope snoeren in het geluid ook echt te horen?

Lize
19 augustus 2003, 16:00
Het zal vast wat uitmaken, net zoals een gewoon snoertje van je cdspeler naar je versterker of een snoertje van 80 euro. In dat laatste geval hou ik het er maar op dat het wel verschil maakt, maar dat je er geen 77.50 aan af hoort :-) Ik denk dat het ook een beetje zo is met instrumentkabels, beter materiaal zou een betere sound op moeten leveren, maar het lijkt me sterk dat het verschil enorm is.

Semafoor
19 augustus 2003, 17:04
Ik heb nu een snoertje van 20 euro (6 meter), het zag er wat steviger uit...
In goede speakerkabels zou ik eerder investeren dan in instrumentkabels. 10 euro meer betalen voor een snoertje vind ik niet erg, maar gelijk 60 euro...
Al zullen de mensen die ermee spelen vast beweren dat het echt veel beter is, maar goed, dan moet je ook bij optredens gigantisch goed opletten wat er met je snoertje gebeurd.
Als je het in guldens omrekent betaal je bijna 200 gulden voor een paar meter snoer, lijkt me toch wel een beetje overdreven als je niet professioneel speelt.

dikkie dik
19 augustus 2003, 18:32
weet je wat het is. hoe langer de snoer is, hoe erger het signaalverzwakking. die hele dure snoeren hebben daar opzich wel een stuk minder last van. pak eens een snoer van 20 meter. van bijvoorbeeld 150 euro of er 1 van 30. je kunt dat verschil best goed horen. ook minder ruis enzo.... wel relaxed, maar voor dat geld??, hmm dan maar een paar meter korter :)

Clunk
19 augustus 2003, 19:46
mijn snoer was uhm, 17 euro ofzo.. das egt een super kabeltje, ik heb ervoor altijd die standaart 'proffesional' kabels gehad... maar deze is gewoon super... misschien overdrijf ik, maar ik kon het horen :razz:

ook geen signaal verlies ofzo :P
hijs nogal dik, dat wel :P
het merk meot ik ff opzoeken.

Laus
20 augustus 2003, 09:21
na verloop van tijd gaan de aansluitingen naar de jack toch wel kapot. hoe groot de overkapping ook is.

en met een optreden sta je toch wel eens op snoeren.

www.vanafvandaag.tk
20 augustus 2003, 09:30
Euh... tsja, ik ben een beetje een bas-freak, denk ik... ;)


:-) Dat blijkt.. Ik zal het haar vertellen 8-)

Ik zorg overigens wel altijd dat ik een grote lus in mijn snoer heb, dan kun je er nog eens op staan zonder de boel te slopen. Ik heb ook ooit eens het snoer door het handvat van de versterker gelust, NOOIT DOEN!!! Iets te ver gelopen, trek zo mijn top van de speaker af.. Geeft wel een gaaf geluid.. maar toch zonde voor je spullen.[/quote]

sniekie
21 augustus 2003, 15:16
vage shit, ik kan die link niet eens openen :-?

www.vanafvandaag.tk
21 augustus 2003, 15:18
Hotlinking mag niet, je mag alleen linken vanaf de website, doen ze om externe opslag te voorkomen. Maar via de site http://www.vanafvandaag.tk, rubriek foto's, LIVE kom je er vanzelf..

sniekie
21 augustus 2003, 15:19
ik wist dat me computer vaag was maar zo vaag niet. ik kom niet eens op je site :???:

www.vanafvandaag.tk
21 augustus 2003, 15:24
Lekker hoor, die gratis hosting partijen.. doen het vaker niet als wel. Kent er nog iemand een goede en goedkope hoster????

Anavrin
21 augustus 2003, 15:49
damn, ik wilde die billen ..... euh kabel ook wel ff zien....

www.vanafvandaag.tk
21 augustus 2003, 15:52
Hoe kan ik hier een plaatje posten? (niet waarschijnlijk?)

Anavrin
21 augustus 2003, 15:55
wat is anders de originele link (zeg maar ipv die .tk shit)

www.vanafvandaag.tk
21 augustus 2003, 15:57
http://vanafvandaag.isgreat.tv/Vanaf_Vandaag/Foto_s/Live/20030516_afbeelding_064.jpg

Anavrin
21 augustus 2003, 16:04
ja, ok die doet het nog steeds niet....
och ja, pech gehad dan... (dan maar geen billen)

www.vanafvandaag.tk
21 augustus 2003, 16:05
Mail me maar even, dan stuur ik je wel de foto :-)
info@vanafvandaag.tk

basswasp
21 augustus 2003, 16:07
De complete site werkt hier ook al niet meer... :(

www.vanafvandaag.tk
21 augustus 2003, 16:08
Klopt, er is weer eens een storing bij de gratis hosting provider. Moeten nodig eens naar een goede toe.. wie kent er nog een?

