PDA

View Full Version : draadloze zender 2



Bastijn
18 augustus 2003, 20:44
die ouwe topic werd mij iets te lang...

ik ben serieus op zoek naar een wireless system, maar heb r absoluut geen verstand van. ik zie op musikproduktive allemaal zenders, waaronder een stelletje van Samson, van 139 euro. en dat past precies in mijn budget. Nu is mijn vraag, wat is het verschil tussen al die zenders van 139, is het alleen de frequentie die verschild?? en wat voor frequentie heb je als bassist eigenlijk nodig, of heeft dat ook met smaak te maken??

dit is de pagina waar ik het over heb, er zijn een aantal voor gitaar/bas geschikte zenders van 139 euro.

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp?sid=!06082002&ob_id=467

of heeft een van jullie een absoluut betere optie voor rond hetzelfde bedrag??

Venomer
19 augustus 2003, 10:13
Als de gitaristen in de band ook een zender hebben, dan moet je ervoor zorgen dat jullie verschillende frequenties gebruiken. Anders hoor je op alle versterkers een mix van alle gitaren. :(

Vraag in dat geval dus eerst even welke frequentie zij gebruiken.

Overigens kun je het best een true diversity systeem hebben. Deze werkt met twee onafhankelijke antennes, waardoor hij minder gevoelig is voor storingen. Helaas zit je dan wel boven je budget. Misschien kun je ergens een tweedehands exemplaar vinden?

Laus
19 augustus 2003, 11:19
die krengen worden ook steeds goedkoper...

UHF!!! voor minder da 150 euri...das nieuw voor me. ben benieuwd hoe de kwaliteit is.

maar let idd een beetje op de kanalen.

Bastijn
19 augustus 2003, 17:13
aha dus de frequentie heeft alleen te maken met je andere bandleden...
ok ik dacht dat je voor bas een bepaalde frequentie nodig had ofzo...nee dus. maar een beetje ruis maakt me niet zo heel veel uit, tis voor een optreden, en dan heb je zoiezo ruis.

maar kan iemand iets vertellen over de verschillen tussen de diverse zenders van 139, of heeft iemand een site voor me die er iets over kan vertellen, want op de site van samson kan ik er maar een paar vinden, en niet diegene van 139...

Bastijn
19 augustus 2003, 17:40
nog iets:

op de site van Musik Produktiv staat bij een aantal zenders dat ze geschikt zijn voor e-gitar und bass. terwijl op de site van Samson tech apparte apparaten staan voor gitaar, en bas. welke is welke??
of doe ik nu errug moeilijk??

Bastijn
19 augustus 2003, 17:57
fuck die van 139 euro zijn alleen de zenders!!! crap!!
samen met ontvanger kosten ze allemaal 250 euro....nog ff doorsparen.

goed mijn conclusies na een klein onderzoek:

-je hebt 2 zenders voor gitaar en bas
de AG1, die is geschikt voor bassen of gitaren met hun output jack aan de zijkant
de AF1, die is geschikt voor strato achtige jacks

-dan heb je nog de ontvangers
de AP1 (voor bas de AP1B)
en de UR1

en hier kan ik niet meer over vertellen. maar goed met alleen een zender van 139 kom je dus niet ver.....zonder ontvanger.

als iemand hier nog wat aan kan toevoegen/corrigeren, graag....

Laus
20 augustus 2003, 09:16
ik denk al.139 is wel heel weinig.

ik hoor veel goeds over AKG, de UHF, true diversity versies met name.


Maar ik wil weten of er mensen zijn die met een passiefe bas over een zender spelen en dan of dat bevalt.

Ik heb een ouwe Nady XL 101, ontvanger&zender. VHF, 1 antenne. Werk pratiscvh alleen goed, en dan ook echt goed, met een actieve bas. Anders teveel compressie en verlies.

Volgens mij kun je van Nady de goedkoopste voor tegen de 200 euro uit duitsland of belgie halen. Bij de Rockpalace zijn ze wat duurder.

Venomer
20 augustus 2003, 09:48
Ik gebruik een oude Rexer met een passieve bas. De zender heeft een schakelaar voor het signaalniveau, zodat hij met actieve en passieve bassen een goed geluid geeft.

Eerlijk gezegd hoor ik geen verschil tussen een snoer en deze zender. Het is wel een true diversity systeem.

Bastijn
20 augustus 2003, 16:59
aha. en worden die rexers nog verkocht?? en voor hoeveel?
en @ Laus, waar kan je die zender van jou dan bestellen?? oja hij moet wel geschikt zijn voor een passieve bas...

Laus
20 augustus 2003, 18:50
RockPalace in Den Haag verkoopt volgens mij AKG en Nady.

Rockpalace kennende zullen ze wel veel te duur zijn daar. ik heb mijne 2e hands.

Bel anders eens naar Feedback, ben wel benieuwd wat zij in het assortiment hebben.