PDA

View Full Version : Wat is de ultieme (linkshandige gitaar) voor < EUR 1000,-



ijff
18 augustus 2003, 21:14
Ik wil binnenkort een nieuwe gitaar kopen - maar ben er nog niet uit.
Ik heb nu een Fender strat, en ben daar super tevreden mee. Als backup gebruik ik nu een oude Ibanez SG.. een supergitaartje, maar hij speelt veel anders dan de strat, heeft geen tremolo en ik gebruik hem tijdens optredens eigenlijk nooit.
Vandaar dat ik iets zoek met tremolo dat als backup/variatie kan dienen.
Liefst toch geen strat.
Ik dacht mijn gitaar gevonden te hebben in de Yamaha RGX 820Z (WOW!!!).. maar goed.. die is dus niet verkrijgbaar als leftie.
Op dit moment zit ik op de Ibanez RG1570... maar wellicht dat iemand hier nog een briljant idee heeft.
Oh ja.. stijl is ROCK (als het maar scheurt...)

lupoloco
18 augustus 2003, 21:20
als het maar scheurt?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=12289

:)

ijff
18 augustus 2003, 21:25
Jaja! Had'm al gezien.. sterker nog.. heb ook al mailcontact gehad...
Ik wil(/kan) alleen pas begin oktober kopen.. dus dan zal hij wel weg zijn.
Overigens lijkt me dit zwaar ruk spelen met zo'n enorme punt aan de achterkant.. maar goed.. dit is inderdaad het idee.. 2 humbuckers en een tremolo.

jorrit
19 augustus 2003, 12:43
jah en dan koop je dus een gitaar waar je de elementen ook nog van moet vervangen.....

die ibanez lijkt me een vette keuze...als daar tenminste dimarzio's in zitten....

ijff
19 augustus 2003, 12:58
Nope, ibanez zit V7/V8/?? in. Maar goed.. die zijn tzt. inderdaad wel te vervangen .. geld overigens ook voor de Jackson.. daar zitten 'duncan designed' PU's in.. die zouden er inderdaad ook snel uit moeten.

Helaas maakt ook Ibanez de leukere gitaren niet linkshandig... misschien moet ik maar doorsparen en er een laten bouwen..

lupoloco
19 augustus 2003, 13:09
Nope, ibanez zit V7/V8/?? in. Maar goed.. die zijn tzt. inderdaad wel te vervangen .. geld overigens ook voor de Jackson.. daar zitten 'duncan designed' PU's in.. die zouden er inderdaad ook snel uit moeten.

Helaas maakt ook Ibanez de leukere gitaren niet linkshandig... misschien moet ik maar doorsparen en er een laten bouwen..

die duncan designed pu's zijn zo slecht nog niet! check de detonators maar es op een kelly!

urezna
19 augustus 2003, 13:18
ik zou inderdaad voor die Ibanez Rg1570L gaan...!!! ik heb in ieder geval goeie ervaringen met de betere RG's.

amon
19 augustus 2003, 14:15
ik zou inderdaad ook die RG nemen. kheb nu net vandaag mn RG750 gekocht en die speelt super. daarvoor had ik een rg270 en die speelde ook al fijn (en dat was nog maar een beginnersgitaar).

Patrick M.
19 augustus 2003, 18:41
Je kunt een Carvin bestellen, die worden voor je gemaakt met opties naar keuze, linkshandig is net zo duur als rechthandig. Je kunt ze met floyd of wilkinson trem krijgen. Neem er een Carvin m22sd humbucker in als het moet scheuren.

Kon zo snel geen plaatje vinden met trem, dus ff een voorbeeldje van een Carvin met een vaste brug.

http://www.carvin.com/images/guitars-in-stock/enlarged/68564-b.jpg

Het zijn hele goede gitaren, maar helaas nog steeds vrij onbekend. Ik heb er ook een, die is bijna net zo goed als mijn custom shop BC Rich die twee keer zo duur was.

http://www.carvin.com
http://www.carvin.nl

Philippe
20 augustus 2003, 12:13
en hoeveel betaal je daar dan voor? Tis wel een mooi gitaartje

ijff
20 augustus 2003, 12:33
Zo da's zeker mooi... wellicht binnenkort eens informeren bij de nederlandse distributeur wat dat moet gaan kosten.
Gitaren kosten (zonder extra opties) op www.carvin.com zo'n $600-1200

Ben bang dat daar toch nog een aardig bedrag bovenop komt.

Patrick M.
20 augustus 2003, 15:34
Bij de prijzen op de Carvin site moet je nog ca. 40% optellen. Dan kom je net boven de 1000 euro uit, maar dan heb je ook echt een hele mooie gitaar.

peppie
1 april 2006, 21:47
wauw

zkr

wat zal ik doen nu een ibanez rg1570l kopen of nog ff flink door sparen en zown carvin custom laten maken?

kan je zeg maar ook de hals helemaal "opgeven "

zo als bijv

Scale 648mm/25.5"
a : Width at Nut 43mm
b : Width at Last Fret 58mm
c: Thickness at 1st 18mm
d : Thickness at 12th 20mm
Radius 430mmR

pietros
1 april 2006, 22:26
wauw

zkr

wat zal ik doen nu een ibanez rg1570l kopen of nog ff flink door sparen en zown carvin custom laten maken?

kan je zeg maar ook de hals helemaal "opgeven "

zo als bijv

Scale 648mm/25.5"
a : Width at Nut 43mm
b : Width at Last Fret 58mm
c: Thickness at 1st 18mm
d : Thickness at 12th 20mm
Radius 430mmR

je bent wel een beetje laat met je uitleg hé :confused:

peppie
1 april 2006, 22:43
dude

het is geen uitleg?

ik zit ook te kijken voor een rg1570l
en toen las ik dit meer niet

maar probeer je me te beledigen ofzo?

ga nu toch ook niet zeggen dat jouw "uitleg" totaal en verschrikkelijk on nodig was? :stop:

Thom TK
1 april 2006, 23:17
dude

het is geen uitleg?

ik zit ook te kijken voor een rg1570l
en toen las ik dit meer niet

maar probeer je me te beledigen ofzo?

ga nu toch ook niet zeggen dat jouw "uitleg" totaal en verschrikkelijk on nodig was? :stop:

Sommige dingen hier worden niet zo genuanceerd neergezet door sommigen (mij incluis), maar het is vaak minder aanvallend bedoeld dan je denkt hoor.
Went wel ;)

pietros
2 april 2006, 00:48
dude

het is geen uitleg?

ik zit ook te kijken voor een rg1570l
en toen las ik dit meer niet

maar probeer je me te beledigen ofzo?

ga nu toch ook niet zeggen dat jouw "uitleg" totaal en verschrikkelijk on nodig was? :stop:

nee, niets verkeerd bedoeld ofzo. maar gewoon, waarom een topic van 3 jaar geleden opgraven als je zelf ook even een topic kan aanmaken. dan heb je minder last van misverstanden enzo :)