Ruud
21 augustus 2003, 21:02
Nu we het toch over billen en kabels hebben, 1 vraag:

wat is het exacte verschil tussen speakerkabel en signaalkabel (dus bijv je bassnoertje)..

Zit het verschil hem alleen in de dikte van de bekabeling, (ivm meer power door de kabel) ik hoor namelijk dat je nooit signaalkabel als speakerkabel mag gebruiken. Dus wie er een mooie preek over heeft: Brand los..

Heb zelf trouwens altijd degelijke kabels, (minder flexibele, goeie stevige pluggen, goed gesoldeerd, en liefst zo kort mogelijk.. (nouja.. 2x 3 meter tussen mijn pedalen ofzo..). En maak hem nooit vast aan mijn versterker, ik gooi hem vaak naar beneden en dan ,om het voetje van mijn speakerkast heen, en dan naar mijn pedalen.. en live natuurlijk alles vasttapen aan het podium.. simpel

Clunk
22 augustus 2003, 09:14
The network path was not found. :-?
eersy heb ik je sote nog wel gezien, nu ken het nietmeer..

en btw... ik vroeg me dat ook af van die kabels, het eig geen id...
maar heb er ook nog niet zo veel ervaring mee. :P

btw, ik heb een 6 meter kabel..
dat geeft mij meer vrijheid zodat ik een potje kan springen enzo :P

haha. :D

Laus
22 augustus 2003, 13:39
gister in rotterdam op een trailer gespeeld. wel een redelijk formaat podium maar ik bleef overal achterhaken met die kabel...vervelend is dat zeg...

Ruud
22 augustus 2003, 21:04
NU het trouwens toch over kabels gaat.. draaien jullie live ook altijd je kabels op?. . effe rechtsom omdraaien naar je amp, je biertje of de drummer.. .. en weer rechtsom doordraaien naar al die duizenden laaiend enthousiast fans.....

moet toch het aantal windingen eens tellen tijdens een optreden..maar oke, kabels zitten in feite altijd in de weg.. alleen niet genoeg om draadloos te gaan spelen..

en dan hebben we het nog niet eens over moeilijke dingen als kruizen met de gitaristen/zanger, aan de achterkant van je versterker draaien en van het podium aflopen om je geluid (voor) in de zaal te checken tijdens de soundcheck en daarbij al je pedalen meeslepend..

niels_r
22 augustus 2003, 21:26
Nu we het toch over billen en kabels hebben, 1 vraag:

wat is het exacte verschil tussen speakerkabel en signaalkabel (dus bijv je bassnoertje)..

Zit het verschil hem alleen in de dikte van de bekabeling, (ivm meer power door de kabel) ik hoor namelijk dat je nooit signaalkabel als speakerkabel mag gebruiken. Dus wie er een mooie preek over heeft: Brand los..


Het verschil in die kabels zit hem in het vermogen dat er doorheen gaat. Door je instrumentkabel gaat zeer weinig (volgens mij maar een paar mV) en door je speakerkabel gaat gewoon hoge spanning. Je snapt zelf wel dat je daar verschillende kabels voor nodig hebt.

Als je een instrumentkabel als speakerkabel gebruikt en je zet je versterker een tijdje flink open, zal de kabel kapot gaan door de hoge spanning die erdoor heen gaat. Andersom zal je geluid bagger zijn als je een speakerkabel gebruikt als instrumentkabel.

Groeten Niels

Ruud
26 augustus 2003, 20:13
Jaa, dat snap ik idd wel.. maar is het enige verschil in die kabels de dikte dan???...

bert k
26 augustus 2003, 21:26
Nee, speakerkabel lijkt op gewoon 220 snoer, twee aders naast elkaar, en signaalkabel is altijd voorzien van een ommanteling, de massa. Dat houdt de brom weg.

AntY
27 augustus 2003, 13:44
ik blijf deze link maar posten:

http://www.guitarnuts.com/technical/cords/index.html

bassopotmus
27 augustus 2003, 19:41
Leuk man, eigenlijk moet je zo eens een winkel tupp in de zeik zetten.