PDA

View Full Version : effectsloop?



Kasper
18 augustus 2003, 23:19
Ik heb een Fender Performer 650 staan bij mij thuis, maar ik vraag me af naar de aansluitingen die vanachter zitten.
Ik neem aan dat ze dienen om effecten op aan te sluiten (de naam geeft dat een klein beetje weg :wink: ). maar hoe gaat dat dan precies in zijn werk? Waarom een SEND en RETURN? Het werkt dus niet zoals een gewoon effectenpedaaltje dat als voorversterker werkt? En waarvoor dient het switch-je?

Een fotootje om het wat te verduidelijken wat ik bedoel:
http://users.pandora.be/rtaw/effectsloop.jpg

Polytheme Pam
18 augustus 2003, 23:35
een fx-loop geeft je de mogelijkheid effecten tussen je pre-en poweramp te plaatsen...dit is voor bepaalde effecten idd. de beste plaats (delays, flanger, phaser, chorus etc)De effecten worden wat dynamischer zeg maar...

dus de set-up wordt zo:


gitaar---->input amp---->send---->effecten---->return

de schakelaartjes zijn er om de levels van de FX te regelen...kan ook gewoon met een draaiknop....

Kasper
18 augustus 2003, 23:54
Kan ik dat dan ook met mijn distortionpedaaltje ertussen?

Wat is het voordeel van zo'n effectsloop? Wat bedoel je met dat het 'dynamischer' wordt?

Polytheme Pam
18 augustus 2003, 23:58
Kan ik dat dan ook met mijn distortionpedaaltje ertussen?

Wat is het voordeel van zo'n effectsloop? Wat bedoel je met dat het 'dynamischer' wordt?

- distortion altijd tussen de gitaar en amp! (dus niet in loop)

- het effect zit meer in je sound dan er bovenop zal ik maar zeggen (iets beters kan ik ook niet verzinnen)...je zou het gewoon moeten horen, dan weet je wat ik bedoel..

Polytheme Pam
19 augustus 2003, 00:03
nog even voor alle duidelijkheid....

dit verhaal gaat dus op wanneer je de distortion/overdrive van je amp gebruikt hè....als je scheurpedaaltjes hebt en je gebruikt alleen het clean van je amp dan kan je de effecten gewoon achter je scheurpedaaltjes plaatsen...

Kasper
19 augustus 2003, 12:01
OK!

Thanks dudo 8-)